Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Corrigeren hond to hond, laten gaan of niet?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Stang schreef: Ik versta onder bijten dus BIJTEN en niet even de 'bek duwen of loos happen'. Ik zeg dat Kaya nog nooit heeft gebeten, nog nooit bijtwonden heeft veroorzaakt in 4 jaar tijd.
Dus pupjes bijten ook niet omdat ze geen wonden veroorzaken? Als ik speel met mijn honden en ze bijten me dan bijten ze ook niet maar bekduwen ze of happen ze loos ..en als een hond een andere hond een corrigerende beet toebrengt bijten ze ook niet. :19: Bijten betekent voor jou dus doorbijten met wonden. Voor mij dus niet, maar goed, aangezien ik je onderuit poog te halen in jouw optiek zal een simpele constatering als dit ook wel niet binnenkomen.

Dan kom jij aan en zegt dat Kaya wel bijt, terwijl én door mij én door de persoon van wie de hond was zegt dat er niet gebeten is (geen bijtwonden dus, maar voor de duidelijkheid :roll: ).
Nee, ze heeft gebekduwt. :piew:
Wie is er nu hysterisch bezig en alles buiten proporties aan het brengen?
Wie maakt de topic nu persoonlijk en speelt het op de hond? Jij dus en dat is zoooooooo flauw.
Zelfs de normale uitleg van Marie-Jose doe je af als 'het ligt zeker nogal gevoelig'. Waarom zou dit bij Marie-Jose gevoelig liggen?
Jij doet hysterisch. Jij hebt het het hele topic over hondentaal en overdreven reactie's van mensen en als ik iets noem wat het is breekt de pleuris uit. daahaag Caroline!
Als jij een mens die expres stampend op een bange hond afloopt gaat vergelijken met een hondse correctie dan snap ik dat het verder totaal geen nut heeft om hier met jou over te praten.
Schrik is schrik..een uitval om een hond ergens weg te jagen door een mens of door een hond is gelijk..ook het effect is gelijk bij de hond. De hond schrikt en blijft uit de buurt. Hondentaal is niet iets unieks, het is communicatie en ook wij mensen communiceren met honden.
Ik heb het gevoel dat je niet verder wil kijken dan je neus lang is. Als kaya door een correctie een hond laat schrikken haal je je schouders op maar als Moritz iemand uitblaft en die doet vervolgens iets richting hem waarvan hij schrikt spring je uit je vel.
Maar goed, ik was al bang dat de topic op een persoonlijke aanval zou uitdraaien en helaas heb ik weer eens gelijk gehad.
Natuurlijk zie jij dat niet zo, dat snap ik al bij voorbaat.
Ja, tuurlijk. Mag ik weten waarom je veronderstelt dat ik er opuit ben je aan te vallen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

yamie schreef:
Zoie schreef:Waar hebben we het nu nog over ? Ik zal ook even mijn standpunt samenvatten.

1.

spok rent met een aantal honden op een onbekende labrador af, intimiderend, en deelt een knauw uit. Labrador rent achter spok aan, gooit hem met veel bombarie op zijn rug, spokkie kermen.

Gewoon een stevige eerlijke hondencorrectie waar ik persoonlijk in dit geval niet eens ongelukkig mee was, daar spok niet naar me luisterde, en ik dit uiterst irritant gedrag van hem vind.

Idd, was hij hevig ontdaan, aan mij de taak als baas om daar goed mee om te gaan.

2. fictief.

Spok loopt met hoge houding op een dito reu af, en wordt meteen op zijn rug gekwakt.

Ja, daar heb ik dus niks mee. Lekker je hond onder controle houden denk ik dan.
wie ? jij of die andere hondenbaas? aangezien spok dan toch zelf ook met een boodschap richting hond loopt, en tja idd zo kan hij honden tegen komen die daar gelijk korte metten meemaken, ik zeg niet dat je dat moet laten gebeuren, maar vind het dan niet een kwestie van oh andere hond doet het lelijkst.. dus die baas moet hond bij zich houden...
die andere hondenbaas, natuurlijk. Ik heb het dan over een situatie dat beide honden los lopen. En ja, dat vind ik echt wel hoor. Als je hond om zoiets erop klapt, hou je hem maar lekker bij je.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoie schreef: Spok loopt met hoge houding op een dito reu af, en wordt meteen op zijn rug gekwakt.

