Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uitvallers omlopen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Uitvallers omlopen?

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat is jullie mening daarover? Ik loop hier zelden in de buurt met de honden, maar als ik hier loop is het een weerwar van uitvallende honden. De meeste uitvallers ken ik en ik loop er dus voor om en hou er rekening mee. Wat mij opvalt is dat de mensen met de uitvaller steeds vaker lak lijken te hebben aan de ander. In de periode dat ik Laika had die uitviel stak ik over als ik honden aan zag komen.
Het gros van de mensen die ik tegenkom lopen met een meter tussen ons en hun hond langs, hond kort aangelijnd en maar gillen, blijkbaar in de verwachting dat ik dat allemaal maar leuk vindt en mijn honden onverstoorbaar doorlopen. Nou, dat doen ze niet, met als gevolg dat ik merk dat Nelson ook steeds gerichter wordt op andere honden in de buurt.
Gister moest ik de lift uit en stond er iemand met twee kleine flink briesende en uitvallende hondjes, die echt mij nog geen halve meter ruimte liep om te passeren..ik moest me echt in een bocht wringen om er langs te komen, waarbij Nelson terug uitvalt en Kiki dus Nelson pakt en ik in de knoop kom en niet door kan lopen. Voor het eerst kreeg ik de gedachte om Nelson maar eens even wat meer lijn te geven. Ik vind het namelijk echt heel vervelend. Verder vind ik het gewoon niet fijn om vlak langs een uitvallende hond te moeten me schrap zettend met mijn eigen honden. Ik vind het asociaal en krijg op den duur dan toch de neiging ook mijn asomodus open te zetten. :19:
Wat vinden jullie nou normaal?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Hoe het hoort weten waarschijnlijk zelfs mensen met die k*keffertjes je precies uit te leggen. Hoe het gebeurt? Tsja. Das vaak ineens een heel ander verhaal. Hier ook, helaas. :roll:
Annelies
Zeer actief

Re: Uitvallers omlopen?

Ongelezen bericht door Annelies »

Eline* schreef: Wat vinden jullie nou normaal?
*recht in de ogen aankijkend*
"Zeg, zou u eventjes de moeite willen nemen om mij de ruimte te geven, zodat ik zonder kleerscheuren kan passeren...?" :pffff:

Zoiets...?? :denken:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Nee, ik vind dat niet normaal. Nu gaat het meestal goed met Buck aan de riem, maar in de periode dat hij zo uitviel, liep ik de gekst mogelijke richtingen op om iedereen maar te ontwijken.

Ik vond dat het probleem bij mij lag, dus ik hoefde daar ook geen overlast mee te veroorzaken, daarbij komt ook nog dat de hond steeds erger gaat uitvallen als je ze dat voortdurend maar laat doen. Dus het is gewoon beter voor de hond ook om dat soort situaties te ontwijken.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik vind het uberhaud niet normaal om iemand amper de ruimte te geven om te passeren. Of er nu wel of niet een hond uitvalt.
In jouw geval zou ik sarcastisch bedankt hebben voor het aan de kant gaan. :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het niet meer dan normaal dat je, als je met een uitvallende hond loopt, anderen goed de kans geeft om erlangs te lopen. En dan desnoods dus zelf oversteekt of in de berm gaat staan of weet ik wat. Kleine Bram viel ook uit, en ik wrong me in allerlei bochten om mensen daar geen last van te laten hebben.

Ik merk zelf dat ik bij mensen die mij 1 keer de kans gegeven hebben er makkelijk langs te gaan ook heel makkelijk ben. Zie ik ze later weer dan steek ik wel even over, of ga in de berm staan; kleine moeite.
Hebben ze mij de keer daarvoor de berm in gedwongen, dan doe ik dat de keer daarop ook wel weer (ik kan moeilijk Moos of Saar meer lijn geven :N: :roll: ), maar dan kan ik daar 10 min later nog chagrijnig over zijn.

