Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn honden gaan NOOIT meer los!......

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Frenkie schreef:Ik kan blijven quoten maar ik ben het in alles met Caro(line) eens :ok:

Ik vind de mens ook intolerant, zowel tegen zijn medemens als tegenover dieren. Ik vind het zo idioot om te denken ´ja, het is de kat zijn eigen schuld had hij daar maar niet moeten lopen toen IK daar met mijn hond liep. Kom op zeg, wat Caro ook al zegt wat is het probleem om je hond even aan te lijnen op een plek waarvan je weet dat er veel katten zitten. Net zoals een hond vrijheid nodig heeft zo heeft een kat dat ook nodig! En oke, een ongeluk kan gebeuren dat is het risico wat je neemt als je een kat naar buiten laat.
Ook mee eens.
Probeer zo veel mogelijk te voorkomen dat mijn honden andere dieren schade toebrengen, of het nu een kat, een konijn, eend of een andere hond is.
Lijkt me - eerlijk gezegd - ook niet meer dan normaal. Ongelukken kun je niet uitsluiten maar zoveel mogelijk moeite doen om te voorkomen dat je honden gaan hetzen kan wel.
En dat houdt echt niet in dat je honden dan altijd vast moeten. Mijn honden lopen bijna altijd en overal los. Ja, ook die ene met poolhonden-bloed. Met trainen en een beetje opletten kom je - best vaak - een heel eind.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

blondie schreef:hier had ik ook eens een vreemde kat binnen... was even raar wakker worden toen ik de vreemde kat zag... had toen alleen finn en die boeide het niet zo... maar het was een felle kat die niet zonder handschoenen aan te pakken was... :N:
Maar jemig zeg... ik ben zelf al wat genuanceerder geworden... met uitlaten van de hond.. niet iedereen kijkt verder dan de neus lang is dus probeer ik zelf op tijd in te grijpen..
katten en andere dieren die buiten los lopen.. je weet dat ze er zijn... de ene houdt zijn hond tegen om erop te jagen.. een ander zegt het is de natuur..etc.. eerlijk gezegd laat ik jut en jul van mij vaker los mee lopen dan aan de lijn.. en als ik het niet vertrouw omdat ik haar gefocussed zie dan klik ik de lange lijn eraan.
maar om nu inene weer over katten die loslopen een issue te gaan maken... je kunt al bijna nergens met je honden los terecht..

En hier in het losloopgedeelte voor honden lopen ook veel katten.. pal naast een woonwijk.. ik heb zelf katten heb het al eerder gezegd... dan schieten ze maar een boom in als een hond ze achterna komt... ze zijn rap en behendig genoeg..... :wink:
Ik lijn ze ook aan als ik een kat ontdek in het losloopgebied, maar ik kan het lang niet altijd voor zijn, en mijn honden jagen dus ook wel eens een kat een boom in. Vaak zijn dat doorgewinterde ervaren loslopers en ze blijven net hoog genoeg zitten om met een arrogante blik die honden te gaan zitten bekijken. (Pas nog een die met een dooie rat en al de boom in klom, die ging lekker op een dikke tak zitten ontbijten terwijl Lilo hysterisch pogingen deed om ook in de boom te klimmen. :roll: )

Als een kat echt in gierende paniek veel te hoog zou klimmen om er weer goed uit te kunnen zou ik wel de dierenambulance en/of de brandweer bellen en een eventuele rekening netjes betalen.

Maar tot dusver is een paar flinke schrammen over een neus de enige 'schade' die we zijn opgelopen. Lilo heeft wel een keer een (wat jongere) kat opgejaagd die uiteindelijk bleef zitten en waarschijnlijk dacht dat z'n laatste uur geslagen was, maar die kreeg alleen een por in zijn ribben omdat Lilo wilde dat hij weer ging rennen. Niet alle honden die achter katten aanrennen gaan voor de kill, het is ook vaak pure miscommunicatie omdat ze elkaars spelletje niet snappen.

