Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthond als statussymbool???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Diego schreef:
Angel-eyes schreef:
Diego schreef:
Angel-eyes schreef:
:sst:
:(:

:offt: ...we gingen teveel offtopic met het geklets over Albert :mrgreen:
Ooo hahahha :ok: Nice :mrgreen:

Verder mijn excuses voor mijn offtopic gelul :wink:

:mrgreen: en nu weer on-topic...uhhhh, waar ging het ook alweer over :denken: :denken: :mrgreen:
Diego
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diego »

Geen idee ben helemaal van slag :smile:
Rob*
Zeer actief

Diego schreef:Geen idee ben helemaal van slag :smile:

Niet van mij hoop ik he?? :N: :mrgreen:
Diego
Actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:

Uhhh en ex-Albert :smile:
Rob*
Zeer actief

Diego schreef:
Angel-eyes schreef:

Ja ik denk dat ik het hele zooitje maar weer opnieuw laat piercen

:cheer: :mrgreen:
Diego
Actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Diego schreef:
Angel-eyes schreef:

Vergeet je dan de fotos niet? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Diego schreef:
Angel-eyes schreef:
Diego schreef:
Angel-eyes schreef:

Vergeet je dan de fotos niet? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kan dan niet vanalles een foto maken he? :mrgreen:
Diego
Actief
Contacteer:

Kan best :pffff:
Rob*
Zeer actief

Diego schreef:Kan best :pffff:

Ja kan ook wel, maar plaatsen is een 2-de he? :mrgreen:
Dan laat ik het wel persoonlijk zien :mrgreen:
Diego
Actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:

Mag ook hoor :cheer: :cheer: :cheer:
Rob*
Zeer actief

Diego schreef:
Angel-eyes schreef:

Mag ook hoor :cheer: :cheer: :cheer:
Ja mag dat?Oke afgesproken :mrgreen:
shiningstarbambam
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door shiningstarbambam »

Ik heb voor een bull terrier gekozen omdat ik hem echt mooi vindt en het karakter helemaal fantastisch vindt. En tja, wat is een bepaald slag mens. Wij zijn een gewoon gezin en onze honden zijn gewone honden hoor :mrgreen: .
Ik heb nu twee nestjes gehad en eigenlijk groten deels gezinnen voor een pup en anders een jong stel. Maar niets anders dan ik zelf of mijn gezin.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een bull terrier als hij staat, een bull terrier als hij gaat
Rob*
Zeer actief

shiningstarbambam schreef:Ik heb voor een bull terrier gekozen omdat ik hem echt mooi vindt en het karakter helemaal fantastisch vindt. En tja, wat is een bepaald slag mens. Wij zijn een gewoon gezin en onze honden zijn gewone honden hoor :mrgreen: .
Ik heb nu twee nestjes gehad en eigenlijk groten deels gezinnen voor een pup en anders een jong stel. Maar niets anders dan ik zelf of mijn gezin.
Afbeelding
Afbeelding

Jezus zeg!!Wat een vreemde mensen allemaal met die vechthonden zeg :N: :mrgreen:
shiningstarbambam
geregistreerd lid
Contacteer:

Yep, hier nog zo één.
Afbeelding
Echt wel gevaarlijk...... :N:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

shiningstarbambam schreef:Yep, hier nog zo één.
Afbeelding
Echt wel gevaarlijk...... :N:

Ach arm meisje :jank: ...heeft ze veel pijn toen gehad of is ze gewoon in een keer doorgeslikt :mrgreen:
shiningstarbambam
geregistreerd lid
Contacteer:

Ze was vast niet lekker genoeg :smile: :smile: .
Afbeelding
:cheer: :cheer:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

shiningstarbambam schreef:Ze was vast niet lekker genoeg :smile: :smile: .
Afbeelding

Ik denk dat ze geluk heeft gehad , omdat ze haar zien als een van de hunne :mrgreen:
TomTom
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door TomTom »

En dan willen ze ook nog een bezoekregeling als blijkt dat de papieren van zo'n vechthond niet in orde zijn :denken:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

TomTom schreef:En dan willen ze ook nog een bezoekregeling als blijkt dat de papieren van zo'n vechthond niet in orde zijn :denken:
:denken: zo'n vechthond :denken:

Ik vind het doodzonde van de hond..en harstikke sneu voor het beestje...
Maar de 29 jarige meneer had inmiddels (na alle opheft in de media) wel beter mogen weten.
Ik vind het rot voor ze...maar kan weinig begrip opbrengen...

Als je nou nog niet weet wat voor hond je in huis hebt dan ben je in mijn ogen toch wel heel erg dom....
En in hoeverre ben je dan een rasliefhebber...een rasliefhebber verdiept zich in het ras...en hij had binnen vijf minuten na kunnen gaan dat dit mis zat...