Of jij moet Spok lekker bij je houden. :idea:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Zoie schreef:
yamie schreef:
Zoie schreef:Waar hebben we het nu nog over ? Ik zal ook even mijn standpunt samenvatten.

1.

spok rent met een aantal honden op een onbekende labrador af, intimiderend, en deelt een knauw uit. Labrador rent achter spok aan, gooit hem met veel bombarie op zijn rug, spokkie kermen.

Gewoon een stevige eerlijke hondencorrectie waar ik persoonlijk in dit geval niet eens ongelukkig mee was, daar spok niet naar me luisterde, en ik dit uiterst irritant gedrag van hem vind.

Idd, was hij hevig ontdaan, aan mij de taak als baas om daar goed mee om te gaan.

2. fictief.

Spok loopt met hoge houding op een dito reu af, en wordt meteen op zijn rug gekwakt.

wie ? jij of die andere hondenbaas? aangezien spok dan toch zelf ook met een boodschap richting hond loopt, en tja idd zo kan hij honden tegen komen die daar gelijk korte metten meemaken, ik zeg niet dat je dat moet laten gebeuren, maar vind het dan niet een kwestie van oh andere hond doet het lelijkst.. dus die baas moet hond bij zich houden...
die andere hondenbaas, natuurlijk. Ik heb het dan over een situatie dat beide honden los lopen. En ja, dat vind ik echt wel hoor. Als je hond om zoiets erop klapt, hou je hem maar lekker bij je.
ik ben het niet met je eens, als jij ziet dat spok met hoge stijve poten op een reu afloopt.. dan is dit een risico.. punt.. dus dan roep jij hemmaar tijdig bij je ( en uiteraard moet andere hondenbaas ook zijn hond onder controle hebben)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eline* schreef: Als kaya door een correctie een hond laat schrikken haal je je schouders op maar als Moritz iemand uitblaft en die doet vervolgens iets richting hem waarvan hij schrikt spring je uit je vel.
Mens, wat ben jij maf bezig zeg.
Ik heb mijn schouders niet opgehaald, ik heb nog met Marie-Jose gesproken, niet dat jou dit verder iets aangaat maar aangezien je je zo graag met andermans zaken wil bemoeien en over oordelen, zeg ik dit dan maar even.

Wat je over Moritz raaskalkt, weet ik al helemaal niet. Doet er ook verder niet toe want het ging niet over Moritz. Dat jij hem er nu ook bijhaalt zegt alweer genoeg.

Tjongejonge wat triest zeg :kotz:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoie
Zeer actief

o, als ik zie dat beide honden om elkaar heen gaan draaien of spanning opbouwen roep ik hem wel mee, of laat ik hem doorlopen, maar van mij mogen los lopende honden elkaar ontmoeten. Maar dat standpunt heb ik in een ander topic al verdedigd.
Laatst gewijzigd door Zoie op 15 mar 2006 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:o, als ik zie dat beide honden om elkaar heen gaan draaien of spanning opbouwenr oep ik hem wel mee, of laat ik hem doorlopen, maar van mij mogen los lopende honden elkaar ontmoeten. Maar dat standpunt heb ik in een ander topic al verdedigd.
ja van mij ook, pima, maar als JOU hond met hoge poten op een andere reu afloopt, dan zit de kans erin dat spok daardoor op een plek gezet word, dus dan niet achteraf gaan lopen miepen dat die persoon zijn of haar hond bij had moeten houden, dat telt dan ook voor jou
Zoie
Zeer actief

