Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Relatie verbroken.....hoe reageerd een hond daarop?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Zoek stok! schreef:
Angel-eyes schreef:
Terra schreef: Als je zelf in de put zit, moeite hebt de boel op te pakken, dan voelt een hond dat feilloos aan en telt dat nog op met bovenstaande dingen.

Ja daar heb je ook gelijk in ja, want hij reageerd vreselijk op me als ik ziek ben en niet wil eten, dan eet hij ook niet.Dat zou best eens heel erg mee kunnen wegeen ja, en gelukkig gaat het nu omhoog met hem dus ik ben alleen al blij dat het beter met hem gaat :ok:
Dat denk ik dus ook, dat de hond reageert op jouw gemoedstoestand. En daarnaast speelt mee hoeveel aandacht de hond van de 1 en van de ander krijgt. Als ik weg zou gaan, zou Bram veel minder aandacht krijgen en dat dus missen.

Ik begrijp dat hij heel erg is afgevallen? En nu komt hij weer aan?

Ja sinds een tijdje zie ik dat hij wat aankomt, ik was eerst ook te bang om lang met hem te lopen, want niet eten en teveel inspanning leek me helemaal slecht, ook omdat ie er niet door ging eten wat ik wel dacht dat hij zou doen als ik met hem lang zou lopen.
En hij eet nu lekker en komt ook weer aan, eerst at hij wel maar werd gewoon mager zodat je echt zijn werveltjes zag uitsteken. :19:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Angel-eyes schreef:
Zoek stok! schreef:
Angel-eyes schreef:
Terra schreef: Als je zelf in de put zit, moeite hebt de boel op te pakken, dan voelt een hond dat feilloos aan en telt dat nog op met bovenstaande dingen.

Ja daar heb je ook gelijk in ja, want hij reageerd vreselijk op me als ik ziek ben en niet wil eten, dan eet hij ook niet.Dat zou best eens heel erg mee kunnen wegeen ja, en gelukkig gaat het nu omhoog met hem dus ik ben alleen al blij dat het beter met hem gaat :ok:
Dat denk ik dus ook, dat de hond reageert op jouw gemoedstoestand. En daarnaast speelt mee hoeveel aandacht de hond van de 1 en van de ander krijgt. Als ik weg zou gaan, zou Bram veel minder aandacht krijgen en dat dus missen.

Ik begrijp dat hij heel erg is afgevallen? En nu komt hij weer aan?

Ja sinds een tijdje zie ik dat hij wat aankomt, ik was eerst ook te bang om lang met hem te lopen, want niet eten en teveel inspanning leek me helemaal slecht, ook omdat ie er niet door ging eten wat ik wel dacht dat hij zou doen als ik met hem lang zou lopen.
En hij eet nu lekker en komt ook weer aan, eerst at hij wel maar werd gewoon mager zodat je echt zijn werveltjes zag uitsteken. :19:
Ah gos, wat sneu. Lekker verwennen dan maar!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Terra schreef:Ik denk dat beesten wel degelijk een persoon kunnen missen, en een bepaald ritme/gewoonte. Maar ik denk ook dat een groot gedeelte te maken heeft met hoe de mens waar ze nog wel bij zijn reageert. Als je zelf in de put zit, moeite hebt de boel op te pakken, dan voelt een hond dat feilloos aan en telt dat nog op met bovenstaande dingen.

Zelf heb ik het niet aan den lijve ondervonden, een scheiding met honden. Maar ik heb het wel een paar keer om mij heen gezien, en ik ken eigenlijk geen hond die daarvan NIET ondersteboven was. Het hele leven is opeens anders, en dat is pittig. Ik hoop dat Blisje gauw weer zijn oude zelf is.
Ik hoop ook dat Blisje er snel overheen komt. Ik heb zelf ook een scheiding achter de rug, maar het is allemaal wel heel ontspannen gegaan. Jack gaat nog steeds helemaal uit zijn dak als Rob langs komt, helemaal van 'OOOOH! IK KEN JOU EN IK VIND JOU LEUK!!!!' maar ik geloof niet dat hij er ooit echt problemen mee heeft gehad. Geen gedragsverandering in elk geval.

Binnenkort ga ik een weekendje weg en komt Rob hier in huis voor het kinder-, honden en kattenspul zorgen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, want Lilo snapt nooit zo goed wat die man hier doet. :mrgreen: Ze gaat wel een beetje af op Jacks oordeel en laat zich dan ook maar aaien, maar het gaat lang niet zo van harte als bij Opa & Oma. Die komen vaker en nemen altijd bergen lekkers mee, en daarvan begrijpt ze precies waarom Jack zo enthousiast doet. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”