Er loopt hier een heel oud dametje, moeilijk ter been met een hondje wat als een bezetene in de flexi gaat hangen als hij andere honden ziet. Als ik haar zie steek ik ook over, of loop aan de andere kant langs geparkeerde auto's omdat ik als de dood ben dat ze omvalt :N:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik geloof dat ik dat niet normaal vind.
In ieder geval is het hartstikke vervelend.
Ik maak het niet echt veel mee, maar als er zulke monstertjes aan een lijn zitten heb ik het soms ook moeilijk om gewoon te kunnen doorlopen. De ene keer loopt mijn hond voorbij met de neus in de lucht :pffff: Bij andere honden wil ze ook wel even.
Ik heb de gewoonte gekregen om dan luid en duidelijk te zeggen "nee, doorlopen.....dat die honden zich niet weten te gedragen kan ik niet helpen, en het is héél vervelend dat ze dicht bij komen!!"
Je zult het misschien niet geloven, maar het helpt! :smile:
De volgende ontmoeting gaan ze zo ver mogelijk weg met die honden :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Annelies schreef:
"Zeg, zou u eventjes de moeite willen nemen om mij de ruimte te geven, zodat ik zonder kleerscheuren kan passeren...?" :pffff:

2 gillende honden...Nelson gaat dan ook blaffen en Kiki grijpt Nelson = 4 keer zo veel pleurisherrie dat ik inderdaad wel iets zeg, maar dan schreeuwen of ze de volgende keer wat meer ruimte willen geven..en dat dus 3 keer per week gemiddeld. :evil:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik heb trouwens wel gemerkt dat mensen daardoor gaan denken dat je hun ontwijkt en dat er iets is ofzo.

Ze snappen echt totaal niet dat je dat doet om hun ellende te besparen. Ook niet nadat je het uitgelegd hebt. Soms kreeg ik zelfs mensen, waar ik voorheen dan wel een praatje mee maakte achter me aan, terwijl ik ze maar probeerde te ontwijken. :smile:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

annepanne schreef:Hoe het hoort weten waarschijnlijk zelfs mensen met die k*keffertjes je precies uit te leggen. Hoe het gebeurt? Tsja. Das vaak ineens een heel ander verhaal. Hier ook, helaas. :roll:
Het gaat niet alleen om kleine hondjes hoor. :wink: Er woont hier ook een beer van een herder/chowmix die ter nauwernood een meter opzij gaat als ik bv de lift uitmoet.
Soms blijf ik rustig in de lift staan wachten totdat ze wel ruimte geven (vlak ernaast is de postbusruimte waar je met deur ertussen even kan wachten..dat deed ik ook altijd), maar soms gaan ze dus gewoon echt niet aan de kant en raken mijn honden ook opgefokt van het lange wachten en ga ik dus uiteindelijk maar.
Misschien moet ik dat ook eens laten.. :denken:

Buiten loop ik dus zelf vaak om als ik weet dat mensen het niet doen. Soms vergezeld van hardop gemopper en soms ook niet. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Eline* op 24 aug 2006 21:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ik snap trouwens sowieso dat hele 'passeren met 10 cm ertussen niet'.
Moos en Saar vallen niet uit, maar als iemand 'gezellig' op 10 cm langs komt lopen met zijn hond die duidelijk uit is op al dan niet leuk snuffelcontact dan heb ik wel twee honden die als gekken in de riem hangen om contact te maken. Waarom moet dat vraag ik me dan af :19:
Afbeelding
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Eline* schreef:
Annelies schreef:

2 gillende honden...Nelson gaat dan ook blaffen en Kiki grijpt Nelson = 4 keer zo veel pleurisherrie dat ik inderdaad wel iets zeg, maar dan schreeuwen of ze de volgende keer wat meer ruimte willen geven..en dat dus 3 keer per week gemiddeld. :evil:
Zeg, ken je effe opzoutuh met die *piep*honden...???
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
annepanne