Weinig medelijden met het baasje...destemeer met de hond
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

shiningstarbambam schreef:Ze was vast niet lekker genoeg :smile: :smile: .
Afbeelding
Wouw, heb ze nog nooit in het echt gezien...
Aparte beestjes hoor !
Ik vind ze hele lieve koppen hebben....
Afbeelding
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

als ik in Rotterdam om me heen kijk dan denk ik dat vechthonden voor sommige mensen wel een statussymbool zijn. Dure auto, dure kleding, mooie ketting en een stoere hond. Met name in de straatcultuur heb ik het idee dat een stafford als status symbool wordt gezien. Jammer genoeg verdiepen ze zich niet echt goed in de hond die ze nemen want er worden ook veel honden zonder stamboom in beslag genomen hier.

Ik denk overigens ook dat honden als chihuaha's ook als statussymbool gelden. Denk aan Paris Hilton en al die andere meiden met Hollywood chihuaha's.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Remco schreef:als ik in Rotterdam om me heen kijk dan denk ik dat vechthonden voor sommige mensen wel een statussymbool zijn. Dure auto, dure kleding, mooie ketting en een stoere hond. Met name in de straatcultuur heb ik het idee dat een stafford als status symbool wordt gezien. Jammer genoeg verdiepen ze zich niet echt goed in de hond die ze nemen want er worden ook veel honden zonder stamboom in beslag genomen hier.

Ik denk overigens ook dat honden als chihuaha's ook als statussymbool gelden. Denk aan Paris Hilton en al die andere meiden met Hollywood chihuaha's.
Ik denk dat je ook gewoon gelijk hebt. Gister was ik een eindje wandelen hier in de ghetto (hahaha) en ik kwam tegen: gemuilkorfde rottweilers met kleine miezerige baasjes van 18 jaar, een paar kruisingstaffies-doggen die echt enorm in de mode zijn hier. Een soort van 80 cm staffies is het eindresultaat en daar kicken ze op denk ik. :denken:
Dan nog de kruisingen bordeaux/staffies, ook erg gaaf aangezien die rednose worden en hele dikke nekken hebben met genoeg ruimte voor enorme pinnenbanden :roll:

De helft loopt gemuilkorft en niemand gaat mij vertellen dat al die honden toevallig hier lopen en niet omdat dat gewoon stoer en lekker hip is :neenee:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Rob* schreef:ik vind mezelf niet echt een type wat een poedel neemt, omdat ik dat gewoon zeikhondjes vind waar je niks mee kan, ik wil een sportieve en clowneske hond en vaak kom je dan bij bepaalde rassen uit die je aandacht vragen, in mijn geval een boxer dus.
Poedels zijn HELEMAAL geen zeikhonden. Ze zijn heel geschikt voor behendigheid omdat ze zo levendig, energiek en intelligent zijn. En erg op hun baas gericht.
Poedels werden oorspronkelijk gebruikt voor de jacht.
Het zijn juist superhonden. En als je ze niet zo belachelijk laat knippen, zijn ze nog leuk om te zien ook.

Maar er zijn inderdaad weinig honden zo clowneske als boxers. Zo ken ik ze namelijk ook.

En het is waar:
Het is inderdaad over het algemeen een bepaald slag mensen die een "stoere" hond wil hebben. Maar ze zijn niet allemaal zo.

Maar de stelling van dit topic zou je het beste kunnen omdraaien:
Een bepaald soort mensen zoeken meestal een bepaald soort hond.
Neem bijvoorbeeld bepaalde jongeren zoals marokkanen. Ze geven niets om een hond want dat is ze niet van huis uit meegegeven. Maar ALS ze een hond hebben, is het een stafford of een ambull. Zonder papieren uiteraard. Ik vind het erg voor de honden.... Zij hebben daar niet om gevraagd.

Bullterrieres met hun fijne zachtmoedige karakters reken ik niet tot de vechthonden overigens.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik denk dat elke keuze die je maakt iets uitdrukt over jezelf.
Niet dat die keuze altijd heel weloverwogen en bewust gemaakt wordt, maar toch.
Ik zie hier na een paar jaar een aantal forummen leden waarbij ik echt vind dat de honden die ze hebben bij ze passen.
Die zijn echter niet als statussymbool in huis gehaald, maar eerder passend bij de persoonlijkheid en levensstijl.
Wat jullie hier bedoelen zijn de mensen die hun hond verwarren met eigen spierballen. Ik kom ze gelukkig zelden tegen.
Jammer is die mensen liefhebbers in een negatief daglicht zitten.
dat geldt niet alleen voor 'vechthonden'maar dat geldt ook voor liefhebbers van goldens, jacks, labs etc.
Maddy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maddy »

