IK fok geen honden maar af en toe een nestje raskatten, ook bij de katten gaan de prijzen omhoog al naar gelang de vraag er naar, toen ik begon met fokken vroeg ik een in mijn ogen normale prijs voor een kitten, dan gaan mensen die interesse hebben in een kitten bellen ik heb vaak te horen gekregen, ooh uw kittens zijn veel goedkoper dan bij andere fokkers, zijn ze dan wel goed, zijn ze wel met stamboom, ingeent etc etc, ik was verbaasd, waarom is een kitten minder omdat je "goedkoper" bent dan andere fokkers, maar zo denken mensen dus, ik heb ook wel eens toe moeten leggen op een nestje, maar voor mij is dat geen reden om de prijs dan veel hoger te leggen, als het allemaal goed gaat, kan ik mijn kosten eruit halen, en hou ik een bedrag over, wat weer in het potje gaat voor de andere katten, voor hun testen etc. Als ik een kitten heb die zo mooi qua tekening is dan verkoop ik het kitten gewoon voor dezelfde prijs, ik hanteer geen show/ fok prijzen, als er mee geshowd wordt en ze doen het erg goed, is dat weer reclame voor mij

ik verkoop nagenoeg niet aan fokkers, voornamelijk liefhebbers die soms willen showen.
Wij hebben voor onze bulldog 1500 euro betaald, ik vind, nu achteraf als je goed erover nadenkt, bedragen die niet meer in verhouding staan, ze krijgen ook grote nestjes, dus als je een nestje hebt met zeg maar 10 pups, dan is dat 15.000 euro, je kan mij niet wijs maken dat er zoveel kosten in gaat zitten, als je drie nestjes per jaar hebt, moet je zien wat ze over houden, ik weet ook niet waarom die prijzen zo hoog zijn, dat je voor een bepaald ras meer betaald voor een ander ras, dat is nu eenmaal zo, maar toch van sommigen bedragen schrik ik echt, ook al hebben wij het er voor over gehad.
Ik vind het helemaal niet erg dat als je fokt er ook wat aan over houd, maar om nu te fokken en er je inkomen van te maken, dat snap ik niet echt, maar ook wij hebben meegedaan aan de hoge prijzen in stand te houden, en zolang er mensen zijn die zulke bedragen willen betalen, blijft het ook zo.