nee, natuurlijk nietluna2906 schreef:Maar je had Rita toch niet genomen als je geen klik met haar had?renee-uk schreef:ik begrijp dat eigenlijk ook niet zo, dat vreselijke om iets meer van de achtergrond te vertellen en als nieuwe eigenaar ook te weten.
ik ben blij dat ik iets meer te weten kwam over rita's verleden, dat heeft er toch wel voor gezorgd dat ik speciale dingen van haar beter kon plaatsen, begrijpen en er ook beter op in kon spelen.
en redden?
nee hoor ik heb haar niet gered, maar die opvangmevrouw wel en daar ben ik haar nog steeds erg dankbaar voor.
als zij haar niet meegenomen had uit die kennel was rita daar vanzelf wel dood gegaan, ze had het al opgegeven.
En achtergrondinformatie (als in heeft in het verleden op straat geleefd, weinig contact met mensen, mishandeling etc.) is nooit verkeerd. Maar de details worden nogal eens extra benadrukt om het verhaal wat beter te verkopen (althans, dat lijkt het doel, want anders weet ik niet waarom het zou moeten).
Redden als bijkomstigheid bedoel ik niet, maar wel aan redden om het redden, zodat je daarna iedereen kunt vertellen dat je een hondje gered hebt.
die klik was er vanaf het plaatje al en bij de beschrijving stond niks bijzonders.
toen we naar haar gingen kijken (en haar ook meteen hebben meegenomen) vertelde die opvangmevrouw wel een en ander en daar was ik best blij mee.
als ik bijvoorbeeld niet van de rescue gehoord had hoe slecht ze het trekt in een kennel zou ik haar misschien best voor een week of wat in pension gedaan hebben omdat ik graag weer eens een paar dagen naar nederland wil.
maar dat gaat dus niet en ik ben heel blij dat ik daar niet op de verkeerde manier achter hoef te komen.
en om dit soort zaken, er zijn er in rita's geval wel wat meer, vind ik dat wat achtergrond info helemaal niet verkeerd is bij herplaatsers.
ja, je komt er zelf ook wel achter maar nee, het wiel hoeft niet opnieuw uitgevonden te worden en als herplaatshondjes (nog meer) ellende bespaard kan blijven door gerichte info over het verleden is dat alleen maar fijn voor ze.