Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Lammetje gemold door Staff

Ongelezen bericht door M@scha »

Marion. schreef:
Jaap* schreef:Maar weer wordt geprobeerd om een punt te maken door te wijzen naar anderen. Begrijp nou eens dat dat geen argument is.
Ik snap dat hullie/zullie gedoe ook niet. Waar komt die aandrang toch altijd vandaan?

Maar geld (hogere belasting) is denk ik ook de oplossing niet. Dan wordt het nog meer een statussymbool.

totdat je als loser weggezet wordt omdat je een maandje mag brommen omdat je bello niet in de hand kon houden..

waarom zit jij hier? ik heb mijn baas afgerost, hij keek vreemd!
en jij? mijn hond killer heeft een poedel doodgebeten..

haha loser!
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:dat is t hem nu net he, iemand met een beetje verstand loopt er voor om, ik dus ook :wink: net zo goed, ik heb mijn honden er ook niet voor over
dus welke honden worden er gepakt, ja mensen die zich van niets bewust zijn, in dit tijdperk, t bestaat nog blijkbaar
heel erg jammer.
Zeg je nou serieus dat het de schuld is van iemand die daar met een brave hond loopt die voorts wordt doodgebeten door een klapkaak dat ze maar om hadden moeten lopen?
nee, ik zeg dat ik zowel voor sneeuw de verantwoordelijkheid neem voor haar veiligheid als voor Gil en dat dat helaas de enige manier is om je honden heel te houden, ik heb t niet over schuld gehad. wel dat kennis kan helpen om je honden heel te houden
jou vertaling daarvan in me veel te bod
M@scha
Zeer actief

lunaquinty schreef:
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:Maar nou grijpen die klapkaken mijn ouwe bijziende licht sullige Puli.
Is het dan ook ach jammer dan en wat is de dagwaarde van dat barrel? We geven een joet en de zaak is beklonken?

Een ongeluk kan altijd gebeuren en iedere hond kan een keer achter de schapen aan. Maar die domme kut WIST dat die bijters daar al een keer de fout in waren gegaan en weer laat ze het gebeuren.
Ja, dan houdt het voor mij gewoon op en is het niet meer de portemonnee trekken om even het lam te betalen.
Dan is het in mijn ogen gewoon opzet. Wie weet wat ze er die avond in de slaapkamer aan ontleent.
jou licht sullige puli is voor een ander doel gefokt dan als vlees en wol producent, t is maar een miniem verschil maar toch
Er worden me net effe teveel honden door klapkaken gegrepen en vermoord om daar in al mijn onschuld van uit te gaan.
er worden minstens zoveel honden toegetakeld of doodgebeten door andere rassen, maar daar hoor je weinig over. zoals jij denkt is nu precies wat de media wil.

toegetakeld? ja, gedood? nee
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

M@scha schreef: ik blijf bij eigenaar verantwoordelijk houden en dan ook doorpakken. geen halfslachtig ge-aai met de fluwelen handschoen maar gewoon betalen etc alsof de eigenaar zelf de dader is. dus hond bijt mens: zware mishandeling, houdoe, deurtje dicht en tot later
Dat kan al lang, maar dat gebeurt niet.
Kijk maar naar voorbeeld van Wolfsblut.
Daar worden structueel door loslopende honden gemeenteboompies uit de grond getrokken. Waar is de politie dan om deze strafbare feiten te corrigeren?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

lunaquinty schreef:
M@scha schreef:
onzin. sorry, ik val in herhaling in mijn reacties op jouw berichten.

je praat in feiten terwijl je niet weet waar je over praat. daar kom je mee weg bij anderen maar niet bij mij, ik heb teveel kennis op dit gebied
dat gebeurt wel degelijk. ik ken verschillende mensen van wie de hond in beslag is genomen omdat iemand zei dat hij had gebeten. je moet dan idd gaan bewijzen dat het niet zo was, en ondertussen zit je hond in de opslag.

een hond wordt NIET in beslag genomen omdat piet zegt dat die ene hond in dat huis gebeten heeft.

oh ja, het kan aanleiding zijn tot onderzoek en uiteindelijk inbeslagname, maar niet zomaar.

