Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandelen in Echten 21 januari
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Re: Wandelen in Echten 21 januari
Ben ook zo benieuwd naar de foto's................
Ik kan er niets aan doen, ik was zo gecharmeerd van Lijfje............
Van Kai heb ik heerlijke kusjes gehad..........
Ik kan er niets aan doen, ik was zo gecharmeerd van Lijfje............
Van Kai heb ik heerlijke kusjes gehad..........

- Hutsje
- Zeer actief
lijfje heeft zich ook opperbest vermaakt met al die aandacht! ik ga nu ff douchen en daarna eten.

-
- Zeer actief
Rest van mijn foto's komt nog, maar om deze moest ik wel erg lachen dus heb ik vast erop gezet
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=234940
Jessica, ben benieuwd naar je foto's. Vind je foto's altijd erg mooi! Daar kunnen mijn huis- tuin- en keukenfoto's echt niet aan tippen.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=234940
Jessica, ben benieuwd naar je foto's. Vind je foto's altijd erg mooi! Daar kunnen mijn huis- tuin- en keukenfoto's echt niet aan tippen.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's! 
Als ik had geweten dat het toch zo droog was gebleven dan had ik best een poging kunnen wagen, maar ja achteraf...
Ik hoop dat Macho ook nog een keer gespot is!
Ik vond Lijf ook super, kachelde overal tussendoor en racede achter de andere honden aan.
Macho was erg verliefd op Fien, hij heeft toch iets met grote meiden
En met Manga heeft hij nog leuk met de stok gespeeld bij het water!
Macho is nu helemaal op, ligt heerlijk uitgestrekt op de bank!
Inderdaad erg leuk om meer forummers in real life te ontmoeten!

Als ik had geweten dat het toch zo droog was gebleven dan had ik best een poging kunnen wagen, maar ja achteraf...
Ik hoop dat Macho ook nog een keer gespot is!

Ik vond Lijf ook super, kachelde overal tussendoor en racede achter de andere honden aan.
Macho was erg verliefd op Fien, hij heeft toch iets met grote meiden

En met Manga heeft hij nog leuk met de stok gespeeld bij het water!
Macho is nu helemaal op, ligt heerlijk uitgestrekt op de bank!

Inderdaad erg leuk om meer forummers in real life te ontmoeten!

-
- Zeer actief
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
héél jammer dat het me niet gelukt is om even te komen kijken
Zo te lezen hebben jullie in ieder geval genoten in Echten! De hondencursus met Pippy liep uit en daarna kregen we nog therorie over gedrag...dacht dat dat wel interessant zou zijn, maar viel tegen
Was ik nou maar naar het bos gereden...
Volgende keer beter! Als er van de zomer nog eens een wandeling wordt georganiseerd, kunnen we daarna bij mij een bakkie doen? Is dat wat?
De honden zetten we gewoon in een weiland en daar hebben we geen last meer van
groetjes, Ingrid

Volgende keer beter! Als er van de zomer nog eens een wandeling wordt georganiseerd, kunnen we daarna bij mij een bakkie doen? Is dat wat?
De honden zetten we gewoon in een weiland en daar hebben we geen last meer van

groetjes, Ingrid

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Jongens jongens... wat heb ik heerlijk geslapen! Narda ook, die was echt kapot gister.. maar ook niks raars aan denk ik zo 
Wat heeft ze vaak op der flikker gehad, arm ding
Maar soms vond ze het tóch wel weer een leuk spelletje 
Ik vond het hartstikke gezellig, alleen was de groep iets te groot denk ik, teveel spanning soms.

Wat heeft ze vaak op der flikker gehad, arm ding

Ik vond het hartstikke gezellig, alleen was de groep iets te groot denk ik, teveel spanning soms.
- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Dat geloof ik direct.Ellen. schreef:Jongens jongens... wat heb ik heerlijk geslapen! Narda ook, die was echt kapot gister.. maar ook niks raars aan denk ik zo
Wat heeft ze vaak op der flikker gehad, arm dingMaar soms vond ze het tóch wel weer een leuk spelletje
De groep was eigenlijk inderdaad net even te groot, ook erg gezellig maar voor Kiran was het net iets te. Die werd wel heel erg vervelend naar Luna aan het eind. Tot we weer bij het water waren daar kon alle stres even flink weg gerend worden

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Niet alleen bij Luna en ook niet alleen op het eind 

