Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lichaamshouding - update, wel even meedoen he?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef: Het is ook niet tot spelen gekomen. Bram is een ander speelmaatje gaan zoeken. Die andere hond vond ik erg onwennig naar soortgenoten.
Met de happende gezusters ging het wel leuk.

Anne
Ja, dat ging prima!! Bram vond het maar wat leuk om gehapt te worden door de gezusters!! In het badje was de kennismaking, toen moest Buffy nog even nadenken of Bram wel leuk was.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef: Overigens gaat het eerste hondje ook het conflict niet aan, die rent weg naar het baasje als ze de situatie te bedreigend vindt. Maar dat is inside informatie, dus ik mag niet door voor de koelkast :mrgreen:

Anne
Is dat een teefje of reu? Ik durfde het niet te vragen omdat ik dat natuurlijk al lang had moeten weten :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

ff :offt: ik zie de laatste tijd veel kooikerhondjes. op de hondenschool zie ik er op woensdag ook een stuk of 5, nog meer als de goldens en labjes.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

**Tamara** schreef:ff :offt: ik zie de laatste tijd veel kooikerhondjes. op de hondenschool zie ik er op woensdag ook een stuk of 5, nog meer als de goldens en labjes.
Dat komt omdat ze zo leuk zijn :wink:

Maar ff serieus...ik denk dat er op hondenscholen relatief veel Kooikers rondlopen omdat het goed is om met ze te trainen. Anders gaan ze zich snel vervelen. Hier in de buurt is er maar eentje naast Bram en ik kom maar zelden eentje tegen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef: Is dat een teefje of reu? Ik durfde het niet te vragen omdat ik dat natuurlijk al lang had moeten weten :mrgreen:
Een heel gevoelig teefje twee weken ouder dan de zusjes. Ze zat ook echt net na haar eerste loopsheid, dat maakt een hoop uit.

Anne
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef:
Maar ff serieus...ik denk dat er op hondenscholen relatief veel Kooikers rondlopen omdat het goed is om met ze te trainen. Anders gaan ze zich snel vervelen. Hier in de buurt is er maar eentje naast Bram en ik kom maar zelden eentje tegen.
Hier idem. Er wordt ook langer doorgetrained, niet alleen puppencursus en daarna vaak een sport volgens info van onze hondenschoolmeneer, waar we bij de puppencursus werden begroet: "En wat hebben we daar, alweeeeeer een Kooiker:-))"

Anne
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Nou dat is wel zo, het zijn allemaal mensen die van pup af aan trainen en er ook mee doorgaan. terwijl je veel honden na de puppycursus niet meer terug ziet.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

**Tamara** schreef:Nou dat is wel zo, het zijn allemaal mensen die van pup af aan trainen en er ook mee doorgaan. terwijl je veel honden na de puppycursus niet meer terug ziet.
Het valt mij op dat er zoveel mensen afvallen tijdens een cursus. We zijn de puppy training begonnen met 8 mensen, op het laatst waren er nog 4. Ook deze cursus zijn we weer gestart met 8 en zijn er nu nog 5 over. Ik vind het wel prima hoor, want de overgeblevenen krijgen heel veel aandacht!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef: Is dat een teefje of reu? Ik durfde het niet te vragen omdat ik dat natuurlijk al lang had moeten weten :mrgreen:
Een heel gevoelig teefje twee weken ouder dan de zusjes. Ze zat ook echt net na haar eerste loopsheid, dat maakt een hoop uit.