Eline* schreef:
annepanne schreef:Hoe het hoort weten waarschijnlijk zelfs mensen met die k*keffertjes je precies uit te leggen. Hoe het gebeurt? Tsja. Das vaak ineens een heel ander verhaal. Hier ook, helaas. :roll:
Het gaat niet alleen om kleine hondjes hoor. :wink: Er woont hier ook een beer van een herder/chowmix die ter nauwernood een meter opzij gaat.
Ik dacht later al: miss niet zo'n goed gekozen term... :mrgreen: Was niet zo bedoeld! Ik maak geen onderscheid! :smile2:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Annelies schreef:
Ik zou wel willen, maar het zijn mensen die hier ook wonen en dan probeer ik het toch netjes op te lossen. :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Grappig dat je daar over begint. Ik zat er vanochtend nog over na te denken. Er loopt hier iemand met een bouvier en een mini-bouvier (ja sorry, geen idee wat het voor ras is). Die gaan toch tekeer tegen alles aan de lijn! Ik liep naar de weg en liet Bram zitten. Ze had volop ruimte om ruim om me heen te gaan, maar deed dat echt vlak langs ons. Tjeempie kreempie, wat gingen die honden tekeer! En geen enkele reactie van de eigenares.

Hm, dacht ik toen :denken:

Is het mogelijk dat je eigen hond het gedrag overneemt van uitvallende honden? Dat vraag ik me weleens af namelijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je met een uitvallende hond even opzij gaat, Fangio is een behoorlijk uitvallende hond altijd geweest en op smalle paadjes of stukjes ging ik altijd even in de bosjes staan met Fangio aan de voet zodat hij niet uitviel en de andere hondenbezitters gewoon door konden lopen.
Waar ik vaak van baalde is dat mensen die wisten dat ik altijd de moeite nam om het voor hun zo makkelijk mogelijk te maken zodat ze geen last hadden van ons, er eigenlijk zelf absoluut geen rekening mee hielden, ze lieten hun hond(en) aan flexlijnen tot vlakbij mijn hond komen en als ze zagen dat ik echt nergens opzij kon gaven ze mij niet de ruimte, maar goed ik vind dus dat je rekening moet houden met, ik ken er ook genoeg die iid gewoon doorliepen en tja ik ben daar gewoon niet echt gecharmeerd van.
Nu Fangio ouder is is het uitvallen ook minimaal geworden maar nog houd ik rekening met het feit dat hij kan uitvallen wanneer andere honden hem op kleine afstand passeren, ik ga nog steeds netjes aan de kant.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Grappig dat je daar over begint. Ik zat er vanochtend nog over na te denken. Er loopt hier iemand met een bouvier en een mini-bouvier (ja sorry, geen idee wat het voor ras is). Die gaan toch tekeer tegen alles aan de lijn! Ik liep naar de weg en liet Bram zitten. Ze had volop ruimte om ruim om me heen te gaan, maar deed dat echt vlak langs ons. Tjeempie kreempie, wat gingen die honden tekeer! En geen enkele reactie van de eigenares.

Is het mogelijk dat je eigen hond het gedrag overneemt van uitvallende honden? Dat vraag ik me weleens af namelijk.
Nelson voelt zich bedreigt en gaat dus zijn roedel verdedigen. Hij reageert dus en met hoge haast gillende blaf blert hij terug. Ik merk dat hij veel meer alert wordt op andere honden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je met een uitvallende hond even opzij gaat, Fangio is een behoorlijk uitvallende hond altijd geweest en op smalle paadjes of stukjes ging ik altijd even in de bosjes staan met Fangio aan de voet zodat hij niet uitviel en de andere hondenbezitters gewoon door konden lopen.
Waar ik vaak van baalde is dat mensen die wisten dat ik altijd de moeite nam om het voor hun zo makkelijk mogelijk te maken zodat ze geen last hadden van ons, er eigenlijk zelf absoluut geen rekening mee hielden, ze lieten hun hond(en) aan flexlijnen tot vlakbij mijn hond komen en als ze zagen dat ik echt nergens opzij kon gaven ze mij niet de ruimte, maar goed ik vind dus dat je rekening moet houden met, ik ken er ook genoeg die iid gewoon doorliepen en tja ik ben daar gewoon niet echt gecharmeerd van.
.
Dat is inderdaad ook erg vervelend. Jij doet je best en anderen hebben daar lak aan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
annepanne

