Nanna schreef: Ik heb windhonden en dat zijn zichtjagers. Ze snellen dus heusch wel eens achter een ree aan, maar zodra die uit zicht is komen ze meteen weer terug. De reeën hier zijn onze boskoeien; het barst ervan en ze zijn amper bang voor mensen en honden. Heb wel eens het idee dat ze ons uit staan te lachen..
En dat is dus ook waarom ik niet loop te suffen als ik met mijn honden ergens loop waarvan ik weet dat er reeen lopen, want de ree kan ik zijn vlucht ook ergens in lopen of tegenaan lopen, plus dat wanneer een boswachter of wildopziener dat ziet hij jouw hond MAG afknallen.. dus zo leuk is het niet
Officieel ben ik natuurlijk altijd in overtreding als ik ze loslaat, het zijn windhonden en die mogen nergens los, ook niet in losloopgebieden (wet op de lange honden). Maar ja....
Ik denk toch dat je daar niet zo makkelijk over moet denken...
Persoonlijk vind ik dat iedereen zijn/haar hond in de gaten moet houden want achter een ree aan is leuk maar wat als je iemand tegenkomt wiens hond jouw hond door het hele bos jaagt? mag dat dan wel of niet?
Nee mijn honden lopen los en bij bochten of onoverzichtelijke stukken lopen ze naast!! er kunnen ook mensen lopen die bang zijn voor honden of wat dan ook!
Het lijkt over het algemeen echt zo moeilijk voor mensen, kijk eens bij het strand, mensen stappen uit de auto, gooien de hond los die rent het strand op en 10 minuten later komen daar eens wat eigenaren, compleet gestoord word ik daarvan, die houding zorgt ervoor dat steeds meer niet-hondeneigenaren een hekel aan honden krijgen