Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zijn jullie per dag/per week kwijt aan de hond?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Reini schreef:Ik hou het niet gedetailleerd bij maar als ik een ruwe schatting moet geven,

Voer per maand ca. 88 euro (carnibest)
Lekkers per maand ca. 30 euro (pensstaafjes en beloningskoekjes)

Op dierenartskosten is geen schatting te geven. Toen Vegas een maand of 4/5 was waren de DA kosten tot nu toe het hoogst, ik denk ca. 300 euro in eén maand.

Speeltjes koop ik eigenlijk nooit en manden, voerbakken etc. zijn lang geleden aangeschaft en nog niet aan vervanging toe :wink:
Ketjing ketjing :eek:
88 euro per maand???
Welke Carnibest voer jij? Eend?
Rimpel krijgt light (En ik geef hem er gewoon wat meer van omdat ik niet wil dat hij afvalt) en dat is 29.95 per 10 kilo. Hij eet bijna 800 gram op een dag dus ik doe het voor een maand ,met 70 euro...Hoeveel krijgt Vegas? Weegt die inmiddels al meer dan Rimpel dan?
Hij groeit ook zo lekker hard! :mrgreen:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Dus als ik zou stellen dat je aan een hond net zoveel kwijt bent, als aan een kind, dan zou ik er op zich niet zoveel naast zitten?

Een tweede kind zit er waarschijnlijk toch niet in, dan maar uitgeven aan hond :ok:
annemarie_hond
Actief

Ongelezen bericht door annemarie_hond »

voor mijn 6 ODHers heb ik vers rauw voer en ik denk dat ongeveer 100/125 euro per maand kwijt ben.
voor DA kosten zoek ik de goedkoopste DA voor de inenteningen(gewone dingen) en als er iets bijzonders is dan ga ik naar een andere DA die is duurder. maar ik moet wel zeggen dat ik heel weinig naar een DA ga want er is bijna nooit echt iets aan de hand(nog niet tenminste)
gr.AnneMarie
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

langzamerhand verzamel ik steeds meer gunstige BARF-adresjes. Daardoor geef ik naar schatting momenteel voor twee grote honden (St Bernard en Bouvier) in totaal slechts rond de 40 euro per maand uit aan eten.

Het zijn geen speeltjes-verslinders, dus dat kost bijna niets. Ik kan wel iets nieuws kopen maar daar wordt alleen de kast maar voller van.

Dierenarts komen we weinig, eigenijk. Eenmaal per jaar entingen sowieso, verder is het eigenlijk tijden geleden voor deze twee.

Toen Ymke net twee maanden hier was was er wel een DArekening van 500 euro voor de castratie (noodgedwongen ivm baarmoederontsteking).

In haar laatste jaar heeft Nora wel aardig wat gekost aan medicatie.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

tjee, dat is echt elke maand anders.
1x in de maand kopen we voer tegen inkoopsprijs bij een fokker, dat scheelt aanzienlijk. 25 euro voor een zak Cavom. Tsja en de ene keer hebben we 1 zak nodig, de andere keer 2 zakken.

Speeltjes ligt er echt aan. Afentoe (eens in de 2 maand) heb ik een nieuwe rubberbal voor Hera en Chello nodig, die kosten bijna 2 euro per stuk.
En verder als het 'geld' het toelaat koop ik een flostouw o.i.d.

Nou en dan kopen we vaak een aantal keren per maand lekkere kippen bij de Aldi en maken daar groenteprut bij of yoghurt o.i.d.
Wel koop ik om de week iets lekkers voor over de brokjes; sardientjes, yoghurt, vla; noem maar op. Gewoon omdat ik dat leuk vind en zij het lekker vinden.
En afentoe een nieuwe zak frolic voor de beloning tijdens het wandelen.

Ohja en voor Hera elke zondag een rookworst voor het speuren.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Poeh :denken:

Mijn 2 honden eten ongeveer 1,5 zak Farmfood per maand, dat is 22,5 kg en iedere dag een pak Smuldier (versvlees).

Per maand:
Farmfood 15 kg = 28,50 x 1,5 = 42,75
Versvlees 30 x ongeveer 0,55 = 16,50
Botten ongeveer 10 x 2,55 = 25,50
Koekjes (Frolic) ongeveer 15,00

Dus aan eten ongeveer euro 100,00 per maand voor 2 honden (per hond dus globaal 50,00).