(Vandaag zelfs met Lilo en Pinda, die toch perfect met elkaar overweg kunnen. Lilo ligt heel relaxed op haar rug en douwt met een poot tegen Pinda, die haar meteen een paar fikse meppen verkoopt, want dat was een hele foute agressieve houding in Pinda's ogen. Het is eigenlijk een godswonder dat het zo vaak zo goed gaat tussen honden en katten en dat er ook op straat niet ontzettend veel incidenten plaatsvinden.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Jaap* schreef:Soms heb ik echt mijn twijfels over je gesteldheid iones, met je vreemde redenaties, invullerij voor anderen en rare conclusies :roll:

Het sterft hier van de katten, ik heb nooit krassen op mijn auto, heb nog nooit met mijn klauwen in de kattenstront gezeten en heb er verder eigenlijk ook weinig last van.
Nu zullen er best mensen zijn die last hebben van katten hoor. Maar ik heb sterk de indruk dat de praatjes vaker gestoeld zijn op "horen zeggen" en zelfbedachte scenario's dan dat mensen wérkelijk dagelijks met de handen in het haar zitten vanwege de katten die de wereld overnemen.

Pinky and the Brain :smile: :smile:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jaap* schreef:
Jacksel schreef:Als een hondeneigenaar zn hond gewoon overdag op straat gooit met een 'ik zie je vanavond weer' gilt het hele forum moord en brand. Doet een katteneigenaar precies hetzelfde, dan is dat normaal...
Ook al zo'n vreemde conclusie :19:
Waarom is dit een vreemde conclusie? Het is toch gewoon waar?
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hanneke2 schreef:
Caro. schreef:
EstherK schreef:
iones schreef: Amen! De grootste fout ligt bij de eigenaar van de kat. Die laat dit gebeuren. Die let er niet op.

Wat vinden jullie van mensen die hun hond de straat op pleuren en die hond moet het maar uit zoeken? Honden vermaken zich uiteindelijk wel hoor, daar niet van. Maar ik vind het geen stijl.

Waarom is dit gedrag bij katten niet verwerpelijk?
Omdat een kat een heel ander dier is als een hond. :roll:
Nogal ja....

Daarbij, wat denk je dat er gebeurt met de meeste katten als deze regel doorgevoerd zou worden?
Een heleboel katten zijn dus niet binnen te houden, ook niet in een stukje tuin (en heel veel mensen hebben geeneens een tuin).

Ik voorspel dat een heleboel katten ineens geen eigenaar meer hebben, enorm veel zwerfkatten en on top zo'n 80% van de kattenbevolking die afgemaakt wordt.

Al snap ik best dat katten soms overlast kunnen geven, ik snap niet hoe mensen zich zoveel kunnen storen aan dieren.
Niet alleen aan katten hoor, want een ander stoort zich weer aan honden (hondenpoep is dacht ik nr. één en niet de kattenoverlast :wink: ), de volgende aan duivenpoep, de ander aan kikkers die kwaken, enz. enz.

De mens is zeer intolerant.
Dat is een feit. :roll:

Verder staan 'kattenhaters' er ook nauwelijks bij stil dat er wel hondenlosloopgebieden zijn waar je niet of nauwelijks katten tegenkomt, maar geen kattenlosloop (of -aanlijn-)gebieden waar je geen honden tegenkomt. Voor katten die niet binnenshuis gehouden kunnen worden is er geen alternatief behalve loslopen. Ja, je tuin afzetten, wordt dan gezegd. Maar het gaat die kat niet zozeer om een frisse neus halen, die kat heeft domweg meer leefruimte nodig dan een huis en een achtertuintje.

Je kan je afvragen of je anno 2009 nog met goed fatsoen (buiten)katten als huisdier kan houden of dat ze daar eigenlijk te 'wild' voor zijn. Ik moet bekennen dat ik nadat Pippi is doodgereden ook zit te twijfelen of ik na dit stel nog wel nieuwe katten wil. Ik heb met Pinda echt geprobeerd om haar in de tuin te houden, maar het was geen doen.

