Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zaterdag 3 juni Soesterduinen

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Mag ik ook mee zonder hond?
(mijn pup wordt hopelijk rond die dag geboren, maar dat is nog wat jong om mee te wandelen :mrgreen: )
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Van mij wel hoor :ok:
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

14:30 is prima.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Als het om 14.30 uur is kan ik ook mee. :cheer:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
puplover
Actief

Ongelezen bericht door puplover »

14.30 is voor mij ook prima!
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik denk dat ik ook gewoon mee ga, 14.30 is voor mij prima :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Mirri
Zeer actief

Leuk Reini :cheer: Max is niet stok gericht en gaat trobbels uit de weg :ok:
Reini
Zeer actief

Mirri schreef:Leuk Reini :cheer: Max is niet stok gericht en gaat trobbels uit de weg :ok:
Nog onder voorbehoud hoor :mrgreen: Ik wacht nog even wie er allemaal meegaat :wink:

Als Vegas niet meegaat kom ik zelf wel even langs :ok:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Mirri schreef:Leuk Reini :cheer: Max is niet stok gericht en gaat trobbels uit de weg :ok:
Max heeft het waarschijnlijk veels te druk met het ontwijken van Sita :smile:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Reini schreef:Ik denk dat ik ook gewoon mee ga, 14.30 is voor mij prima :ok:
Als ik ook kom, zal ik Kaya dan thuislaten of denk je dat het geen problemen geeft?
Als we wandelen, mag Kaya geen stok en luistert hier ook prima naar. Stokken van andere honden interesseren haar niet en daar gaat ze ook niet op af.
Mocht het problemen geven bij het achteraf misschien zitten en nakletsen (want dan gaat ze wat te spelen zoeken), dan ga ik gewoon weg met Kaatje Ka.

Ik verwacht geen problemen tussen die twee, maar wat denk jij?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Reini
Zeer actief

Stang schreef:Als ik ook kom, zal ik Kaya dan thuislaten of denk je dat het geen problemen geeft?
Als we wandelen, mag Kaya geen stok en luistert hier ook prima naar. Stokken van andere honden interesseren haar niet en daar gaat ze ook niet op af.
Mocht het problemen geven bij het achteraf misschien zitten en nakletsen (want dan gaat ze wat te spelen zoeken), dan ga ik gewoon weg met Kaatje Ka.

Ik verwacht geen problemen tussen die twee, maar wat denk jij?
Wat mij betreft gaat Kaya lekker mee hoor :ok: Ik weet nog helemaal niet zeker of ik kom met Vegas maar ik verwacht ook geen problemen tussen Vegas en Kaya tijdens het wandelen :wink:

Bij het nabeppen hou ik Vegas toch altijd aan de riem omdat hij anders gaat galbakken :mrgreen: dus ook daar voorzie ik geen problemen :wink: :ok:
Afbeelding
Mirri
Zeer actief

:smile2:
Max heeft het waarschijnlijk veels te druk met het ontwijken van Sita
:smile:

Jah joh die heeft Vegas niet eens de gaten :smile:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

marye83 schreef:Mag ik ook mee zonder hond?
(mijn pup wordt hopelijk rond die dag geboren, maar dat is nog wat jong om mee te wandelen :mrgreen: )
Ja natuurlijk, onder voorbehoud dat je later een keer meegaat met hond :mrgreen: (ik vind ze zo leuk, die tollertjes :wink: )
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:
marye83 schreef:Mag ik ook mee zonder hond?
Ja natuurlijk, onder voorbehoud dat je later een keer meegaat met hond :mrgreen: (ik vind ze zo leuk, die tollertjes :wink: )
Deal :mrgreen:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik ga jullie koppen wel heel erg vaak zien zo hoor :mrgreen:
En jullie die van mij ook... :wink:

Vandaag Beerze...volgende week Soesterduinen en het weekend erop forummeeting...

