Marjoleine schreef:Madelief schreef:Jaaaaa, dat moeten wij geweest zijn! Moeder met Améhoela.
Amélie bedoel je?
Ik hoorde van Jettie dat die het goed gedaan had, toch?
Ik heb al die Fransozen gemist helaas

Ja, ze heeft het voortreffelijk gedaan! We zijn erg in onze nopjes en helemaal omdat de keurmeester heel erg onder de indruk was van haar gangwerk. Helaas geen Winster, maar we zijn ook erg blij met haar reserve CAC. Het lukte voorheen nooit haar uit te brengen omdat ze erg onstuimig is en het mijn moeder (en anderen) vaak niet lukte om haar überhaupt zo ver te krijgen dat ze mooi liep in plaat van stuiteren en springen. Nou ja nooit

....
Ze is wel al eens Dortmund Siegerin geweest, "beste pup" (van 16 maand, op de nesten en jonge hondendag) en ze was met 16 maanden ook al geselecteerd in Frankrijk. Maar mijn moeder had de moed verloren omdat ze zo vaak te horen kreeg dat ze geplaatst zou zijn als ze beter ringgedrag had vertoond...ze heeft nogal eens op haar kop gehad van keurmeesters, niet bevordelijk voor de zenuwen in de ring

en dus niet voor het uitbrengen. Terwijl we weten dat ze prachtig gangwerk heeft. Op ringtraining gaat het altijd prima en in de echte ring ...drama
Maar Wendy (handler, jou vast wel bekend) heeft haar meer dan voortreffelijk uitgebracht

.
Omdat het zo'n lekkere eigenwijze ondeugd kan zijn (ze is verschrikkelijk lief hoor) noem ik haar wel eens Améhoela of Améhooligan...gewoon als koosnaam

.
Maar hopelijk is het gestuiter nu doorbroken ...we gaan het zien. Ze is in ieder geval terug in de showring.
Jammer dat je de fransen gemist hebt. Er waren er relatief veel (zelfs bij de picard dacht ik

, meer dan één is al heel wat!)