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ja, er was inderdaad wat te veel spanning. Je kon het erg goed merken, want op het moment dat de groep splitste, was er spontaan rust in de groep. Luna raakte inderdaad een beetje opgefokt van Kiran en ze ging zich op een gegeven moment niet alleen afreageren op Kiran, maar ook op anderenKiran schreef:Dat geloof ik direct.Ellen. schreef:Jongens jongens... wat heb ik heerlijk geslapen! Narda ook, die was echt kapot gister.. maar ook niks raars aan denk ik zo
Wat heeft ze vaak op der flikker gehad, arm dingMaar soms vond ze het tóch wel weer een leuk spelletje
De groep was eigenlijk inderdaad net even te groot, ook erg gezellig maar voor Kiran was het net iets te. Die werd wel heel erg vervelend naar Luna aan het eind. Tot we weer bij het water waren daar kon alle stres even flink weg gerend worden

Maar goed, het was weer leermomentje, in ieder geval voor Luna en voor mij

- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
luna2906 schreef:Ja, er was inderdaad wat te veel spanning. Je kon het erg goed merken, want op het moment dat de groep splitste, was er spontaan rust in de groep. Luna raakte inderdaad een beetje opgefokt van Kiran en ze ging zich op een gegeven moment niet alleen afreageren op Kiran, maar ook op anderenKiran schreef:Dat geloof ik direct.Ellen. schreef:Jongens jongens... wat heb ik heerlijk geslapen! Narda ook, die was echt kapot gister.. maar ook niks raars aan denk ik zo
De groep was eigenlijk inderdaad net even te groot, ook erg gezellig maar voor Kiran was het net iets te. Die werd wel heel erg vervelend naar Luna aan het eind. Tot we weer bij het water waren daar kon alle stres even flink weg gerend worden![]()
Maar goed, het was weer leermomentje, in ieder geval voor Luna en voor mij
Inderdaad en hier ook weer een leer momentje

Luna en Kiran gaan best samen maar niet in zo een grote groep

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Ben zelf niet zo van in groepen honden/mensen lopen en eerlijk gezegd ook in 1e instantie niet erg gelukkig met het iniatief ook nog gecombineerd met wat opmerkingen over wel/geen wild en appel bij het zien van wild.
Ben jullie tegengekomen gisteren en kan niet anders dan mijn complimenten geven.
Wanneer je bij het afslaan ineens oog in oog komt te staan met een toch behoorlijk grote groep en niet gewaarschuwd wordt door welke vorm van lawaai dan ook: petje af.
Hopelijk heeft de toller waarbij ik per ongeluk op de tenen ging staan geen blijvend letsel opgelopen.
Ben jullie tegengekomen gisteren en kan niet anders dan mijn complimenten geven.
Wanneer je bij het afslaan ineens oog in oog komt te staan met een toch behoorlijk grote groep en niet gewaarschuwd wordt door welke vorm van lawaai dan ook: petje af.
Hopelijk heeft de toller waarbij ik per ongeluk op de tenen ging staan geen blijvend letsel opgelopen.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
ZieVeenmug schreef:Ben zelf niet zo van in groepen honden/mensen lopen en eerlijk gezegd ook in 1e instantie niet erg gelukkig met het iniatief ook nog gecombineerd met wat opmerkingen over wel/geen wild en appel bij het zien van wild.

- Ellen.
- Zeer actief
Ho ho Tamara... een wit/bruine Engelse Springer Spaniel 
En Marije en ik zeiden al gelijk tegen elkaar dat jij het was, Veenmug, ik zag van een afstand al dat het een hond van Hajo was
.

En Marije en ik zeiden al gelijk tegen elkaar dat jij het was, Veenmug, ik zag van een afstand al dat het een hond van Hajo was

- Tamara.
- Zeer actief
Ellen. schreef:Ho ho Tamara... een wit/bruine Engelse Springer Spaniel

Degene die ik voor mij heb was een hond die ons tegemoet kwam lopen met een heer en dame erbij van iets oudere leeftijd dan wij (ik probeer het zo netjes mogelijk te formuleren zonder iemand te kwetsen

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
De hond kreeg volgens mij zowat een rolberoerte hahahaha die keek echt zo van " jeeeeeeeee waar ben ik nu in beland???"
- Ellen.
- Zeer actief
Ja dat was die, en dat was echt een Engelse Springer, maar werklijn, die zie je wat minder vaak, en totaal anders als de ESS die je hier op t forum ziet.Tamara. schreef:Ellen. schreef:Ho ho Tamara... een wit/bruine Engelse Springer Spaniel![]()
![]()
Of ik heb de verkeerde voor mij, of ik heb gruwelijk gefaald in het herkennen van het ras
![]()
Degene die ik voor mij heb was een hond die ons tegemoet kwam lopen met een heer en dame erbij van iets oudere leeftijd dan wij (ik probeer het zo netjes mogelijk te formuleren zonder iemand te kwetsen)
- Tamara.
- Zeer actief
Als ik aan een engele springer spaniel denk, heb ik inderdaad de types voor me die ik hier van de foto's ken. Ik heb iets minder gefaald, maar toch...Ellen. schreef:Ja dat was die, en dat was echt een Engelse Springer, maar werklijn, die zie je wat minder vaak, en totaal anders als de ESS die je hier op t forum ziet.Tamara. schreef:Ellen. schreef:Ho ho Tamara... een wit/bruine Engelse Springer Spaniel![]()
![]()
Of ik heb de verkeerde voor mij, of ik heb gruwelijk gefaald in het herkennen van het ras
![]()
Degene die ik voor mij heb was een hond die ons tegemoet kwam lopen met een heer en dame erbij van iets oudere leeftijd dan wij (ik probeer het zo netjes mogelijk te formuleren zonder iemand te kwetsen)