yamie schreef:
Zoie schreef:o, als ik zie dat beide honden om elkaar heen gaan draaien of spanning opbouwenr oep ik hem wel mee, of laat ik hem doorlopen, maar van mij mogen los lopende honden elkaar ontmoeten. Maar dat standpunt heb ik in een ander topic al verdedigd.
ja van mij ook, pima, maar als JOU hond met hoge poten op een andere reu afloopt, dan zit de kans erin dat spok daardoor op een plek gezet word, dus dan niet achteraf gaan lopen miepen dat die persoon zijn of haar hond bij had moeten houden, dat telt dan ook voor jou
Ja, als hij als een bang wezeltje om een reu heen loopt, loopt hij ook een risico. Maar wat is er dan precies mis met een hoge houding dat spok zo niet mag lopen ? Misschien snap ik iets niet, of zeg ik iets verkeerd, maar ik vind dat er helemaal niks mis is met spoks zijn houding :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
yamie schreef:
Ja, als hij als een bang wezeltje om een reu heen loopt, loopt hij ook een risico. Maar wat is er dan precies mis met een hoge houding dat spok zo niet mag lopen ? Misschien snap ik iets niet, of zeg ik iets verkeerd, maar ik vind dat er helemaal niks mis is met spoks zijn houding :wink:
ik zeg niet dat er iets "mis" is met spok zijn houding, ik zeg dat hij daarmee wat uit kan lokken en toevallig een hond tegen kan komen die daar niet van gediend is en hem op zijn plek zet... hoge houding, stijve poten, dat is geen neutrale houding, dat is een houding die zegt, hier ben ik , wat wil jij.. kom maar op ...
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Stang schreef:
Eline* schreef: Als kaya door een correctie een hond laat schrikken haal je je schouders op maar als Moritz iemand uitblaft en die doet vervolgens iets richting hem waarvan hij schrikt spring je uit je vel.
Ik heb mijn schouders niet opgehaald, ik heb nog met Marie-Jose gesproken, niet dat jou dit verder iets aangaat maar aangezien je je zo graag met andermans zaken wil bemoeien en over oordelen, zeg ik dit dan maar even.

Wat je over Moritz raaskalkt, weet ik al helemaal niet. Doet er ook verder niet toe want het ging niet over Moritz. Dat jij hem er nu ook bijhaalt zegt alweer genoeg.

Nou ja, een normaal gesprek waarin je ook naar jezelf kijkt is dus niet mogelijk. Ik had je hoger ingeschat. Jammer.
Ik ben er niet uit om je onderuit te halen, ik probeer gewoon open een gesprek met je aan te gaan. Maar ook al zeg ik dat komt het nog niet binnen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Zoie
Zeer actief

Inge O schreef:
yamie schreef:
vind ik ook ook. in mensentaal vertaald (nee, dat mag je niet, maar doe het nu even toch :wink: ) zegt spok dan 'wacht maar jij, ik zal jou even'
'ja?' zegt die andere reu dan, 'en wátttttt zal jij mij :L: ????'

gewoon, een hondse discussie dus.

ik vermijd die ook hoor, maar dan door mijn honden niét toe te laten om er op af te lopen, want ik weet zo wel dat het daar op uit kan draaien.
Dus elke hond met en hoge houding gaat tot de aanval over, mist hij niet zelf wordt gepakt. Nou, dat klopt niet hoor, want spok zal in een dergeijke situatie niet tot een aanval overgaan.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Inge O schreef:
yamie schreef:
vind ik ook ook. in mensentaal vertaald (nee, dat mag je niet, maar doe het nu even toch :wink: ) zegt spok dan 'wacht maar jij, ik zal jou even'

ik vermijd die ook hoor, maar dan door mijn honden niét toe te laten om er op af te lopen, want ik weet zo wel dat het daar op uit kan draaien.
Dus elke hond met en hoge houding gaat tot de aanval over, mist hij niet zelf wordt gepakt. Nou, dat klopt niet hoor, want spok zal in een dergeijke situatie niet tot een aanval overgaan.
dat staat er toch niet? :denken:
Zoie
Zeer actief

yamie schreef:
Zoie schreef:
Inge O schreef:
yamie schreef: ja van mij ook, pima, maar als JOU hond met hoge poten op een andere reu afloopt, dan zit de kans erin dat spok daardoor op een plek gezet word, dus dan niet achteraf gaan lopen miepen dat die persoon zijn of haar hond bij had moeten houden, dat telt dan ook voor jou

dat staat er toch niet? :denken:
er staat toch dat spok als het ware zou zeggen: "wacht maar jij, ik zal jou even. " Dat zegt een hond m.i. nooit: of hij doet wat, of hij communiceert iets, maar een hond gaat niet aankondigen wat te doen, lijkt mij.