Als het aan de kattenhaters ligt, verdwijnt de kat volledig uit het straatbeeld, en worden zwervers als ongedierte vogelvrij verklaard en vrolijk afgeknald.

Ja, katten geven overlast, honden ook, kinderen ook, buren die piano of drums spelen ook, onderburen die barbecuen ook, vogels idem dito, en insecten, en snel groeiende planten, en jehova's getuigen...

Je kan je inderdaad ook wat toleranter opstellen, en gewoon accepteren dat niet alles perfect is, en dat zou bij sommige mensen waarschijnlijk schelen in hun enorme frustraties.
Amen... :wink:
Incl. het twijfelen of ik na deze katten ook nog wel katten wil. Ik persoonlijk eigenlijk niet, maar Pieter denk ik wel.
Van mij hoeven katten al niet zo nodig, al ben ik dol op mijn katten hoor, maar ik vind dat je er niet zoveel aan hebt ( :N: :mrgreen: sorry, ik ben dus niet een echt kattenmens ).
Maar nu Lotje ook nog doodgereden is, heb ik echt geen zin om dat nogmaals mee te maken. Ondanks dat ik dan niet zo'n kattenmens ben, hou ik wel van zo'n beestje en vond/vind ik het vreselijk. Beestje helemaal in puin :jank: afschuwelijk gewoon en doorrijden alsof het oud vuil is :jank:
Ik weet dat katten lang niet altijd binnen te houden zijn, anders zou ik het misschien nog wel doen. Maar dit wil ik niet meer meemaken.
Eén van onze twee katten gaat nog naar buiten (die wordt dus agressief binnen) en steeds als hij naar buiten gaat, geef ik hem een aai over zijn bolletje 'voorzichtig hè Nobster'.
Dat beeld krijg je toch niet meer weg van die narigheid.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hanneke2
Zeer actief

Jacksel schreef: Het zit ook niet in de natuur van een hond om aan een lijntje uitgelaten te worden, dus dat het in de natuur van een kat zit om zomaar buiten te moeten kunnen struinen en het daarom dus maar moet kunnen, vind ik echt gewoon bullshit.
Maar het zijn wel compleet andere dieren he? Het zit nl. wel in de natuur van een hond om samen met z'n roedel op stap te gaan, en te jagen op aanwijzingen van de roedelleiding. En zo zit het in de natuur van een kat om solitair te jagen. Een hond die hysterisch achter een prooi aangaat terwijl jij staat te roepen dat dat niet de bedoeling is, is net zo ver van z'n natuurlijk gedrag af als een kat die gezellig met baas en honden meewandelt (ik ken er wel een paar zo, en Pippi deed het ook graag bij de hele kleine rondjes).
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:
Jaap* schreef:
Jacksel schreef:Als een hondeneigenaar zn hond gewoon overdag op straat gooit met een 'ik zie je vanavond weer' gilt het hele forum moord en brand. Doet een katteneigenaar precies hetzelfde, dan is dat normaal...
En wat stel jij dan voor als oplossing voor al die katten die niet binnen te houden zijn?
En nee, een stukje afgezet tuin van 2 x 3 meter is dan dus ook niet voldoende.
Katten verwonden zichzelf of worden uitermate agressief.

Kom maar met een voorstel dan wat wél werkt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
Jacksel schreef: Het zit ook niet in de natuur van een hond om aan een lijntje uitgelaten te worden, dus dat het in de natuur van een kat zit om zomaar buiten te moeten kunnen struinen en het daarom dus maar moet kunnen, vind ik echt gewoon bullshit.
Maar het zijn wel compleet andere dieren he? Het zit nl. wel in de natuur van een hond om samen met z'n roedel op stap te gaan, en te jagen op aanwijzingen van de roedelleiding. En zo zit het in de natuur van een kat om solitair te jagen. Een hond die hysterisch achter een prooi aangaat terwijl jij staat te roepen dat dat niet de bedoeling is, is net zo ver van z'n natuurlijk gedrag af als een kat die gezellig met baas en honden meewandelt (ik ken er wel een paar zo, en Pippi deed het ook graag bij de hele kleine rondjes).
Een kat is véél wilder dan een hond, niet te vergelijken met elkaar.
Tenminste, de meeste katten, niet allemaal hoor. Ik heb hier Elmo, Oosterse Korthaar, dat is net een hondje zo aanhankelijk :F: en dus ook een binnenkat.
Maar het grotendeel is veel wilder.
Afbeelding
A good dog never dies...