Mijn broer heeft een am staff en voor mijn gevoel heeft hij 'm alleen maar als statussymbool. Daarvoor had ie een rottweiler. Heeft ie maar 2 jaar gehad. Zijn vrienden hebben ook 'stoere' honden en auto's om er bij te horen. Je moet bij hem niet over een jack russeltje beginnen of een golden. Grote verhalen over met hem showen en hem als dekreu gebruiken :blah: :blah: maar hij heeft nog geen showtje gelopen, geen mag test gedaan met zijn hond en amper een cursus met hem gedaan. Tis nu een huishondje die niet vaak uitgelaten wordt. Tis wel een schat van een hond trouwens. Een enorme softie en een knuffelkont. :mrgreen: Behalve andere honden moet ie niks van hebben.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Daan schreef:ik denk dat elke keuze die je maakt iets uitdrukt over jezelf.
Eens.

Zo heb ik een lief uitziende hond gekozen om wat vriendelijker over te komen :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

ik heb een staff 2 amerikaanse bulldogs en een bull terrier gehad en nu neem ik een dogo canario ik houd van het karakter van deze honden echte clowns en doorzetters past goed bij mij ik geef ook nooit op en ben een druk iemand die veel bezig is en daarom ook dit ras de eerste keer dat ik een dogo canario zag was ik verliefd maar mijn ouders wouden liever een stafford en die is er nog steeds en met mijn ex heb ik 2 amerikaanse bulldogs gehad {vond hij mooie honden en ik was het daar mee eens }en later ook een bullterrier die ik gered had ze werd echt heel erg mishandeld omdat haar vorige baasje wou dat ze feller werd maar ze werd alleen maar bang echt heel zielig
ik heb haar een nieuw huis gegunt maar moest jammer genoeg na een jaar ingeslapen worden omdat ze de groei achter standen en ziektes niet meer wou leven ze gaf het op maar ze heeft tenminste nog een jaar een mooi leven gehad :jank:
nu krijg ik in mei toch mijn droom hond de dogo canario ganaamd koda atigrado hij krijgt ook een brede band omdat ik dat mooi vind maar ook omdat het beter voor de nek is mocht hij trekken
hij gaat zowie zo vriendjes worden met baya en bullet am staffords van vrienden {ik ga er wel van uit tenminste :ok: }
maar ik ben niet echt een sterio typ ja ik heb tattoo's maar ik voel me niet stoerder door mijn hond!!!!!! :pffff:
ben zelf al stoer genoeg :pffff: :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Maddy schreef:Mijn broer heeft een am staff en voor mijn gevoel heeft hij 'm alleen maar als statussymbool. Daarvoor had ie een rottweiler. Heeft ie maar 2 jaar gehad. Zijn vrienden hebben ook 'stoere' honden en auto's om er bij te horen. Je moet bij hem niet over een jack russeltje beginnen of een golden. Grote verhalen over met hem showen en hem als dekreu gebruiken :blah: :blah: maar hij heeft nog geen showtje gelopen, geen mag test gedaan met zijn hond en amper een cursus met hem gedaan. Tis nu een huishondje die niet vaak uitgelaten wordt. Tis wel een schat van een hond trouwens. Een enorme softie en een knuffelkont. :mrgreen: Behalve andere honden moet ie niks van hebben.
Je moet bij mij ook niet aankomen met een JR of een GR. En ik heb BM's en een Basset Hound. Wat zegt dat over mij?
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Zoek stok! schreef:
Daan schreef:ik denk dat elke keuze die je maakt iets uitdrukt over jezelf.
Eens.

Zo heb ik een lief uitziende hond gekozen om wat vriendelijker over te komen :mrgreen:

en is het gelukt?
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Hutsje schreef:
Maddy schreef:Mijn broer heeft een am staff en voor mijn gevoel heeft hij 'm alleen maar als statussymbool. Daarvoor had ie een rottweiler. Heeft ie maar 2 jaar gehad. Zijn vrienden hebben ook 'stoere' honden en auto's om er bij te horen. Je moet bij hem niet over een jack russeltje beginnen of een golden. Grote verhalen over met hem showen en hem als dekreu gebruiken :blah: :blah: maar hij heeft nog geen showtje gelopen, geen mag test gedaan met zijn hond en amper een cursus met hem gedaan. Tis nu een huishondje die niet vaak uitgelaten wordt. Tis wel een schat van een hond trouwens. Een enorme softie en een knuffelkont. :mrgreen: Behalve andere honden moet ie niks van hebben.
Je moet bij mij ook niet aankomen met een JR of een GR. En ik heb BM's en een Basset Hound. Wat zegt dat over mij?
Genoeg!!.... :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”