Ca de bou 1

Ca de bou 2

Moderator: moderatorteam
Ik denk dat deze zelfs nog raszuiverder zijnMARC_S schreef:Ik snap waarom je dat vindt, jij hebt een bullentype Ca de bou.Eva schreef:Ik heb zelf een ca de bou en vind haar daar niet op lijken. Misschien dat ze ermee gekruist is maar het is geen zuivere ca de bou.
Dit zijn echter ook Ca de bou en net zo raszuiver als de jouwe![]()
De laatste tijd worden de echte Poolse type's, dus de lage zware kortneuzige honden Bully type's genoemd. Echter zijn ze nu wel iets aan het verdwijnen omdat er zo'n ellende is met hun gezondheid. Ook de fokster die deze type's fokte is nu met een Spanjaard bezig en fokt dat hele lage en groffe niet meer.Mol schreef: een boully type ca de bou? nog nooit van gehoord
mol
worden deze zo gezegde bully type's als echte Cade Bou's beschouwt door de RV in spanje? want volgens mij is daar nog al veel over te doenBrigitte schreef:De laatste tijd worden de echte Poolse type's, dus de lage zware kortneuzige honden Bully type's genoemd. Echter zijn ze nu wel iets aan het verdwijnen omdat er zo'n ellende is met hun gezondheid. Ook de fokster die deze type's fokte is nu met een Spanjaard bezig en fokt dat hele lage en groffe niet meer.Mol schreef: een boully type ca de bou? nog nooit van gehoord
mol
Ik heb geen idee Mol, ik denk het niet aangezien er alleen maar Spaanse type's op de website staanMol schreef:worden deze zo gezegde bully type's als echte Cade Bou's beschouwt door de RV in spanje? want volgens mij is daar nog al veel over te doenBrigitte schreef:De laatste tijd worden de echte Poolse type's, dus de lage zware kortneuzige honden Bully type's genoemd. Echter zijn ze nu wel iets aan het verdwijnen omdat er zo'n ellende is met hun gezondheid. Ook de fokster die deze type's fokte is nu met een Spanjaard bezig en fokt dat hele lage en groffe niet meer.Mol schreef: een boully type ca de bou? nog nooit van gehoord
mol
mol
hoeveel keurmeesters weten nou eigelijk echt wat een Ca de Bou is, ik heb vaak geneog gezien en gehoord bij de keuring dat een keurmeester niet eens wat het was, en er moest zelfs een standaard aan te pas komenBrigitte schreef:Ik heb geen idee Mol, ik denk het niet aangezien er alleen maar Spaanse type's op de website staanMol schreef:worden deze zo gezegde bully type's als echte Cade Bou's beschouwt door de RV in spanje? want volgens mij is daar nog al veel over te doenBrigitte schreef:De laatste tijd worden de echte Poolse type's, dus de lage zware kortneuzige honden Bully type's genoemd. Echter zijn ze nu wel iets aan het verdwijnen omdat er zo'n ellende is met hun gezondheid. Ook de fokster die deze type's fokte is nu met een Spanjaard bezig en fokt dat hele lage en groffe niet meer.Mol schreef: een boully type ca de bou? nog nooit van gehoord
mol
molMaar tis nu eenmaal wel zo dat dit Bully type om het maar zo te zeggen door veel meer mensen wordt gewaardeerd.
En ook op shows worden de Bully's vaak boven de Spanjaarden geplaatst, ik vraag me af of de rasvereniging daar wat aan doet. Waarom wint een hond die totaal niet aan de rasstandaard voldoet dan toch zo vaakEn dan heb ik het niet alleen over de hond hierbeneden op de foto.