Hanneke2
Zeer actief

Jaap* schreef: Het sterft hier van de katten, ik heb nooit krassen op mijn auto, heb nog nooit met mijn klauwen in de kattenstront gezeten en heb er verder eigenlijk ook weinig last van.
Nu zullen er best mensen zijn die last hebben van katten hoor. Maar ik heb sterk de indruk dat de praatjes vaker gestoeld zijn op "horen zeggen" en zelfbedachte scenario's dan dat mensen wérkelijk dagelijks met de handen in het haar zitten vanwege de katten die de wereld overnemen.
Ja, het wordt een beetje het pitbullverhaal waarbij elke staff in de wijde omtrek kleuters naar hun strot vliegt. :roll:

Ik zal toch wel duizenden katten tegengekomen zijn in de loop der jaren en welgeteld twee vielen zonder aanleiding mijn hond aan. Mijn eigen katten hebben een hond aangevallen, maar dat was in hun eigen tuin. Ik ken 1 verhaal van een levenslinke kater in de buurt die bij mensen naar binnen wandelde die hem de deur niet meer uitkregen (was ook een etter van een beest), mijn eigen kat is ooit ongemerkt bij iemand naar binnen gelopen en per ongeluk opgesloten, heeft toen in paniek de vloerbedekking gemold en dat is ruimschoots vergoed door mijn eigen WA-verzekering. Oh, en ik ken een kat die zijn neus in de boodschappentas van een buurvrouw stak toen ze haar deur open stond te maken en er met een ons ham van doorging. Is ook op een vriendelijke manier afgehandeld.

Ik denk dus ook dat het wel meevalt met die enorme overlast die katten dagelijks veroorzaken. Maar sommige mensen motten iets te klagen hebben...
pepim
Zeer actief

Caro. schreef:
Hanneke2 schreef: Verder staan 'kattenhaters' er ook nauwelijks bij stil dat er wel hondenlosloopgebieden zijn waar je niet of nauwelijks katten tegenkomt, maar geen kattenlosloop (of -aanlijn-)gebieden waar je geen honden tegenkomt. Voor katten die niet binnenshuis gehouden kunnen worden is er geen alternatief behalve loslopen. Ja, je tuin afzetten, wordt dan gezegd. Maar het gaat die kat niet zozeer om een frisse neus halen, die kat heeft domweg meer leefruimte nodig dan een huis en een achtertuintje.

Je kan je afvragen of je anno 2009 nog met goed fatsoen (buiten)katten als huisdier kan houden of dat ze daar eigenlijk te 'wild' voor zijn. Ik moet bekennen dat ik nadat Pippi is doodgereden ook zit te twijfelen of ik na dit stel nog wel nieuwe katten wil. Ik heb met Pinda echt geprobeerd om haar in de tuin te houden, maar het was geen doen.

Als het aan de kattenhaters ligt, verdwijnt de kat volledig uit het straatbeeld, en worden zwervers als ongedierte vogelvrij verklaard en vrolijk afgeknald.

Ja, katten geven overlast, honden ook, kinderen ook, buren die piano of drums spelen ook, onderburen die barbecuen ook, vogels idem dito, en insecten, en snel groeiende planten, en jehova's getuigen...