Eline* schreef:
Annelies schreef:
Ik zou wel willen, maar het zijn mensen die hier ook wonen en dan probeer ik het toch netjes op te lossen. :mrgreen:
Heel effectief, toch? :mrgreen: Een keer hard brullen en de hele flat heeft t gehoort... :mrgreen: :pffff:
Moos
Zeer actief

Eline* schreef:
Zoek stok! schreef:Grappig dat je daar over begint. Ik zat er vanochtend nog over na te denken. Er loopt hier iemand met een bouvier en een mini-bouvier (ja sorry, geen idee wat het voor ras is). Die gaan toch tekeer tegen alles aan de lijn! Ik liep naar de weg en liet Bram zitten. Ze had volop ruimte om ruim om me heen te gaan, maar deed dat echt vlak langs ons. Tjeempie kreempie, wat gingen die honden tekeer! En geen enkele reactie van de eigenares.

Nelson voelt zich bedreigt en gaat dus zijn roedel verdedigen. Hij reageert dus en met hoge haast gillende blaf blert hij terug. Ik merk dat hij veel meer alert wordt op andere honden.
Moos reageerde vandaag voor het eerst echt ook op een andere (heeeeeeeel erg) uitvallend hond. Echt een hele felle grom/blaf zoals ik eigenlijk nooit eerder van hem gehoord had.
Was ik ook niet erg blij mee.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik weet niet of je het "overnemen" kan noemen eigenlijk :denken:
Maar de kans dat jouw hond (of mijn hond) daardoor alerter wordt en heftiger gaat reageren (gevoel van bedreiging?) lijkt me best mogelijk.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
cloris
Zeer actief

Eline* schreef:
cloris schreef:Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je met een uitvallende hond even opzij gaat, Fangio is een behoorlijk uitvallende hond altijd geweest en op smalle paadjes of stukjes ging ik altijd even in de bosjes staan met Fangio aan de voet zodat hij niet uitviel en de andere hondenbezitters gewoon door konden lopen.
.
Dat is inderdaad ook erg vervelend. Jij doet je best en anderen hebben daar lak aan.
Ja en dan zat Fangio heel braaf en vol aandacht stil te zijn lieten hun de honden uitvallen, ja dan moet ik echt stevig in mijn schoenen staan... later kon ik gewoon passeren als die honden ook maar hun muil hielden.. actie-reactie.
Schelden? o dat heb ik echt wel eens gedaan hoor, weer zoveel uur training naar de kl*te en Fangio weer succes geboekt, maar het had zo weinig zin :wink:
Maar goed, ik denk dat veel honden eigenaren zowiezo weinig rekening houden met elkaar, of het nou om uitvallende honden gaat of niet... honden moeten lijkt het wel overal maar los lopen.
Laatst hier een herder die gewoon op iedereen afliep en dus ook op een hele bange mevrouw, dat mens bleef er bijna in :denken:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Bij ons bij de flat gebeurt dit ook zo vaak,en ik zeg er dan maar niks van en loop stug verder,anders heb je in deze buurt meteen ruzie :N:
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Asociaal gedrag vind ik het. Ik heb zelf een uitvaller zoals je weet en ik steek de straat over zodra ik een andere hond zie, of ik maak rechtsomkeerts.
Ik snap niet wat er in de koppies van die mensen omgaat eerlijk gezegd. Nouja, waarschijnlijk gewoon bar weinig en interesseren ze zich alleen voor zichzelf.
Groet,
Dorien
cloris
Zeer actief

