Hoe 'lezen' jullie deze lichaamshouding van Bram en een andere hond nou? Bram is links.....
Moderator: moderatorteam

Aha, en daarom gaat hij dus laag voor die andere hond? Daar was ik wel benieuwd naar, want hij doet dat heel vaak als hij gaat spelen.Mark-fryslan schreef:bram: Wees maar niet bang ik ben geen bedreiging, ik wil alleen maar met je spelen!
Andere hond: Ik weet het niet hoor, is dit wel zuivere koffie? Ik voel me niet zo op mijn gemak.
Groetjes mark

Dat wil ik ook wel es proberenMark-fryslan schreef:ja het is een heel vriendelijk uitnodigend gebaar op te gaan spelen. Laag bij de grond dus niet bedreigend. Staart neutraal. De andere hond reageert wel wat angstig. Is deze hond niet zo gewend om te spelen?
Dus Bram is een speelse hond. Leuk!![]()
Je kunt ook zelf deze houding aannemen. Dan flink met je kont zwaaien en dan kijken hoe je hond reageert. Ik heb dat wel eens gedaan. Eerst de gordijnen dicht natuurlijk. Het is een belachelijke houding maar erg leuk als je hond er op reageert.![]()
Groetjes Mark

Mee eens (hoor je dat Mark, we zijn het eensMark-fryslan schreef:bram: Wees maar niet bang ik ben geen bedreiging, ik wil alleen maar met je spelen!
Andere hond: Ik weet het niet hoor, is dit wel zuivere koffie? Ik voel me niet zo op mijn gemak.
Groetjes mark

Kan ik me ook heel goed in vinden. Er is wel wat spanning te zien ja.Inge O schreef:helemaal mee eens.Mark-fryslan schreef:bram: Wees maar niet bang ik ben geen bedreiging, ik wil alleen maar met je spelen!
Groetjes mark
maar de situatie ziet er voor 'niet bram' naar mijn interpretatie zelfs zó onwennig uit dat ik er nog een regeltje honds aan toe zou durven voegen :
- bram : 'maar je gaat toch niet happen hè, want ik bedoel het echt goed hoor'
- niet-bram : 'jawel hoor, pas op, ik durf best te happen, je moet niet overdrijven hé met je drukdoenerij'
ha ha, de therapie slaat aan!Moos schreef:Mee eens (hoor je dat Mark, we zijn het eensMark-fryslan schreef:bram: Wees maar niet bang ik ben geen bedreiging, ik wil alleen maar met je spelen!
Groetjes mark![]()
)
Zo makkelijk gaat dat niet!!Inge O schreef:haaaa, wéér een broodrooster :lol: !Zoek stok! schreef:Het is ook niet tot spelen gekomen. Bram is een ander speelmaatje gaan zoeken. Die andere hond vond ik erg onwennig naar soortgenoten.estelle schreef:idd, met IngeO eens.
De vreemde hond zou best uit kunnen halen als Bram doorgaat en nog dichterbij gaat komen.

Ik zie op de eerste foto ook een stuk spanning. Beiden lijken hetzelfde te willen (in het badje?) en geen van beiden wil op dit moment nog toegeven aan de ander.Inge O schreef:bij bram met buffy zie ik in allebei de honden spanning, bram lijkt iets zekerder van zijn stuk dan buffy, maar ik kan haar (zijn?) kop niet zo goed zien, waardoor er veel signaal verdwijnt.
Het teefje geeft toch duidelijk een 'lagere' houding aan hoor sowieso al door de staart maar haar kop vind ik ook heel erg duidelijk.Branka schreef:Ik zie op de eerste foto ook een stuk spanning. Beiden lijken hetzelfde te willen (in het badje?) en geen van beiden wil op dit moment nog toegeven aan de ander.Inge O schreef:bij bram met buffy zie ik in allebei de honden spanning, bram lijkt iets zekerder van zijn stuk dan buffy, maar ik kan haar (zijn?) kop niet zo goed zien, waardoor er veel signaal verdwijnt.
Ze zal geen tegenstand geven. Maar wil volgens mij ook liever niet toegeven. Vandaar dus de 'bevroren' houding. Heb Jari ook wel eens zo zien staan. Een bepaalde onzekerheid omdat ie liever geen confrontatie wilde aangaan, maar dus bevroren omdat ie niet (direct) wilde toegeven.estelle schreef:Het teefje geeft toch duidelijk een 'lagere' houding aan hoor sowieso al door de staart maar haar kop vind ik ook heel erg duidelijk.Branka schreef:Ik zie op de eerste foto ook een stuk spanning. Beiden lijken hetzelfde te willen (in het badje?) en geen van beiden wil op dit moment nog toegeven aan de ander.Inge O schreef:bij bram met buffy zie ik in allebei de honden spanning, bram lijkt iets zekerder van zijn stuk dan buffy, maar ik kan haar (zijn?) kop niet zo goed zien, waardoor er veel signaal verdwijnt.
Ze zal op zich niet van haar plek willen maar ze zal het wel zonder tegenslag doen....
Tenminste....dat denk ik.
Mark-fryslan schreef: Je kunt ook zelf deze houding aannemen. Dan flink met je kont zwaaien en dan kijken hoe je hond reageert. Ik heb dat wel eens gedaan. Eerst de gordijnen dicht natuurlijk. Het is een belachelijke houding maar erg leuk als je hond er op reageert.![]()
Groetjes Mark
ja dat bedoel ik dus ook. Maar uiteindelijk zal ze wel weggaan.Branka schreef:Ze zal geen tegenstand geven. Maar wil volgens mij ook liever niet toegeven. Vandaar dus de 'bevroren' houding. Heb Jari ook wel eens zo zien staan. Een bepaalde onzekerheid omdat ie liever geen confrontatie wilde aangaan, maar dus bevroren omdat ie niet (direct) wilde toegeven.estelle schreef:Het teefje geeft toch duidelijk een 'lagere' houding aan hoor sowieso al door de staart maar haar kop vind ik ook heel erg duidelijk.Branka schreef:Ik zie op de eerste foto ook een stuk spanning. Beiden lijken hetzelfde te willen (in het badje?) en geen van beiden wil op dit moment nog toegeven aan de ander.Inge O schreef:bij bram met buffy zie ik in allebei de honden spanning, bram lijkt iets zekerder van zijn stuk dan buffy, maar ik kan haar (zijn?) kop niet zo goed zien, waardoor er veel signaal verdwijnt.
Ze zal op zich niet van haar plek willen maar ze zal het wel zonder tegenslag doen....
Leuk!!TomTom schreef:Kijk eens hier voor uitleg over lichaamshoudingenZoek stok! schreef:Ik vind dat echt heel interessant, die lichaamshoudingen. Op foto's kun je het goed zien, maar in de praktijk mis ik weleens wat omdat het zo snel gaat..

