Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreselijke ervaring met stichting ACE
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Vreselijke ervaring met stichting ACE
Via stichting ACE had ik een hond geadopteerd, Carmina, een grote, zwarte en oude hond. Voor adoptie had ik geïnformeerd of de hond gezond was, dat werd bevestigd.
Echter bleek de hond heel ernstig ziek te zijn en moest zij na 10 dagen in Nederland worden ingeslapen.
Na het overlijden van de hond is er sectie verricht.
Daaruit is gebleken dat de hond al gedurende langere tijd aan "Hondenziekte" (Canine Distemper) had geleden voordat zij in Nederland aankwam, zij verkeerde in het laatste stadium (uitvalsverschijnselen) van de ziekte.
Stichting ACE zegt dat alle honden die in hun asiel binnenkomen, direct worden gevaccineerd.
Carmina is pas 4 maanden na binnenkomst in het asiel gevaccineerd, nadat ik had aangegeven haar te willen adopteren en het adoptiegeld op hun rekening was bijgeschreven.
Bij binnenkomst in het asiel in Spanje woog de hond 35 kilogram, volgens de oprichtster/voorzitster van ACE was zij erg ondervoed.
5 maanden later is de hond in Nederland bij de dierenarts gewogen, zij woog nog maar 23 kilo.
De hond is dus in de 5 maanden die zij in het asiel van ACE verbleef, 12 kilo afgevallen!
Hoe gezond is een hond die al ondervoed is en nog eens 12 kilo afvalt?
Vel over been was Carmina toen ze in Nederland kwam!
Toch blijft de voorzitster van ACE beweren dat Carmina voor vertrek naar Nederland gezond was en ook dat zij gezond verklaard zou zijn door een dierenarts.
Het is onmogelijk dat Carmina door een dierenarts gezond verklaard zou kunnen zijn.
Alleen al uit het feit dat zij, ondanks een goede eetlust, 12 kilo is afgevallen in 5 maanden tijd blijkt duidelijk dat zij heel ernstig ziek was.
Stichting ACE wil absoluut niet dat mijn dierenartsen noch ikzelf contact opneem met de Spaanse dierenarts. Ze houden zijn gegevens dan ook achter om dat te voorkomen.
De dierenarts is nergens op internet te vinden, het vermelde tel.nr. klopt niet.
Het paspoort van deze uit Spanje afkomstige hond is in Nederland aangeschaft, evenals de chip!
Behalve de verschijnselen die bij de Hondenziekte pasten zoals uitvalsverschijnselen, koorts, niezen, heel veel drinken, pijn op diverse plekken in haar lichaam en haar poten, oogslijmvliesontsteking, leed Carmina ook aan een urineweginfectie en aan een chronische oorontsteking die, volgens mijn dierenarts, al heel lang gaande was.
Op de website van ACE staat te lezen dat de honden in hun asiel, dag in dag uit, de verzorging krijgen die ze nodig hebben, zoals voedsel en medische zorg en elke hond, ziek, oud, of met een handicap krijgt bij hun een eerlijke kans........
Waarom heeft de oude en zieke Carmina geen verzorging gekregen en niet de medische hulp die zij zo hard nodig had?
Hadden ze gedacht dat er toch nooit iemand zou komen om die oude Carmina een 'gouden mand' te geven en er dus toch niets aan te verdienen viel?
Een stichting/asiel waar zoiets gebeurt, deugt niet!
Zoiets kán en mág gewoon niet voorkomen!
In een asiel horen álle honden, zonder uitzondering, de zorg te krijgen die ze nodig hebben, als dat niet gebeurt is er iets heel erg mis!
ACE noemt zich notabene een Rescue-organisatie, een PROTECTORA!!
Ze hebben een oude, zieke hond aan haar lot overgelaten, ze hebben Carmina verwaarloosd en laten wegkwijnen.
Ze hadden Carmina een langzame en pijnlijke dood laten sterven.
De mensen die dit op hun geweten hebben vind ik verachtelijk!