Je kan je inderdaad ook wat toleranter opstellen, en gewoon accepteren dat niet alles perfect is, en dat zou bij sommige mensen waarschijnlijk schelen in hun enorme frustraties.
Amen... :wink:
Incl. het twijfelen of ik na deze katten ook nog wel katten wil. Ik persoonlijk eigenlijk niet, maar Pieter denk ik wel.
Van mij hoeven katten al niet zo nodig, al ben ik dol op mijn katten hoor, maar ik vind dat je er niet zoveel aan hebt ( :N: :mrgreen: sorry, ik ben dus niet een echt kattenmens ).
Maar nu Lotje ook nog doodgereden is, heb ik echt geen zin om dat nogmaals mee te maken. Ondanks dat ik dan niet zo'n kattenmens ben, hou ik wel van zo'n beestje en vond/vind ik het vreselijk. Beestje helemaal in puin :jank: afschuwelijk gewoon en doorrijden alsof het oud vuil is :jank:
Ik weet dat katten lang niet altijd binnen te houden zijn, anders zou ik het misschien nog wel doen. Maar dit wil ik niet meer meemaken.
Eén van onze twee katten gaat nog naar buiten (die wordt dus agressief binnen) en steeds als hij naar buiten gaat, geef ik hem een aai over zijn bolletje 'voorzichtig hè Nobster'.
Dat beeld krijg je toch niet meer weg van die narigheid.
Maar ja is altijd het één of het ander? Dus of een kattenmens of een hondenmens? Ik geloof daar niet helemaal in eerlijk gezegd. Ben opgegroeid met katten en ja die liepen los buiten erg hè :wink:
Wel afschuwelijk Caroline dat je lieve Lotje is doodgereden :jank:

En door omstandigheden, al hadden veel mensen in mijn familie al een hond; ben ik een kleine 5 jaar geleden voor het eerst voor een hond gaan zorgen.
Fantastisch vond/vind ik het, er ging een wereld voor me open.
Een eigen hond is toch heel iets anders dan een hond bij anderen mee te maken, al vind je ze nog zo leuk!

Maar katten zijn ook heel anders dan honden, dat is gewoon een feit :wink: Die zou ik ook niet willen missen :19:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Caro. schreef:
Jacksel schreef:
Jaap* schreef:
En wat stel jij dan voor als oplossing voor al die katten die niet binnen te houden zijn?

Ik zeg nergens dat ik een oplossing heb die wel werkt. Ik weet ook weinig van katten.

Ik merk alleen op dat zoals het nu is, niet erg *zoekt woord* eerlijk (ofzo) is. Is het ook niet een beetje wat 'normaal' is? Mensen vinden het normaal dat katten gewoon los alleen rondlopen en dingen doen die sommige mensen niet zo erg prettig vinden. Honden horen aan de lijn en dus mogen zij niet dezelfde overlast brengen die katten wel brengen

Ik bedoel:
een kat vist een vis uit de vijver of plundert volière/hond grijpt kat/konijn
kat loopt zomaar door je achtertuin/hond loopt zomaar door je achtertuin

