gaby schreef:Hallo allemaal,
hier een berichtje van de eigenaren van pim, we hebben al een aantal keren lieve reacties van jullie gelezen maar door alle commitie er om heen nog geen tijd en rust gehad om zelf te reageren. Voor de wat mindere reacties wil ik toch heel duidelijk maken dat ik punt 1; uit dierenliefde heb gehandeld destijds toen ik pim als pup bij iemand weg heb gehaald omdat ie met 6 weken oud werd geslaan als ie in huis plaste.
punt 2; ik wist dat zulke type honden op een soort van zwarte lijst stonden met fokken, daarom heb ik hem toen hij er oud genoeg voor was laten castreren. ook wist ik dat als er bijt incidenten tegen over mensen waren dat ze gelijk werden afgemaakt, en terecht. punt 3; Pim was super opgevoed en had op cursus gezeten, we hebben alles geprobeert om de agressie tegen over andere honden op te lossen, maar tevergeefs. Daarentegen was hij super met ons jackie en met kleine kinderen, was hij super voorzichtig en lief. Dat na een gevecht met een herder die ook los liep en Pim zelfs verloor en het gevecht stopte toen hij bloedde en de herder niks had, kan ik gewoon niet begrijpen dat zo iemand gaat bellen voor inbeslagname van de hond. Afgelopen woensdag is Pim bij ons weggehaald en sinds dien heb ik me helemaal in de wet en de regels en de gevolgen verdiept helaas te laat. We wonen in groningen en daar is helemaal geen actief opsporingsbeleid alleen door meldingen.Dat iemand zelf een hond heeft en toch de hond en de eigenaren dit aandoet kan ik nog het minst begrijpen, ben je dan een dieren vriend??? Hebben wij mensen nooit eens gevochten en worden wij dan ook afgemaakt?? Als zijn hond zware schade had of was overleden dan hadden wij zelf gevonden dat dit niet kon en geloof me dan hadden we zelf misschien besloten om hem in te laten slapen. Maar dit zullen we nooit kunnen verkroppen. Na een vreselijke week geinformeerd te hebben bij alle instanties en advocaten hebben wij besloten om ons erbij neer te leggen en hem morgen te laten inslapen. Er is namelijk 0,001 kans dat hij ooit terug komt en dan kan je ook een jaar verder zijn. En al die tijd zit hij in een kennel en mogen we geen contact, dat vinden wij verschrikkelijk, juist omdat ie zo mensen gek is en gek met onze jackie zijn wij van mening dat we dan maar in het belang van hem moeten denken. Met pijn in ons hart en lood in onze schoenen zullen we morgen om half twee naar de dierenarts gaan om nog een uur bij hem te zijn en hem dan vervolgens zacht in slaap zullen praten als de dierenarts hem zijn fatale spuitje geeft. De tranen lopen me alweer over de wangen, ik hoop dat het enige wat ik hiermee misschien ooit kan bereiken is dat ons verhaal van onze Pim ander honden kan redden van de dood alleen maar omdat hij bepaalde uiterlijke kenmerken heeft. Wij zullen ons er in ieder geval voor inzetten, al is het alleen maar ter ere van onze Pim.
LIEVERD MORGEN BEN JE ER NIET MEER MAAR IN ONZE GEDACHTEN ZAL JE ALTIJD BLIJVEN!!! WE HOUDEN VAN JE!!!
Ansgar en Inge en je maatje Kyra
helaas heb je van die mensen die het nodig vinden om overal de politie bij te halen.
helaas voor dit type hond ben je de pineut want ze kunnen hem zonder pardon in beslag nemen, zelfs als hij nooit wat gedaan heeft.
aan de ene kant kan ik jullie besluit begrijpen, aan de andere kant denk ik probeer te vechten maar ik snap dat dat zenuwslopend is.
waar ik benieuwd naar ben is hoe je weet naar welke d.a pim gaat.
dat wordt normaal niet bekend gemaakt geloof ik.
nouja, het maakt ook niet uit. "fijn" dat jullie erbij mogen zijn en wil jullie héél véél sterkte wensen voor de komende tijd.
dag pim, wacht op je baasjes bij de regenboogbrug