Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dit is toch niet normaal?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Parisgirl schreef:Ik zag pas nog een raszuivere rotweiler die in een asiel zat. Wat is daar je verklaring voor?
Hoe weet je of hij raszuiver was,kon je ruiken dat hij een stamboom had ofzo :roll:
Knap hoor :denken:
Ik begrijp ook niet wat je hier mee wilt zeggen hoor :roll:
Het is nou net of je volop excuses aan t bedenken bent voor de mensen die maar aankloten met pretnestjes :19:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Parisgirl schreef:Ik zag pas nog een raszuivere rotweiler die in een asiel zat. Wat is daar je verklaring voor?
Wij hebben ook pas een raszuivere hond in het asiel gehad! Zelfs van kampioensafkomst als je dat ook nog wilt weten. Een verklaring is (stom dat ik erop in ga, maar ik doe het toch!) dat het bij iedereen oppeens fout kan gaan, helaas kan je dat geen jaren van te voren weten. Wat wel zeker is, is dat zo'n hond minder snel naar het asiel gebracht wordt dan een kruising of een hond zonder stamboom. En waarom dan? Omdat de mensen met een stamboom hond beter hebben nagedacht over het nemen van een hond en ook goed op zoek geweest zijn en niet het eerste, beste en goedkoopste pupje wat ze tegen kwamen namen. Dit doen mensen die opeens op het idee hond nemen komen wel. Die letten vaak (niet altijd) minder op, kopen sneller, denken niet echt na, letten op prijs e.d. Later blijkt hij toch veel werk te geven dus mag het hondje weer weg. Liefst zo snel mogelijk dus gauw het asiel in!

Heb trouwens vele mensen afstand zien doen en wat opvalt is zeker wel dat mensen die een hond van goede afstamming hebben veel emotioneler zijn dan de anderen en dat ze vaak (is altijd maar afwachten) echt een geldige reden hebben!!!!!!
eefje
Actief

Ongelezen bericht door eefje »

Sorry hoor maar dit gaat mij te ver, in principe vinden jullie dat fokken met kruisingen verboden moet worden.Ik heb nu twee kruisingen en heb 3 raszuivere honden gehad. De eerste en tweede bleken doorgefokt te zijn en 1 daarvan is door de kwalen die hij daardoor kreeg tot groot verdriet van ons, jong gestorven.
Vele honden die in het asiel belanden zitten daar niet omdat het kruisingen zijn maar omdat de baas niet weet hoe hij met de hond om moet gaan en dit gebeurd ook bij raszuivere honden. Onze 3e was een raszuivere labrador die op 5 jarige leeftijd in het asiel belande.

Sorry is even tegen het zere been!
AfbeeldingAfbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

ach ja.. de mensen met de grootste bekken hier over raszuiverheid hebben zelf een hondje uit spanje naar NL gehaald of hebben zelf een 'vuilnisbakkenrassie'

ik dacht dat er hier in het asiel genoeg honden zaten????
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
eefje
Actief

Ik heb ook niets tegen mensen die liever een raszuivere hebben maar om nu zo te reageren op kruisingen.

Ik zou zelf ook niet met een hond van 11 jaar gaan fokken maar dat gezeur over die kruisingen :evil:
AfbeeldingAfbeelding
Limanade
Zeer actief

eefje schreef:Ik heb ook niets tegen mensen die liever een raszuivere hebben maar om nu zo te reageren op kruisingen.

