Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rassen in de uitverkoop

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Essy schreef:Een doggenpup kost vanaf het moment dat ie geboren wordt todat ie doodgaat een veelvoud aan kosten van een JR. Is het dan werkelijk zo raar dat die doggenpup een 100-600 euro meer in aanschaf kost bij een goede fokker dan een JR pup? En ik kijk WEL verder dan het nest dat daar op dat moment in de werpkist ligt. Hoeveel kost de moeder aan onderhoud, aanschaf, hoeveel pups gaat ze normaal gesproken in haar leven krijgen, wat zijn de te verwachten medische kosten in haar leven. Dan krijg je nl. een veel eerlijker beeld over de pupprijs van een bepaald ras.
Een pupkoper wil alleen dat puppy maar hoor :19:
Ga jij ook voor al die puppies in hun onderhoud voorzien? zo nee, waarom moet een pupkoper dan in het onderhoud van de moeder voorzien (zelfs in aankoopprijs, eten en toekomstige medische kosten)? :eek:
Wat een onzin! De moederhond is van jou, jouw verantwoordelijkheid, jouw kosten. Daar heeft een pupkoper niets mee te maken.
Zou mooi zijn zeg :eek:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Echt, ik vind het niet normaal dat mensen zo denken om de pupprijs maar omhoog te krikken :devil:
Weet je wat... ik ga mijn zus ook betalen voor het trainen van Tuana. 3 dagen (ja volle dagen, want het is totaal wel 3 uur rijden) trainen, 30 euro per dag laten betalen... das 90 euro per week. 360 euro per maand. Ze traint nu vanaf juli dus dat ga ik natuurlijk ook verrekenen met mijn zus! :pffff:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Als we op deze manier de pup prijs gaan bepalen, dan worden pups uit werklijnen, met gecertificeerde ouders onbetaalbaar. :mrgreen: Reken maar uit al die training uurtjes, benzine om naar de trainingen te rijden enz. enz. :smile:
Afbeelding
Groetjes Marja
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

IK fok geen honden maar af en toe een nestje raskatten, ook bij de katten gaan de prijzen omhoog al naar gelang de vraag er naar, toen ik begon met fokken vroeg ik een in mijn ogen normale prijs voor een kitten, dan gaan mensen die interesse hebben in een kitten bellen ik heb vaak te horen gekregen, ooh uw kittens zijn veel goedkoper dan bij andere fokkers, zijn ze dan wel goed, zijn ze wel met stamboom, ingeent etc etc, ik was verbaasd, waarom is een kitten minder omdat je "goedkoper" bent dan andere fokkers, maar zo denken mensen dus, ik heb ook wel eens toe moeten leggen op een nestje, maar voor mij is dat geen reden om de prijs dan veel hoger te leggen, als het allemaal goed gaat, kan ik mijn kosten eruit halen, en hou ik een bedrag over, wat weer in het potje gaat voor de andere katten, voor hun testen etc. Als ik een kitten heb die zo mooi qua tekening is dan verkoop ik het kitten gewoon voor dezelfde prijs, ik hanteer geen show/ fok prijzen, als er mee geshowd wordt en ze doen het erg goed, is dat weer reclame voor mij :wink: ik verkoop nagenoeg niet aan fokkers, voornamelijk liefhebbers die soms willen showen.

Wij hebben voor onze bulldog 1500 euro betaald, ik vind, nu achteraf als je goed erover nadenkt, bedragen die niet meer in verhouding staan, ze krijgen ook grote nestjes, dus als je een nestje hebt met zeg maar 10 pups, dan is dat 15.000 euro, je kan mij niet wijs maken dat er zoveel kosten in gaat zitten, als je drie nestjes per jaar hebt, moet je zien wat ze over houden, ik weet ook niet waarom die prijzen zo hoog zijn, dat je voor een bepaald ras meer betaald voor een ander ras, dat is nu eenmaal zo, maar toch van sommigen bedragen schrik ik echt, ook al hebben wij het er voor over gehad.

