S@ndr@ schreef:Jaap* schreef:renee-uk schreef:Jaap* schreef:Als iedereen blijft zitten in zijn eigen gelijk gaat een ander de beslissingen nemen.
Dat er langzamerhand gedonder onderweg is met betrekking tot hondenagressiviteit is voor mij zo klaar als een klontje. En wie er dan de lul zijn, als ze niet in beweging komen, ook.
nou als het dan ook onschuldige honden zijn die de zwarte piet toegespeeld krijgen heb ik daar toch wel wat moeite mee eigenlijk.
Ja natuurlijk. Als je niet opnieuw met een rad geconfronteerd wilt worden als eigenaar van de gebruikelijke verdachten zou ik me daarom maar wat minder druk maken over wat anderen wel of niet doen, en zelf het voortouw nemen om te proberen het éigen (imago)probleem in de kiem te smoren.
en hoe stel je voor dat dat gebeurt
Stoppen met het vergoelijken van onacceptabel gedrag is bijvoorbeeld zoiets.
De publiciteit zoeken op cruciale momenten, met mensen die op een normale, sympathieke en realistische manier, kunnen vertellen over de honden ook.
Afstand nemen van alle controversiële zaken rondom het fenomeen ook.
Als knorr per ongeluk een gele- in plaats van een groene korrel in de soep heeft gegooid halen ze een complete maandproductie terug inclusief schadeloosstelling en een mea maxima culpa in alle kranten. Met uitleg over wat er aan de hand was.
Dat is niet voor niks. Dat is een imagoprobleem voorkomen. Door de volledige verantwoording te nemen en gespeculeer te voorkomen door alle feiten te geven. Transparantie. Ook al gaat het feitelijk om een futiliteit.
Die futiliteit is namelijk in een mum van tijd een crisis, als er gespeculeer aan te pas gaat komen.
En gespeculeer gecombineerd met de vaak gruwelijke afloop is precies wat er gebeurt en waarom er zoveel media aandacht voor is.
En voordat er weer gewezen gaat worden naar anderen, die het ook niet goed doen. Die hebben het probleem niet. Dat is het verschil.