en ik ken meer dan verschillende mensen waarvan de hond in beslag genomen is en zelfs in de RAD was dat 8 van de 10x niet zonder reden
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

waarom is dat raar, we zijn ons ook bewust van kinderen die onder auto`s kunnen komen, waarom zouden we ons niet bewust moeten zijn van honden die anderen slopen, gezien de hoeveelheid incidenten is t denk ik nu net wel een hele goede. voorkomen is gewoon altijd beter als genezen.
te beginnen met vragen , is je hond vriendelijk en betrouwbaar( bij voorbeeld)- als je iemand voor de 1 ste keer tegenkomt,.......... waarom niet.
M@scha
Zeer actief

mmartinn schreef:
M@scha schreef: ik blijf bij eigenaar verantwoordelijk houden en dan ook doorpakken. geen halfslachtig ge-aai met de fluwelen handschoen maar gewoon betalen etc alsof de eigenaar zelf de dader is. dus hond bijt mens: zware mishandeling, houdoe, deurtje dicht en tot later
Daar worden structueel door loslopende honden gemeenteboompies uit de grond getrokken. Waar is de politie dan om deze strafbare feiten te corrigeren?

ik zeg niet wat kan of niet kan ik zeg wat ik vind dat zou moeten gebeuren
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

M@scha schreef:
mmartinn schreef:

ik zeg niet wat kan of niet kan ik zeg wat ik vind dat zou moeten gebeuren
Oplossingen die uitvoerbaar zijn, zijn toch handiger dan.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef: Zoals ik het ook raar vind dat je het prettig vindt om er een speciaal voor dat doel gefokte joekel op na te houden die graag andermans hond over de kling jaagt.
misschien komt dat wel omdat ze niet alleen uit dat aspect bestaan en meer zijn dan alleen een hond die graag vecht?
ik vind het ook raar dat mensen hun honden uit het zicht verliezen en maar lijdzaam staan af te wachten tot het hondje belieft zich weer eens te melden, anderen hebben daar geen moeite mee.
daarom heb ik ook niet zo'n hond en iemand anders wel.

het zal je verbazen misschien, maar er zijn echt mensen die anders over bepaalde dingen denken dan jij :lol1:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mmartinn
Zeer actief

Ik denk dat de oplossing nog steeds meer ligt in de verhandeling van honden.
Met daarbij het aanpassen van de wet, waardoor een hond als een dier word gezien en niet als een product.
Een oplossing in straffen is een mooie gedachte, maar als ik al zie dat als er een wietplantage in bepaalde buurtjes of kampen opgerold moet worden dat daar de ME voor uit moet rukken. En ik denk maar zo dat daar ook veel onverantwoordelijke hondenbaasjes zitten.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 01 mei 2014 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

mmartinn schreef:
Nee dat kan nog niet, omdat daar geen wettelijke basis voor is.
En vandalisme is wat anders dan zware mishandeling (of als het om een kleinere hond gaat: doodslag).
Prioriteiten liggen wat anders.
Wiel
mmartinn
Zeer actief

Biet schreef:
mmartinn schreef:
Nee dat kan nog niet, omdat daar geen wettelijke basis voor is.
En vandalisme is wat anders dan zware mishandeling (of als het om een kleinere hond gaat: doodslag).
Prioriteiten liggen wat anders.
Ik ben dan meer van de prefentie, ipv pas handelen als er al een kind is gebeten is bv.
Als die bezitters aangesproken werden op hun loslopende honden zou het maar zo kunnen zijn dat ze daarna aangelijnd blijven.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

S@ndr@ schreef:waarom is dat raar, we zijn ons ook bewust van kinderen die onder auto`s kunnen komen, waarom zouden we ons niet bewust moeten zijn van honden die anderen slopen, gezien de hoeveelheid incidenten is t denk ik nu net wel een hele goede. voorkomen is gewoon altijd beter als genezen.
te beginnen met vragen , is je hond vriendelijk en betrouwbaar( bij voorbeeld)- als je iemand voor de 1 ste keer tegenkomt,.......... waarom niet.

Dat snap ik ook niet zo goed. Je leert je kind immers ook geen vreemde honden te aaien. Waarom doe je dat als ouder zijnde? Omdat je je ervan "bewust" bent dat niet iedere hond even lief/aardig is en je je er van bewust bent dat een hond uit kan halen en je dat ook aan je kinderen mee wilt geven. Ik zie persoonlijk niet in waarom dat vwb honden/honden anders zou zijn.

