Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitvallers omlopen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

ik vind zowiezo dat niet alle passerende honden dicht langs mij hoeven te lopen, birka valt ook af en toe uit en als ik er op bedacht ben heb ik het onder controle. (na veel oefenen).
helaas als ineens iemand van achteren komt , moet ik me echt schrap zetten.
gelukkig houden de meeste mensen hun hond op afstand en nog beter meestal kom ik maar weinig honden tegen. :mrgreen:

ik denk dus wel dat een hond dat gedrag overneemt, birka deed dat voorheen nooit, asta altijd :19:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Zoek stok! schreef:Grappig dat je daar over begint. Ik zat er vanochtend nog over na te denken. Er loopt hier iemand met een bouvier en een mini-bouvier (ja sorry, geen idee wat het voor ras is). Die gaan toch tekeer tegen alles aan de lijn! Ik liep naar de weg en liet Bram zitten. Ze had volop ruimte om ruim om me heen te gaan, maar deed dat echt vlak langs ons. Tjeempie kreempie, wat gingen die honden tekeer! En geen enkele reactie van de eigenares.

Hm, dacht ik toen :denken:

Is het mogelijk dat je eigen hond het gedrag overneemt van uitvallende honden? Dat vraag ik me weleens af namelijk.
Soft Coaten Wheaten Terrier :denken:
Ja dat kan zeker, Rataplan is daar een voorbeeld van, lijkt heel stoicijns opeens is hij het zat en blaft terug :roll:
Enfin, ik ontwijk het liefste ga ook gerust een heel andere route in of wacht wel ergens in de berm :wink: Obelix is nogal joelerig helaas.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Eline* schreef:Nou Daan, ik ga eens vragen om een urgentieverklaring! :mrgreen: Nee, je hebt zeker gelijk hoor, dat dit soort dingen inherent zijn aan het wonen van veel mensen op een klein gebied. Maar het valt me wel op dat het de laatste tijd hier minder sociaal is geworden.
Maar ik zal gewoon weer eens mijn ergernis omzetten in geduld en rustig bv hier in de lift wachten totdat mensen naar de postbusruimte gaan. Als ze 10 minuten hebben gewacht neem ik aan dat ze de volgende keer wel even direct ruimte maken.
ik vind het gewoon heel lastig en vervelend voor je.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Daan schreef: ik vind het gewoon heel lastig en vervelend voor je.
Ach, het is niet anders. Ik ben er momenteel wat meer mee bezig omdat ik zo weer weg ben op vakantie en mijn moeder hier op Nelson past. Voor haar vind ik het naar en daar maak ik me dan toch wat zorgen over. Gelukkig heeft ze Nel alleen en dat is wel gewoon een stuk makkelijker, maar het is vervelend als hij dan reageert op andere honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb enge hedders dus ze steken voor mij over :mrgreen: :mrgreen:

Nee hoor, zonder flauwekul...ik vind het niet meer dan normaal dat ik mensen de ruimte geef als ze willen passeren, zeker als mijn honden uitvallen. Met Nika steek ik over :wink: of ga ik in de bosjes staan.
Marouck blaft alleen maar :roll: maar ook dan ga ik aan de kant. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik vind het ook niet meer als normaal als ík aan de kant ga met een uitvallende hond.
Spike gaat gelukkig steeds beter, ik hoef niet meer zo ver aan de kant :wink: , maar gaan doe ik nog steeds.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zelf geef ik altijd volop ruimte aan passerende mensen ondanks dat ik geen uitvallers heb en vind ik dat niet meer dan normaal overigens.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb er gelukkig weinig mee te maken want veel mensen nemen vanzelf al afstand als ik met Vegas aan kom :mrgreen: als ik iemand op de stoep moet passeren dan steek ik altijd over :wink: Ik kom dus eigenlijk geen uitvallende honden tegen :denken: en Vegas valt ook niet uit aan de riem. (behalve als er loslopende honden op hem afkomen, daar erger ik me groen en geel aan)
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waar ik nog een grotere schurft aan heb dan aan de kant gaan is dat de mensen gaan stilstaan omdat hun hond niet wil doorlopen :roll: Dat bepaald de hond schijnbaar en dus sta ik te wachten op een brug omdat er iemand met een hond aan het einde stil gaat staan want die gaat wachten/liggen om Dapper en Cleo te ontmoeten :19:

Op een gegeven moment zeg ik dan maar hallooooo, mag ik er even langs alsjeblieft, sta hier al 5 minuten en zo gebeurt er niet zo veel he? :roll:

Zelf loop ik rustig een straatje om voor andere honden, geen enkel probleem aangezien niets opweegt tegen een ontmoeting van een loslopende reu met Dapper aan de riem, dat is domweg geen optie :ok:
Afbeelding
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

robbie is ook zo n keffer :roll: (heel vervelend) ik steek altijd over als ik iemand tegenkom daar hoeft niemand last van te hebben, maar hier in de buurt woont iemand met een uitvallende stabbij en die beleeft er echt lol aan dat zn hond zo doet en laat hem dan lekker lang aan de lijn op en neer sringen en blaffen, en dan kijkt hij zo van hier die van mij blaft harder als die van jou :N: ja moet je trots op zijn :roll:, ik probeer het juist af te leren omdat ik er een pesthekel aan heb
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik ben degeen die met Ferro kriskras wandelt om zoveel mogelijk confrontaties te vermijden... ik ben al blij als anderen me het in ieder geval mogelijk maken ze te ontwijken, ik verwacht niet van hen dat ze gaan oversteken etc. Sommige mensen in de buurt kennen ons al wel en zoeken zelf een andere route, zo mogelijk bedank ik ze daar altijd voor :wink:

Lastigste is hooguit dat je soms echt geen andere kant op kunt (bijvoorbeeld omdat kruisingen van wegen "geblokkeerd" staan door beppende hondenbazen). Maar die hebben dat waarschijnlijk helemaal niet door.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

Omdat Dylan ook uitvalt naar andere reuen ga ik altijd met ze in de bosjes staan of ik ga het veld in.
De meeste mensen weten hier weten dat ook en lopen idd snel door.
Als er een keer een vreemde loopt roep ik altijd: is het een reu of een teefje.
Ik heb ook al weleens in de bossen gestaan, waar Dylan nog kwaad werd en Ozzy gaat dan mee doen en dan heb ik ook best moeite om bij te houden en idd ze vallen ook naar elkaar uit dan.
Dan is het best lastig,meestal loop ik nu maar door en hoop dat de mensen halvewege terug gaan.
Maar het blijft heel vervelend.
Kijk als ik de deur uit ga sta ik op straat, dus bij de deur kom ik geen honden tegen (kijk altijd ff uit het raam of de kust veilig is ) en loop dan richting veld.
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Wolf valt ook wel eens uit aan de lijn maar ik ga niet omlopen. Wel zorg ik dat anderen geen last van ons hebben en dat er voldoende ruimte is om te passeren.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Nanna schreef:Ik neem aan de meeste forummers ervaren hondenmensen zijn. Toch lees ik heel veel over hun uitvallende honden.
Ik heb daar geen verstand van; heb zelf nooit uitvallende honden gehad.
Maar is dit niet iets dat aan te pakken c.q weg te trainen is?
Het lijkt me toch niet ontspannen wandelen als je steeds moet opletten dat je hond niet uithaalt naar een andere hond.
Ontspannen wandelen is het zeker niet.

We hebben jarenlang getraind met Ferro om het er uit te krijgen (hij was ruim 2 toen we hem kregen en ging springen en bleren bij elke hond binnen zichtafstand).
We zijn best verder gekomen, meestal kunnen we nu rustig op een afstandje honden passeren (bijvoorbeeld overkant van de straat). Echter, binnen een paar meter passeren is voor hem meestal nog steeds teveel van het goede en dan valt hij echt wel uit.
Inmiddels ben ik er zelf zover mee dat ik heb geaccepteerd dat dat nooit meer normaal wordt en lopen we dus af en toe om om het uitvalgedrag zoveel mogelijk te vermijden. Overigens is het wel een stuk minder frustrerend om met hem te lopen sinds we gewoon maar hebben aanvaard dat we dat er nooit helemaal uit zullen krijgen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
mecheltjes
Zeer actief

