Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom grijpt een hond een andere hond zomaar uit het niets?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

starfleet schreef:
Marion. schreef: Vinden ze het leuk? Nee, echt niet. Het liefst zijn ze op stap met hun eigen roedeltje. Zonder vreemde honden of mensen tegen te komen.
??

Die van jou misschien, maar hier lopen toch heel wat Goldens die door de baas meegesleurd moeten worden omdat ze persé willen snuffen en spelen met een andere hond die ze leuk vinden.

Ik vind Goldens trouwens meestal heel leuk hoor en Buffy is er ook gek mee :pffff:

Anne
Ach, Marion moet wat te zeiken hebben op me. Wij hebben jaren goldens in huis gehad en dat waren heerlijke honden die niet bij bezoek en andere honden weg te slaan waren omdat ze gewoon ontzettend lief waren en alleen maar geaaid wilden worden en wilde spelen met andere honden.

En de goldens die mij altijd aflebberen in hun enthousiasme zijn allemaal niet rastypisch. :neenee: Die van marion wel, die houden niet van andere mensen en honden :roll:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

jidde schreef:Van de eerste volk zie ik hele leuke goldens. Rustig, makkelijk in de omgang en staan duidelijk onder appel (dus lopen niet op alle honden af). Dan heb je de andere goldens. Die denderen letterlijk gezegd op alle honden af, zijn druk en totaal niet leuk in de omgang.
Ik heb dat met veel herders. Niet om te zieken, maar echt waar. Eerst fixeren en dan hop als een speer op een andere hond af. Ook genoeg die prima onder appel staan, maar Goldens vind ik veel gemakkelijker in het algemeen. Ze komen heel vriendelijk op mijn hond af en toen Buffy nog heel klein was kon ik een drukke jonge Golden altijd wel afleiden met een lekker stuk Rodiworst, bij een herder lukt dat niet zo.

Anne
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

starfleet schreef:
Ik heb dat met veel herders. Niet om te zieken, maar echt waar. Eerst fixeren en dan hop als een speer op een andere hond af. Ook genoeg die prima onder appel staan, maar Goldens vind ik veel gemakkelijker in het algemeen. Ze komen heel vriendelijk op mijn hond af en toen Buffy nog heel klein was kon ik een drukke jonge Golden altijd wel afleiden met een lekker stuk Rodiworst, bij een herder lukt dat niet zo.

Anne
Goldens zijn in het algemeen een stuk socialer. En je hebt inderdaad of leuke herders of niet zeg maar.
En ik geef meteen toe dat Herders moeilijke honden zijn in de omgang :ok:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

jidde schreef: En ik geef meteen toe dat Herders moeilijke honden zijn in de omgang :ok:
Daar ben ik het niet mee eens, mensen kijken bij de aanschaf van een hond vaak niet verder dan hun neus lang is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jidde

chrico schreef:
jidde schreef: En ik geef meteen toe dat Herders moeilijke honden zijn in de omgang :ok:
Daar ben ik het niet mee eens, mensen kijken bij de aanschaf van een hond vaak niet verder dan hun neus lang is.
hoe bedoel je dat als ik vragen mag?

Voordat ik Nanni had, wilde ik een makkelijke sociale hond. Ik liet altijd jidde uit, kruising golden lab. Haar was ik ook gewend met uitlaten.
Krijg ik opeens een Nanni in huis :eek: Dat was echt wennen van mij!
Nu vind ik het eigenlijk totaal niet erg dat me hond niet supersociaal is.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
jidde schreef:Van de eerste volk zie ik hele leuke goldens. Rustig, makkelijk in de omgang en staan duidelijk onder appel (dus lopen niet op alle honden af). Dan heb je de andere goldens. Die denderen letterlijk gezegd op alle honden af, zijn druk en totaal niet leuk in de omgang.