Rimpel heeft zich vandaag ook prima gedragen...alleen hangt hij bij stilstaan de blafdoos uit :roll: ik noem hem dan ook "de lelijke blaffert" :wink:
Verder heeft hij het met alle honden leuk gehad, maar wilde wel springen naar Diesel (tja...die is zooo hoog hahahaha) die net een paar rotervaringen achter de rug heeft...dus dat hebben we maar even gelaten..

En tja...Sita komt :I: Rimpel's vriendinnetje sinds vandaag...

Maar...even een vraagje..(tja..het blijft toch iets waar ik rekening mee hou en zal blijven houden na onze rot ervaringen) er zitten geen honden bij die Rimpel echt op gaan zoeken? Die zelf misschien gezeur hebben gehad met een pei of die op Rimpel afstormen als hij rare geluiden maakt of in de lijn hangt?
Rimpel blijft namelijk aan de lijn lopen...als engiste van de groep denk ik...en vandaag is dat prima gegaan maar ik krijg echt het zweet los als honden hem op gaan zoeken al borstelend en grommend...want ik sta aan de lijn he :wink:
Asterix
Zeer actief

Ik ben met Q nog nooit een pei tegen gekomen maar verwacht geen problemen. 100% zeker weten doe ik natuurlijk niet. Hij zal igg wel even komen snuffelen.Indien wel problemen gaat Q ook vast :ok:
Afbeelding Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief

Cleo schreef:Ik ben met Q nog nooit een pei tegen gekomen maar verwacht geen problemen. 100% zeker weten doe ik natuurlijk niet. Hij zal igg wel even komen snuffelen.Indien wel problemen gaat Q ook vast :ok:
Ja, ik vind het altijd zo lullig "vragen" of honden pei-onvriendelijk zijn...want het is iets dat ze tenslotte over zichzelf 'afroepen' door hun uiterlijk...daar kan Rimpel niets aan doen..maar het is wel zo.

Maar je berichtje doet mij weer precies dat denken wat ik van veel mensen hier op het hondenforum denk 'fijne lui die met je meedenken en die niet te beroerd zijn..' :ok:

En laat hem maar komen snuffelen hoor! Rimpel vind het prima...hij moet wel zijn kop in de nek gooien om terug te kunnen kijken...vind dat wel een grappig gezicht... :mrgreen:
Asterix
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Cleo schreef:Ik ben met Q nog nooit een pei tegen gekomen maar verwacht geen problemen. 100% zeker weten doe ik natuurlijk niet. Hij zal igg wel even komen snuffelen.Indien wel problemen gaat Q ook vast :ok:
Ja, ik vind het altijd zo lullig "vragen" of honden pei-onvriendelijk zijn...want het is iets dat ze tenslotte over zichzelf 'afroepen' door hun uiterlijk...daar kan Rimpel niets aan doen..maar het is wel zo.

Kan jij idd toch niets aan doen. Begrijp je vraag heel goed hoor, zeker na alle verhalen van jou over vreemde honden en reaktie van de bazen

Maar je berichtje doet mij weer precies dat denken wat ik van veel mensen hier op het hondenforum denk 'fijne lui die met je meedenken en die niet te beroerd zijn..' :ok:

Doe niet zo mal, is toch heel gewoon als je met een paar mensen en honden gaat wandelen?:wink:

En laat hem maar komen snuffelen hoor! Rimpel vind het prima...hij moet wel zijn kop in de nek gooien om terug te kunnen kijken...vind dat wel een grappig gezicht... :mrgreen:

Q komt wel met een hoge houding op hem af, hoe reageert hij daarop? Heb begrepen dat hij helemaal niet reageert?? Kan jij niet even voor Rimpel snauwen LOL
Afbeelding Afbeelding

Asterix
Zeer actief

mercedes2803 schreef:

Kan jij idd toch niets aan doen. Begrijp je vraag heel goed hoor, zeker na alle verhalen van jou over vreemde honden en reaktie van de bazen

Doe niet zo mal, is toch heel gewoon als je met een paar mensen en honden gaat wandelen?:wink:

