Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help! Baarmoederontsteking? Weer thuis!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: Help! Baarmoederontsteking? Weer thuis!

Ongelezen bericht door Marion. »

Caro. schreef:Overigens ook even een week geen enorme wandelingen he? Ze moet wel even herstellen ook
al lijkt ze alweer heel wat :wink:
Nah, dat vind Mieppie geen straf hoor :mrgreen:
Vanochtend had ze geen zin om mee te hobbelen, en vanmiddag ook niet. Hoeft niet wijffie! (zij doet het ook makkelijk in de tuin, dus dat scheelt). Nu is ze wel mee met Pieter en Saar, maar dat zal geen reuzenwandeling worden. Ik heb vandaag dus ook gewerkt, en ze alleen gelaten. Ik denk dat ze beiden gewoon lekker hebben geslapen.

De pillen gaan er prima in bij madam. Ik zat me eerst in alle bochten te wringen om ze naar binnen te krijgen, maar vanochtend nam ik een likje filet americain (pil was nog duidelijk zichtbaar) maar ze at hem zo op. Pieter heeft de pillen vanavond door het eten gedaan, en ook totaal geen probleem.

Af en toe lijkt ze naar die contreien te gaan, maar bij nadere inspectie zit ze dan eigenlijk bij haar staart en poten. Wond ziet er erg rustig uit. Uiteraard hou ik het in de gaten, maar vooralsnog lijkt het allemaal erg voorspoedig te gaan.
Terwijl ik 2 dagen geleden nog in tranen een dierenarts te woord stond. Onee, 3 dagen geleden (nou ja, 2 dagen geleden ook toen ik haar moest achterlaten, maar dat telt niet mee).

Pet-shirt heb ik haar nog niet aangedaan. Ze hééft het al zo snel warm, en dan ook nog zo'n strak (donker!) shirt :ugh:
Ik blijf het zo even aankijken, en anders ga ik haar een shirt van mezelf aandoen met veiligheidsspelden ofzo.
Marion.

basil schreef:Als ze er niet aan zit zou ik niks aandoen hoor. Fijn dat de oude Miepje er weer helemaal is :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Nee he? Lijkt me ook bloedheet voor het kind. Ze is in gedrag gewoon echt weer bijna de oude Miep. Of nou ja, eigenlijk als je dat kale buikje en voorpoot buiten beschouwing laat is het gewoon Miep weer. Nou, gelukkig. Hebben we geen 660 voor niets uitgegeven. Daar hadden we trouwens ook geen nieuw Miepje voor gehad :mrgreen:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Marion. schreef:
basil schreef:Als ze er niet aan zit zou ik niks aandoen hoor. Fijn dat de oude Miepje er weer helemaal is :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Nee he? Lijkt me ook bloedheet voor het kind. Ze is in gedrag gewoon echt weer bijna de oude Miep. Of nou ja, eigenlijk als je dat kale buikje en voorpoot buiten beschouwing laat is het gewoon Miep weer. Nou, gelukkig. Hebben we geen 660 voor niets uitgegeven. Daar hadden we trouwens ook geen nieuw Miepje voor gehad :mrgreen:

Wat een geld Marion, ik was de helft kwijt. Maar goed wat fijn dat het zo goed met je lieve Miep gaat, een pak van je hart :cheer:
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ik ben heel blij voor jullie dat het zo goed gaat nu.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Marion. schreef:
Nee he? Lijkt me ook bloedheet voor het kind:
Meer nog omdat genezen zonder pleister/verband etc. gewoon het allerbeste is. Dan gaat het vaak het snelst.
AfbeeldingAfbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb ook nooit iets aangedaan van kraag of hempie ik kijk het altijd aan en tot nu toe geen problemen mee gehad
dus wanneer niet nodig zou ik niks aan doen.
Fijn dat ze zo opknapt
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

beterschap met je meisje :roos:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Fijn dat het zo goed gaat! Honden genezen best snel he? :D
Marion.