Anne
Hier hetzelfde. Saar is dol op Goldens, helemaal geweldig vindt ze die. Als ze er een ziet aan de overkant van de straat gaat ze piepen want ze moet ernaartoe vindt ze. Dat zachtaardige, vriendelijke, daar houdt Saar van. Ik ken trouwens geen een opdringerige Golden; wel opdringerige labjes (met inderdaad bazen die duidelijk geen idee hebben wat ze met de hond aan moeten), maar de Goldens hier zijn rustig, en lopen kalm op Saar en Moos af om voorzichtig te snuffelen en dan te kijken of er gespeeld kan worden.

Er lopen hier een aantal Herders met perfecte bazen, prachtgezicht vind ik dat hoe goed die honden en de baas op elkaar in gesteld zijn; daar kan ik echt genietend naar kijken :ok: En er lopen hier ook Herders met bazen die roepen "ze zoeken het zelf wel uit", en dat vind ik een stuk minder leuk om te zien....

Het enige verschil met de Herders en de labjes is dat de labjes inderdaad heel makkelijk door mij af te leiden zijn met wat vriendelijk "heee, ben je daar, leukerd" o.i.d. En de Herders niet echt. Alleen een goede brul wil nog weleens helpen als een reu op Moos klapt en de baas roept "ze zoeken het zelf wel uit, is hondentaal"

Er lopen hier trouwens ook een zorgwekkend aantal doodsbange Maltezertjes aan de flexi de laatste tijd :19:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:Ach, Marion moet wat te zeiken hebben op me.
Dat zie je een beetje fout. Marion hoeft niet wat te zeiken hebben op jou. Marion word boos op alle engbekken die haar hondjes afzeiken.

Kappen over mijn honden Marc, anders word ik echt heel erg boos.
chrico
Zeer actief

jidde schreef:
chrico schreef:

Voordat ik Nanni had, wilde ik een makkelijke sociale hond. Ik liet altijd jidde uit, kruising golden lab. Haar was ik ook gewend met uitlaten.
Je heb Nanni als volwasse hond gekregen dus voor haar gaat het verhaal niet op.
De meeste huis tuin en keukeneigenaren nemen een hond in huis die qua karakter gewoon niet bij ze past. Daardoor ontstaat er ongewenst gedrag. Ongewenst gedrag is gedrag waar je als baas niet achter kan of wil staan.
Iemand met een hond die niet in een groep kan functioneren ga je ook niet willens en wetens in een groep lopen. Kijken naar je hond en karakter van de hond plus de raskenmerken in ogenschouw nemen moet een hond worden die bij jou past. En dan niet omdat op tv ineens een serie is of dat er een film is waar een hond in voorkomt die je wel leuk lijkt. Real live is anders, en zolang mensen nog steeds denken de ideale rex in huis te halen gaat het fout met herders.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef:
jidde schreef:
chrico schreef:

Je heb Nanni als volwasse hond gekregen dus voor haar gaat het verhaal niet op.
De meeste huis tuin en keukeneigenaren nemen een hond in huis die qua karakter gewoon niet bij ze past. Daardoor ontstaat er ongewenst gedrag. Ongewenst gedrag is gedrag waar je als baas niet achter kan of wil staan.
Iemand met een hond die niet in een groep kan functioneren ga je ook niet willens en wetens in een groep lopen. Kijken naar je hond en karakter van de hond plus de raskenmerken in ogenschouw nemen moet een hond worden die bij jou past. En dan niet omdat op tv ineens een serie is of dat er een film is waar een hond in voorkomt die je wel leuk lijkt. Real live is anders, en zolang mensen nog steeds denken de ideale rex in huis te halen gaat het fout met herders.
Helemaal mee eens :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:
Dat zie je een beetje fout. Marion hoeft niet wat te zeiken hebben op jou. Marion word boos op alle engbekken die haar hondjes afzeiken.