Ik heb zelfs van mensen gehoord dat ze bezig waren om er dus 2 type's van te maken
ik vind jou type ca de bou het mooistBrigitte schreef:De laatste tijd worden de echte Poolse type's, dus de lage zware kortneuzige honden Bully type's genoemd. Echter zijn ze nu wel iets aan het verdwijnen omdat er zo'n ellende is met hun gezondheid. Ook de fokster die deze type's fokte is nu met een Spanjaard bezig en fokt dat hele lage en groffe niet meer.Mol schreef: een boully type ca de bou? nog nooit van gehoord
mol
Thanks, Alano is ook deels uit Poolse lijnen echter hangt hij een beetje tussen de 2 'type's' in. Alano is niet zo enorm zwaar gebouwd en heeft natuurlijk een veel langere neus. Niet omdat het mijn eigen hondje is maar ik ben ook erg blij met hem en hij is voor mij ook het ideaal kwa type juist omdat hij ertussen hangt.little-wolf schreef:ik vind jou type ca de bou het mooistBrigitte schreef:De laatste tijd worden de echte Poolse type's, dus de lage zware kortneuzige honden Bully type's genoemd. Echter zijn ze nu wel iets aan het verdwijnen omdat er zo'n ellende is met hun gezondheid. Ook de fokster die deze type's fokte is nu met een Spanjaard bezig en fokt dat hele lage en groffe niet meer.Mol schreef: een boully type ca de bou? nog nooit van gehoord
mol
dat heb ik met rochelle.Brigitte schreef:Thanks, Alano is ook deels uit Poolse lijnen echter hangt hij een beetje tussen de 2 'type's' in. Alano is niet zo enorm zwaar gebouwd en heeft natuurlijk een veel langere neus. Niet omdat het mijn eigen hondje is maar ik ben ook erg blij met hem en hij is voor mij ook het ideaal kwa type juist omdat hij ertussen hangt.little-wolf schreef:ik vind jou type ca de bou het mooistBrigitte schreef:De laatste tijd worden de echte Poolse type's, dus de lage zware kortneuzige honden Bully type's genoemd. Echter zijn ze nu wel iets aan het verdwijnen omdat er zo'n ellende is met hun gezondheid. Ook de fokster die deze type's fokte is nu met een Spanjaard bezig en fokt dat hele lage en groffe niet meer.Mol schreef: een boully type ca de bou? nog nooit van gehoord
mol
Precies, daarom zeg ik ook steeds dat deze hond best wel een Ca de Bou kan zijn. Wij vonden dat toch ook net een labrador, iedereen volgens de eigenaar. Volgens mij had die hond dus ook gewoon grote flaporen of niet?LongFields schreef:Marc, die ene hond die vlakbij ons zat in Zwolle (een paar benches verderop), dat was toch ook een Ca de Bou?
Dat was toch ook een heel ander soort hond dan die bully types?
Ja, wij dachten aan een Labrador-kruising inderdaad.MARC_S schreef:Precies, daarom zeg ik ook steeds dat deze hond best wel een Ca de Bou kan zijn. Wij vonden dat toch ook net een labrador, iedereen volgens de eigenaar. Volgens mij had die hond dus ook gewoon grote flaporen of niet?LongFields schreef:Marc, die ene hond die vlakbij ons zat in Zwolle (een paar benches verderop), dat was toch ook een Ca de Bou?
Dat was toch ook een heel ander soort hond dan die bully types?
Het was in ieder geval een raszuivere Ca de Bou die lichtgeel was met hangoren
Die titels zeggen toch helemaal niets bij zo'n klein onbekend ras ?MARC_S schreef:Dat kan jij vinden en ik ben het daar mee eens, maar deze hond heeft wel de volgende titels gehaaldMol schreef:
ik heb deze hond in het echt gezien
en geloof me deze hond voldoet NIET aan de standaard
mol![]()
CH.PL, CH SK. CH.D Zwyc. Świata 2003
Zwyc . Europy 2003, Inter. Champ
ja en? deze hond voeldoet niet aan de standaard simpel zat, en nogmaals veel, heel veel keurmeesters weten niet eens hoe een Ca de Bou er uit moet zien.MARC_S schreef:Dat kan jij vinden en ik ben het daar mee eens, maar deze hond heeft wel de volgende titels gehaaldMol schreef:
ik heb deze hond in het echt gezien
en geloof me deze hond voldoet NIET aan de standaard
mol![]()
CH.PL, CH SK. CH.D Zwyc. Świata 2003
Zwyc . Europy 2003, Inter. Champ
Dat klopt, ik ben in Polen naar 2 shows geweest, en daar lopen er genoeg.MARC_S schreef:Tja, en waar hebben we het dan nog over? Wat vindt Patrick en wat vinden de keurmeesters?