Ik zou zelf ook niet met een hond van 11 jaar gaan fokken maar dat gezeur over die kruisingen :evil:
idd.. beetje jammer...
weet je dat elk hondenras voort is gekomen uit KRUISINGEN??? :mrgreen:
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Annie Pannie schreef:
eefje schreef:Ik heb ook niets tegen mensen die liever een raszuivere hebben maar om nu zo te reageren op kruisingen.

idd.. beetje jammer...
gut, denk je dat je nu iets nieuws verteld? alleen vind je het vergelijkbaar met het aanklooien met onherleidbare kruisingen? of juist herleid bare, die dus geen enkele toe gevoegde waarde ergens voor hebben? ongecontroleerd, alleen om het willen?

als men serieus bezig is met een nieuw ras te willen creeeren? mijn zegen heb je, maar laat dat nou net niet het geval zijn bij de pretnest fok en daar gaat het hier om.
Limanade
Zeer actief

misschien is 'jouw' ras ook wel onstaat vanuit een pretnestje...
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Annie Pannie schreef:misschien is 'jouw' ras ook wel onstaat vanuit een pretnestje...
:denken: ja jij hebt er verstand van, ik hoor het al :ok:
Limanade
Zeer actief

yamie schreef:
Annie Pannie schreef:misschien is 'jouw' ras ook wel onstaat vanuit een pretnestje...
:denken: ja jij hebt er verstand van, ik hoor het al :ok:
alsof jij er verstand van hebt.. :smile: :smile:
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

Nanna schreef:
of juist herleid bare, die dus geen enkele toe gevoegde waarde ergens voor hebben
M'och, ik vind een bestaan als geliefd huisdier niet echt "geen enkele toegevoegde waarde".
Waarom als eigenaar/fokker van rashonden mensen met een kruising zo op de ziel trappen, met als ondertoon dat ze een minkukelachtig pretnestfiguur in huis hebben?
inderdaad.. bah!!!
een hond is een hond en heeft zijn eigen karakter of het nou een raszuivere is of een kruising
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
of juist herleid bare, die dus geen enkele toe gevoegde waarde ergens voor hebben
M'och, ik vind een bestaan als geliefd huisdier niet echt "geen enkele toegevoegde waarde".
Waarom als eigenaar/fokker van rashonden mensen met een kruising zo op de ziel trappen, met als ondertoon dat ze een minkukelachtig pretnestfiguur in huis hebben?
als men nou eens voor 1 keer zijn hersens gebruikt en niet alleen leest wat men wil lezen.

IK heb ook een kruising, ik ben niet tegen een kruising, ik zal nooit zeggen dat ik een kruising minder vind dan een rashond, ik vind sommige kruisingen mooier dan sommige rashonden enz enz enz. het gaat NIET om ook lief, ook mooi , ook een maatje enz. het gaat om de onverantwoorde fok, de fok voor de fun, het fokken met ongeteste dieren enz enz en het bewijs staat verdorie toch op dierenasiel.com, op marktplaats.nl 90 % zonder papier en/of kruising, gut wat geweldig.
ik zie het toch zelf bij vele jack hussell, de patella luxatie en lens luxatie vliegt je om de oren, maar ach dat maakt niks uit, als pietje op de hoek zijn nestje maar mag fokken en als marietje dan toevallig van de 5 het gezonde pupje heeft? is iedereen blij toch?

net zo goed als dat ik misstanden uit de rashonden fok erken, dat is geen heilige wereld, dat beweert helemaal niemand.
Limanade
Zeer actief

yamie schreef:
Nanna schreef:
als men nou eens voor 1 keer zijn hersens gebruikt en niet alleen leest wat men wil lezen.

IK heb ook een kruising, ik ben niet tegen een kruising, ik zal nooit zeggen dat ik een kruising minder vind dan een rashond, ik vind sommige kruisingen mooier dan sommige rashonden enz enz enz. het gaat NIET om ook lief, ook mooi , ook een maatje enz. het gaat om de onverantwoorde fok, de fok voor de fun, het fokken met ongeteste dieren enz enz en het bewijs staat verdorie toch op dierenasiel.com, op marktplaats.nl 90 % zonder papier en/of kruising, gut wat geweldig.
ik zie het toch zelf bij vele jack hussell, de patella luxatie en lens luxatie vliegt je om de oren, maar ach dat maakt niks uit, als pietje op de hoek zijn nestje maar mag fokken en als marietje dan toevallig van de 5 het gezonde pupje heeft? is iedereen blij toch?