Helemaal vergelijkbaar, behalve dat het van een kat algemeen geaccepteerd is, en van een hond niet. Dat het andere dieren zijn, ja natuurlijk. Andere overlast? Lijkt me niet... En ja, een eigenaar van een hond is over het algemeen aan te spreken, omdat die meestal wel (ergens) in de buurt van de hond te vinden is. Het is moeilijker om de eigenaar van een kat te vinden...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Caro. schreef:En wat stel jij dan voor als oplossing voor al die katten die niet binnen te houden zijn?
Pas eens gesnuffeld op Marktplaats, bij de raskatten gekeken. Schrikbarend hoeveel herplaatsers er aangeboden worden, allemaal binnenkatten, die 'op zoek zijn naar een rustiger huisje helemaal van hen alleen'. Vertaling: die enorm zouden opknappen als ze eens gewoon lekker weg van alles op het dak van een schuurtje in de zon konden liggen bakken. :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Frenk schreef:
Martijn schreef:
thom schreef:
Martijn schreef: Oh kijk! Helemaal elke week los!
Wát een weelde.
Dat is best een valse opmerking, Martijn.
Niet iedereen heeft zoveel ruimte als jullie hebben.
Toen ik middenin Amsterdam woonde gingen ze ook elke dag los.
En jij denkt dat het niet mogelijk is om een hond aangelijnd tevreden dagen te bezorgen? Door allerlei activiteiten te ondernemen?
Ik vind het ook een valse opmerking. Zeker tegen iemand waarvan je juist leest hoe betrokken ze bij haar honden is en er geen sprake is van verwaarlozing.
nou als ik naar mijn honden kijk, niet inderdaad...
Ik laat 's avonds laatste rondje tegenwoordig van ellende de honden maar uit op een fabrieksterrein omdat het hier in de zomer werkelijk barst van de katten, die er niet over piekeren om maar een cm aan de kant te gaan (tot het een keer verkeerd gaat, auto of hond)
Zelfs op het fabrieksterrein ben ik inmiddels katten tegengekomen... heel jammer voor ze... mijn honden gaan daar dus gewoon wel los.
Ik kan niet naar het bos 's avonds/'s nachts omdat dit niet mag en omdat ik daar geen hand voor ogen kan zien en ja zelfs daar lopen katten... je kunt tegenwoordig nergens meer komen of ze lopen wel ergens. Ik laat mn honden niet los in de wijk maar ik ga ze absoluut niet aan de lijn veroordelen omdat iemand anders zn dieren niet vast wil houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hanneke2 schreef: Oh, en ik ken een kat die zijn neus in de boodschappentas van een buurvrouw stak toen ze haar deur open stond te maken en er met een ons ham van doorging. Is ook op een vriendelijke manier afgehandeld.
Dit doet me denken aan vroeger in onze straat :mrgreen: . Onze katten ritsten wel eens hele stukken zalm van 't aanrecht van de buurvrouw (ze heette Kitty en was verzót op katten gelukkig), haar katten jatten eten uit onze bijkeuken, we hebben een keer een half pak half bevroren braadworsten in onze bijkeuken gevonden en na navraag bleek dat uit het einde van de straat te zijn gejat door één van onze katten. Verder hadden we nog een riesenschnauzer drie deuren verder die als hobby het jatten van kattenetensbakjes had. Sloop stiekem naar binnen via de achterdeur (dorp, stond bij bijna iedereen open) verzamelde er dan een hoop en dan gingen zijn eigenaren langs de deuren om de bakjes weer terug te geven :mrgreen: . Iedereen had wel eens wat of een beest dat iets stouts deed en het werd altijd heel netjes afgehandeld inderdaad. Volgens mij vond iedereen het voornamelijk erg grappig. Maar dat kwam waarschijnlijk ook door de wederzijdsheid. Je kon het als overlast zien, maar iedereen was wel eens veroorzaker of de lul, beetje relativeren :wink: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Caro. schreef:
Hanneke2 schreef:
Een kat is véél wilder dan een hond, niet te vergelijken met elkaar.
Tenminste, de meeste katten, niet allemaal hoor. Ik heb hier Elmo, Oosterse Korthaar, dat is net een hondje zo aanhankelijk :F: en dus ook een binnenkat.
Maar het grotendeel is veel wilder.
Dat bedoel ik dus ook te zeggen. Katten zijn weliswaar gedomesticeerd en 'gebruikt' als muizen- en rattenvanger, maar de relatie met de baas blijft compleet anders dan die met een hond. Een hond is een puur roedeldier en voelt zich prettig bij een duidelijke rangorde, een kat kan het best gezellig vinden in een groep en samenwerken als het hem uitkomt, maar is binnen 1 generatie alweer compleet verwilderd van de mens. Je kan ze niet zomaar klakkeloos vergelijken.