Weet je hoeveel smerige scheldwoorden jij nu al gezegd heb om je puntje te maken zonder dat je ook maar 1 woord gebruikt om te vermelden waar je nu helemaal over valt? :roll: Dat is mij volledig onduidelijk aangezien er geen enkel beledigend stukje stond in mijn stuk waar jij scheldend en tierend op binnen kwam vallen.

Kijk Marion, daar trek ik mijn conclusies uit, zeker aangezien ik jou nooit engerd, zeikwijf, hokjesstopper en weet wat meer heb genoemd. :neenee:

Als jij zin hebt in een potje zuigen moet je dat niet steeds weer bij een homo proberen want die krijg je nooit waar je hem hebben wil :mrgreen: :ok:
Afbeelding
jidde

chrico schreef: Je heb Nanni als volwasse hond gekregen dus voor haar gaat het verhaal niet op.
Ik snap helemaal wat je bedoelt!
Ik ben ook beduvelt met Tuana :boos: Nanni is moeilijk met vreemde en andere honden. Tuana is gek op iedereen en alles wat leeft :19:
Heb een miskoop gedaan :mrgreen:
starfleet
Erelid

Moos schreef:
Hier hetzelfde. Saar is dol op Goldens, helemaal geweldig vindt ze die. Als ze er een ziet aan de overkant van de straat gaat ze piepen want ze moet ernaartoe vindt ze. Dat zachtaardige, vriendelijke, daar houdt Saar van. Ik ken trouwens geen een opdringerige Golden; wel opdringerige labjes (met inderdaad bazen die duidelijk geen idee hebben wat ze met de hond aan moeten), maar de Goldens hier zijn rustig, en lopen kalm op Saar en Moos af om voorzichtig te snuffelen en dan te kijken of er gespeeld kan worden.
Ik zie ook precies dat grote verschil tussen de gemiddelde Golden en de gemiddelde Labrador, dus ik snap niet waarom ze zo vaak over een kam worden geschoren.

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Moos schreef:
Ik zie ook precies dat grote verschil tussen de gemiddelde Golden en de gemiddelde Labrador, dus ik snap niet waarom ze zo vaak over een kam worden geschoren.

Anne
Dat ontgaat mij ook ja.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:
Marion. schreef:

Weet je hoeveel smerige scheldwoorden jij nu al gezegd heb om je puntje te maken zonder dat je ook maar 1 woord gebruikt om te vermelden waar je nu helemaal over valt? :roll: Dat is mij volledig onduidelijk aangezien er geen enkel beledigend stukje stond in mijn stuk waar jij scheldend en tierend op binnen kwam vallen.

Kijk Marion, daar trek ik mijn conclusies uit, zeker aangezien ik jou nooit engerd, zeikwijf, hokjesstopper en weet wat meer heb genoemd. :neenee:

Als jij zin hebt in een potje zuigen moet je dat niet steeds weer bij een homo proberen want die krijg je nooit waar je hem hebben wil :mrgreen: :ok:
Goed keizer. Tuurlijk koning. U hebt gelijk.
Ik ga even kijken of er morgen treindienst is hier, dan zal ik me ervoor werpen. Ik doe alles om de wereld mooier te maken.
Anders wordt het maandag. Schikt dat ook?
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:Goed keizer. Tuurlijk koning. U hebt gelijk.
Ik ga even kijken of er morgen treindienst is hier, dan zal ik me ervoor werpen. Ik doe alles om de wereld mooier te maken.
Anders wordt het maandag. Schikt dat ook?
So heee, daar komt weer een hele lading :denken: :19:

Ik laat het hier maar bij want als mensen die me uitschelden zich bij weerwoord voor een trein gaan werpen trek ik me terug.