-
- Zeer actief
Inderdaad dat waren we. Leeftijd keurig verwoordt door Tamara. Gewoon na dik 40 jaar bijdrage aan de Nederlandse economie nu genietend.
Ach de rolberoerte van de hond valt wel mee. Ze is onderdanig en vind ik beter dan de mouwen opstropen en afleggen tegen 20 honden die is mijn ervaring al heel snel een roedel vormen.
Dus ook dit is ESS.

Ach de rolberoerte van de hond valt wel mee. Ze is onderdanig en vind ik beter dan de mouwen opstropen en afleggen tegen 20 honden die is mijn ervaring al heel snel een roedel vormen.
Dus ook dit is ESS.

- luna2906
- Zeer actief
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik je helemaal niet gezien hebVeenmug schreef:Ben zelf niet zo van in groepen honden/mensen lopen en eerlijk gezegd ook in 1e instantie niet erg gelukkig met het iniatief ook nog gecombineerd met wat opmerkingen over wel/geen wild en appel bij het zien van wild.

En op zich ging het inderdaad best redelijk, maar dat komt met name omdat in mijn ogen een aantal erg goede baas/hond combinaties bij zaten. Dat laat mij zien dat Luna en ik nog veel te leren hebben, maar ik vond het super dat de meesten hun hond goed genoeg kenden, om te weten of ze moesten ingrijpen en wanneer. Zoals Minh, die Kaiyou aangelijnd hield, omdat ze niet wilde dat hij in een confrontatie terecht kwam. Dat vind ik super en getuigen van veel verantwoordelijkheidsgevoel én kennis van je hond. Niet alleen naar anderen toe, maar ook naar de hond & jezelf. Top.
Toch moet ik eerlijk zeggen dat de groep (in ieder geval in combinatie van een aantal honden) voor mij te groot was en dat er te veel spanning was. Het ging niet echt fout en ik heb er zeker van geleerd, maar het is niet iets wat ik wekelijks zou doen

Edit: ik bedoel natuurlijk niet alléén Minh, maar om even een voorbeeld te noemen

- Hutsje
- Zeer actief
ik heb ook heel bewust kiefer thuisgelaten, die had dat allemaal niet gepikt. dan was het wél wat rustiger geweest
. ik vond de teven erger dan de reuen en dat had ik van te voren op "papier" niet verwacht.

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ook ik vond de groep te groot en zeker met bepaalde combinaties (niet dat Manga heilig is hoor).
Er was vrij veel spanning.
Maar goed weten we dat ook weer. Verder heb ik me prima vermaakt.
@ Veenmug. Weet ik ook eens wie achter deze naam schuilt. Heb het me al zovaak afgevraagd.
Ik ben je ook wel eens vaker tegen gekomen dan in het bos.
Er was vrij veel spanning.
Maar goed weten we dat ook weer. Verder heb ik me prima vermaakt.
@ Veenmug. Weet ik ook eens wie achter deze naam schuilt. Heb het me al zovaak afgevraagd.
-
- Zeer actief
Veenmug, ik had helemaal niet door dat jij het was. Mooie hond heb je!
Er zat inderdaad net teveel spanning in de groep om heel ontspannen te lopen. Gelukkig gaat Morris geen confrontaties aan en die loopt wel weer weg, maar soms is dat ook wel sneu. Hij wou erg graag met Narda spelen, maar elke keer als ze samen een poging waagden kwam een andere hond zich er wel mee bemoeien en dan droop Morris maar weer af.
Er zat inderdaad net teveel spanning in de groep om heel ontspannen te lopen. Gelukkig gaat Morris geen confrontaties aan en die loopt wel weer weg, maar soms is dat ook wel sneu. Hij wou erg graag met Narda spelen, maar elke keer als ze samen een poging waagden kwam een andere hond zich er wel mee bemoeien en dan droop Morris maar weer af.
- luna2906
- Zeer actief
Ik weet niet of het aan de groepsgrootte lag, qua interactie tussen Kiran en Luna. Misschien dat de algemene spanning in de groep het wat versterkt heeft, maar ik denk niet dat het per definitie alleen aan de groep lag. De grootte van de groep en ik denk met name de combinatie van honden zorgde wel voor wat onderlinge spanning en in mijn geval ook voor wat spanning bij mij.Kiran schreef:Inderdaad en hier ook weer een leer momentjeluna2906 schreef:
Ja, er was inderdaad wat te veel spanning. Je kon het erg goed merken, want op het moment dat de groep splitste, was er spontaan rust in de groep. Luna raakte inderdaad een beetje opgefokt van Kiran en ze ging zich op een gegeven moment niet alleen afreageren op Kiran, maar ook op anderen![]()
Maar goed, het was weer leermomentje, in ieder geval voor Luna en voor mij![]()
Luna en Kiran gaan best samen maar niet in zo een grote groep
Wij hebben ons verder wel vermaakt hoor en ik heb er een heleboel van geleerd. Ik heb (o.a. van Ellen) ook wat tips gekregen om Luna's aandacht in zo'n situatie meer bij mij te houden. Af en toe "vergat" ze mij namelijk en het is dan aan mij om dat om te keren. Dat lukt nog niet altijd, maar ik ga er in ieder geval aan werken