net zo goed als dat ik misstanden uit de rashonden fok erken, dat is geen heilige wereld, dat beweert helemaal niemand.
maar doordat jij een kruising hebt ben jij wel een van diegenen die de broodfok en pretnestjes in stand houd!!!
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Annie Pannie schreef:
yamie schreef:
Nanna schreef:

maar doordat jij een kruising hebt ben jij wel een van diegenen die de broodfok en pretnestjes in stand houd!!!
:roll: tuurlijk meid..
eefje
Actief

yamie schreef:
Annie Pannie schreef:

idd.. beetje jammer...
gut, denk je dat je nu iets nieuws verteld? alleen vind je het vergelijkbaar met het aanklooien met onherleidbare kruisingen? of juist herleid bare, die dus geen enkele toe gevoegde waarde ergens voor hebben? ongecontroleerd, alleen om het willen?

als men serieus bezig is met een nieuw ras te willen creeeren? mijn zegen heb je, maar laat dat nou net niet het geval zijn bij de pretnest fok en daar gaat het hier om.

mijn honden hebben voor mij een zeer grote toegevoegde waarde! En zijn net zo gewild als jouw hond denk ik.
AfbeeldingAfbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
IK heb ook een kruising, ik ben niet tegen een kruising
Je bent NIET tegen een kruising? Nou breekt mijn klomp....
Wat is er ondertussen gebeurd met de nul komma nul toegevoegde waarde? :wink:
zou je misschien kunnen lezen? scheelt heel wat onzinnig typen :ok:
eefje
Actief

yamie schreef:
Nanna schreef:

voor mijn gevoel zegt het dus niets of je dus een rashond of kruising neemt . Dat ene pretnestje waar onze Scooby uit komt daar is wel beter over nagedacht en zijn beter verzorgd dan het nest van de fokker van mijn eerste rashond. Het komt er op neer dat wie dan ook besluit om te fokken beter eerst goed kan nadenken over waar hij aan begint.
Maar dat geld ook voor de aanschaf van een hond, als men beter nadacht voor de aanschaf van een hond zaten de asiels niet zo vol.
AfbeeldingAfbeelding
eefje
Actief

voor mijn gevoel zegt het dus niets of je dus een rashond of kruising neemt . Dat ene pretnestje waar onze Scooby uit komt daar is wel beter over nagedacht en zijn beter verzorgd dan het nest van de fokker van mijn eerste rashond. Het komt er op neer dat wie dan ook besluit om te fokken beter eerst goed kan nadenken over waar hij aan begint.
Maar dat geld ook voor de aanschaf van een hond, als men beter nadacht voor de aanschaf van een hond zaten de asiels niet zo vol.[/quote]
AfbeeldingAfbeelding
eefje
Actief

eefje schreef:voor mijn gevoel zegt het dus niets of je dus een rashond of kruising neemt . Dat ene pretnestje waar onze Scooby uit komt daar is wel beter over nagedacht en zijn beter verzorgd dan het nest van de fokker van mijn eerste rashond. Het komt er op neer dat wie dan ook besluit om te fokken beter eerst goed kan nadenken over waar hij aan begint.
Maar dat geldt ook voor de aanschaf van een hond, als men beter nadacht voor de aanschaf van een hond zaten de asiels niet zo vol.
[/quote]

oke voor de bijbel dan
AfbeeldingAfbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Nanna schreef:
Nou, broodfok is meestal de rashondenkant van het verhaal, maar dat pretnestgebeuren is geen speld tussen te krijgen :smile:
Heb je wel eens gekeken wat de broodfokkers zoal verkopen in de winkeltjes, op kapaza, marktplaats etc.?

