Het schooien als ik mijn bord aan het leegeten ben ik vind ik soms wel vervelend maar ook weer niet zo erg dat ik er echt iets aan doe

Moderator: moderatorteam
Haha jaaaa precies dat doet Fangio dus ookjip007 schreef:hier meestal 2 koppen op tafel , met ogen die alles volgen , zolang die koppen op tafel blijven liggen en verder niets doen , maakt het me niets uit.
Die jaag ik weg; ga het baasje maar vervelen, maar niet mij. Nu is het niet zo dat ik met een deegroller achter die hond aan ga, maar ik zeg dat ie moet weg gaan, wijs hem de weg en negeer hem verder volkomen.Nanna schreef:![]()
maar hoe doe je dat dan als je ergens op visite bent en de supersonisch bedelende hond des huizes legt zijn kwijlkop smachtend op je been?
Dat doet Puck dus erg graag.ik heb er ook een hekel aan als 'vreemde' honden bij mij komen schooien - als hun baasje dat fijn vindt, voor mij prima hoor, maar laat hij dan maar bij de baas gaan staan staren en kwijlen.
Lies en co schreef:Hier ook eentje dat kan bedelen als de beste. Bedelen, wat zeg ik? Voor je het weet, is ze met m'n dochter haar eten weg. Deed ze NOOIT tot ik terug kwam van 't ziekenhuis, na de bevalling van m'n dochter. Wee o wee, wie dat was, dat Dinah aan tafel toen iets gegeven heeft![]()
![]()
. Eén keer is dus echt wel voldoende om voor de rest van je leven niet meer rustig te kunnen eten
. We hebben het opgelost, door Dinah te leren dat ze op haar 'plaats' moet blijven (haar matje) terwijl we eten. Ze mag er maar af komen, als we gedaan hebben. Nu heeft onze dochter de laatste tijd wel de hobby om, eens ze geen zin meer heeft in boterhammen, haar boterham in stukjes te scheuren, en die stukjes één voor één op de grond te gooien. Dan blijft Dinah niet liggen natuurlijk! En voor Maude is het feest, zo'n zotte hond(en) rond haar zien snuffelen. Daarom gaat Dinah vaak in een andere kamer, als Maude aan het eten is (niet bij ons).
Een andere oplossing weet ik niet. Stom, als andere mensen hun dom gedrag bij je eigen hond zo'n lastig gevolg heeft.
Degene die Dinah iets van de tafel gegeven heeft, was m'n schoonmoeder. (of andere schoon-familie) Terwijl ze verdomd goed wisten dat ik dit niet wou, en waarom (omdat je anders een schooier krijgt voor de rest van je leven). Enfin, gasten dus, die de regels van het huis kenden.Daan schreef:Ik wil het liever niet, maar ik ben ook weer geen dictator hier in huis die alleen bepaalt wat er wel en niet mag.