Ik vind het helemaal niet erg dat als je fokt er ook wat aan over houd, maar om nu te fokken en er je inkomen van te maken, dat snap ik niet echt, maar ook wij hebben meegedaan aan de hoge prijzen in stand te houden, en zolang er mensen zijn die zulke bedragen willen betalen, blijft het ook zo.
Groetjes,

Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Stang schreef:
Essy schreef:Een doggenpup kost vanaf het moment dat ie geboren wordt todat ie doodgaat een veelvoud aan kosten van een JR. Is het dan werkelijk zo raar dat die doggenpup een 100-600 euro meer in aanschaf kost bij een goede fokker dan een JR pup? En ik kijk WEL verder dan het nest dat daar op dat moment in de werpkist ligt. Hoeveel kost de moeder aan onderhoud, aanschaf, hoeveel pups gaat ze normaal gesproken in haar leven krijgen, wat zijn de te verwachten medische kosten in haar leven. Dan krijg je nl. een veel eerlijker beeld over de pupprijs van een bepaald ras.
Ga jij ook voor al die puppies in hun onderhoud voorzien? zo nee, waarom moet een pupkoper dan in het onderhoud van de moeder voorzien (zelfs in aankoopprijs, eten en toekomstige medische kosten)? :eek:
Wat een onzin! De moederhond is van jou, jouw verantwoordelijkheid, jouw kosten. Daar heeft een pupkoper niets mee te maken.
Ik vind jou als puppykoper hypocriet.
Het zal je maar gebeuren zoals bij Jip dat je je liefste teef verliest bij een keizersnee. En dat de pupkoper niet verder kijkt dan of de puppy's die het wel gehaald hebben vooral geen cent meer kosten :kotz:

De ene hond is als hobby veel duurder dan de andere maar bij de PUPKOPER draait het alleen maar om de centen. Het moet allemaal even duur zijn ook al heb je hondjes die geen drol in aanschaf onderhoud en overige kosten, kosten. En dat vind ik vreselijk hypocriet.
Het enige dat ik hier lees is dat een pupkoper onder het mom van 'het is toch gewoon je hobby' voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Of die hobby voor de fokker dan nog te bekostigen is interesseert jou als pupkoper namelijk helemaal niks. Want dan had die zijn hobby maar niet moeten willen uitoefenen. :kotz:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Essy schreef:
Stang schreef:
Het zal je maar gebeuren zoals bij Jip dat je je liefste teef verliest bij een keizersnee. En dat de pupkoper niet verder kijkt dan of de puppy's die het wel gehaald hebben vooral geen cent meer kosten :kotz:

De ene hond is als hobby veel duurder dan de andere maar bij de PUPKOPER draait het alleen maar om de centen. Het moet allemaal even duur zijn ook al heb je hondjes die geen drol in aanschaf onderhoud en overige kosten, kosten. En dat vind ik vreselijk hypocriet.
Het enige dat ik hier lees is dat een pupkoper onder het mom van 'het is toch gewoon je hobby' voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Of die hobby voor de fokker dan nog te bekostigen is interesseert jou als pupkoper namelijk helemaal niks. Want dan had die zijn hobby maar niet moeten willen uitoefenen. :kotz:
Ik zie hier juist veelvuldig staan dat zo'n beetje niemand het raar/vreemd of wat dan ook vind als de fokker wat geld overhoud aan een nestje.

Bij jou krijg ik echter regelmatig de indruk dat alles om geld draait en je allerlei kosten, die doodnormaal zijn voor elke honden eigenaar, rekent als 'nest kosten', zoals bv het onderhoud van de moeder hond.

Nogmaals, mijn honden kosten ook geld, echter die kosten declareer ik nergens, ik 'verlies' dus alleen maar op hun als je puur naar geld kijkt.

En dan kijk je weer naar het woordje 'hobby', honden zijn een hobby en honden kosten geld en dat heb o.a ik er driedubbeldwars voor over.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Essy

Chione schreef:
Essy schreef:
Stang schreef:

Ik zie hier juist veelvuldig staan dat zo'n beetje niemand het raar/vreemd of wat dan ook vind als de fokker wat geld overhoud aan een nestje.