Carmina is niet de enige, zij is één van de vele slachtoffers van ACE.
Er zijn mensen die zeggen: Overal worden fouten gemaakt.
Dit kun je geen 'fout' noemen, dit is een hele laffe daad, héél-laag-bij-de-grond, gepleegd door mensen die doen alsof ze honden uit afschuwelijke situaties redden maar in werkelijkheid een totaal ander doel voor ogen hebben:
Geld verdienen door hondenhandel!
Honderden advertenties van ACE op Marktplaats!
In het asiel van ACE vinden dekkingen plaats en worden pups geboren, kortom, er wordt gefokt!
ACE koopt broodfokpups op uit dierenwinkels die te oud, (m.a.w. niet schattig genoeg meer) zijn geworden en plaats moeten maken voor nieuwe 'aanvoer'.
ACE heeft een ellenlange lijst met pups en jonge honden.
Potentiële kopers krijgen natuurlijk niet de waarheid te horen.
De honden worden aangeboden met een uitermate zielig en medelijden opwekkend verhaaltje, daarmee inspelend op de gevoelens van mensen.
Zonder het te beseffen en ongewild hebben veel mensen toch een hond uit de broodfok terwijl ze denken een geredde hond te hebben,
gered uit een dodingsstation, uit een vuilcontainer, van de straat o.i.d.
Voor adoptie had ik een groot vertrouwen in stichting ACE.
Inmiddels weet ik dat ACE al heel lang bekend staat als zijnde geen betrouwbare stichting!
Een aantal jaren geleden is deze stichting in de TV programma's "EenVandaag" en "De leugen regeert" al aan de kaak gesteld.
Op het Buitenlandse Honden Forum heeft lange tijd een negatief advies gestaan, betreffende ACE.
ACE is ook níet aangesloten, zoals verreweg de meeste stichtingen, bij het AFP (Animal Foundation Platform)
Ik had nooit kunnen vermoeden dat een stichting/asiel tot zoiets in staat zou kunnen zijn
Na het ziekzijn en overlijden van Carmina bleef het stil vanuit de stichting, terwijl ze vanaf dag 1 op de hoogte waren.
Ik ben het contact aangegaan met de voorzitster van ACE, ik zou contact willen met de dierenarts die Carmina gezond verklaard zou hebben, zij weigert mij keer op keer zijn gegevens te verstrekken en heeft haar advocaat contact met mij op laten nemen.
Ik draag stichtingen die zich inzetten voor thuis- en kansloze buitenlandse honden een warm hart toe.
Er zijn veel stichtingen die open en eerlijk zijn en oprecht begaan met de buitenlandse honden!
Stichting ACE hoort daar niet bij!
Echter bleek de hond heel ernstig ziek te zijn en moest zij na 10 dagen in Nederland worden ingeslapen.
Na het overlijden van de hond is er sectie verricht.
Daaruit is gebleken dat de hond al gedurende langere tijd aan "Hondenziekte" (Canine Distemper) had geleden voordat zij in Nederland aankwam, zij verkeerde in het laatste stadium (uitvalsverschijnselen) van de ziekte.
Stichting ACE zegt dat alle honden die in hun asiel binnenkomen, direct worden gevaccineerd.
Carmina is pas 4 maanden na binnenkomst in het asiel gevaccineerd, nadat ik had aangegeven haar te willen adopteren en het adoptiegeld op hun rekening was bijgeschreven.
Bij binnenkomst in het asiel in Spanje woog de hond 35 kilogram, volgens de oprichtster/voorzitster van ACE was zij erg ondervoed.
5 maanden later is de hond in Nederland bij de dierenarts gewogen, zij woog nog maar 23 kilo.
De hond is dus in de 5 maanden die zij in het asiel van ACE verbleef, 12 kilo afgevallen!
Hoe gezond is een hond die al ondervoed is en nog eens 12 kilo afvalt?
Vel over been was Carmina toen ze in Nederland kwam!
