Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zit er nog meer in?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mol schreef:en dat er ook bullen in het asiel zitten ja dat weet ik, echter zitten die honden er nog steeds door dat er als maar zielige gevel pissers uit timboektoe worden gehaald.

denk je? dat denk ik juist niet. Iemand die een hond uit het buitenland haalt kiest meestal voor een kruising en zeker niet voor een rashond, want dat weet je nooit als je die daar uit zo'n asiel haalt...

Overigens zie ik er ook heel veel duitser in vraag me af of het idd. een kruising is :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ken geen raszuivere DH die er zo uitziet op een leeftijd van 7 maanden. Normaliter zijn ze toch wat forser. Kan natuurlijk aan het feit liggen dat deze uit het buitenland komt en wellicht geen goede voeding heeft gehad. In de kop en de tekening zie ik wel de DH. :wink:

Enne Marc.....hoeveel nesten heeft Patrick nou gefokt sinds je hem op het forum kent? Volgens mij hoogstens 1 (of ik heb heel wat gemist).
Dus zoveel extra honden schopt hij niet op de wereld toch? :roll:

Enne Patrick....ga Biène nou eens keuren :devil: :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

MARC_S schreef:
estelle schreef:
boxersien schreef:Bovendien durf ik te beweren dat de honden uit die landen veel minder kampen met de problemen zoals HD enz. Vooral het DH type daar vergeleken met hier!
hmmm ik weet dat niet hoor.
heel veel mensen laten hun hond niet rontgenen, zeker mensen die hun hond als huishond hebben doen dit vaak niet. Daarbij zie je op het blote oog niet altijd wat, sommige honden die goed lopen kunnen zomaar zware HD hebben (zie mijn eigen Ghaya, waarbij per toeval zware HD is ontdekt).
Ik vind het dus nogal wat om te stellen dat buitenlandse DHérs minder HD hebben, want hoeveel daarvan wordt uberhaupt gerontgend?
Misschien omdat ze daar outcrossen waardoor genen toch wat minder vaak dubbel in honden zitten? In NL lijkt lijntelen wel een soort heiligdom terwijl veel mensen die dat doen echt niet weten waar ze mee bezig zijn. Duitse herders hier bv zijn vrijwel allemaal van bepaalde reuen als je een bepaald type zoekt. De beste sporthond, de beste showhond etc. Die worden ontiegelijk vaak ingezet kwa dekkingen :19:

Maargoed, ik weet niets over cijfers wat betreft HD in andere landen in het ras DH :wink:
Dat is ook zeker waar en best zonde.
Sommige reuen zijn soms helemaal in en dekken zich suf.
Terwijl er vaak net zulke goede andere reuen lopen maar die zijn dan te onbekend ofzo.
Een fokker bij ons op de club gebruikt vaak reuen die niet veel gebruikt worden, hij rijdt ook heel wat km's , vooral naar Duitsland toe.

Maar sowieso blijft het gewoon lastig om HD in kaart te brengen.
Zoals ik zeg; hoeveel mensen laten hun huishond duitseherder rontgenen? Veel mensen herkennen ook niks. Wij hebben regelmatig honden (niet alleen DH dan dus) bij de uitlaatservice/ opvang gehad die ontiegelijk zwiepte/waggelde met de kont dan zeiden wij al 'kan niet anders als HD zijn' en dat bleek dan later idd het geval te zijn (we wezen mensen er dus wel op). Die mensen zeiden dan, voordat wij iets hadden gezegd, bijv. 'ja ze loopt altijd zo grappig met dr kontje heen en weer'..... :roll:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Hutsje schreef:
Mol schreef:
Wat wilde jij ook al weer gaan fokken nu? Owcharka's? Nou, over "laat die nu maar waar ze zitten" gesproken :roll:
het woord fokken van dit ras heb ik nooit gesproken, dat ik er 1 ooit wil hebben ja dat staat vast.

mol :8):
Er zitten er 2 in het asiel, een teef en een reu
jeop echter is het ras slecht tot zeer slecht her plaats baar, dit door hun karakter, en ik ook duidelijk heb aan gegeven dat ik op dit moment geen ruimte heb voor dit ras, plus dat ik van bepaalde ouders een pup wil hebben, niks voor jou dan meschien jij woont immer toch groot en heb nu zeker wel genoeg ruimte.