Je hoeft niet onder een steen te leven om te weten "welke" honden net iets meer risico met zich kunnen meebrengen zich in jouw hond vast te bijten.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
Nanna schreef: Zoals ik het ook raar vind dat je het prettig vindt om er een speciaal voor dat doel gefokte joekel op na te houden die graag andermans hond over de kling jaagt.
misschien komt dat wel omdat ze niet alleen uit dat aspect bestaan en meer zijn dan alleen een hond die graag vecht?
ik vind het ook raar dat mensen hun honden uit het zicht verliezen en maar lijdzaam staan af te wachten tot het hondje belieft zich weer eens te melden, anderen hebben daar geen moeite mee.
daarom heb ik ook niet zo'n hond en iemand anders wel.

het zal je verbazen misschien, maar er zijn echt mensen die anders over bepaalde dingen denken dan jij :lol1:
:ok: Ik heb "zo'n hond" voor mezelf en na Charlie met zekerheid weer.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

mercedes2803 schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... kken.dhtml

Ze hebben echt een grote plek in mijn hart hoor, de staffords...
Omdat ze eeuwig en altijd de underdog zijn...
Onder de RAD waren het gewoon vogelvrije stumperds vond ik en nu met de afschaffing van de RAD zijn het wederom vogelvrije honden die maar door jan en alleman aangeschaft worden en op die wijze het risico lopen naar aan hun eind te komen..

wat een verschrikkelijk stom , stom wijf :devil:
Kan ze goddomme niet ergens anders met haar toet naartoe gaan rijden in plaats van ZO Dicht met je honden langs gaas te lopen met schaapjes dat je joekel de kans krijgt er 1 te grijpen?
Kan toch niet moeilijk zijn?
Ik loop met Muis, die niet eens echt instinct heeft om op schapen af te gaan, op 25 meter langs schapen met Muis onder mijn oksel.
Ik wil niet dat ze die beesten over de zeik jaagt door er toch een sprintje naartoe te trekken om vervolgens hard terug te komen rennen omdat zo'n schaap groot en eng is hahahha
Ik zou het niet in mijn kop halen met muis langs het gaas te gaan lopen..
nergens voor nodig
Maar dat is nu juist het hele probleem.
De mensen die zulke honden aanschaffen, dat zijn te vaak hele stomme, stomme mensen. Daarom krijgen die honden zo´n slechte naam.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als iedereen blijft zitten in zijn eigen gelijk gaat een ander de beslissingen nemen.
Dat er langzamerhand gedonder onderweg is met betrekking tot hondenagressiviteit is voor mij zo klaar als een klontje. En wie er dan de lul zijn, als ze niet in beweging komen, ook.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
renee-uk
Zeer actief

Jaap* schreef:Als iedereen blijft zitten in zijn eigen gelijk gaat een ander de beslissingen nemen.
Dat er langzamerhand gedonder onderweg is met betrekking tot hondenagressiviteit is voor mij zo klaar als een klontje. En wie er dan de lul zijn, als ze niet in beweging komen, ook.
nou als het dan ook onschuldige honden zijn die de zwarte piet toegespeeld krijgen heb ik daar toch wel wat moeite mee eigenlijk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@scha
Zeer actief

Jaap* schreef:Als iedereen blijft zitten in zijn eigen gelijk gaat een ander de beslissingen nemen.

jep. maar veel verder dan roepen hoe gemeen het allemaal wel niet is heb ik nog niet gezien. de pest is ook dat 80% van de huidige eigenaren de RAD niet meegemaakt hebben
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

M@scha schreef:
lunaquinty schreef:
M@scha schreef:

je praat in feiten terwijl je niet weet waar je over praat. daar kom je mee weg bij anderen maar niet bij mij, ik heb teveel kennis op dit gebied
dat gebeurt wel degelijk. ik ken verschillende mensen van wie de hond in beslag is genomen omdat iemand zei dat hij had gebeten. je moet dan idd gaan bewijzen dat het niet zo was, en ondertussen zit je hond in de opslag.

een hond wordt NIET in beslag genomen omdat piet zegt dat die ene hond in dat huis gebeten heeft.

oh ja, het kan aanleiding zijn tot onderzoek en uiteindelijk inbeslagname, maar niet zomaar.