Ik heb ook kruisingen gehad, maar altijd herplaatsers en nooit eentje gekocht uit een pretnest of uit een winkel of van een broodfokker die een 'leuk c.q. zielig' verhaal ophangt van een oepsdekking bijv. om zo zijn pups te verkopen, met ondertussen nog 240 honden in de koeienschuur die nooit daglicht zien.
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

eefje schreef:Maar dat geld ook voor de aanschaf van een hond, als men beter nadacht voor de aanschaf van een hond zaten de asiels niet zo vol.
[/quote]

Ik fok en heb daar goed over nagedacht. Als mensen om wat voor reden dan ook niet meer voor hun hond (die ik gefokt heb) kunnen zorgen, mogen ze die hond brengen. Die hoeft niet naar het asiel wat mij betreft. Ik weet niet of je honden naar een dierenwinkeltje terug kunt brengen of naar de fokker van het pretnest of oepsnest of whatever de reden moge zijn om alleen voor 8 weken voor fokker te spelen en daarna niet meer :19:
eefje
Actief

bulletjebe schreef:
eefje schreef:Maar dat geld ook voor de aanschaf van een hond, als men beter nadacht voor de aanschaf van een hond zaten de asiels niet zo vol.
Ik fok en heb daar goed over nagedacht. Als mensen om wat voor reden dan ook niet meer voor hun hond (die ik gefokt heb) kunnen zorgen, mogen ze die hond brengen. Die hoeft niet naar het asiel wat mij betreft. Ik weet niet of je honden naar een dierenwinkeltje terug kunt brengen of naar de fokker van het pretnest of oepsnest of whatever de reden moge zijn om alleen voor 8 weken voor fokker te spelen en daarna niet meer :19:[/quote]

:ok: Geweldig maar ik denk dat je een van de weinigen bent.
AfbeeldingAfbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Heb je wel eens gekeken wat de broodfokkers zoal verkopen in de winkeltjes, op kapaza, marktplaats etc.?

Ik heb ook kruisingen gehad, maar altijd herplaatsers en nooit eentje gekocht uit een pretnest of uit een winkel of van een broodfokker die een 'leuk c.q. zielig' verhaal ophangt van een oepsdekking bijv. om zo zijn pups te verkopen, met ondertussen nog 240 honden in de koeienschuur die nooit daglicht zien.
Toch zitten in diezelfde koeienschuur meer rashonden (al dan niet met stamboom) dan bastaards om het simpele feit dat ze meer opbrengen.....
Dat waag ik te betwijfelen omdat ze fokken waar vraag naar is en vaak moet dat goedkoop zijn 'omdat een stamboom niet nodig is, want die verdwijnt toch maar in de la' :wink: Soms durven ze nog extra geld te vragen voor een stamboom en wat de kopers dan krijgen is een zelfgemaakt afstammingsbewijs :roll:
azumi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door azumi »

boxersien schreef:Ik vind het ook leed. Een hond van 10 of 11 jaar moet je niet meer laten dekken. Die zijn wat ouder, hebben een heel leven achter de rug en laat ze toch lekker genieten!!
Sorry, maar met een reu die moet dekken heb ik niet echt medelijden. Als het nou een teef was geweest was het een ander verhaal.
azumi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door azumi »

Nanna schreef:
azumi schreef:
boxersien schreef:Ik vind het ook leed. Een hond van 10 of 11 jaar moet je niet meer laten dekken. Die zijn wat ouder, hebben een heel leven achter de rug en laat ze toch lekker genieten!!
Sorry, maar met een reu die moet dekken heb ik niet echt medelijden. Als het nou een teef was geweest was het een ander verhaal.
Ik denk dat er heel wat 80 jarige mannetjes in bejaardenhuizen zitten die het totáál niet als leed zouden zien wanneer ze een jonge meid zouden mogen dekken.. :wink:
ik zie het reuendekleed dus ook niet zo voor me.
:smile:, goed voorbeeld!
Parisgirl
Actief

Ongelezen bericht door Parisgirl »

rottweilers4ever schreef:
Hoe weet je of hij raszuiver was,kon je ruiken dat hij een stamboom had ofzo :roll:
Het is nou net of je volop excuses aan t bedenken bent voor de mensen die maar aankloten met pretnestjes :19:
Ik wil daarmee zeggen dat je een behoorlijk hypocriet mens bent als je zegt dat mensen met kruisingen niet goed bezig zijn. Of het nu om het fokken of houden gaat. Er belanden even goed rashonden in het asiel. Bovendien worden er zo vreselijk vaak rashonden gekocht om het ego te strelen. Kijk wat ik heb. Mensen met een kruising geven om de hond, niet om de stamboom die hij met zich meedraagt.