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mol schreef:
Hutsje schreef:
Mol schreef:
Wat wilde jij ook al weer gaan fokken nu? Owcharka's? Nou, over "laat die nu maar waar ze zitten" gesproken :roll:
het woord fokken van dit ras heb ik nooit gesproken, dat ik er 1 ooit wil hebben ja dat staat vast.

jeop echter is het ras slecht tot zeer slecht her plaats baar, dit door hun karakter, en ik ook duidelijk heb aan gegeven dat ik op dit moment geen ruimte heb voor dit ras, plus dat ik van bepaalde ouders een pup wil hebben, niks voor jou dan meschien jij woont immer toch groot en heb nu zeker wel genoeg ruimte.

Punt 1 staat het ras mij totaal niet aan en ten tweede vind ik 3 herplaatsers waarvan 2 probleemhonden wel genoeg. Qua ruimte kan ik wel 20 honden kwijt hier maar het moet wel allemaal hun aandacht en beweging en mijn honden krijgen elk minimaal een uur tot anderhalf uur per dag een wandeling, behalve deur. Dat gaat niet meer als ik er nog meer zou hebben, omdat ik ook nog veel andere dieren heb.
Ten derde worden mijn honden niet in kennels gehouden en het lijkt me een beetje lastig om een KO reu bij 3 reuen te zetten of een teef bij Huts.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 22 jul 2006 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Inge schreef:Enne Marc.....hoeveel nesten heeft Patrick nou gefokt sinds je hem op het forum kent? Volgens mij hoogstens 1 (of ik heb heel wat gemist).
Daar gaat het toch ook helemaal niet om :19:
Afbeelding
estelle

MARC_S schreef:
Inge schreef:Enne Marc.....hoeveel nesten heeft Patrick nou gefokt sinds je hem op het forum kent? Volgens mij hoogstens 1 (of ik heb heel wat gemist).
Precies, het gaat er toch om dat Mol vind dat onze buitenlanders maar lekker 'daar' hadden moeten blijven of afgespoten hadden moeten worden omdat er hier ook honden op een baasje wachten terwijl meneer geen hond uit het asyl haalt (correct me if i'm wrong) maar zijn eventuele hond mag dan weer wel uit het buitenland komen....???? hoe krom.... :roll:
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Wat een leuke hond, heel veel plezier met haar :ok:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

estelle schreef:
MARC_S schreef:
Precies, het gaat er toch om dat Mol vind dat onze buitenlanders maar lekker 'daar' hadden moeten blijven of afgespoten hadden moeten worden omdat er hier ook honden op een baasje wachten terwijl meneer geen hond uit het asyl haalt (correct me if i'm wrong) maar zijn eventuele hond mag dan weer wel uit het buitenland komen....???? hoe krom.... :roll:
Ok, maar dan doet het feit dat Mol fokt er toch niet toe?
Het gaat er dus om dat ie niet zelf een hond uit het asiel haalt?
Volgens mij heeft ie Rommel anders ook van een spuit gered nietwaar? In een asiel was die zeker afgespoten. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
estelle

ja Rommel idd, dat dacht ik al vandaar mijn 'correct me if i'm wrong'.

Maar dan blijft nog staan dat hij schijnbaar zelf wel een pup hierheen mag halen maar wij geen volwassen hond?
laeken
Zeer actief

Inge schreef:Ok, maar dan doet het feit dat Mol fokt er toch niet toe?
Volgens mij heeft ie Rommel anders ook van een spuit gered nietwaar? In een asiel was die zeker afgespoten. :wink:
Het gaat er gewoon om dat iemand die zelf fokt en zelf geen hond uit het asiel heeft iemand anders gaat vertellen waar diegene wel een hond mag halen en waar niet. :roll: Laat dat maar lekker over aan de mensen die wel gewoon 2e hands-honden nemen aangezien dat de enige mensen zijn die daar een oordeel over mogen hebben. Heb je een huis vol NL asielhonden dan praat ik graag en rustig met je, heb je een huis vol zelf gefokte en aangekochte honden dan moet je je gewoon niet bemoeien met wat andere mensen doen met herplaatsers in nood, klaar!