Toch blijft de voorzitster van ACE beweren dat Carmina voor vertrek naar Nederland gezond was en ook dat zij gezond verklaard zou zijn door een dierenarts.
Het is onmogelijk dat Carmina door een dierenarts gezond verklaard zou kunnen zijn.
Alleen al uit het feit dat zij, ondanks een goede eetlust, 12 kilo is afgevallen in 5 maanden tijd blijkt duidelijk dat zij heel ernstig ziek was.
Stichting ACE wil absoluut niet dat mijn dierenartsen noch ikzelf contact opneem met de Spaanse dierenarts. Ze houden zijn gegevens dan ook achter om dat te voorkomen.
De dierenarts is nergens op internet te vinden, het vermelde tel.nr. klopt niet.
Het paspoort van deze uit Spanje afkomstige hond is in Nederland aangeschaft, evenals de chip!
Behalve de verschijnselen die bij de Hondenziekte pasten zoals uitvalsverschijnselen, koorts, niezen, heel veel drinken, pijn op diverse plekken in haar lichaam en haar poten, oogslijmvliesontsteking, leed Carmina ook aan een urineweginfectie en aan een chronische oorontsteking die, volgens mijn dierenarts, al heel lang gaande was.
Op de website van ACE staat te lezen dat de honden in hun asiel, dag in dag uit, de verzorging krijgen die ze nodig hebben, zoals voedsel en medische zorg en elke hond, ziek, oud, of met een handicap krijgt bij hun een eerlijke kans........
Waarom heeft de oude en zieke Carmina geen verzorging gekregen en niet de medische hulp die zij zo hard nodig had?
Hadden ze gedacht dat er toch nooit iemand zou komen om die oude Carmina een 'gouden mand' te geven en er dus toch niets aan te verdienen viel?
Een stichting/asiel waar zoiets gebeurt, deugt niet!
Zoiets kán en mág gewoon niet voorkomen!
In een asiel horen álle honden, zonder uitzondering, de zorg te krijgen die ze nodig hebben, als dat niet gebeurt is er iets heel erg mis!
ACE noemt zich notabene een Rescue-organisatie, een PROTECTORA!!
Ze hebben een oude, zieke hond aan haar lot overgelaten, ze hebben Carmina verwaarloosd en laten wegkwijnen.
Ze hadden Carmina een langzame en pijnlijke dood laten sterven.
De mensen die dit op hun geweten hebben vind ik verachtelijk!
Carmina is niet de enige, zij is één van de vele slachtoffers van ACE.
Er zijn mensen die zeggen: Overal worden fouten gemaakt.
Dit kun je geen 'fout' noemen, dit is een hele laffe daad, héél-laag-bij-de-grond, gepleegd door mensen die doen alsof ze honden uit afschuwelijke situaties redden maar in werkelijkheid een totaal ander doel voor ogen hebben:
Geld verdienen door hondenhandel!
Honderden advertenties van ACE op Marktplaats!
In het asiel van ACE vinden dekkingen plaats en worden pups geboren, kortom, er wordt gefokt!
ACE koopt broodfokpups op uit dierenwinkels die te oud, (m.a.w. niet schattig genoeg meer) zijn geworden en plaats moeten maken voor nieuwe 'aanvoer'.
ACE heeft een ellenlange lijst met pups en jonge honden.
Potentiële kopers krijgen natuurlijk niet de waarheid te horen.
De honden worden aangeboden met een uitermate zielig en medelijden opwekkend verhaaltje, daarmee inspelend op de gevoelens van mensen.
Zonder het te beseffen en ongewild hebben veel mensen toch een hond uit de broodfok terwijl ze denken een geredde hond te hebben,
gered uit een dodingsstation, uit een vuilcontainer, van de straat o.i.d.
Voor adoptie had ik een groot vertrouwen in stichting ACE.
Inmiddels weet ik dat ACE al heel lang bekend staat als zijnde geen betrouwbare stichting!