en ik ken meer dan verschillende mensen waarvan de hond in beslag genomen is en zelfs in de RAD was dat 8 van de 10x niet zonder reden
jawel hoor. de herder van een kennis werd in beslag genomen nadat een vrouw beweerde dat dat de hond was die haar gebeten had. ze had een blauwe plek, en de hond werd in beslag genomen alleen op haar woord dat het die hond was.
dat jij er nooit van hebt gehoord wil niet zeggen dat het niet gebeurt. de hond is uiteindelijk niet afgemaakt, maar getraind en herplaatst.
Jaap*
Zeer actief

renee-uk schreef:
nou als het dan ook onschuldige honden zijn die de zwarte piet toegespeeld krijgen heb ik daar toch wel wat moeite mee eigenlijk.
Ja natuurlijk. Als je niet opnieuw met een rad geconfronteerd wilt worden als eigenaar van de gebruikelijke verdachten zou ik me daarom maar wat minder druk maken over wat anderen wel of niet doen, en zelf het voortouw nemen om te proberen het éigen (imago)probleem in de kiem te smoren.
iones
Zeer actief

Ik vind dat er te veel gediscussieerd wordt over de honden in de kwestie en dan vooral een bepaald soort honden.
Ik vind dat er te weinig over de eigenaren gesproken wordt. Dat zijn degene die niet deugen. En die hebben kennelijk óók recht op een hond. Mensen mogen de ene hond na de andere verneuken en alles uit laten halen totdat ze aan een kind komen. Pas dán wordt het erg. Dan wordt de hond in beslag genomen en de eigenaar komt weg met een boete. En vervalt weer in dezelfde fout. Begint de hele shit weer van voren af aan.
het maakt voor de eigenaar ook niet uit. Hij is immers niet zelf de dupe van zijn stomme acties. Dat zijn zijn hond en degenen die met zijn hond te maken rijgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Jaap* schreef:
renee-uk schreef:
Ja natuurlijk. Als je niet opnieuw met een rad geconfronteerd wilt worden als eigenaar van de gebruikelijke verdachten zou ik me daarom maar wat minder druk maken over wat anderen wel of niet doen, en zelf het voortouw nemen om te proberen het éigen (imago)probleem in de kiem te smoren.
en hoe stel je voor dat dat gebeurt
Jaap*
Zeer actief

M@scha schreef:
jep. maar veel verder dan roepen hoe gemeen het allemaal wel niet is heb ik nog niet gezien. de pest is ook dat 80% van de huidige eigenaren de RAD niet meegemaakt hebben
Precies. Allemaal gejank over hoe oneerlijk het wel niet is, en terecht, maar geen constructieve oplossingen aandragen. Dat imagoprobleem is toch echt 100% de verantwoordelijkheid van de betrokkenen. Niemand anders gaat het veranderen in ieder geval.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lunaquinty schreef:
Nanna schreef: Vind je het erg dat ik dat niet geloof? Dat ik denk dat een hond die notabene gefokt is om andere honden te doden veel eerder zoiets doet?
Ik lees niet voor niets op dit forum dat mensen hun honden meestal bij klapkaken weghouden. Dat is niet voor niets.
Tel daarbij op dat veel van deze honden in handen zijn van zwakzinnige testonneronnies en het recept voor ellende ligt klaar.
hier in de buurt zijn het alleen herders waar je bang voor hoeft te zijn. de klapkaken zijn sociaal, en degenen die dat niet zijn, komen niet bij andere honden in de buurt, omdat ze verantwoordelijke baasjes hebben.
T zal best ik loop ook met een grote boog er omheen in t algemeen. Als een herder mijn honden bijt kan ik dat nog zelf oplossen. Als een staff of aanverwante dat doet moet je in t gunstigste geval een breakstick bij je hebben. Anders is t lot al bezegeld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ik stel dan voor dat dergelijke honden tóch niet meer gefokt mogen worden MAAR niet bij voorbaat in beslag genomen mogen worden door de RAD.

Hier hebben we allemaal baat bij.
Want honden krijgen bij gevolg ALLEMAAL een slechte naam in deze steeds hond intoleranter wordende maatschappij. Allemaal worden we als hondenbezitter de dupe van zulke stomme acties. We worden meer en meer ingeperkt.