Volgens mij zegt spok: hier ben ik, een zelfverzekerd hondje, doe me niks. Of zoiets :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoie schreef:

Volgens mij zegt spok: hier ben ik, een zelfverzekerd hondje, doe me niks. Of zoiets :mrgreen:
Buffy zegt dan: "Val me niet lastig ga maar ergens anders zelfverzekerd lopen wezen en van mij blijf je af druiloor".

Anne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

uh nou :denken: nee dat denk ik niet, niet elke hond die hoog en stijf toeloopt valt ook aan, zeker niet als daar geen aanleiding meer voor is, in het geval van jou (fictief) verhaal, "valt" de andere hond aan, die hond vind het dus niet oke dat spok arrogant en zelfverzekerd hem benadert, en spok denkt echt niet owh doe me niks, een hond die zo op een andere hond toeloopt geeft het signaal dat hij zijn mannetje staat en wil respect afdwingen
Zoie
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoie schreef:

Buffy zegt dan: "Val me niet lastig ga maar ergens anders zelfverzekerd lopen wezen en van mij blijf je af druiloor".

Anne
hoe zegt hij dat dan ? Zolang het communicatie blijft, heb ik daar geen probleem mee namelijk.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Zoie schreef:
hoe zegt hij dat dan ? Zolang het communicatie blijft, heb ik daar geen probleem mee namelijk.
Weet ik niet Buffy is een teefje, daar spelen weer andere dingen mee. Maar als Buffy hoog en stram benaderd wordt door een andere hond van haar eigen kaliber zal ze snauwen en als de boodschap niet doordringt snappen en een paar passen opjagen.

Anne
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eline* schreef:
Stang schreef:

Nou ja, een normaal gesprek waarin je ook naar jezelf kijkt is dus niet mogelijk. Ik had je hoger ingeschat. Jammer.
Ik ben er niet uit om je onderuit te halen, ik probeer gewoon open een gesprek met je aan te gaan. Maar ook al zeg ik dat komt het nog niet binnen.
'Ik had je hoger ingeschat' :roll: Doe toch normaal joh, dit is zo voorspelbaar allemaal.
Iedereen die het niet met jou eens is 'had jij hoger ingeschat'.

Een open gesprek voer jij niet Eline: jij stelt doelbewust vragen aan mij over Kaya om haar onderuit te halen met het verhaal over het kwijl als 'bewijs' dat ze wel bijt.
Als ik zeg dat ze in 4 jaar tijd nog nooit bijtwonden heeft veroorzaakt, dan versta jij dat niet onder bijten. Nou ja, ik dus wel: ik heb het niet over happen, loos bijten of puppy bijten, ik heb het over BIJTEN.

Je vergelijkt het door een mensen schoppen naar een hond met een hond die een andere hond corrigeert. Je trekt conclusies dat ik mijn schouders ophaal en ga zo maar door.

Kijk eerst eens even naar jezelf voordat je zo snel conclusies trekt en oordeelt.
Ik heb nooit gezegd dat ik mijn schouders ophaal, dat ik het niet sneu vind voor de andere hond.
Ik heb weliswaar een pinnige kattige hond (wat ik al zo vaak heb bevestigd, dus wat wil je nu eigenlijk?) maar wel ééntje die niet bijt, geen bijtwonden veroorzaakt dus.
Dat is alles wat ik beweerd heb en dat is volledig naar waarheid. Ik snap dan ook jouw bedoeling met dit geheel totaal niet.
Wat wil je nu zeggen of beweren wat ik niet allang gezegd of bevestigd heb?
Waarom heb je het niet over allerlei andere correcties die uitgedeeld zijn in die wandeling maar alleen over die ene van Kaya de Rottweiler?
Ja dat schiet me in het verkeerde keelgat omdat dus
1) de bedoeling mij geheel ontgaat
2) je dingen beweerd die niet waar zijn of zaken overdrijft
3) conclusies trekt die niet waar zijn
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zoie
Zeer actief