De hond is overigens ook Pools kampioen en daar barst het dus van de Ca de Bou. Hele lijnen komen uit Polen dus het zal meer een kwestie van smaak zijn dan dat ze in Polen nog nooit een Ca de Bou gezien hebben.
En de hond is internationaal kampioen en dus in het ras een geliefde dekreu. Dan zal het ras wel veranderen maar op een gegeven moment kan je toch niet meer om titels, smaak en type honden heen.![]()
Nogmaals, het is ook niet mijn ding, maar het is en blijft een Ca de Bou die nu in het ras dekt omdat hij al zijn titels heeft gehaald. Mee eens of niet doet er verder weinig toe aangezien ik deze hond alleen ter illustratie van bully type heb neergezet.
veel honden in polen zijn dus geen oficele corecte ca de bou's de geen die ze gefokt heeft heeft er dan ook mee gerommelt.MARC_S schreef:Tja, en waar hebben we het dan nog over? Wat vindt Patrick en wat vinden de keurmeesters?
De hond is overigens ook Pools kampioen en daar barst het dus van de Ca de Bou. Hele lijnen komen uit Polen dus het zal meer een kwestie van smaak zijn dan dat ze in Polen nog nooit een Ca de Bou gezien hebben.:
En de hond is internationaal kampioen en dus in het ras een geliefde dekreu. Dan zal het ras wel veranderen maar op een gegeven moment kan je toch niet meer om titels, smaak en type honden heen.
ter illustratie er bestaan geen bully types in de ca de bouNogmaals, het is ook niet mijn ding, maar het is en blijft een Ca de Bou die nu in het ras dekt omdat hij al zijn titels heeft gehaald. Mee eens of niet doet er verder weinig toe aangezien ik deze hond alleen ter illustratie van bully type heb neergezet. :ok
Tja, dan is de Poolse en internationale kampioen geen Ca de Bou.Mol schreef:veel honden in polen zijn dus geen oficele corecte ca de bou's de geen die ze gefokt heeft heeft er dan ook mee gerommelt.MARC_S schreef:Tja, en waar hebben we het dan nog over? Wat vindt Patrick en wat vinden de keurmeesters?
De hond is overigens ook Pools kampioen en daar barst het dus van de Ca de Bou. Hele lijnen komen uit Polen dus het zal meer een kwestie van smaak zijn dan dat ze in Polen nog nooit een Ca de Bou gezien hebben.:
Dan dekt hij wat in de rondte als niet geliefde dekreuEn de hond is internationaal kampioen en dus in het ras een geliefde dekreu. Dan zal het ras wel veranderen maar op een gegeven moment kan je toch niet meer om titels, smaak en type honden heen.
de hond is niet gelieft als dekreu bij de echte ca de bou lief hebbers omdat hij namelijk naare eigenschappen vererft.