Q komt wel met een hoge houding op hem af, hoe reageert hij daarop? Heb begrepen dat hij helemaal niet reageert?? Kan jij niet even voor Rimpel snauwen LOL
Afbeelding Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief

Cleo schreef:
mercedes2803 schreef:

Hoge houding :smile: dat kan ook niet anders met een Dog!
Rimpel is een sneeky rat wat dat betreft...
Hij weet heeeel goed wat ie maken kan en niet maken kan..
Een hond die dominant op hem afkomt of hoog in houding...daar reageert hij niet op...
Hij hangt dan gewoon de domme henkie uit :mrgreen:
Staat een beetje guitig te kijken..
Maaaarrr hij weet heel goed wat dat betekend..

Komt er een hondje met lage houding aan...een Sita bijvoorbeeld...die nog jong is en lekker voor hem gaat liggen dan is ie blij!
Dan zie je hem denken "he! Ik ben de baas, ik ben de baas, ik ben de baas! nenenenenenee..puh puh!"

Hij zal het met Vegas bijvoorbeeld echt niet in zijn hoofd halen...die straalt een natuurlijk gezag uit :mrgreen:
En Maxi van Marie Josee...die besnuffelt hij vrolijk, maar hij piekert er niet over met een poot naar hem te gaan zwaaien..terwiijl Maxi of Vegas nog nooit naar hem gegromd hebben hoor.
Dat doet ie bij pupsels wel hoor..die sneeky rat.
Met Bram wil ie het ook weleens proberen omdat Bram heel sociaal is en veel pikt..

maar Rimpel beheerst de hondentaal uitstekend is mij inmiddels duidelijk geworden het laatste jaar.
Hij hang gewoon de gekke henkie uit als het hem uitkomt..maar hij weet heel goed wat wel en niet kan.
Toen we bij Terra thuiskwamen en die hem met een borstel op de rug bekeek wist 'gekke Henkie' namelijk precies dat ie niet verder hoefde te gaan en dat heeft ie ook de rest van de tijd daar in huis niet meer gedaan.

Dus als jouw Q gewoon een natuurlijk gezag uitoefend door met hoge houding op hem af te komen en even aan hem te snuffelen dan zal Rimpel hem zijn kontje toewerpen en mag Q even lekker aan zijn kont ruiken... :smile: :smile: dat doet ie namelijk! hahahahaha!

Als ik dat zo lees dan moet dat helemaal goedkomen joh!
Elvis van Marlous was ook prima...
En er liep toevallig nog een DD op de parkeerplaats en dat was ook prima..hij laat zich lekker besnuffelen hoor...
En vliegende poten...daar duikt ie voor weg :smile:

Bij een grom of snauw zal hij weglopen...weet ik 100 % zeker...hij zal het nooit aangaan...daar is het een te dikke schijterd voor.
Asterix
Zeer actief

Dat gaat helemaal goed komen :mrgreen:

Q kan ook sluipend op een hond af gaan :wink: en neemt bij aankomst een hoge houding aan of rent er meteen vandoor als het een dominante hond blijkt te zijn, de schijtert :wink:

p.s. (ook voor alle anderen) Q heeft de nare gewoonte, als een hond hem niet ligt, erg enthausiast te reageren op desbetreffende baas :denken:
Afbeelding Afbeelding

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

mercedes2803 schreef:Ik ga jullie koppen wel heel erg vaak zien zo hoor :mrgreen:

Vandaag Beerze...volgende week Soesterduinen en het weekend erop forummeeting...

Rimpel heeft zich vandaag ook prima gedragen...alleen hangt hij bij stilstaan de blafdoos uit :roll: ik noem hem dan ook "de lelijke blaffert" :wink:
Verder heeft hij het met alle honden leuk gehad, maar wilde wel springen naar Diesel (tja...die is zooo hoog hahahaha) die net een paar rotervaringen achter de rug heeft...dus dat hebben we maar even gelaten..