Ben het trouwens wel met je eens dat de Oosterse typjes aanzienlijk baasgerichter zijn. Pippi had ook heel veel 'hondse' dingen, en Pinda (net als onze ouwe dooie Perskruising) communiceert ook veel meer met ons dan wat we aan HTK Europese korthaar hebben en hebben gehad. Maar goed, dat heeft Pippi ook niet geholpen, die stak echt nooit de weg over (dat weet ik zeker, want ze ging gillen als ze meeliep en ik liep te ver weg van huis naar haar zin, ik heb haar ettelijke malen naar huis moeten brengen als ik met de honden ging lopen), en die ene keer dat ze het wel deed was er ook meteen een auto. En de katten die altijd mijlenver weg liepen, soms nachten van huis bleven om spannende avonturen te beleven zijn hier allemaal op respectabele leeftijd bij de DA ingeslapen. Tennis van mijn ouders was eeuwig de hort op, en die is 21 geworden. :roll:

Er is geen peil op te trekken, en daarom twijfel ik ook of ik hierna nog wel katten wil.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paulala schreef:De kans dat ze van me afgenomen worden is dan zeer groot, dat wil ik niet risceren.
en dat kan dus ook als je een verkeerde oom agent treft zoals Storm....
dus eerlijkheid is niet altijd slim.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pepim
Zeer actief

Jacksel schreef: Ik merk alleen op dat zoals het nu is, niet erg *zoekt woord* eerlijk (ofzo) is. Is het ook niet een beetje wat 'normaal' is? Mensen vinden het normaal dat katten gewoon los alleen rondlopen en dingen doen die sommige mensen niet zo erg prettig vinden. Honden horen aan de lijn en dus mogen zij niet dezelfde overlast brengen die katten wel brengen

Ik bedoel:

Helemaal vergelijkbaar, behalve dat het van een kat algemeen geaccepteerd is, en van een hond niet. Dat het andere dieren zijn, ja natuurlijk. Andere overlast? Lijkt me niet... En ja, een eigenaar van een hond is over het algemeen aan te spreken, omdat die meestal wel (ergens) in de buurt van de hond te vinden is. Het is moeilijker om de eigenaar van een kat te vinden...
Vreemde katten en honden komen niet in mijn achtertuin. :wink:
Verder vraag ik me af of dit scenario werkelijk zo is kwa katten, geloof er niets van. :19: En ik vind je nogal conclusies trekken, vindt je zelf ook niet?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hanneke2 schreef: 'kattenhaters'
En wanneer ben je dat?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

pepim schreef:Vreemde katten en honden komen niet in mijn achtertuin. :wink:
Verder vraag ik me af of dit scenario werkelijk zo is kwa katten, geloof er niets van. :19: En ik vind je nogal conclusies trekken, vindt je zelf ook niet?
Bij mij lopen ze in-en uit,en vorig jaar liep er ineens een in mijn huiskamer wat een erg leuk tafereel gaf omdat mijn honden niks van katten moeten hebben.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

marian* schreef:
Bij mij lopen ze in-en uit,en vorig jaar liep er ineens een in mijn huiskamer wat een erg leuk tafereel gaf omdat mijn honden niks van katten moeten hebben.
tja ik heb daar geen last van, maar mijn kwoot is nu een beetje naar de maan. Nou ja hopelijk is het toch wel duidelijk :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

marian* schreef:Bij mij lopen ze in-en uit,en vorig jaar liep er ineens een in mijn huiskamer wat een erg leuk tafereel gaf omdat mijn honden niks van katten moeten hebben.
Niet om te zeiken of te bagatelliseren hoor, maar hoeveel keer per week moet je een kat uit je huis jagen?
Is dat wel eens voorgekomen, of ben je dagelijks met de bezem in de weer?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Wel eerlijk antwoorden hé :mrgreen:
pepim
Zeer actief

marian* schreef:
Wacht eens even, ik bedoel vreemde katten én vreemde honden komen niet in mijn achtertuin. En kwa kwoot heb ik hetzelfde commentaar :wink:
marian*
Erelid
Contacteer:

Jaap* schreef:Wel eerlijk antwoorden hé :mrgreen:
Vorig jaar is het me 1 keer gebeurd en langer geleden lag er een op mijn bed.Voor mij meer dan voldoende.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

marian* schreef:
Vorig jaar is het me 1 keer gebeurd en langer geleden lag er een op mijn bed.Voor mij meer dan voldoende.
Ja dan wordt je wel lastig gevallen. :roll:
Jaap*
Zeer actief

marian* schreef:
Ik waardeer je eerlijkheid :wink: :ok:
En ik stel vast dat wij een andere beleving van de term "overlast" hanteren :mrgreen:
marian*
Erelid
Contacteer:

pepim schreef: Wacht eens even, ik bedoel vreemde katten én vreemde honden komen niet in mijn achtertuin.
Ik heb een paar jaar geleden een hond uit de buurt uit mijn tuin gezet toen die daar ineens rond liep en Bente loops was (en hij dus over een hek van 1 meter hoog is gekomen) en ik heb dagelijks meerdere vreemde katten die lekker in de vijver zitten te hengelen of mijn tuin als toilet gebruiken.
De hond werd 's morgens los gelaten en 's avonds weer binnen gehaald.Hij is veel te jong gestorven doordat hij een niet opgemerkte wond aan zijn achterpoot had waar gangreen in kwam.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

pepim schreef:
marian* schreef:
Ja dan wordt je wel lastig gevallen. :roll:
Inderdaad :ok:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

marian* schreef:
pepim schreef: Wacht eens even, ik bedoel vreemde katten én vreemde honden komen niet in mijn achtertuin.
Ik heb een paar jaar geleden een hond uit de buurt uit mijn tuin gezet toen die daar ineens rond liep en Bente loops was (en hij dus over een hek van 1 meter hoog is gekomen) en ik heb dagelijks meerdere vreemde katten die lekker in de vijver zitten te hengelen of mijn tuin als toilet gebruiken.
De hond werd 's morgens los gelaten en 's avonds weer binnen gehaald.Hij is veel te jong gestorven doordat hij een niet opgemerkte wond aan zijn achterpoot had waar gangreen in kwam.
Ja maar dat is toch een heel ander verhaal dan wat je ergens hierboven schrijft? Dan mogen we gissen en tja daar ben ik niet zo goed in eerlijk gezegd.

Heel akelig dat het zo moest aflopen met die hond, ik begrijp je verhaal nu wel. Dat had je dan toch eerder ook uit kunnen leggen of ligt het aan mij? :19:
Hanneke2
Zeer actief

Jacksel schreef:
Caro. schreef:
Jacksel schreef:
Jaap* schreef:Ook al zo'n vreemde conclusie :19:

Ik zeg nergens dat ik een oplossing heb die wel werkt. Ik weet ook weinig van katten.

Ik merk alleen op dat zoals het nu is, niet erg *zoekt woord* eerlijk (ofzo) is. Is het ook niet een beetje wat 'normaal' is? Mensen vinden het normaal dat katten gewoon los alleen rondlopen en dingen doen die sommige mensen niet zo erg prettig vinden. Honden horen aan de lijn en dus mogen zij niet dezelfde overlast brengen die katten wel brengen

Ik bedoel:

Een kat is eigenlijk een wild dier wat zo half bij mensen woont. :wink: Ik ben met katten opgegroeid, en een kat is volgens mij iets totaal anders dan alle andere huisdieren. Je hebt geen controle over een kat. Je kan katten ook niet in allerlei vormen en maten fokken zoals bij honden. Katten zijn mini-tijgers die ervoor zorgen dat je vuilnisbak niet wordt leeg gevroten door ratten, en die in een goeie bui een dooie rat aan jouw voeten deponeren omdat jij een jager van niks bent en nou ja, dan krijg je ook eens wat te vreten.

Zo'n beest hou je niet in een achtertuintje of een mooie kennel. Die moet sluipen door de struiken en puur voor de leut bomen in en uit rennen en ruzie maken met de zwanen en bij wildvreemde mensen een aaitje halen.

De combi hond/kat is leuk, maar het blijven volslagen andere dieren.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”