En daarnaast heeft hij nooit de intentie gehad Rommel te houden, alleen even opvangen, dat moet nu eenmaal omdat hij moeilijk plaatsbaar is en inslapen is ook zo iets :19: Nu zit hij dus met die hond. :wink:

Ik snap niet dat je niet ziet dat het alleen maar gaat over de veroordeling vanaf de zijlijn aangaande waar je wel of niet je herplaatser zou mogen halen. Het gaat om herplaatsers, afval van plezier van de fokkers. Ik laat me daar dus zowiezo niks over zeggen door iemand die fokt. Je moet gewoon je bek houden over herplaatsers als je fokt en geen herplaatsers hebt. :ok:

Verder is Cleo van de verkeerde kant van het streepje dat landsgrens heet op de kaart en ik laat al helemaal niemand mij vertellen dat we haar daar hadden moeten laten stikken omdat we naast Dapper en Wuilus perse nog een andere NL opvanger hadden moeten nemen :neenee: :roll:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
Mol schreef:
Dapper komt uit asiel de Polderweg, helemaal binnen de stadsgrenzen van waar zijn baasje woont, echt eigen eerst dus, is dat hoe het zou moeten? En Cleo, die toen 5 maanden was, had in Spanje moeten blijven in dat dodingsstation? :denken:
ja vast en zeker dat er nog meer hondjes zitten te wachten in asiel de polderweg.
Ga niet zeggen dat mijn hond maar afgespoten had moeten worden, Patrick.
Deze discussie boeit me geen hol maar onthou wel even dat mijn honden net zo belangrijk voor mij zijn als die van jou voor jou.

Verder geen probleem maar hou je muil over mijn kind.

Onlogisch..ongefundeerd? Het zal wel. Ik wil hier gewoon niet lezen dat mijn hond waardeloos is. Klaar.

Ik laat mijn mening over jouw fokpraktijken ook buiten beschouwing ook al vind ik dat de honden er geen rot brood van lusten.
wat jij van mijn fok praktijken vindt veeg ik me reet mee af simpel zat, en nee ik zeg niet dat jou hond af gespoten had moeten worden, echter is het zo al had je jou hond daar niet vandaan gehaald had het nooit jou hond geweest.

Mol
Zeer actief

Hutsje schreef:
Mol schreef:
Hutsje schreef:
Mol schreef: het woord fokken van dit ras heb ik nooit gesproken, dat ik er 1 ooit wil hebben ja dat staat vast.

Punt 1 staat het ras mij totaal niet aan en ten tweede vind ik 3 herplaatsers waarvan 2 probleemhonden wel genoeg. Qua ruimte kan ik wel 20 honden kwijt hier maar het moet wel allemaal hun aandacht en beweging en mijn honden krijgen elk minimaal een uur tot anderhalf uur per dag een wandeling, behalve deur. Dat gaat niet meer als ik er nog meer zou hebben, omdat ik ook nog veel andere dieren heb.
Ten derde worden mijn honden niet in kennels gehouden en het lijkt me een beetje lastig om een KO reu bij 3 reuen te zetten of een teef bij Huts.
ach je houd er van zelf 1 over.

Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Inge schreef:Ok, maar dan doet het feit dat Mol fokt er toch niet toe?
Het gaat er gewoon om dat iemand die zelf fokt en zelf geen hond uit het asiel heeft iemand anders gaat vertellen waar diegene wel een hond mag halen en waar niet. :roll: Laat dat maar lekker over aan de mensen die wel gewoon 2e hands-honden nemen aangezien dat de enige mensen zijn die daar een oordeel over mogen hebben. Heb je een huis vol NL asielhonden dan praat ik graag en rustig met je, heb je een huis vol zelf gefokte en aangekochte honden dan moet je je gewoon niet bemoeien met wat andere mensen doen met herplaatsers in nood, klaar!

En daarnaast heeft hij nooit de intentie gehad Rommel te houden, alleen even opvangen, dat moet nu eenmaal omdat hij moeilijk plaatsbaar is en inslapen is ook zo iets :19: Nu zit hij dus met die hond. :wink:

Ik snap niet dat je niet ziet dat het alleen maar gaat over de veroordeling vanaf de zijlijn aangaande waar je wel of niet je herplaatser zou mogen halen. Het gaat om herplaatsers, afval van plezier van de fokkers. Ik laat me daar dus zowiezo niks over zeggen door iemand die fokt. Je moet gewoon je bek houden over herplaatsers als je fokt en geen herplaatsers hebt. :ok:

Verder is Cleo van de verkeerde kant van het streepje dat landsgrens heet op de kaart en ik laat al helemaal niemand mij vertellen dat we haar daar hadden moeten laten stikken omdat we naast Dapper en Wuilus perse nog een andere NL opvanger hadden moeten nemen :neenee: :roll:
ff voor de duidelijkheid rommel is totaal niet moeilijk plaatsbaar in tegendeel, tis alleen dat er bepaalt volk op afkomt die mij niet zinnen , en nee ik zit er helemaal niet mee, ik heb geen last van hem alleen een hoop plezier, daar in tegen had hij bij menig mens dus niet op zijn plaats geweest wegens zijn karakter zoals bijvoorbeel bij jou.

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik vind het een hele leuke hond :ok:
laeken
Zeer actief

Mol schreef:ff voor de duidelijkheid rommel is totaal niet moeilijk plaatsbaar in tegendeel, tis alleen dat er bepaalt volk op afkomt die mij niet zinnen , en nee ik zit er helemaal niet mee, ik heb geen last van hem alleen een hoop plezier, daar in tegen had hij bij menig mens dus niet op zijn plaats geweest wegens zijn karakter zoals bijvoorbeel bij jou.

Nee natuurlijk past die hond niet bij mij, Dapper en Cleo passen ook totaal niet bij jou :wink: Iedere hond vraagt zijn eigen aanpak en dus een eigen baas.

Is er trouwens nog reactie gekomen vanuit de mensen die ik heb gevraagt mee te zoeken naar een baas voor hem? Of was daar ook geen geschikt persoon op af gekomen? Gewoon benieuwd :19:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het totaal geen probleem als mensen honden uit het buitenland willen halen om deze dieren een goed leven te geven, ieder hondenleven wat er op vooruit gaat is er 1 toch?
Maar ik vind ook dat als ik zelf geen herplaatsers heb, dit ook niet als "slecht" bestempeld zou moeten worden.

Verder denk ik dat we aardig off topic aan het gaan zijn hier. :wink: :offt: :wink:
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mol schreef:ff voor de duidelijkheid rommel is totaal niet moeilijk plaatsbaar in tegendeel, tis alleen dat er bepaalt volk op afkomt die mij niet zinnen , en nee ik zit er helemaal niet mee, ik heb geen last van hem alleen een hoop plezier, daar in tegen had hij bij menig mens dus niet op zijn plaats geweest wegens zijn karakter zoals bijvoorbeel bij jou.

Nee natuurlijk past die hond niet bij mij, Dapper en Cleo passen ook totaal niet bij jou :wink: Iedere hond vraagt zijn eigen aanpak en dus een eigen baas.

Is er trouwens nog reactie gekomen vanuit de mensen die ik heb gevraagt mee te zoeken naar een baas voor hem? Of was daar ook geen geschikt persoon op af gekomen? Gewoon benieuwd :19:
poehhh ff terug denken die mensen van het staff forum bedoel jij?

Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
Mol schreef:
Martijn schreef:
Mol schreef: ja vast en zeker dat er nog meer hondjes zitten te wachten in asiel de polderweg.
Ga niet zeggen dat mijn hond maar afgespoten had moeten worden, Patrick.
Deze discussie boeit me geen hol maar onthou wel even dat mijn honden net zo belangrijk voor mij zijn als die van jou voor jou.

Verder geen probleem maar hou je muil over mijn kind.

Onlogisch..ongefundeerd? Het zal wel. Ik wil hier gewoon niet lezen dat mijn hond waardeloos is. Klaar.

Ik laat mijn mening over jouw fokpraktijken ook buiten beschouwing ook al vind ik dat de honden er geen rot brood van lusten.
wat jij van mijn fok praktijken vindt veeg ik me reet mee af simpel zat, en nee ik zeg niet dat jou hond af gespoten had moeten worden, echter is het zo al had je jou hond daar niet vandaan gehaald had het nooit jou hond geweest.

Hahaha...ja ik merk dat je mijn mening niet interessant vind aan al die lellen tekst die regelmatig in mijn pb-box zitten.

En dan specifiek om die mening vragen, he?