Een aantal jaren geleden is deze stichting in de TV programma's "EenVandaag" en "De leugen regeert" al aan de kaak gesteld.
Op het Buitenlandse Honden Forum heeft lange tijd een negatief advies gestaan, betreffende ACE.
ACE is ook níet aangesloten, zoals verreweg de meeste stichtingen, bij het AFP (Animal Foundation Platform)
Ik had nooit kunnen vermoeden dat een stichting/asiel tot zoiets in staat zou kunnen zijn
Na het ziekzijn en overlijden van Carmina bleef het stil vanuit de stichting, terwijl ze vanaf dag 1 op de hoogte waren.
Ik ben het contact aangegaan met de voorzitster van ACE, ik zou contact willen met de dierenarts die Carmina gezond verklaard zou hebben, zij weigert mij keer op keer zijn gegevens te verstrekken en heeft haar advocaat contact met mij op laten nemen.
Ik draag stichtingen die zich inzetten voor thuis- en kansloze buitenlandse honden een warm hart toe.
Er zijn veel stichtingen die open en eerlijk zijn en oprecht begaan met de buitenlandse honden!
Stichting ACE hoort daar niet bij!
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
Re: Vreselijke ervaring met stichting ACE
Ik leef oprecht met u mee en kan me er bijzonder kwaad om maken. U wilde goed doen, en er werd schofterig misbruik van u gemaakt.
Het probleem is; foprechtsvorm van 'stichting', gewichtig non-interessant 'kvk-nummer', en mogelijk schermen met een 'anbi'-code'. Veel mensen die niet thuis zijn in die materie denken dat het dan wel goed zal zijn. En who can blame them. En zo worden mensen besodemieterd waar ze bij staan.
Waag het overigens niet om een kritische vraag daaromtrent te stellen omdat je vanuit je educatie en werk weet waar je op moet letten, want dan valt er me een stapel 'boeh'-roepende educatief-gehandicapten over je heen.
Mijn advies aan u: waag het de volgende keer *wel* en negeer de 'boeh'-roepende soort. De zieligheidsindustrie is niet beperkt tot klapjostie-tv-programma's op de publieke 'kwaliteits'zenders, maar heeft in dierenliefhebbers een heerlijk naieve tweede grote doelgroep gevonden.
Overigens: in een andere reactie alhier heb ik onlangs al aangegeven dat dit een bloeiende industrie is in de diverse 'zielige' landen waar *opzettelijk* zieke hondjes gefokt - en gemaakt worden om ze daarna met zielige verhaaltjes voor een aldaar lokaal maandsalaris alhier te kunnen verkopen.
Het is niet anders: als ik 'stichting dierenhulp blablabla' zie en gecertificeerde jaarrekeningen ontbreken wegens de nodige fopsmoezen, dan staan bij mij alle stoplichten al weer op rood.
Ik wens u oprecht sterkte met uw verdriet, en hopelijk kunt u iets met mijn goedbedoelde kennisdeling.
Het probleem is; foprechtsvorm van 'stichting', gewichtig non-interessant 'kvk-nummer', en mogelijk schermen met een 'anbi'-code'. Veel mensen die niet thuis zijn in die materie denken dat het dan wel goed zal zijn. En who can blame them. En zo worden mensen besodemieterd waar ze bij staan.
Waag het overigens niet om een kritische vraag daaromtrent te stellen omdat je vanuit je educatie en werk weet waar je op moet letten, want dan valt er me een stapel 'boeh'-roepende educatief-gehandicapten over je heen.
Mijn advies aan u: waag het de volgende keer *wel* en negeer de 'boeh'-roepende soort. De zieligheidsindustrie is niet beperkt tot klapjostie-tv-programma's op de publieke 'kwaliteits'zenders, maar heeft in dierenliefhebbers een heerlijk naieve tweede grote doelgroep gevonden.