Ik vind haar vanavond toch weer onrustig en pieperig. Waar moet ik op letten met zo'n wond? Ik kan hem amper zien hoor, maar goed beschouwd heb ik natuurlijk nog nooit een operatiewond gezien (zelfs geen gehechte snee).
Rood, dik, warm? Of nog iets anders? Ze zit er nog steeds niet aan, en Saar ook niet (die likt alleen haar muts schoon). Vandaag was de laatste dag van de pijnstilling, de AB loopt nog 4 dagen door. Ze eet normaal, ze is ook normaal enthousiast.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Bij Kyra is de wond toen gaan ontsteken, of ja, ze reageerde niet goed op de onderhuidse hechtingen.
Ze werd heel onrustig, maar er zat ook echt een dik rood ei bij haar wond, dus daar kon je wel aan zien dat iets niet goed was. Bij de da hebben ze dat toen weer open gehaald en flinke pus eruit gehaald. Maar zolang de wond niet rood/warm is of zij geen koorts heeft zou ik het denk ik even aankijken.
Maar als je twijfelt gewoon de DA even bellen.
Marion.

Veronique & Kyra schreef:Bij Kyra is de wond toen gaan ontsteken, of ja, ze reageerde niet goed op de onderhuidse hechtingen.
Ze werd heel onrustig, maar er zat ook echt een dik rood ei bij haar wond, dus daar kon je wel aan zien dat iets niet goed was. Bij de da hebben ze dat toen weer open gehaald en flinke pus eruit gehaald. Maar zolang de wond niet rood/warm is of zij geen koorts heeft zou ik het denk ik even aankijken.
Ik kan geen rood ontdekken, ik kan geen "hardigheid" ontdekken. Ze is (was, want nu ligt ze lekker op de bank te slapen) wat onrustig, maar zeker niet zo zoals maandag. Ik kijk het wel even aan.

Na hoeveel tijd is de wond bij Kyra gaan ontsteken trouwens?
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Marion. schreef:
Veronique & Kyra schreef:Bij Kyra is de wond toen gaan ontsteken, of ja, ze reageerde niet goed op de onderhuidse hechtingen.
Ik kan geen rood ontdekken, ik kan geen "hardigheid" ontdekken. Ze is (was, want nu ligt ze lekker op de bank te slapen) wat onrustig, maar zeker niet zo zoals maandag. Ik kijk het wel even aan.

Na hoeveel tijd is de wond bij Kyra gaan ontsteken trouwens?
Moet ik even heel goed nadenken, volgens mij binnen een week, maar durf het niet meer met zekerheid te zeggen.
Je zag het bij haar heel goed, een dik rood/paars ei bij de wond, dat was niet te missen.

Heeft ze koorts? Anders even in de gaten houden, maar als je twijfelt gewoon even met de DA overleggen. Liever een keer extra bellen en zelf gerust gesteld zijn hoor.
bram en thijs
Zeer actief

Misschien is het alleen maar aan het genezen. Zeker hechtwonden willen wat pijnlijk gaan jeuken/trekken als het gaat genezen. Je moet echt goed op blijven letten op ontsteken maar de genezing zou een onschuldige verklaring kunnen zijn.

Het is natuurlijk ook nog van dat nare warme weer erbij, heel veel honden weten momenteel niet goed waar ze het zoeken moeten dus als je je toch al niet helemaal lekker voelt!
AfbeeldingAfbeelding
Marion.

bram en thijs schreef:Misschien is het alleen maar aan het genezen. Zeker hechtwonden willen wat pijnlijk gaan jeuken/trekken als het gaat genezen. Je moet echt goed op blijven letten op ontsteken maar de genezing zou een onschuldige verklaring kunnen zijn.

Het is natuurlijk ook nog van dat nare warme weer erbij, heel veel honden weten momenteel niet goed waar ze het zoeken moeten dus als je je toch al niet helemaal lekker voelt!
Ja, dat is natuurlijk ook waar. Volgens Pieter was ze vandaag heel normaal, heeft zelfs weer op haar rug in het gras gerold.
Marion.