:roll:
ging dat over mijn manier van fokken of over een bepaalt type hond uit een bepaalde tijd? ff goed na denken hoor martijn

Mol
Zeer actief

Martijn schreef:
Mol schreef:
Martijn schreef:
Mol schreef: wat jij van mijn fok praktijken vindt veeg ik me reet mee af simpel zat, en nee ik zeg niet dat jou hond af gespoten had moeten worden, echter is het zo al had je jou hond daar niet vandaan gehaald had het nooit jou hond geweest.

Hahaha...ja ik merk dat je mijn mening niet interessant vind aan al die lellen tekst die regelmatig in mijn pb-box zitten.

En dan specifiek om die mening vragen, he?

:roll:
ging dat over mijn manier van fokken of over een bepaalt type hond uit een bepaalde tijd? ff goed na denken hoor martijn

Zelf effe goed nadenken, Mol.
Het ging over beide. Eerst het ene en daarna het andere.
ik heb ze nog hoor, :ok: en beide nou????

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

LongFields schreef:Maar ik vind ook dat als ik zelf geen herplaatsers heb, dit ook niet als "slecht" bestempeld zou moeten worden.
Dat staat toch ook nergens? Maar het zou wel van de gekken zijn als jij met jouw keurig als pup aangeschafte honden bij een fokker vandaan andere mensen die wel een herplaatser kiezen op de vingers zou tikken omdat de hond 1000 km te ver weg woont om hier rechten te hebben op een plek, omdat de asiels zo vol zitten in Nederland. Dan ben je niet slecht, maar wel van lotje. :piew:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Mol
Zeer actief

Martijn schreef:En beide nou?? Sorry..ik spreek geen kampers.
Vertaling aub.
is dat kampers dan, dat is ook nieuw voor mij, weer wat geleerd van iemand waar van ik dacht niks te kunnen leren, wow zijn de wonderen de wereld toch nog niet uit :ok:

Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
LongFields schreef:Maar ik vind ook dat als ik zelf geen herplaatsers heb, dit ook niet als "slecht" bestempeld zou moeten worden.
Dat staat toch ook nergens? Maar het zou wel van de gekken zijn als jij met jouw keurig als pup aangeschafte honden bij een fokker vandaan andere mensen die wel een herplaatser kiezen op de vingers zou tikken omdat de hond 1000 km te ver weg woont om hier rechten te hebben op een plek, omdat de asiels zo vol zitten in Nederland. Dan ben je niet slecht, maar wel van lotje. :piew:
van lotje nee jij trekt volle zalen :smile: het is een menig simpel zat, en ik heb ook een hond die anders dood had geweest hier een nieuw huis gegeven,laat immer niet een gezonde hond zomaar inslapen is niet mijn ding, en weetje ik heb hem niet eens van 1000km verder op

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:laat immer niet een gezonde hond zomaar inslapen is niet mijn ding, en weetje ik heb hem niet eens van 1000km verder op

Waarom stopt jouw overtuiging dan bij de grens?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef:
Mol schreef:laat immer niet een gezonde hond zomaar inslapen is niet mijn ding, en weetje ik heb hem niet eens van 1000km verder op

mijn overtuiging stopt niet bij de grens, maar mijn overtuiging zegt dat je eerst je eigen dingen op moet lossen voor dat je dat van een ander probeert te doen.

estelle

Mol schreef:
Eline* schreef:

mijn overtuiging stopt niet bij de grens, maar mijn overtuiging zegt dat je eerst je eigen dingen op moet lossen voor dat je dat van een ander probeert te doen.

als jij eerst dingen hier wilt oplossen, waarom zou jij dan wel een pup hierheen halen? en waarom fok je dan? Als alles eerst opgelost moet worden?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mol schreef:
Eline* schreef:

Wat valt er hier op te lossen dan? Geloof jij in lege asiels hier? Ik niet. De asiels zullen nooit leeg worden zolang alles hier gaat zoals het gaat en er zullen altijd honden herplaats worden. Kijk naar je eigen bedoening..jij herplaatst soms toch ook?
Ik vind dat nederland het prima doet en het kan beter..ja, maar dat zit hem niet in te weinig mensen die een hond uit het asiel halen, maar wel in slechte fokkers die met weinig belangstelling hondjes meegeven en geen opvang bieden aan hun hondjes.
Als jij als fokker je daar nou eens voor in gaat zetten, dat is zinvol.
Dan houden anderen zich weer bezig met hulp over de grens.
Ik zie het of of niet zo. Natuurlijk moeten de mensen honden halen uit Nederlandse asiels, maar ik zie niet in waarom je dus geen buitenlandse hond zou "mogen nemen". Het zwart/wit kijken snap ik niet en al helemaal niet van iemand die zelf ook nog honden op de wereld zet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Eline* schreef: Wat valt er hier op te lossen dan? Geloof jij in lege asiels hier? Ik niet. De asiels zullen nooit leeg worden zolang alles hier gaat zoals het gaat en er zullen altijd honden herplaats worden. Kijk naar je eigen bedoening..jij herplaatst soms toch ook?.
ik geloof in minder honen in asiel ja zeker weten en ja ik heb wel eens herplaatst.
echter gebeurt dit in andere landen net zo goed.
Ik vind dat nederland het prima doet en het kan beter..ja, maar dat zit hem niet in te weinig mensen die een hond uit het asiel halen, maar wel in slechte fokkers die met weinig belangstelling hondjes meegeven en geen opvang bieden aan hun hondjes.Als jij als fokker je daar nou eens voor in gaat zetten, dat is zinvol.
wat je hier nu voor schotelt is in spanje niet anders hoor, en wie zegt dat ik me eigen daar niet voor in zet.
Dan houden anderen zich weer bezig met hulp over de grens.
Ik zie het of of niet zo. Natuurlijk moeten de mensen honden halen uit Nederlandse asiels, maar ik zie niet in waarom je dus geen buitenlandse hond zou "mogen nemen". Het zwart/wit kijken snap ik niet en al helemaal niet van iemand die zelf ook nog honden op de wereld zet
of ik nou wel of niet een nest zou fokken doet helemaal niet ter zaken
en zoveel nesten fok ik immer niet.
en zoals je zelf ook al aan gaf fokken er genoeg mensen en niet alleen in NL maar ook in griekenland en ook in spanje.

mol :8):[/quote]
laeken
Zeer actief

Mol schreef:mijn overtuiging stopt niet bij de grens, maar mijn overtuiging zegt dat je eerst je eigen dingen op moet lossen voor dat je dat van een ander probeert te doen.

Dat is het nu net Patrick, wij hebben geen "eigen" dingen op te lossen. Ik heb niks te maken met alle honden in het asiel in NL en nog nooit een hond gekocht. Geloof het of niet :mrgreen: maar al mijn honden waren heerlijke beesten en minimaal van 2 andere mensen geweest. Niks gekost en afval uit pretnesten. Dat heb ik al opgelost dus :wink:
Omdat ik niks eigens op te lossen heb en geen nationalist ben haal ik dus een hondje op waar ik dat zelf wil. Wil ik een spaanse hond dan neem ik die, net hoe ik dat hebben wil omdat ik geen eigen nationale zaken heb op te lossen die ik zou hebben veroorzaakt. Ik kan er niks aan doen dat mensen honden fokken en die verkopen aan mensen die ze in een asiel dumpen. :19:

Als ik al iets wil oplossen (want ik pretendeer niks op te lossen, ik wil gewoon een leuke hond :19: ) dan is dat voor een individuele hond, waar die vandaan komt boeit me dus helemaal niks. :cheer:

Oh ja, we hebben nu ook een adoptiehond op afstand, dat helpt mee aan een muur waardoor er niet meer op ze geschoten wordt voor de lol door debielen :ok: Waar in NL zou ik zoiets kunnen betekenen voor een groepje honden? Ik kan die 180 euro ook wel aan een NL asiel geven waardoor de maltezers getrimt naar de nieuwe eigenaar kunnen maar dat is niet waar ik dat geld voor wil geven :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mol schreef:of ik nou wel of niet een nest zou fokken doet helemaal niet ter zaken
en zoveel nesten fok ik immer niet.
en zoals je zelf ook al aan gaf fokken er genoeg mensen en niet alleen in NL maar ook in griekenland en ook in spanje.

[/quote]

Daar gaat het inderdaad niet om maar dat ontneemt je wel het recht mensen en manieren te bekritiseren op wat zij doen om het hondenprobleem op te lossen. Zelfs met 1 nest sta jij persoonlijk in de min, geeft helemaal niet, maar dan moet je wel je mond houden tegen mensen die in de plus staan. :mrgreen: Niets tegen fokken maar jij zou al helemaal niets moeten hebben tegen het helpen van afgedankte honden op welke manier en waar ook :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”