Bij jou krijg ik echter regelmatig de indruk dat alles om geld draait en je allerlei kosten, die doodnormaal zijn voor elke honden eigenaar, rekent als 'nest kosten', zoals bv het onderhoud van de moeder hond.

Nogmaals, mijn honden kosten ook geld, echter die kosten declareer ik nergens, ik 'verlies' dus alleen maar op hun als je puur naar geld kijkt.

En dan kijk je weer naar het woordje 'hobby', honden zijn een hobby en honden kosten geld en dat heb o.a ik er driedubbeldwars voor over.
Dit topic gaat over de stelling van de TS: nl. of dat de prijzen van rashonden zo hoog zijn dat de pupkoper niets anders rest dan broodfok.
En aangezien ik hier zo'n beetje de enige ben die het daadwerkelijk over de prijzen van raspups heeft en hoe die tot stand komen/zouden moeten komen en of ik die persoonlijk wel of niet gerechtvaardigd vind, is het inderdaad wel makkelijk om te roepen dat ik het alleen maar over geld heb. Volgens mij ging de hele stelling nl. over pupprijzen.

En ik heb weinig zinvolle bijdragen gezien hier. Want dat de broodfok bij de JR's het weligst tiert terwijl die een 'normale' prijs hebben moge inmiddels wel duidelijk zijn.

Ik heb hier verder niks meer toe te voegen aan deze discussie.
Ik ga iets leuks doen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Essy schreef:Het zal je maar gebeuren zoals bij Jip dat je je liefste teef verliest bij een keizersnee.
Ten eerste vind ik het vreselijk als dat een fokker of wie dan ook overkomt,maar het is wel een van de risico's die je heel welbewust neemt als je besluit te gaan fokken.

Het enige wat ik van jou hier lees is dat je alles maar dan ook alles aan de pupkoper doorberekent terwijl het een hobby is die jij kiest.Niemand verplicht iemand om te fokken dus als het allemaal te veel kost moet je je hobby beeindigen lijkt mij.En nee,ik heb daar als pupkoper zijnde geen hout mee te maken.
Het is jouw hobby en daar hoeft een ander niet voor op te draaien lijkt me.Werkelijk gemaakte kosten voor mijn pup betalen?Prima.
Een klein beetje eraan overhouden?Prima!
Maar bij mij stopt het begrip als ik zelfs de aanschaf en verzorging van de moederhond mee moet financieren.
Ik krijg bij jou eerlijk gezegd het idee dat jouw honden (en dus jouw hobby) iedereen geld mag kosten maar dat ie bij jou vooral geld moet opbrengen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nance schreef:
starfleet schreef:
Je hebt het allemaal keurig uitgeteld en berekend zie ik. Het geheel krijg ik een rotgevoel bij in ieder geval. Ik heb helemaal niet het idee dat het over je eigen lieve hond gaat.

Anne
Het is me al een paar keer opgevallen dat er gesproken wordt over grote medische kosten? Is de dog zo ongezond?
Je betaalt een kapitaal voor zo n pup, je krijgt veel medische kosten en vervolgens worden ze niet ouder als een jaar of 7 a 8.....
precies... en mijn ras wordt een stukkie ouder en dan moet ik dus meer aan eten en medische kosten uitgeven dan jij aan jou dog want die is dan al ruim 6 jaar dood :19: dus wederom een onterechte reden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Essy schreef: En aangezien ik hier zo'n beetje de enige ben die het daadwerkelijk over de prijzen van raspups heeft en hoe die tot stand komen/zouden moeten komen en of ik die persoonlijk wel of niet gerechtvaardigd vind, is het inderdaad wel makkelijk om te roepen dat ik het alleen maar over geld heb. Volgens mij ging de hele stelling nl. over pupprijzen.
Je hebt het in andere topics ook regelmatig over geld geld geld gehad, dat speelt mee. Verder heb je een heel aparte manier van rekenen met aanschaf van je teefje en haar voeding erbij. Toen je je teefje kocht wist je niet of ze uit zou groeien tot een hond waar je een nestje mee kon krijgen op een verantwoorde manier. Je hebt haar gekocht omdat je graag een leuke Dog wilde en eventueel een nestje bij gebleken geschiktheid. Maar blijkbaar zag jij dollartekens toen je een nestje kreeg. Ik kan me ook nog herinneren hoe je zat te hopen op een nest van minstens 10 pups, dat vond ik toen wat vreemd, maar past inmiddels in het hele winst-verlies plaatje wat een nestje met je teef fokken voor jou is. Dat een hobby fokker zo bezig is dat vind ik nou broodfokkerij, ook al ben je verder voor de pups en moeder hartstikke goed geweest.

