Ja en nee. Ik vind: wel tijdig aanlijnen (voor Mizou de peuter gezien heeft), vervolgens Mizou attent maken op de peuter en er samen gezellig op af. Ik heb dat er bij Jack echt ingeramd, dat we *samen* op interessante dingen afgaan, en bij Jack heeft dat prima gewerkt.Eline* schreef:Het is toch een kwestie van tijdig anticiperen. Ik snap eigenlijk niet zo heel erg goed wat voor soort oplossing je verwacht. iedere hond heeft zo wel zijn tiks en tijdig inspelen op de situatie is soms de enige manier om gedoe te voorkomen. Zoals Jan Sien niet gezellig langs een groep andere honden me kan nemen zonder extra hard te werken of aan te lijnen, zo kan ik Nelson niet los meenemen in een gebied waar wild zit en zo zal jij Mizou bij het zien van kleine kindjes dus tijdig even moeten vastknippen en afleiden met iets leuks/lekkers om haar weer even duidelijk te maken dat jij leuker bent.
Bij een enthousiaste jonge hond kan je volgens mij op je kop gaan staan, maar je bent gewoon niet leuker dan een peuter of een konijnenspoor of een dierenwinkel waar ze koekies uitdelen.
Dus ik zou samen eropaf, en dan tot vervelens toe trainen van zitten en koekje en hoera in de gloria als ze zich rustig laat aaien door een peuter.