Anne
Ja dat is zo. Maar je ziet aan alles dat ze niet zoveel kan hebben. Ik heb Bram echt strak in de gaten gehouden of hij niet over haar heen walste.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
**Tamara** schreef:Nou dat is wel zo, het zijn allemaal mensen die van pup af aan trainen en er ook mee doorgaan. terwijl je veel honden na de puppycursus niet meer terug ziet.
Het valt mij op dat er zoveel mensen afvallen tijdens een cursus. We zijn de puppy training begonnen met 8 mensen, op het laatst waren er nog 4. Ook deze cursus zijn we weer gestart met 8 en zijn er nu nog 5 over. Ik vind het wel prima hoor, want de overgeblevenen krijgen heel veel aandacht!
Ja heb je helemaal gelijk in. 2 seizoenen geleden begonnen we met 7 en ik was als enigste over :jank:
Afbeelding
starfleet
Erelid

**Tamara** schreef:
Ja heb je helemaal gelijk in. 2 seizoenen geleden begonnen we met 7 en ik was als enigste over :jank:
Wij hadden bij de cursus in maart (met die sneeuw) ook meestal maar twee honden en ook wel priveles.

De afgelopen cursus waren we met 3.

Bij deze cursus waren er de vorige keer 5 van de 8. Ik vind het verder ook prima, niet zo druk, maar ik snap niet zo goed waarom je je opgeeft voor een toch wel dure cursus en dan niet gaat. Het zijn meestal ook nog de honden/bazen die het het best kunnen gebruiken.

Anne
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef:
Ja dat is zo. Maar je ziet aan alles dat ze niet zoveel kan hebben. Ik heb Bram echt strak in de gaten gehouden of hij niet over haar heen walste.
Dat is netjes, dat zouden meer mensen moeten doen :wink:

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef:
Dat is netjes, dat zouden meer mensen moeten doen :wink:

Anne
Ik maakte nog een stomme fout door zowel Renske (ook gevoelig) en Bram een botje te geven. Dat accepteerde Bram niet. Stom stom stom.
Verschil is wel dat ik het mezelf verwijt :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Onderdanig/ uitnodiging tot spel ?
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef: Ik maakte nog een stomme fout door zowel Renske (ook gevoelig) en Bram een botje te geven. Dat accepteerde Bram niet. Stom stom stom.
Hadden ze allebei een botje, dan is dat toch goed? Van Buffy pakken ze ook altijd het balletje af, ze laat zich dat afpakken en grijpt haar kans wel weer als het even onbeheerd ligt.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef: Ik maakte nog een stomme fout door zowel Renske (ook gevoelig) en Bram een botje te geven. Dat accepteerde Bram niet. Stom stom stom.
Hadden ze allebei een botje, dan is dat toch goed? Van Buffy pakken ze ook altijd het balletje af, ze laat zich dat afpakken en grijpt haar kans wel weer als het even onbeheerd ligt.

Anne
Bram wist dat het zijn botje was ook al had hij zelf ook een botje. Dus hij wilde ze alletwee hebben :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Bij ons op de hondenschool is dat ook zo hoor dat je begint met een hele groep en uiteindelijk blijf je over met 3 man.
Of als het regent....sta je met 2 man op het veld. :roll:

Vandaag deed ik GG1 examen, en van mijn groep die in het begin 5 combinaties telde (als ik niet nog iemand vergeet) was ik de enigste die er was en meedeed.
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

heel leuk duidelijk boekje over houdingen is

Begrijp ik mijn hond van Nicky Gootjes en Sacha Gaus.
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

Webborn schreef:
Mark-fryslan schreef: Je kunt ook zelf deze houding aannemen. Dan flink met je kont zwaaien en dan kijken hoe je hond reageert. Ik heb dat wel eens gedaan. Eerst de gordijnen dicht natuurlijk. Het is een belachelijke houding maar erg leuk als je hond er op reageert. :wink:

Groetjes Mark

Haha :-) Gelukkig ben ik niet de enige, als ik dat die bij Daico kunnen er 2 dingen gebeuren...

1 hij doet het ook en schiet meppend met zijn poten op me af, en rent dan treiterig weg

hier maar 1 ding ze springen dan boven op me met tweeen dus do not try this at home :N:

2 hij slaat de buiging over en in dat geval heb ik een blauw oog, rest als 1 ;-)
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ridgebackfan schreef:heel leuk duidelijk boekje over houdingen is

Begrijp ik mijn hond van Nicky Gootjes en Sacha Gaus.
Ik heb de dvd moet alleen nog ff gaan bekijken

Jacqueline
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”