Je hebt nu in ieder geval genoeg verdiend om je honden eten te kunnen geven de komende tijd, stel je voor dat je dat van je eigen inkomen had moeten betalen.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 11 mar 2007 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Echt, ik vind het niet normaal dat mensen zo denken om de pupprijs maar omhoog te krikken :devil:
Weet je wat... ik ga mijn zus ook betalen voor het trainen van Tuana. 3 dagen (ja volle dagen, want het is totaal wel 3 uur rijden) trainen, 30 euro per dag laten betalen... das 90 euro per week. 360 euro per maand. Ze traint nu vanaf juli dus dat ga ik natuurlijk ook verrekenen met mijn zus! :pffff:
:denken: als ik alle trainingsuren van mijn teef verrekend had waren de pups echt onbetaalbaar geweest, 5 jaar lang minimaal 3 x per week... dan het voer, entingen, onderzoeken etc. er nog bij... :eek:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Essy schreef:
Stang schreef:

Ik vind dat je tever gaat. Het is triest dat Jip d`r beste teef verloren heeft , maar kom nou, moet een pupkoper dan maar meer gaan betalen voor de pups uit een volgend nest ?
Dat je een teefje verliest , dat kan gebeuren en ik vind dat heel erg , maar dat is " het risico van het vak " en dat kun je niet op de pupkopers gaan afschuiven door je pupprijzen te verhogen. Jouw hobby, Jouw teef , jouw nest , jouw verantwoordelijkheid!

Ik begin me zo langzamerhand af te vragen waarom jij eigenlijk fokt...!! :19:
Wat een onzin zeg!!
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
Stang schreef:

Essy ik heb het nog niet gezegd maar doe het nu wel, jij bent alleen op geld uit, bah... bij jou zou ik nooit een pup willen halen...
Anderen voor hypocriet uitmaken omdat ze een puppy willen maar niet willen betalen voor de kosten van de teef, nee natuurlijk niet! Niemand hoeft voor de kosten van mijn teef te betalen... die teef is gekocht door mij voor MIJN plezier, voor MIJ om mee te sporten, het geld wat het mij gekost heeft aan trainingsuren etc. en om over de diesel maar helemaal niet te beginnen :eek: (elk weekend bijna naar een andere kant van NL) heb ik betaald want het is MIJN teef en MIJN hobby. Overigens is deze teef niet eens gekocht met ergens het idee van een nest, ik wilde een teef omdat ik dacht dat deze iets makkelijker waren qua africhting dan reuen en aangezien het m'n 1e werkhondje zou zijn, wilde ik dus liever eerst een teef (Op dit idee ben ik overigens ook meteen teruggekomen :N: ).
Dat dit teefje dan 6 puppies op de wereld zet, met in de stamboom van de pups een 3 voudig wereldkampioen, 2 nederlands kampioenen, duits kampioen en nog een wereldkampioen dat is dan mooi meegenomen als de pupkoper daar interesse in heeft... daar hoeft hij niet voor te betalen :19: En hij hoeft ook niet te vragen of mijn teef wel of geen echo, progesterontesten of andere onzin gehad heeft en hoeft daar zeker niet voor te betalen. Dat zijn MIJN kosten... hoort bij MIJN teef...
Laatst gewijzigd door malinois op 11 mar 2007 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Essy

marian* schreef:
Essy schreef:Het zal je maar gebeuren zoals bij Jip dat je je liefste teef verliest bij een keizersnee.
Ten eerste vind ik het vreselijk als dat een fokker of wie dan ook overkomt,maar het is wel een van de risico's die je heel welbewust neemt als je besluit te gaan fokken.