Zo ziet het er trouwens nu uit, al vind ik de foto wel roder lijker dan in het echt. De verdikkinkjes is denk ik gewoon het dubbele huid dat is gehecht?
Afbeelding

Saar is hier alleen maar op tekencontrole hoor, dus alleen maar snuffen. De snee is denk ik een cm of 5
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Zo op de foto, vind ik het er rustig uitzien hoor Marion. :ok:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ziet er netjes uit inderdaad!
Die verdikkinkjes is inderdaad van de huid die daar samen komt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Marion.

Nono schreef:Zo op de foto, vind ik het er rustig uitzien hoor Marion. :ok:
Gelukkig maar! Dan vertrouw ik daar op, en hou het verder gewoon goed in de gaten. Dankjewel, en dan weet ik nu ook hoe een operatiewond eruit ziet.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ziet er heel netjes uit idd, fijn dat ze het weer zo goed doet :cheer: :cheer:
bram en thijs
Zeer actief

Ziet er prima uit. En Miep is ook inwendig gehecht dus het zal zo af en toe best een beetje rottig trekken voor d'r. Volgens mij doet ze het helemaal goed, over een weekje zal je vast niets meer aan haar merken.
AfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Fijn dat het goed gaat :ok: Weer lekker thuis!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het er heel netjes en rustig uitzien, die bobbeltjes had Sjefke ook en die was ook onderhuids gehecht.
Hebben ze bij Miep de eierstokken laten zitten eigenlijk? Het is in ieder geval een hele kleine operatiewond gebleven, als het maar 5 centimeter is. Netjes gedaan dus!
Marion.

LongFields schreef:Ik vind het er heel netjes en rustig uitzien, die bobbeltjes had Sjefke ook en die was ook onderhuids gehecht.
Hebben ze bij Miep de eierstokken laten zitten eigenlijk? Het is in ieder geval een hele kleine operatiewond gebleven, als het maar 5 centimeter is. Netjes gedaan dus!
Oeh, geen idee. Hij had het steeds over de baarmoeder, en hoe die eruit zag. Ik zal dat vrijdag in elk geval even vragen als ze op wondcontrole moet :ok:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Ziet er prachtig uit meis!
Geen zorgen :J:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Marion.

Nou, laatste update in dit topic denk ik. De pillen zijn op, en het is volledig weer Miepekind. Shirt is niet nodig geweest, en het haar begint ook alweer aan te groeien. Dus.... iemand nog een gloednieuw Pet-Shirt maat L?

Nee hoor, geintje. Die gaat mooi in de hondenla. Hoop dat we hem nooit nodig zullen hebben, maar van de andere kant had ik je vorige week zondag ook uitgelachen als je had gezegd dat mijn hond anderhalve dag later op de operatietafel zou liggen.

Nah. Hebben we ook maar weer gehad.
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

Mooi dat alles goed gaat :ok:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Fijn dat alles zo goed is gegaan en dat ze weer helemaal zichzelf is. En nou geen gekke dingen meer hoor Miep!
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Marion.

Expecting schreef:Fijn dat alles zo goed is gegaan en dat ze weer helemaal zichzelf is. En nou geen gekke dingen meer hoor Miep!
Ach, nou ja... mág het kind ook een keer zo net voor haar negende verjaardag? Of eigenlijk precies een dag voor Saar's verjaardag die we wel altijd vieren met een huis vol visite (omdat ik dan ook jarig ben), en we Mieppie's verjaardag eigenlijk altijd vergeten...
Dit was gewoon haar wraak :mrgreen:

Nee hoor, heb me vreselijke zorgen gemaakt vorige week en vond het ook geen grap dat we haar weg moesten brengen. Maar we hebben haar weer helemaal terug en dat is het belangrijkste (en nog beter.... baarmoederontsteking kan nooit meer voorkomen bij haar :cheer: )
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat fijn dat alles weer helemaal goed gaat! :ok: :cheer: :cheer:

Dikke knufs aan beide huttemetutjes :J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

fijn dat ze weer helemaal in orde is Marion :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”