Maar vergeet ook niet je overige kosten: inentingen, ontvlooien, ontwormen en eventuele dierenartsbezoekjes :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

jelle schreef:Hoi

langzamerhand verzamel ik steeds meer gunstige BARF-adresjes. Daardoor geef ik naar schatting momenteel voor twee grote honden (St Bernard en Bouvier) in totaal slechts rond de 40 euro per maand uit aan eten.

.
:jank: :jank: :jank:

Ik ben nog steeds kapitalen kwijt.
Ik ga het niet eens meer uitrekenen.
En dan heb ik nog niet eens voldoende materiaal om volledig te kunnen barfen. Ze staan hier de laatste weken wel zo ongeveer helemaal op Barf.
Maar het blijft voor mij een zeer dure aangelegenheid. :jank:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Roelfien schreef:
jelle schreef:Hoi

.
:jank: :jank: :jank:

Ik ben nog steeds kapitalen kwijt.
Ik ga het niet eens meer uitrekenen.
En dan heb ik nog niet eens voldoende materiaal om volledig te kunnen barfen. Ze staan hier de laatste weken wel zo ongeveer helemaal op Barf.
Maar het blijft voor mij een zeer dure aangelegenheid. :jank:
De meeste van mijn "leveranciers" hebben meer dan ik nodig heb... ik zou zeggen kom eens naar Utrecht :mrgreen:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Mama Sanneke schreef:Ik weet alleen dat mijn cavia meer kost :smile:
aan eten dan. :wink:
Is die groter dan je hond dan? :N:

Ik weet wel dat ik in kosten stukken achteruit ben gegaan sinds ik hier woon! Kilootje bief 2 euro, kilootje kip 1,80 euro enz. En de dierenarts is helemaal voor niks: hartworm/ontwormen voor drie honden: 14 euro, rabbies voor drie honden: 21 euro! :cheer: In Nederland waren we aan de dierenarts kapitalen kwijt. Denk ook dat dat de grootste kostenpost is voor het houden van een hond, zeker op latere leeftijd.
Groetjes, Monique

Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik betaal 35 euro voor een zak van 15 kilo cavom puppybrokken, hier doet hij nu iets langer dan een maand mee daarnaast krijgt hij dagelijks een rodi burger van 2 euro per week(8 plakken)

met de aanschaf en alles erop en eraan inclusief puppycursus en aankoopbedrag waren we 1500 euro kwijt.

nou wordt de Tatra heel groot maar eet naar verhouding niet veel een hond van 50-55 kilo dot het met 650 gram brokken en 250 gram vlees per dag
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

mercedes2803 schreef: Ketjing ketjing :eek:
88 euro per maand???
Welke Carnibest voer jij? Eend?
Rimpel krijgt light (En ik geef hem er gewoon wat meer van omdat ik niet wil dat hij afvalt) en dat is 29.95 per 10 kilo. Hij eet bijna 800 gram op een dag dus ik doe het voor een maand ,met 70 euro...Hoeveel krijgt Vegas? Weegt die inmiddels al meer dan Rimpel dan?
Hij groeit ook zo lekker hard! :mrgreen:
Ketjing :eek: ja :mrgreen:

De CB Lam en rijst kost 3,50 per worst. Dat is 1000 gram.
Vegas eet per dag 800 gram.

Ik haal 15 worsten per keer dat is 52,50. Met die 15 worsten doe ik ca. 2 en een halve week. Oh, ik zie nu op mijn rekenmachine dat ik dan op ca. 80 euro uitkom :wink:

Vegas weegt 25 kilo, op deze 800 gram doet hij het goed :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
regina

Ongelezen bericht door regina »

Per maand aan voer 26 euro voor drie honden
10 euro ong aan koekjes, 3 euro per maand aan verse botten
de kosten aan de da waren het duurst
O
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door O »

Voor mijn Whippetje:

Een zak van 5 kg Yarrah kost ongeveer 20 Euro en die gaat ongeveer 20 dagen mee. Dan geef ik nog elke avond een half vlootje voor de smaak.
Een paar dozen koekjes en enkele pakken kauwbenen heb ik ook wel elke maand nodig.

Als ik alles optel kom ik aan zo'n 60 Euro per maand, dus 2 Euro per dag.

Als ik het zo bekijk, zijn mijn duurste vaste kosten haar poepzakjes. :smile1: Misschien moet ik haar toch maar eens leren om gewoon op 't toilet te gaan. :wc: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”