Nanna schreef:Ik neem aan de meeste forummers ervaren hondenmensen zijn. Toch lees ik heel veel over hun uitvallende honden.
Ik heb daar geen verstand van; heb zelf nooit uitvallende honden gehad.
Maar is dit niet iets dat aan te pakken c.q weg te trainen is?
Het lijkt me toch niet ontspannen wandelen als je steeds moet opletten dat je hond niet uithaalt naar een andere hond.
je hond kan ook gaan uitvallen nadat hij een keer is gepakt door een andere hond.
Dat is bij Dylan gebeurd en waarom zou je niet ontspannen kunnen lopen.
Ik ga altijd het veld in en kom weinig honden tegen en kom ik ze tegen ga ik ff aan de kant.
Ik loop altijd super ontspannend met ze hoor, niks mis mee.
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
mecheltjes
Zeer actief

[quote=" Overigens is het wel een stuk minder frustrerend om met hem te lopen sinds we gewoon maar hebben aanvaard dat we dat er nooit helemaal uit zullen krijgen.[/quote]

helemaal mee eens :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ik heb geen uitvallers aan de riem en ik kom ze ook zelden tegen, maar ik zorg altijd voor ruimte bij het passeren.
mecheltjes
Zeer actief

Nanna schreef:
Lopen ze dan ook los?
Als ze los lopen moet je toch altijd op je hoede zijn voor tegenliggers.
Niet dat je dan persé gespannen loopt, maar het is toch opletten. Zou wat voor mij zijn, ik loop altijd te dagdromen en te suffen... :cheer:
ja hoor in het veld lopen ze los. omdat ik aan de rand van het dorp woon ben ik zo in het veld en dan gaan ze los.
tuurlijk moet je altijd opletten voor tegenliggers, maar ik moet ook opletten of er geen reeen lopen.
Ik vind dat je altijd moet opletten als je met je honden loopt. het hoeven echt niet alleen maar andere honden zijn.
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Nanna schreef: Lopen ze dan ook los?
Als ze los lopen moet je toch altijd op je hoede zijn voor tegenliggers.
Niet dat je dan persé gespannen loopt, maar het is toch opletten. Zou wat voor mij zijn, ik loop altijd te dagdromen en te suffen... :cheer:
Ik heb ook ogen in mijn achterhoofd tijdens het wandelen en let heel goed op de omgeving maar ik loop toch echt wel ontspannen hoor :wink: Het is maar net wat je gewent bent. Vegas moet ook bij me komen als er tegenliggers aankomen. Ik loop voornamelijk in de soesterduinen, daar is het enorm ruim opgezet en zie je iedereen al van ver aankomen :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

ach, alles went :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

Ik ben met mijn hedder op cursus gegaan, omdat hij ook uitvalt aan de riem. Ik weet dat als ik m los heb hij alleen naar die honden rent voor contact, hij is vreselijk nieuwsgierig, maar dat weten andere mensen niet, die denken dat ik weer zo'n valse hedder heb. Daar stoor ik mij aan, want het is een schat, meestal ook naar andere honden, alleen jammer genoeg veels te opdringerig, wat de meeste mensen en honden van een hedder meestal ook niet waarderen. En ik wil niet dat iemand last heeft van mijn hond.
Op cursus is mij dus juist aangeraden om de straat over te steken of om te lopen als je een andere hond ziet, omdat elke keer dat hij uitvalt, zijn gedrag bevestigd word, doorbreek je het niet enz. Pas als door training je dit gedrag kan ombuigen, kan je weer doorlopen.
Dit vind ikzelf dus ook de juiste manier om met zo'n jond om te gaan. Ik heb voor hem gekozen een ander niet.

gr jemima
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
tuurlijk moet je altijd opletten voor tegenliggers, maar ik moet ook opletten of er geen reeen lopen
Ik heb windhonden en dat zijn zichtjagers. Ze snellen dus heusch wel eens achter een ree aan, maar zodra die uit zicht is komen ze meteen weer terug. De reeën hier zijn onze boskoeien; het barst ervan en ze zijn amper bang voor mensen en honden. Heb wel eens het idee dat ze ons uit staan te lachen.. :eek:

Alleen in het voorjaar houd ik de windhonden vast (als ik het bos in ga), ik wil niet dat ze op kalfjes stuiten of een drachtige reegeit opjagen.
Calculeer je wel in dat jouw honden een ree doodmaken en vindt je dat oke?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jemima
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door jemima »

Nanna schreef:Een vriendin van me heeft een JRT die ook uitviel aan de riem (een al ouder asielhondje). Ze heeft hem zelf getraind om dat gedrag af te leren door hem balletjesgek te maken.
Hij doet álles voor die bal, pleegt er zelfs een moord voor als dat zou moeten :cheer:
Als er dus een tegenligger aankomt haalt ze die bal uit haar jaszak en gaat ermee stuiteren. De Jack is totaal gefixeerd op die bal en bekijkt de andere hond niet eens meer.

Lijkt me een handige methode, alleen moet je hond dan maar net gek op een balletje zijn.... Als ik er eentje weggooi kijken mijn honden me aan of ze zeggen willen "je hebt hem zelf weggegooid, ga je hem zelf maar weer halen ook"...
De mijne is ballengek en in het bos hoef ik m hierdoor ook eigenlijk nooit aan te lijnen. Ik laat de bal zien (en heb altijd zo'n werparm bij me, dan word ie echt gek) en dan loop ik door al pratend over zijn "bal", magisch woord. Totdat de andere hond achter ons is, en als die dan geen aandacht voor de bal heeft, gooi ik de bal voor ons uit. Maar op een smal pad, waar je elkaar rakelings moet passeren, houd ik zijn aandacht vast totdat we vlak voor de andere hond zijn, dan is de bal even minder belangrijk, schrikken andere hond en eigenaar zich een hoedje.

gr jemima
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Nanna schreef: Ik heb windhonden en dat zijn zichtjagers. Ze snellen dus heusch wel eens achter een ree aan, maar zodra die uit zicht is komen ze meteen weer terug. De reeën hier zijn onze boskoeien; het barst ervan en ze zijn amper bang voor mensen en honden. Heb wel eens het idee dat ze ons uit staan te lachen.. :eek:
En dat is dus ook waarom ik niet loop te suffen als ik met mijn honden ergens loop waarvan ik weet dat er reeen lopen, want de ree kan ik zijn vlucht ook ergens in lopen of tegenaan lopen, plus dat wanneer een boswachter of wildopziener dat ziet hij jouw hond MAG afknallen.. dus zo leuk is het niet :19:
Officieel ben ik natuurlijk altijd in overtreding als ik ze loslaat, het zijn windhonden en die mogen nergens los, ook niet in losloopgebieden (wet op de lange honden). Maar ja....
Ik denk toch dat je daar niet zo makkelijk over moet denken...
Persoonlijk vind ik dat iedereen zijn/haar hond in de gaten moet houden want achter een ree aan is leuk maar wat als je iemand tegenkomt wiens hond jouw hond door het hele bos jaagt? mag dat dan wel of niet?
Nee mijn honden lopen los en bij bochten of onoverzichtelijke stukken lopen ze naast!! er kunnen ook mensen lopen die bang zijn voor honden of wat dan ook!
Het lijkt over het algemeen echt zo moeilijk voor mensen, kijk eens bij het strand, mensen stappen uit de auto, gooien de hond los die rent het strand op en 10 minuten later komen daar eens wat eigenaren, compleet gestoord word ik daarvan, die houding zorgt ervoor dat steeds meer niet-hondeneigenaren een hekel aan honden krijgen
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik passeer sowieso geen andere honden van heel dichtbij als Saffie aan de lijn zit. Ze kan gaan blaffen, vroeger viel ze altijd uit en dat is gelukkig een heel stuk minder geworden. Ik heb net zo lang getraind op aandacht tot ik normaal de meeste andere honden kon passeren zonder lawaai, maar nu dat kan heb ik nog steeds geen behoefte om heel dichtbij ze te gaan lopen, ik neem altijd afstand, steek over of als dat niet kan neem ik zoveel mogelijk ruimte.
Ik vind het gewoon niet handig, de honden willen dan graag contact met elkaar maken maar dat kan niet door de lijn hetgeen meestal of resulteert in trekken of in lawaai. Als de andere hond geen interesse heeft in Saffie is het geen probleem maar dat kan ik van te voren niet zien.