@ Marije: Manga zal vast geen heilige zijn, maar ze luisterde als een tierelier!
@ Yvonne: sneu inderdaad voor Morris
De afsluiting bij het water was in ieder geval al een stuk meer ontspannen, erg fijn

Jessica en Yvonne: bedankt voor het maken van de foto's en de tijd die jullie genomen hebben om ze met ons te delen

-
- Zeer actief
Nu wordt ik nieuwsgierig.vosse schreef: @ Veenmug. Weet ik ook eens wie achter deze naam schuilt. Heb het me al zovaak afgevraagd.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ik denk dat jij vaker daar loopt dan mij en zoveel mensen tegen komt.Veenmug schreef:Nu wordt ik nieuwsgierig.vosse schreef: @ Veenmug. Weet ik ook eens wie achter deze naam schuilt. Heb het me al zovaak afgevraagd.
Met die Duitser van de foto's dus die hoort bij mij.
Ik weet alleen nog van pas terug met 4 honden. 2 B&T jack hussels liepen erbij
met een vrij grote mond.
De volgende keer zal ik je gedag zeggen

- rickterveen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
Zo alles weer bijgelezen, ik had geen tijd voor het forum maar na de hele dag in de O & O schoolbanken
gezeten te hebben kan het weer even.
Ik vond het erg leuk om te zien wie er allemaal achter zijn forumnaam schuilt
En het was uiteraard lekker weer, Ben is helaas wat benauwd en vluchtte dan ook weg
voor de honden maar toen de stoom er wat af was sukkelde hij lekker mee.
Ik ga zeker nog eens mee maar dan in een kleinere groep of als het
kan dat we van een grote groep wat kleinere groepjes vormen. Dan is het
wat makkelijker voor Ben om mee te komen
Goed ik ga foto´s kijken
En het was uiteraard lekker weer, Ben is helaas wat benauwd en vluchtte dan ook weg

Goed ik ga foto´s kijken

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik vond Ben een schatje.............. en mooi!rickterveen schreef:Zo alles weer bijgelezen, ik had geen tijd voor het forum maar na de hele dag in de O & O schoolbanken
Goed ik ga foto´s kijken

- Tamara.
- Zeer actief
Ik lees in de laatste reacties een en ander over (veel) spanning onderling maar het kan ook aan mijn referentiekader liggen voor wat betreft het wandelen in (grote) groepen of sowieso aan mij en wat ik wel of geen weinig tot veel spanning vind, maar ik vond het nog best meevallen
Ik heb zelfs het idee dat wij, als baasjes, er meer van maken dan dat de honden het hebben gedaan
Wat verwachten mensen? Dat als je 15 tot 20 vreemde honden bij elkaar gooit, eerst (ruim) een half uur moet staan wachten waarbij spanning wordt opgebouwd dat er dan geen spanning is onderling?
Er is geen enkele hond op elkaar geklapt en ondanks dat er wat spanning was op sommige momenten/tussen sommige honden, want dat ontken ik ook helemaal niet, denk ik zo dat wij het groter maken dan nodig is
Ik hoor het graag als ik het verkeerd zie en ik hoor het al helemaal graag als er commentaar op mij en fien is

Wat verwachten mensen? Dat als je 15 tot 20 vreemde honden bij elkaar gooit, eerst (ruim) een half uur moet staan wachten waarbij spanning wordt opgebouwd dat er dan geen spanning is onderling?
Er is geen enkele hond op elkaar geklapt en ondanks dat er wat spanning was op sommige momenten/tussen sommige honden, want dat ontken ik ook helemaal niet, denk ik zo dat wij het groter maken dan nodig is

Ik hoor het graag als ik het verkeerd zie en ik hoor het al helemaal graag als er commentaar op mij en fien is