Dorien schreef:Asociaal gedrag vind ik het. Ik heb zelf een uitvaller zoals je weet en ik steek de straat over zodra ik een andere hond zie, of ik maak rechtsomkeerts.
Ik snap niet wat er in de koppies van die mensen omgaat eerlijk gezegd. Nouja, waarschijnlijk gewoon bar weinig en interesseren ze zich alleen voor zichzelf.
Daar zeg je het denk ik helemaal goed, het intresseert ze geen moer en ze hebben geen boodschap aan een ander :roll:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
Dorien schreef:Asociaal gedrag vind ik het. Ik heb zelf een uitvaller zoals je weet en ik steek de straat over zodra ik een andere hond zie, of ik maak rechtsomkeerts.
Daar zeg je het denk ik helemaal goed, het intresseert ze geen moer en ze hebben geen boodschap aan een ander :roll:
Behalve als hun eigen hondje in het nauw komt. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn honden vallen niet uit naar andere honden, maar toch loop ik niet rakelings langs anderen als ze aan de lijn lopen. Of die andere honden nou wel of niet uitvallen, ik vind het sowieso niet nodig dat er aan de lijn gespeeld, gesnuffeld of kennis gemaakt wordt.
Gelukkig hebben de meeste mensen met honden ook niet echt de neiging heel dicht langs ons te lopen (heeft vast met het formaat van mijn honden te maken). Ik heb er hier dus weinig mee te maken, op een paar hondjes na die los door de wijk lopen en af en toe blaffend en keffend achter ons aanlopen. Daar wil ik weleens wat van zeggen, maar dat kan meestal niet omdat de baas veel te ver weg staat.
Om je vraag te beantwoorden, ik zou het dus heel normaal vinden dat mensen met uitvallende honden je de ruimte geven en ik zou er ook (vriendelijk) wat van zeggen als dat niet gebeurt.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik vind het allemaal erg vervelend voor je eline.
Ik kan je vertellen hoe ik het oplos, maar dat schiet niks op, want jij maakt het meerdere keren per week mee, en ik bijna nooit. En diesel is net zo'n type als nelson.... dus voor die paar keer dat ik het meemaak , in een jaar, is het brullen naar de hond ( die van mij of die van een ander)niet zo'n probleem :mrgreen:

Ik denk wel, heel stiekem, dat jouw woonsituatie niet aansluit bij wat jij belangrijk vind in het leven.
Dit gaat natuurlijk nooit veranderen.
Of je moet het zelf afdwingen, en dat lijkt me in zo'n opeengestapelde woonsetting gewoon niet te doen... die mensen veranderen niet, en als ze verdwijnen, komen er nieuwe onwetende hondenbezitters voor in de plaats...

Ik weet niet goed hoe het een beetje beleefd te verwoorden, maar ik ben van mening dat het wonen in een flat met al jouw beestjes vraagt om andere huisvesting...
Sorry....
cloris
Zeer actief

Eline* schreef:
cloris schreef:
Behalve als hun eigen hondje in het nauw komt. :roll:
Yep.. ik heb eens gestaan met 5 of 6 malthezers om Fangio heen, stuk voor stuk sprongen ze tegen hem aan en beten dan ook echt, ik stond stomverbaast toen de eigenaren gewoon bleven staan kijken terwijl ik merkte dat Fangio toch wel boos werd en ik gewoon moeite stond te doen om die kolere etters te "redden" op een gegeven moment was het raak en lag er een onder hem... tja toen moest ik het ontgelden, het hondje mankeerde niets, piepte niet eens maar lag gewoon even vast en had nog een grote muil.. hij zou Fangio wel even trappen en toen heb ik even gezegd wat ik daar van vond.. ben best netjes gebleven :mrgreen: maar dat aso gedrag ben ik meer dan zat
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nou Daan, ik ga eens vragen om een urgentieverklaring! :mrgreen: Nee, je hebt zeker gelijk hoor, dat dit soort dingen inherent zijn aan het wonen van veel mensen op een klein gebied. Maar het valt me wel op dat het de laatste tijd hier minder sociaal is geworden.
Maar ik zal gewoon weer eens mijn ergernis omzetten in geduld en rustig bv hier in de lift wachten totdat mensen naar de postbusruimte gaan. Als ze 10 minuten hebben gewacht neem ik aan dat ze de volgende keer wel even direct ruimte maken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”