Bram zucht als hij zichzelf zielig vindt (zo interpreteer ik het) voordat hij gaat slapen. Zo van zuchttttt er is hier ook niets te beleven, dan ga ik wel slapenMarie-Josée schreef:Tomas zucht ook wel eens van pure spanning. Dan blaast hij de lucht eigenlijk met een korte stoot uit zonder dat je hoorde dat hij lucht inhaleerde.

Ik hoop dan altijd dat dat juist een zucht van tevredenheid isZoek stok! schreef:Bram zucht als hij zichzelf zielig vindt (zo interpreteer ik het) voordat hij gaat slapen. Zo van zuchttttt er is hier ook niets te beleven, dan ga ik wel slapenMarie-Josée schreef:Tomas zucht ook wel eens van pure spanning. Dan blaast hij de lucht eigenlijk met een korte stoot uit zonder dat je hoorde dat hij lucht inhaleerde.
Haha, ja het glas is halfvol of halfleeg. Ik interpreteer dingen van Bram vaak negatief omdat ik zo vaak 'nee' moet zeggen. Als het aan hem ligt, zijn we de hele dag aan het spelen. Zo rond een uur of 8 ben ik het echt wel zat en negeer ik hem. Dan gaat hij liggen en zuchten. Als ik er objectief naar kijk, besteed ik vreselijk veel tijd aan hem, maar hij denkt daar soms anders overMarie-Josée schreef:Ik hoop dan altijd dat dat juist een zucht van tevredenheid isZoek stok! schreef:Bram zucht als hij zichzelf zielig vindt (zo interpreteer ik het) voordat hij gaat slapen. Zo van zuchttttt er is hier ook niets te beleven, dan ga ik wel slapenMarie-Josée schreef:Tomas zucht ook wel eens van pure spanning. Dan blaast hij de lucht eigenlijk met een korte stoot uit zonder dat je hoorde dat hij lucht inhaleerde.![]()

Verwende BramZoek stok! schreef: Haha, ja het glas is halfvol of halfleeg. Ik interpreteer dingen van Bram vaak negatief omdat ik zo vaak 'nee' moet zeggen. Als het aan hem ligt, zijn we de hele dag aan het spelen. Zo rond een uur of 8 ben ik het echt wel zat en negeer ik hem. Dan gaat hij liggen en zuchten. Als ik er objectief naar kijk, besteed ik vreselijk veel tijd aan hem, maar hij denkt daar soms anders over
Ja dat is mijn zielenpiet, die gaat dan weg uit het badjeestelle schreef:
Het teefje geeft toch duidelijk een 'lagere' houding aan hoor sowieso al door de staart maar haar kop vind ik ook heel erg duidelijk.
Dat doet Mien Miep (aka Buffy) vaak. Flink uititgeweest, even nog gespeeld en dan oppompen om te piepen als ze geen aandacht meer krijgt. Als dat niet werkt gaat ze met een diepe zeurzucht liggen en is met een paar minuten in slaap.Zoek stok! schreef: Zo niet, is het een teken van berusting.