[/quote]ter illustratie er bestaan geen bully types in de ca de bouNogmaals, het is ook niet mijn ding, maar het is en blijft een Ca de Bou die nu in het ras dekt omdat hij al zijn titels heeft gehaald. Mee eens of niet doet er verder weinig toe aangezien ik deze hond alleen ter illustratie van bully type heb neergezet. :ok
mol
Hij is toch opgenomen in het ras en dekt toch binnen het ras? Dan is hij nu wel een Ca de Bou aangezien zijn kinderen dat ook zullen zijn.Mol schreef:laten we het dan maar even zo zeggen Ambat is de hond die als stamvader van de honden in polen en rusland is gebruikt, ambat was een kruising tussen een bulldog en een ca de bou, de fokker hier van is, juan jose calderon ruiz, van de kennel del gor blau, de hond is een product om het ras nieuw leven in te blazen alleen was er 1 eigenschap die niet welkom was en dat waren die korte koppen, en toen is die hond voor een hoop geld naar polen verkocht met alle shit als gevolg, dus Igor dat is de hond van de foto is geen oficele Ca de Bou
mol
de hond is uit me hoofd gezegt 2 of 3 generatie, de hond dekt alleen in polen en rusland die kanten op en er zijn ook al fokkers daar die dus van deze honden zijn afgestapt, de fokster raakt haar honden hoegenaamt niet meer kwijt, en omdat een hond is op genomen in het stamboek is het gelijk dan ook maar dat ras, nou sorry hoor maar dat ben ik niet met je eens, en met namen de onwetenheid van het ras en hoe het er uit moet zien keuren veel keurmeesters het ras verkeert, neem een van monfort, je kan zeggen over de man wat je wil maar weet wel donders goed hoe een Ca de Bou er uit behoort te zien.MARC_S schreef:Hij is toch opgenomen in het ras en dekt toch binnen het ras? Dan is hij nu wel een Ca de Bou aangezien zijn kinderen dat ook zullen zijn.Mol schreef:laten we het dan maar even zo zeggen Ambat is de hond die als stamvader van de honden in polen en rusland is gebruikt, ambat was een kruising tussen een bulldog en een ca de bou, de fokker hier van is, juan jose calderon ruiz, van de kennel del gor blau, de hond is een product om het ras nieuw leven in te blazen alleen was er 1 eigenschap die niet welkom was en dat waren die korte koppen, en toen is die hond voor een hoop geld naar polen verkocht met alle shit als gevolg, dus Igor dat is de hond van de foto is geen oficele Ca de Bou
mol
Nogmaals, ik vind dat type ook niet mooi maar de vraag is er wel en de keurmeesters houden er soms ook wel van. Gevolg is dus dat de Ca de Bou er deels zo uit gaat zien en dat die honden allemaal een stamboom hebben met daarop Ca de Bou.
Er zijn een hoop rassen met zo nu en dan een ander ras erdoor. Alle nakomelingen zijn dan misschien een bastaard maar zo wordt dat niet gezien en behandeld

Op Markplaats zag ik een toevalskruising tussen een Engelse Bulldog en een DH staan, leek sprekend op dat type Ca de Bou...Mol schreef:de hond is uit me hoofd gezegt 2 of 3 generatie, de hond dekt alleen in polen en rusland die kanten op en er zijn ook al fokkers daar die dus van deze honden zijn afgestapt, de fokster raakt haar honden hoegenaamt niet meer kwijt, en omdat een hond is op genomen in het stamboek is het gelijk dan ook maar dat ras, nou sorry hoor maar dat ben ik niet met je eens, en met namen de onwetenheid van het ras en hoe het er uit moet zien keuren veel keurmeesters het ras verkeert, neem een van monfort, je kan zeggen over de man wat je wil maar weet wel donders goed hoe een Ca de Bou er uit behoort te zien.MARC_S schreef:Hij is toch opgenomen in het ras en dekt toch binnen het ras? Dan is hij nu wel een Ca de Bou aangezien zijn kinderen dat ook zullen zijn.Mol schreef:laten we het dan maar even zo zeggen Ambat is de hond die als stamvader van de honden in polen en rusland is gebruikt, ambat was een kruising tussen een bulldog en een ca de bou, de fokker hier van is, juan jose calderon ruiz, van de kennel del gor blau, de hond is een product om het ras nieuw leven in te blazen alleen was er 1 eigenschap die niet welkom was en dat waren die korte koppen, en toen is die hond voor een hoop geld naar polen verkocht met alle shit als gevolg, dus Igor dat is de hond van de foto is geen oficele Ca de Bou
mol
Nogmaals, ik vind dat type ook niet mooi maar de vraag is er wel en de keurmeesters houden er soms ook wel van. Gevolg is dus dat de Ca de Bou er deels zo uit gaat zien en dat die honden allemaal een stamboom hebben met daarop Ca de Bou.
Er zijn een hoop rassen met zo nu en dan een ander ras erdoor. Alle nakomelingen zijn dan misschien een bastaard maar zo wordt dat niet gezien en behandeld
plus waneer gebrek aan beter wordt zo'n hond dus veel al gewoon geplaatst, de des betreffende hond heeft veel al zijn titels gewonnen omdat hij de enige op show was, endit heb ik van de fokster zelf vernomen
mol