Was toch niet zo moeilijk he. Mogen jullie weer een leuk verhaaltje bedenken om niet-kruisingen op te hemelen. :roll:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:
rottweilers4ever schreef:
Ik wil daarmee zeggen dat je een behoorlijk hypocriet mens bent als je zegt dat mensen met kruisingen niet goed bezig zijn. Of het nu om het fokken of houden gaat. Er belanden even goed rashonden in het asiel. Bovendien worden er zo vreselijk vaak rashonden gekocht om het ego te strelen. Kijk wat ik heb. Mensen met een kruising geven om de hond, niet om de stamboom die hij met zich meedraagt.

Was toch niet zo moeilijk he. Mogen jullie weer een leuk verhaaltje bedenken om niet-kruisingen op te hemelen. :roll:
jij gaat nu wel even een tandje te ver. alsof mensen met stamboom honden niet om hun hond geven.

ik vind je ook te kortzichtig om verder op in te gaan.
en je leest niet eens wat er geschreven word.
Limanade
Zeer actief

jij gaat nu wel even een tandje te ver. alsof mensen met stamboom honden niet om hun hond geven.

en je leest niet eens wat er geschreven word
dat zegt ze toch helemaal niet... :roll:
Afbeelding

Parisgirl
Actief

Ongelezen bericht door Parisgirl »

[quote="yamie]

en je leest niet eens wat er geschreven word.[/quote]

Nee, dat zeg ik juist niet. Ik zeg dat het niet uitmaakt. Stamboom of niet, klootzakken zijn er altijd, net als asielen. Iemand die 600 euro voor een hond betaald is absoluut niet per definitie een betere baas dan iemand die 100 euro betaald. Zo zijn de honden van 600 euro ook niet per definitie beter.
Ook heb ik al gezegd dat ik gek ben op kruisingen. Zijn vaak de leukste honden, met minste problemen. Waarom zouden die niet gefokt mogen worden? En het is niet kortzichtig, het is gewoon waar. Misschien valt het je gewoon een beetje tegen.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:[quote="yamie]

en je leest niet eens wat er geschreven word.
Nee, dat zeg ik juist niet. Ik zeg dat het niet uitmaakt. Stamboom of niet, klootzakken zijn er altijd, net als asielen. Iemand die 600 euro voor een hond betaald is absoluut niet per definitie een betere baas dan iemand die 100 euro betaald. Zo zijn de honden van 600 euro ook niet per definitie beter.
Ook heb ik al gezegd dat ik gek ben op kruisingen. Zijn vaak de leukste honden, met minste problemen. Waarom zouden die niet gefokt mogen worden? En het is niet kortzichtig, het is gewoon waar. Misschien valt het je gewoon een beetje tegen.
en is er iemand hier dan die beweerd dat je een betere baas bent wanneer je een rashond hebt? wanneer je er meer geld aan uit gegeven hebt? dat een hond van 600 euro per definitie een betere hond is? nee dus.

en waarom kruisingen niet gefokt moeten worden? dat bedoel ik dus met niet lezen. 90 % van de kruisingen worden voor de fun gefokt, worden gefokt voor de handel, voor de fun, zonder dat men zich heeft verdiept in erfelijke problemen. dus het bewust op elkaar zetten van twee honden waar men verder niks over weet.. dat vind jij dus oke?
Laatst gewijzigd door yamie op 29 aug 2006 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”