Het enige wat ik van jou hier lees is dat je alles maar dan ook alles aan de pupkoper doorberekent terwijl het een hobby is die jij kiest.Niemand verplicht iemand om te fokken dus als het allemaal te veel kost moet je je hobby beeindigen lijkt mij.En nee,ik heb daar als pupkoper zijnde geen hout mee te maken.
Het is jouw hobby en daar hoeft een ander niet voor op te draaien lijkt me.Werkelijk gemaakte kosten voor mijn pup betalen?Prima.
Een klein beetje eraan overhouden?Prima!
Maar bij mij stopt het begrip als ik zelfs de aanschaf en verzorging van de moederhond mee moet financieren.
Ik krijg bij jou eerlijk gezegd het idee dat jouw honden (en dus jouw hobby) iedereen geld mag kosten maar dat ie bij jou vooral geld moet opbrengen.
Ach lees toch eens een keer wat ik werkelijk schrijf.
Dat ik geen principe heb gehanteerd van 'doorberekenenen' en dat ik mijn pups heb verkocht voor een prijs die voor een dog ontzettend laag is. Dat ik veel extra dingen heb laten doen terwijl mijn pups nog veel goedkoper waren dan bij de gemiddelde doggenfokker.
En dat ik als ik een doggenpup die ik heel graag zou willen hebben daar gerust bij een andere fokker 1200 euro wil betalen als ik dat bij elkaar kan sparen. Ik heb mijn hond voor mezelf en ik 'reken helemaal niks door'.

Ik heb een voorbeeld genoemt van hoe je naar pupprijzen zou kunnen kijken om te zien of een bedrag voor een bepaald ras te rechtvaardigen is.

Dat is een stelling waar je overna kunt denken en je mening over kunt geven of je daar iets in vind zitten of niet. Maar blijkbaar gaat dat jouw denkvermogen te boven en ga je liever liever gewoon op mij zitten hakken met dingen die je bij elkaar fabriceert met stukjes van uitspraken die in een bepaalde context heb gedaan.

Draag liever eens iets zinvols bij in deze discussie. Heb het dan eens over die werkelijk gemaakte kosten en of je die bij elk ras dan even hoog vind.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Even een rare vraag Essy, zouden de prijzen van de pups ook zo laag zijn geweest als ze wel erkende kleuren waren geweest en als ze wel alleen zwart, zwartwit en harlekijn had gegeven?

Met deze pups kan niet gefokt worden en ze zijn deels niet erkend kwa kleur. Dat is zo uitgepakt en daar heb ik persoonlijk helemaal geen enkel probleem mee. Ik vind je pups mooi en ik vind het totale onzin dat bruin en zwart niet gemengd in een nest mogen zitten. Maar dat heeft er natuurlijk wel voor gezorgd dat de mensen die een pup hebben gekocht zowiezo niet kunnen fokken.

Die kopen dus een pup waar ze nooit mee zullen fokken. :wink:

Je prijzen zijn laag geweest omdat je naar eigen zeggen met pups bleef zitten omdat de markt toevallig erg slecht was op dat moment.

Ook ik vind nl dat je veel te vaak het onderwerp geld in verband hebt gebracht met je nest. Je nest is in mijn ogen mooi en prima maar waarom steeds weer zo over geld gaan praten? Geld en fokken stuit mensen enorm voor de borst. :19:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Men kan dan ook zeggen dat dankzij fokkers zoals als jij de goedkopere fokkers geassocieerd worden met brood/pretnest fok. :19:

Ingo O jij vraagt toch ook veel minder voor je pups?Zijn er weleens pupkopers bij jou geweest die met hetzelfde verhaal aankwamen als Gucci?
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 11 mar 2007 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Essy schreef:Ach lees toch eens een keer wat ik werkelijk schrijf.
Ik doe hier niet anders en kan er niets anders van maken dan dat jouw hobby je geen cent mag kosten en dat pupkopers maar lekker opdraaien voor o.a. de aanschaf van de teef.
en dat ik mijn pups heb verkocht voor een prijs die voor een dog ontzettend laag is.
Ja en?
Heb het dan eens over die werkelijk gemaakte kosten en of je die bij elk ras dan even hoog vind.
*Ontwormen kost bij een groter ras misschien iets meer dan bij een kleiner ras omdat je misschien meer nodig hebt maar dat weet ik niet uit mijn hoofd.Voor entingen geldt het zelfde.
*Stambomen gaan niet naar rato van grootte van de hond bij mijn weten.
* Eten kost ook iets meer misschien.
* Aanschaf,opvoeding en verzorging van de teef buiten de dracht om ga ik niet aan meebetalen dus die kosten tellen voor mij niet.