yamie schreef:uh nou :denken: nee dat denk ik niet, niet elke hond die hoog en stijf toeloopt valt ook aan, zeker niet als daar geen aanleiding meer voor is, in het geval van jou (fictief) verhaal, "valt" de andere hond aan, die hond vind het dus niet oke dat spok arrogant en zelfverzekerd hem benadert, en spok denkt echt niet owh doe me niks, een hond die zo op een andere hond toeloopt geeft het signaal dat hij zijn mannetje staat en wil respect afdwingen
nee, precies, hij wil respect afdwingen en zeggen dat hij z'n mannetje staat. Lijkt me een heel gezonde, normale houding voor een hond.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
starfleet schreef:
Zoie schreef:

Anne
hem op de grond duwen, of over hem heen gaan staan is ook communiceren... dat is het nou net, je weet niet altijd hoe een andere hond reageerd, als spok denkt dat hij elke andere hond(reu) zo tegemoet kan lopen, dan kan hij dus ook een keer de "verkeerde' tegenkomen..en dat moet je dan dus voor zijn..

als Bo een andere reu tegenkomt, loopt hij er of rustig op af of blijft wachten tot de hond naar hem toe komt, staart neutraal kop iets laag, is er verder geen "gevaar" dan word hij wat zekerder en wil of spelen of gaat aan kont of plasser ruiken...
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
yamie schreef:uh nou :denken: nee dat denk ik niet, niet elke hond die hoog en stijf toeloopt valt ook aan, zeker niet als daar geen aanleiding meer voor is, in het geval van jou (fictief) verhaal, "valt" de andere hond aan, die hond vind het dus niet oke dat spok arrogant en zelfverzekerd hem benadert, en spok denkt echt niet owh doe me niks, een hond die zo op een andere hond toeloopt geeft het signaal dat hij zijn mannetje staat en wil respect afdwingen
nee, precies, hij wil respect afdwingen en zeggen dat hij z'n mannetje staat. Lijkt me een heel gezonde, normale houding voor een hond.
jaha jan, dat is het ook wel, maarrrrrr en dat is het enige wat ik de hele tijd zeg, dan KAN het dus zijn dat hij een "verkeerde"tegenkomt, die nog zelfverzekerder is en iets meer zijn mannetje staat en dat spok dus duidelijk maakt, door bv hem op de grond te werken...
starfleet
Erelid

Zoie schreef:
En af en toe pakt hij dan net de verkeerde om respect bij af te dwingen. Als hij gaat lopen imponeren bij een andere reu, is hij net zo goed "verkeerd" bezig als die reu die hem dan wel even mores leert.

En daarom vind ik wel dat jij daar ook op moet letten, niet alleen de eigenaar van de andere reu. Ook al valt Spok niet aan, hij geeft wel degelijk een boodschap af.

Anne
Zoie
Zeer actief

yamie schreef:
Zoie schreef:
jaha jan, dat is het ook wel, maarrrrrr en dat is het enige wat ik de hele tijd zeg, dan KAN het dus zijn dat hij een "verkeerde"tegenkomt, die nog zelfverzekerder is en iets meer zijn mannetje staat en dat spok dus duidelijk maakt, door bv hem op de grond te werken...
ja, en dan zijn we weer terug naar het begin van dit topic, en het is mijn mening dat dat tegen de grond werken een stap te ver is. Natuurlijk is het wel heel honds. Maar ik vind het niet nodig dat spok tegen de grond wordt gekwakt door een vreemde hond vanwege z'n houding alleen.