Overigens: in een andere reactie alhier heb ik onlangs al aangegeven dat dit een bloeiende industrie is in de diverse 'zielige' landen waar *opzettelijk* zieke hondjes gefokt - en gemaakt worden om ze daarna met zielige verhaaltjes voor een aldaar lokaal maandsalaris alhier te kunnen verkopen.
Het is niet anders: als ik 'stichting dierenhulp blablabla' zie en gecertificeerde jaarrekeningen ontbreken wegens de nodige fopsmoezen, dan staan bij mij alle stoplichten al weer op rood.
Ik wens u oprecht sterkte met uw verdriet, en hopelijk kunt u iets met mijn goedbedoelde kennisdeling.
-
- Actief
Welk deel is u onduidelijk en wenst u toegelicht te zien? U moge overigens ook het openingstopic zelf herlezen voor exploratie, wellicht helpt dat te verhelderen aangezien daarin naar dezelfde materie verwezen wordt.Jion schreef:Waar heb je het nu eigenlijk over?B&N schreef: Overigens: in een andere reactie alhier heb ik onlangs al aangegeven dat dit een bloeiende industrie is in de diverse 'zielige' landen waar *opzettelijk* zieke hondjes gefokt - en gemaakt worden om ze daarna met zielige verhaaltjes voor een aldaar lokaal maandsalaris alhier te kunnen verkopen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
B&N schreef:Welk deel is u onduidelijk en wenst u toegelicht te zien? U moge overigens ook het openingstopic zelf herlezen voor exploratie, wellicht helpt dat te verhelderen aangezien daarin naar dezelfde materie verwezen wordt.Jion schreef:Waar heb je het nu eigenlijk over?B&N schreef: Overigens: in een andere reactie alhier heb ik onlangs al aangegeven dat dit een bloeiende industrie is in de diverse 'zielige' landen waar *opzettelijk* zieke hondjes gefokt - en gemaakt worden om ze daarna met zielige verhaaltjes voor een aldaar lokaal maandsalaris alhier te kunnen verkopen.
Tot dusver lees ik van jóu alleen ontzettend verwarde en buitengewoon pedante postings. Dit is een gewoon forum hoor. Dus je kunt gewoon normaal schrijven en het liefst ook nog in begrijpelijk Nederlands.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou. ik begrijp de post anders prima.lieke schreef:B&N schreef:Welk deel is u onduidelijk en wenst u toegelicht te zien? U moge overigens ook het openingstopic zelf herlezen voor exploratie, wellicht helpt dat te verhelderen aangezien daarin naar dezelfde materie verwezen wordt.Jion schreef:Waar heb je het nu eigenlijk over?B&N schreef: Overigens: in een andere reactie alhier heb ik onlangs al aangegeven dat dit een bloeiende industrie is in de diverse 'zielige' landen waar *opzettelijk* zieke hondjes gefokt - en gemaakt worden om ze daarna met zielige verhaaltjes voor een aldaar lokaal maandsalaris alhier te kunnen verkopen.
Tot dusver lees ik van jóu alleen ontzettend verwarde en buitengewoon pedante postings. Dit is een gewoon forum hoor. Dus je kunt gewoon normaal schrijven en het liefst ook nog in begrijpelijk Nederlands.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
- Actief
Dat het verward overkomt, en niet begrijpelijk is, ligt mogelijkst aan de ontvanger, niet aan de zender. Dat is niet uit te sluiten, er zijn immers verschillende soorten mensen.lieke schreef:B&N schreef:Welk deel is u onduidelijk en wenst u toegelicht te zien? U moge overigens ook het openingstopic zelf herlezen voor exploratie, wellicht helpt dat te verhelderen aangezien daarin naar dezelfde materie verwezen wordt.Jion schreef:Waar heb je het nu eigenlijk over?B&N schreef: Overigens: in een andere reactie alhier heb ik onlangs al aangegeven dat dit een bloeiende industrie is in de diverse 'zielige' landen waar *opzettelijk* zieke hondjes gefokt - en gemaakt worden om ze daarna met zielige verhaaltjes voor een aldaar lokaal maandsalaris alhier te kunnen verkopen.