Ik kan me ook nog herinneren hoe jij je zat te verkneukelen bij het vooruitzicht van 10 pups wink:
Brengt dit trouwens niks op?
http://www.dierencasting.nl/modellen/de ... od_id=1153#
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Essy

MARC_S schreef:Even een rare vraag Essy, zouden de prijzen van de pups ook zo laag zijn geweest als ze wel erkende kleuren waren geweest en als ze wel alleen zwart, zwartwit en harlekijn had gegeven?

Met deze pups kan niet gefokt worden en ze zijn deels niet erkend kwa kleur. Dat is zo uitgepakt en daar heb ik persoonlijk helemaal geen enkel probleem mee. Ik vind je pups mooi en ik vind het totale onzin dat bruin en zwart niet gemengd in een nest mogen zitten. Maar dat heeft er natuurlijk wel voor gezorgd dat de mensen die een pup hebben gekocht zowiezo niet kunnen fokken.

Die kopen dus een pup waar ze nooit mee zullen fokken. :wink:

Je prijzen zijn laag geweest omdat je naar eigen zeggen met pups bleef zitten omdat de markt toevallig erg slecht was op dat moment.

Ook ik vind nl dat je veel te vaak het onderwerp geld in verband hebt gebracht met je nest. Je nest is in mijn ogen mooi en prima maar waarom steeds weer zo over geld gaan praten? Geld en fokken stuit mensen enorm voor de borst. :19:
Ik heb gekeken naar wat ik de kwaliteit van de pup vond en naar hoe graag ik die pup bij een bepaald baasje wilde plaatsen. Als ik een pup eigenlijk meer waard vond en die kon voor veel minder naar een superplek dan heb ik dat gedaan.

Dat er met de erkende kleuren uit dit nest niet gefokt kan worden is niet waar. Dat wordt door andere fokkers ook gedaan (enkel zul je de gele nooit te zien krijgen). Ik denk dat over 2 jaar recessief geel te testen is, en ik zie geen reden om nu dan maar hele lijnen van goede kwaliteit niet meer te gebruiken. En mocht er een pup met een erkende kleur heel mooi uit groeien dan zou je die prima voor de fok kunnen gebruiken.

En ik zal je eerlijk zeggen Marc, hoe geweldig ik het ook vind om juist naar die ene speciale combinatie te zoeken om dan te zien of wat je voor ogen had er inderdaad ook uitkomt, ik weet niet of ik mijn volgende dog weer zelf fok. Ik vind het financieel een enorm risico. Het is nu goed gegaan, maar het had me ook heel veel geld kunnen kosten (waar ik jaren voor moet sparen). En het zou heel goed kunnen dat ik voor mijn volgende pup 'gewoon' 1500 euro voor een mooie harlekijn uitgeef bij een goede fokker i.p.v. van die zelf te willen fokken.
jidde

Even een vraag voor alle fokkers:

Rekenen jullie de aanschaf en onderhoud van je teef mee in de pupprijs? Of reken je alleen eten/ontwormingskuur en dergelijke mee in de pupprijs?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Ik kan me ook nog herinneren hoe jij je zat te verkneukelen bij het vooruitzicht van 10 pups wink:
dat snap ik al helemaal niet eigenlijk... :denken: ik was bij dat m'n teefje 'maar' een nestje van 6 had gekregen (ondanks dat ik ze dus wel allemaal al kwijt was in week 1, overigens meer vraag dan aanbod).
Het was haar eerste nestje, ze moet het maar wel doen en kunnen, ik zou me echt niet verkneukeld hebben op een nestje van 10 bij een onervaren moeder maar goed... 't zal wel. :19: Hier had de moeder d'r pootjes al vol aan.... :roll:
Afbeelding
jidde

vind het financieel een enorm risico. Het is nu goed gegaan, maar het had me ook heel veel geld kunnen kosten (waar ik jaren voor moet sparen). En het zou heel goed kunnen dat ik voor mijn volgende pup 'gewoon' 1500 euro voor een mooie harlekijn uitgeef bij een goede fokker i.p.v. van die zelf te willen fokken.

