Zelf was ik al tot die conclusie gekomen in het verleden met Orson, zonder een lijst met incidenten,sterker nog ,hij heeft zijn hele leven geen enkele hond ernstig verwond.Zoek stok! schreef:Bedenk je ook dat er eigenaren zijn die eerst een aantal incidenten nodig hebben voordat ze besluiten dat het niet meer kan. Hoe vaak lees je hier op het forum al dat een hond zo lief was met anderen honden en 'ineens' niet meer lief is. Daar moet je toch op een of andere manier achter komen voordat je hier de vraag post en dan ook nog besluit maatregelen te treffen.
Om te beginnen heb ik mijn hele ritme omgegooid en ben ik heeeeel vroeg in de ochtend gaan lopen , of eigenlijk laat in de nacht.
Toen ik het niet vertrouwde met hem droeg hij een milkorf en verder hebben we ons suf getraind wat ook gelukkig veel resultaat opleverde.
Hij kon gemakkelijk een wandeling met andere honden lopen zonder daar ook maar enige aandacht voor te hebben.
Wel moest je daar altijd wat bij blijven opletten maar je liep echt niet op eieren tijdens z'n wandeling.
Nu was Orson geen hond die voor de kill ging zonder aanleiding dat zal zeker schelen
Als hondenliefhebber kun je het niet maken mi wanneer je zeker weet dat jouw hond een andere gaat verwonden of zelfs misschien doden.om daar geen maatregelen voor te treffen.
Of dat nou bestaat uit een muilkorf of zo'n appel over je hond hebben dat hij onder alle omstandigeheden luistert is mij om het even,als je ze maar neemt.