Saffie heeft nog een paar honden waar ze naar uitvalt, en daar loop ik voor om. Ik heb er geen zin in dat ze evt. tekeer gaat en ik snap niet dat die mensen bij jou in de buurt dat niet hebben.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wij laten altijd ruimte als we honden passeren. Roep ook nog wel eens "ze wil niet snuffen aan de lijn". Inmiddels is het aardig goed in te schatten met welke honden Buffy aan de lijn wel kan, maar afstand houd ik toch.

Anne
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Als ik een hond niet ken kom ik niet in de buurt in eerste instantie dan. Eerst over leg ik meestal met een baasje. Mijn teef heeft haar momenten van extremen dominantie wat nu dus weer op een laag pitje staat maar ze kan de af en toe wel wat van en dan is dat nog niet eens echt uitvallen. Maar hoe dan ook ik vind het nooit prettig om erg dicht langs andere honden te lopen(aan de riem) het is erg moeilijk om de aandacht dan bij jou te houden en aan de riem reageert iedere hond anders als los.

Ik heb ook vaak met een echte uitvaller gelopen. Dat was in de tijd dat ik net aan mijn instructice opleiding begon. toen hebben we die hond getest en bleek die dat dus alleen te doen als de "baas" er bij was wat ik dus niet was hoor. Maar ik ging vaak met m wandelen en had t gedrag van de eigenaren over genomen.

Uiteindelijk ben ik die hond als ie trachte uit te vallen gewoon aan paaltjes en bomen vast gaan binden en weggelopen dat vond ie erg dan keek ie niet eens meer naar die andere honden.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Calculeer je wel in dat jouw honden een ree doodmaken en vindt je dat oke?
Nee, natuurlijk vind ik dat niet OK.
De reeën hier kennen de weg en zijn zigzaggend om een paar bomen heen zó weg. En omdat windhonden zichtjagers zijn zijn ze binnen een paar minuten weer terug. Ze zetten nooit hun neus aan de grond om zo'n ree te gaan achtervolgen.
Ik woon hier nu 6 jaar op de hei en heb in al die tijd nog nooit ook maar gemerkt dat ze te dicht op een ree kwamen.
Het is hier losloopgebied dus je zou verwachten dat de reeën doodmoe van al die loslopende honden zouden worden, maar niets is minder waar. Het barst van de reeën, en ze zijn absoluut niet van plan om te verhuizen.. :wink:
Een hond die zijn neus aan de grond zet kan een ree niet bijhalen, daar heeft een windhond meer kans toe. Mijn hond heeft een ree gegrepen en die mocht al nooit jagen, maar in een gebied waarvan ik dacht dat er geen wild zat heeft hij toch zijn kans gepakt.
Ik vond het vreselijk en kan me dan ook storen aan mensen die hun honden laten jagen voor de leut. Als er een keer een kreupele ree tussen loopt of een dier maakt een inschattingsfout is het wel over.
Als je laat jagen loop je de kans dat de hond een keer een ree pakt. Ik vroeg me af of je je dat realiseerde.
Of iets overigens losloopgebied is of niet maakt vind ik niet uit. Jagende honden hoor je bij wild aan te lijnen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

Precies en daarom heb ik altijd beide ogen voor en achter open en zie ik in de verte een ree, komen ze aan de riem.
Dan hebben ze pech, omdat ze niet los mogen.
Liever 1 keer teveel vast aan de riem dan 1 dode ree.
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn hond vind nog steeds alles en iedereen aardig en wil overal heen, hier op de buurt is dat geen probleem(ik probeer het er wel in te krijgen hoor dat hij de boel wat gaat negeren)verderop houden we hem aangeleind(mensen stappen spontaan van de stoep af als ze ons zien aankomen) :mrgreen: en kort.Andere honden laten we hem buiten het losloopgebied om heel ff snuffelen en dan doorrrr, tenzij we van tevoren al weten die hond vind baco niet leuk, houden we hem gewoon kort,ieder aan een kant van de stoep, maar ik ga niet een andere kant op :neenee: en onze pup mag van mij gewoon snuffelen en kennis maken,tenzij de andere partij dat niet goed vind natuurlijk :piew: Hij moet t alle 2 meemaken
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”