Maar...even een vraagje..(tja..het blijft toch iets waar ik rekening mee hou en zal blijven houden na onze rot ervaringen) er zitten geen honden bij die Rimpel echt op gaan zoeken? Die zelf misschien gezeur hebben gehad met een pei of die op Rimpel afstormen als hij rare geluiden maakt of in de lijn hangt?
Rimpel blijft namelijk aan de lijn lopen...als engiste van de groep denk ik...en vandaag is dat prima gegaan maar ik krijg echt het zweet los als honden hem op gaan zoeken al borstelend en grommend...want ik sta aan de lijn he :wink:
Geeft toch helemaal niet dat je het navraagt?! :wink:

Maar hier geen honden die Rimpel opzoeken op een vervelende manier, ook niet als Rimpel blaft.
Kaya zoekt eigenlijk nooit honden op (is wel snauwerig tegen erg opdringerige honden die blijven kontsnuffelen of over haar heenspringen). Moritz deinst achteruit bij een aanval en doet niets terug. Hij kan met iedere hond.
Ben meermalen een Sharpei tegengekomen en geen van tweeën reageert daar anders op :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mercedes2803
Zeer actief

Stang schreef:
mercedes2803 schreef:Ik ga jullie koppen wel heel erg vaak zien zo hoor :mrgreen:

Geeft toch helemaal niet dat je het navraagt?! :wink:

Maar hier geen honden die Rimpel opzoeken op een vervelende manier, ook niet als Rimpel blaft.
Kaya zoekt eigenlijk nooit honden op (is wel snauwerig tegen erg opdringerige honden die blijven kontsnuffelen of over haar heenspringen). Moritz deinst achteruit bij een aanval en doet niets terug. Hij kan met iedere hond.
Ben meermalen een Sharpei tegengekomen en geen van tweeën reageert daar anders op :wink:
Zie jij Rimpel al "behendigheidshalve" over Kaya heenspringen :smile:
En Rimpel is meer van het korte snuffelen en dan weer snel naar een struikje om te snuivvvvven :mrgreen:
tijger2
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Jammer dat het zo laat is,dat ga ik niet reden :jank:
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

De keren dat ik een pei ben tegen gekomen is altijd goed gegaan.
Dus wat mij betreft kan je Rimpel gewoon meenemen.
Mocht Nero wel vervelend doen, iets wat ik niet verwacht, dan lijn ik hem gewoon aan hoor, geen probleem :wink:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik moet nog even kijken of ik kan, lijkt me wel gezellig!

Als we komen nemen we alleen Cujo mee.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
mercedes2803
Zeer actief

Ik moet heel misschien afzeggen :jank:
Heeft dus niks met hondjes te maken maar wel met Robin die winkelen wil met mij...
En ik heb al zo de schijt aan winkelen :N:
Maar goed...het MOET wel...ik ben 18 kilo afgevallen en ik pas werkelijk niets meer..ik heb zegge en schrijve 1 broek...en 1 zomerbroek en wat shirtjes...

Als we morgen niet kunnen winkelen (oohhh dat woord alleen al) dan gaan we volgende week...want de 10 e kunnen we niet omdat ik dan bij jullie ben he?! :mrgreen:

En winkelen op een door de weekse dag is geen optie...en ikke in mijn uppie hier Hardenberg in is al helemaal een ramp..
Ik hou niet van kleren kopen dus ben echt hulp nodig...in de vorm van Robin die winkelen dus helemaal geweldig vindt :wink:

Jullie horen vanavond meer....dan weet ik of we morgen gaan winkelen ...pfff...winkelen...
mercedes2803
Zeer actief

vergeet voorgaand bericht...we gaan morgen winkelen

:cheer: Ik kan volgende week mee
:jank: ik moet morgen pashokjes in
Asterix
Zeer actief

Leuk! en gefeliciteerd met die 18 kg :wink: :ok:
Afbeelding Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief

Cleo schreef:Leuk! en gefeliciteerd met die 18 kg :wink: :ok:
Het is in een jaar tijd gegaan...dus het valt voornamelijk mensen op die me lange tijd niet gezien hebben...
ikke ook best wel trots hoor :mrgreen:

Nadeel? Zie hierboven...winkelen :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”