Omgekeerd zou ik het ook niet accepteren als spok het zou doen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

ja sorry hoor Jan, dan denk je in mijn ogen erg krom..

juist houding is erg belangrijk tussen honden, een houding zet een toon in een begroeting...

jou hondje doet net zoveel als de hond die hem tegen de grond werkt...
starfleet
Erelid

Zoie schreef:
Omgekeerd zou ik het ook niet accepteren als spok het zou doen.
Ik begrijp eigenlijk nu pas wat je precies bedoelt. Nee, dat accepteer ik ook niet van Buffy dat ze honden op de grond beukt. Maar dat de hond het doet vind ik niet vreemd. Ik dacht dat je het uit hondse ogen bekeek, maar je bekijkt vanuit eigenaren toch?

Anne
Zoie
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoie schreef:
En af en toe pakt hij dan net de verkeerde om respect bij af te dwingen. Als hij gaat lopen imponeren bij een andere reu, is hij net zo goed "verkeerd" bezig als die reu die hem dan wel even mores leert.

En daarom vind ik wel dat jij daar ook op moet letten, niet alleen de eigenaar van de andere reu. Ook al valt Spok niet aan, hij geeft wel degelijk een boodschap af.

Anne
maar jullie vullen het allemaal zo agressief in, en dat lees ik helemaal niet in zijn houding. Gewoon een fier ventje, niet een hond die elk moment kan ontploffen.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
starfleet schreef:
Zoie schreef:

Anne
maar jullie vullen het allemaal zo agressief in, en dat lees ik helemaal niet in zijn houding. Gewoon een fier ventje, niet een hond die elk moment kan ontploffen.
jan.. wat de mens er in ziet ( of denkt te zien), is gewoon anders dan wat een hond er in ziet. punt.

ik heb een tijdje met een bullmastiff samengeleefd, een macho reu... en die pikte het echt niet als er een opdondertje op hoge poten op hem af kwam... ( deze hond liep ook niet los hoor) maar in zijn ogen was dat wel degelijk uitdagen, provoceren en tja als je dan gewoon niet de sterkste , de stoerste, de meeste overwicht heb? dan kun je dus de lul zijn als hond zijnde..

fier en aardig is dus niet op hoge stijve poten... :19:
Zoie
Zeer actief

yamie schreef:ja sorry hoor Jan, dan denk je in mijn ogen erg krom..

juist houding is erg belangrijk tussen honden, een houding zet een toon in een begroeting...

nou, je hoeft je niet te verontschuldigen, we ijn het gewoon niet eens.

Begrijp alleen niet dat je vindt dat mijn hond net zoveel doet. Is ooit wel eens een hond gewond geraakt vanwege een houding ? Fysiek tegen de grond werken is toch iets compleet anders in mijn ogen. Dat is bij mensen ook zo.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:

Begrijp alleen niet dat je vindt dat mijn hond net zoveel doet. Is ooit wel eens een hond gewond geraakt vanwege een houding ? Fysiek tegen de grond werken is toch iets compleet anders in mijn ogen. Dat is bij mensen ook zo.
of er weleens een hond gewond is geraakt door houding?? is dat een serieuse vraag? ja natuurlijk dus ! vaak begint het daar al mee in een gevecht of strijd...

mijn Oliver is zo'n klote opdonder, die komt stijf aangehuppeld, of het nou een even groot hondje is of een formaat rottweiler, die vind zichzelf zo stoer en denkt dat hij 90 cm is... als ik die laat gaan? ja dan kan ik hem wel eens in stukjes terug krijgen ja ( nah ja of iig met een missend stukje)
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Zoie schreef:

Misschien kun je het vergelijken met een rij mensen voor een kassa...
Er is er eentje bij die wil voordringen en hij duwt OF zachtjes doch wat dwingend tegen zijn voorgangers aan OF hij slaat zijn voorgangers tegen de grond en arriveert als eerste bij de kassa...

Duwen wordt in de mensenwereld als asociaal beschouwd...
Laatst gewijzigd door Annelies op 15 mar 2006 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”