En weer gaat het over geld Essy.... :19: :19: Je hebt zeker met dit nest genoeg geld overgehouden om die ene pup van 1500 euro te kunnen kopen
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
marian* schreef:Ik kan me ook nog herinneren hoe jij je zat te verkneukelen bij het vooruitzicht van 10 pups wink:
dat snap ik al helemaal niet eigenlijk... :denken: ik was bij dat m'n teefje 'maar' een nestje van 6 had gekregen (ondanks dat ik ze dus wel allemaal al kwijt was in week 1, overigens meer vraag dan aanbod).
Het was haar eerste nestje, ze moet het maar wel doen en kunnen, ik zou me echt niet verkneukeld hebben op een nestje van 10 bij een onervaren moeder maar goed... 't zal wel. :19: Hier had de moeder d'r pootjes al vol aan.... :roll:
inderdaad :19: Het lijkt me erg zwaar voor de moederhond om voor 10 pupjes te moeten zorgen... :N:
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Even een vraag voor alle fokkers:

Rekenen jullie de aanschaf en onderhoud van je teef mee in de pupprijs? Of reken je alleen eten/ontwormingskuur en dergelijke mee in de pupprijs?
Ik zou de aanschaf en onderhoud van de teef niet in de pupprijs meeberekenen. :wink:
(met dank aan Desi)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Even een vraag voor alle fokkers:

Rekenen jullie de aanschaf en onderhoud van je teef mee in de pupprijs?
nee joh, die teef heb je toch voor je eigen 'plezier' gekocht? daar hoeft een ander toch niet voor te betalen :wink: En als je een teef koopt op een leeftijd van 7 weken dat weet je toch nevernooitniet of ze ooit geschikt zal worden om mee te fokken :19:
Laatst gewijzigd door malinois op 11 mar 2007 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Essy

malinois schreef:
Dat was in de context dat het bij een harlekijn combi vrij standaard is dat er nog een aantal pups geresorbeerd zullen worden.

Als je iets aanhaald, doe de context er dan ook a.u.b. bij
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:
malinois schreef:
Dat was in de context dat het bij een harlekijn combi vrij standaard is dat er nog een aantal pups geresorbeerd zullen worden.

Als je iets aanhaald, doe de context er dan ook a.u.b. bij
ik geef gewoon antwoord op een opmerking die hier staat :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Essy schreef:Het moet allemaal even duur zijn ook al heb je hondjes die geen drol in aanschaf onderhoud en overige kosten, kosten. En dat vind ik vreselijk hypocriet.

nog even hierop terugkomend ik denk dat mijn teef veel en veel meer in training en alle hierbij komende kosten gekost heeft dan jouw hond ooit zal kosten. Dus om met jouw woorden te spreken moeten mijn pups dus veel duurder zijn... :19:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Essy schreef:ik weet niet of ik mijn volgende dog weer zelf fok. Ik vind het financieel een enorm risico. Het is nu goed gegaan, maar het had me ook heel veel geld kunnen kosten (waar ik jaren voor moet sparen).
Nu wordt het een klucht.

Anne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Essy schreef:ik weet niet of ik mijn volgende dog weer zelf fok. Ik vind het financieel een enorm risico. Het is nu goed gegaan, maar het had me ook heel veel geld kunnen kosten (waar ik jaren voor moet sparen).
Nu wordt het een klucht.

Anne
tja of je dat niet weet voordat je eraan begint dat het je weleens geld zou kunnen kosten :roll:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

starfleet schreef:
Nu wordt het een klucht.
Nou, inderdaad. "Financieel een enorm risico". Zegt zij, die notabene zelf de mislukte keizersnee van Jip's hond aanhaalt :eek: :eek: :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”