En echt, een cursus over het gedrag van honden voor elke hondeneigenaar om meer inzicht te verschaffen.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

lunaquinty schreef:
M@scha schreef:
lunaquinty schreef:
M@scha schreef:

jawel hoor. de herder van een kennis werd in beslag genomen nadat een vrouw beweerde dat dat de hond was die haar gebeten had. ze had een blauwe plek, en de hond werd in beslag genomen alleen op haar woord dat het die hond was.
dat jij er nooit van hebt gehoord wil niet zeggen dat het niet gebeurt. de hond is uiteindelijk niet afgemaakt, maar getraind en herplaatst.
Dat was toen toch op Hondenpage? Ik kan mij zo iets herinneren, toen is ene Marga er nog mee bezig geweest
renee-uk
Zeer actief

Jaap* schreef:
renee-uk schreef:
oh maar dat ben ik helemaal met je eens, dat zeg ik ook al zo lang als ik hier op het forum ben.
het is niet helemaal eerlijk, maar met een hond die zo slecht aangeschreven staat bij het grote publiek (waar dat dan ook door komt) moet je je juist dubbel van je eigen verantwoordelijkheid bewust zijn.
dat is wel een van de consequenties als je voor zo'n ras kiest.
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

iones schreef:Ik stel dan voor dat dergelijke honden tóch niet meer gefokt mogen worden MAAR niet bij voorbaat in beslag genomen mogen worden door de RAD.

Hier hebben we allemaal baat bij.
Want honden krijgen bij gevolg ALLEMAAL een slechte naam in deze steeds hond intoleranter wordende maatschappij. Allemaal worden we als hondenbezitter de dupe van zulke stomme acties. We worden meer en meer ingeperkt.

En echt, een cursus over het gedrag van honden voor elke hondeneigenaar om meer inzicht te verschaffen.
dat dus een heel stuk bewust zijn en ook dat als de aso niet wijkt dat jij even omloopt om je hond heel te houden en niet van ja maar ik heb t recht daar mijn hond uit te laten, en nu is hij gegrepen :hmmm:
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef: dat dus een heel stuk bewust zijn en ook dat als de aso niet wijkt dat jij even omloopt om je hond heel te houden en niet van ja maar ik heb t recht daar mijn hond uit te laten, en nu is hij gegrepen :hmmm:
Hier mag van mij wel een hoofdstuk aan gewijd worden in die cursus. Wie weet dat mensen er zichzelf in gaan herkennen en inzicht krijgen.
Sowieso een hoofdstuk dat over dergelijke rassen gaat, die vaak hondagressief zijn, heel druk zijn en overwicht nodig hebben. Vaak zien mensen er bij voorbaat dan al van af.

Ga eens kijken in de asiels en op marktplaats, allemaal staffords en aanverwanten die voor herplaatsing aangeboden worden. Die honden zijn echt grote pechvogels hoor! En ze zitten ook gemiddeld veel en veel langer in het asiel.
Jaap*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Jaap* schreef:
renee-uk schreef:
en hoe stel je voor dat dat gebeurt
Stoppen met het vergoelijken van onacceptabel gedrag is bijvoorbeeld zoiets.
De publiciteit zoeken op cruciale momenten, met mensen die op een normale, sympathieke en realistische manier, kunnen vertellen over de honden ook.
Afstand nemen van alle controversiële zaken rondom het fenomeen ook.

Als knorr per ongeluk een gele- in plaats van een groene korrel in de soep heeft gegooid halen ze een complete maandproductie terug inclusief schadeloosstelling en een mea maxima culpa in alle kranten. Met uitleg over wat er aan de hand was.
Dat is niet voor niks. Dat is een imagoprobleem voorkomen. Door de volledige verantwoording te nemen en gespeculeer te voorkomen door alle feiten te geven. Transparantie. Ook al gaat het feitelijk om een futiliteit.
Die futiliteit is namelijk in een mum van tijd een crisis, als er gespeculeer aan te pas gaat komen.
En gespeculeer gecombineerd met de vaak gruwelijke afloop is precies wat er gebeurt en waarom er zoveel media aandacht voor is.

En voordat er weer gewezen gaat worden naar anderen, die het ook niet goed doen. Die hebben het probleem niet. Dat is het verschil.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”