Sterkte met alles en weer een topic naar de neut :ok:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Marion. schreef: Jij komt de gezinnetjes tegen. Waarvan de golden tussen de middag mee naar school mag lopen, en daarna misschien nog een kwartiertje extra. Jouw Goldens zijn juist de zielige goldens....
Ik kom van alles tegen. De Golden die rukt aan de lijn om bij een andere hond te snuffen is meestal de gezinnetjeshond, maar in het losloopgebied komen we ook wel een ander slag mensen tegen wat net als wij een paar keer per dag flink loopt met de hond.

Maar ik begrijp dat ik niet mag vinden dat Goldens prettige honden zijn die gesteld zijn op contact met andere mensen en honden en daar ook goed in zijn over het algemeen.

Anne
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

MARC_S schreef:
Debora schreef:Ja het is denegerend als er elke keer je hond als pispaal wordt gebruikt met klote commentaar. Maar goed, daar mag niemand wat over zeggen he.
Erg off-topic, maar goed baal van jouw stuk ook.
Debora, jij bent de laatste die ik in dit topic een antwoord geef maar zeg nou zelf, KLOTE-commentaar?????? Pispaal?????????????

Lees eens letterlijk terug wat ik zeg en vertel mij dan eens wat voor vreselijk lullig klotecommentaar ik op je ras gegeven heb?
Ik heb hier al vaker gelezen over labradors en hoe mensen deze beoordelen. Weet je wel wat mensen dan doen, kopen een labrador die zijn zoooo makkelijk en openlijk, maar de rest van de bijsluiter wordt blijkbaar niet gelezen. :denken: Ik zie de labrador in hele andere opzichten dan de meeste hier, voor de mensen die een labrador altijd als een opdringerige contactzoekende hond ziet, dit gegeven. Als je een labrador neemt dan moet je er wat mee doen, werken/wandelen etc., dan heb je ook geen neuroot, geen opdringerige labrador of zoals vele hier een ADHD-hond. Maar een normale hond die wel de hondentaal begrijpt en hier ook wat mee doet. Daarnaast vind ik het jammer Marc, dat je nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb gegeven.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Pfff moet dat nu zo? Jammer hoor.
laeken
Zeer actief

Debora schreef:Daarnaast vind ik het jammer Marc, dat je nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb gegeven.
Ik wil hier niet meer reageren omdat mijn pogingen niet meer in rellen verwikkeld te raken steeds weer falen in dit soort discussies.

Ik zal binnenkort met liefde eens die discussie met je aangaan en dan zonder gescheld en vooroordelen want ik heb helemaal niets tegen goldens nog labjes en ik ben bang dat het net na de grote rel en met bepaalde personen hier niet rustig zal verlopen :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Debora schreef:Daarnaast vind ik het jammer Marc, dat je nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb gegeven.
Je hebt een pb en ik denk dat je dan ziet dat het helemaal zo zwart wit niet is in mijn hoofd :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

starfleet schreef:
Marion. schreef: Jij komt de gezinnetjes tegen. Waarvan de golden tussen de middag mee naar school mag lopen, en daarna misschien nog een kwartiertje extra. Jouw Goldens zijn juist de zielige goldens....
Ik kom van alles tegen. De Golden die rukt aan de lijn om bij een andere hond te snuffen is meestal de gezinnetjeshond, maar in het losloopgebied komen we ook wel een ander slag mensen tegen wat net als wij een paar keer per dag flink loopt met de hond.

Maar ik begrijp dat ik niet mag vinden dat Goldens prettige honden zijn die gesteld zijn op contact met andere mensen en honden en daar ook goed in zijn over het algemeen.

Anne
Volgens mij ligt het heel vaak aan de baas!
Ik zie hier (waar ik woon dus :wink: )mensen die kunnen lezen en schrijven met hun hond en anderen bakken er helemaal niets van!
Er loopt hier ook iemand met een aangelijnde herder, die continue wil uitvallen en zijn baas sjort maar aan de riem en slaat hem er zelfs mee! :boos:
Maar in principe zijn hier de goldens die ik ken ook heel vriendelijk, de mijne ook btw en ze is enthousiast, vindt het heel fijn als ze bekenden ziet, die ze mag begroeten!
chrico
Zeer actief

Marc, gewoon reageren want ook al doe je niets dan nog weten mensen een rel te ontkettenen zonder dat je er wat voor hoeft te doen. het is maar net hoe mensen lezen en dat is toch echt hun probleem.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

Er staan inmiddels meer beledigingen naar herders in dit topic dan over alle labjes en goldens bij elkaar :smile:

Ik stijger ook niet meer bij elk homo-grapje op het forum :19: , misschien een tip voor de gediscrimineerde golden- en lab-eigenaars :mrgreen: :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

chrico schreef:Marc, gewoon reageren want ook al doe je niets dan nog weten mensen een rel te ontkettenen zonder dat je er wat voor hoeft te doen. het is maar net hoe mensen lezen en dat is toch echt hun probleem.
Dat is ook zo, maar als je een scheldende reactie krijgt als je je echt van geen kwaad bewust bent en je bent daarnaast zoals ik dat ben een nicht die wel van een relletje houdt wordt het verdomde moeilijk niet te vervallen in je valse modus :mrgreen: En geloof me, keer op keer neem ik me voor dat niet meer te doen :19: :jank:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

MARC_S schreef:Er staan inmiddels meer beledigingen naar herders in dit topic dan over alle labjes en goldens bij elkaar :smile:

Ik stijger ook niet meer bij elk homo-grapje op het forum :19: , misschien een tip voor de gediscrimineerde golden- en lab-eigenaars :mrgreen: :ok:
:jank: Inderdaad ze moeten altijd de herdertjes hebben.

:mrgreen:
pepim
Zeer actief

MARC_S schreef:Er staan inmiddels meer beledigingen naar herders in dit topic dan over alle labjes en goldens bij elkaar :smile:

Ik heb herders of andere rassen niet willen beledigen hoor!
Ik schrijf juist, dat het aan de baas ligt :19:

Voel mezelf btw helemaal niet beledigd, ik ben gek op mijn hond! :pffff:
starfleet
Erelid

pepim schreef:
Het is toch ook niet beledigen als je het over vrij rastypische eigenschappen hebt? Herders komen in het algemeen nou eenmaal niet vrolijk op een vreemde af om eens te kijken of die wat lekkers heeft en de handen te likken. Ze zijn in principe ook niet gefokt om elke vreemde enthousiast te begroeten.

Anne
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

starfleet schreef:
pepim schreef:
Het is toch ook niet beledigen als je het over vrij rastypische eigenschappen hebt? Herders komen in het algemeen nou eenmaal niet vrolijk op een vreemde af om eens te kijken of die wat lekkers heeft en de handen te likken. Ze zijn in principe ook niet gefokt om elke vreemde enthousiast te begroeten.

Anne
Tuurlijk maar het ligt voor een groot gedeelte aan de eigenaar wat hij met deze gegevens doet :wink: Niet iedere Rottweiler reu mag van zijn baasje een andere reu opeten. En mijn labrador mag dus niet overdreven iemand of een andere hond begroeten dat heb ik van het begin af aan afgekapt en ze leren wel weer snel dat is een voordeel :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
jidde

Ik zie ook nergens beledigingen naar bepaalde rassen :19:
En wat anne zegt, het zijn toch raseigenschappen? En je hebt altijd uitzonderingen :mrgreen:
pepim
Zeer actief

starfleet schreef:
pepim schreef:

Anne
Dat ben ik met je eens!
Maar ik bedoelde eigenlijk, dat sommige dingen ook van aan de baas liggen, afgezien van de raseigenschappen zeg maar.
Ik bedoel diegene, waar ik hierboven over schreef, die had nooit een herder moeten hebben, want hij kan er duidelijk niet mee overweg en hij is ook niet goed voor zijn hond!
Sowieso geen hond eigenlijk!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”