Met betrekking tot uw 'gewoon' en 'normaal': ik heb me nu enige tijd bevonden in deze societeit, en ik poneer dat 'normaal' en 'gewoon' hier betekent schelden, half lezen, drogredenen opvoeren (en dat zelf niet eens doorhebben), overigens gebrek aan elementaire fatsoensvormen, en groepsgedrag.
U moet mij maar vergeven dat ik verschoond wens te blijven van dat soort gedrag. Vooralsnog wens ik mensen beleefd met u aan te spreken, niet te schelden, en mijn hersens niet in de luie modus te laten zoemen door zelfs al onbewust van drogreden naar drogreden te springen. U moet mij het maar vergeven dat ik een zekere opleiding genoten heb en van een zekere achtergrond kom. Net zoals ik u uw opleiding en achtergrond niet kwalijk neem. Er zijn nu eenmaal verschillende soorten mensen op deze wereld, en, laat ik het zo zeggen: iedereen heeft zo zijn tekortkomingen. De ene wat erger dan de andere.
Afsluitend, overigens, om te waken voor misplaatste generalisaties: er lopen hier wel degelijk ook de nodige mensen rond die wel over de benoemde fatsoens- en overige vaardigheden beschikken. Van sommigen mocht ik reeds het nodige, met het nodige plezier, als kennis tot mij nemen.
Laatst gewijzigd door B&N op 02 mar 2014 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
Dat doet mij deugdyamie schreef:
nou. ik begrijp de post anders prima.

(Wist u overigens dat een Jack Russel net zo intelligent en dapper als een Rottweiler is? Ik wil er eigenlijk graag nog eens eentje bij. Een teefje. Zo'n klein venijnig dametje, die dan de leidster is van de Rottweilerberen die vol ontzag kijken naar dat dappere kleine grut

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Probeer het eens in Jip en Janneke taal, daarwordt het een stuk duidelijker van. Dat geforceerd deftige heeft niemand wat aan...B&N schreef:Welk deel is u onduidelijk en wenst u toegelicht te zien? U moge overigens ook het openingstopic zelf herlezen voor exploratie, wellicht helpt dat te verhelderen aangezien daarin naar dezelfde materie verwezen wordt.Jion schreef:Waar heb je het nu eigenlijk over?B&N schreef: Overigens: in een andere reactie alhier heb ik onlangs al aangegeven dat dit een bloeiende industrie is in de diverse 'zielige' landen waar *opzettelijk* zieke hondjes gefokt - en gemaakt worden om ze daarna met zielige verhaaltjes voor een aldaar lokaal maandsalaris alhier te kunnen verkopen.
Ts, wat een vreselijk verhaal. Er komt meer rottigheid van stichtingen vandaan, oa van een kennis van mij die een gezond hondje dacht te kopen van Dutchy adoptions, na aankomst bleek de hond een raar loopje te hebben en bleek dat beide achterpoten gebroken had gehad. Ik had ook een hondje gereserveerd, gevraagd of die met grote honden kon, want ze moest bij 2 Labradors komen. Wer keer op keer bevestigd, tot uiteindelijk de aap uit de kmouw kwam. Het frummeltje had gezworven en was aangevallen door een roedel grote honden, en was daar panisch voor. Dat wilden ze bij mijn grote honden plaatsen. Ik he b daarom helaas van de adoptie af moeten zien, maar deze twee verhalen hebben mijn vertrouwen in een stichting wel ernstig geschaad....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
er is toch ook niemand die zegt dat alle stichtingen goed zijn?
niet alle fokkers leveren goede honden af, maar dat wil toch niet zeggen dat alle fokkers slechte honden op de wereld zetten?
en zo is dat ook met stichtingen lijkt me.
niet alle fokkers leveren goede honden af, maar dat wil toch niet zeggen dat alle fokkers slechte honden op de wereld zetten?
en zo is dat ook met stichtingen lijkt me.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Actief
Ach, weet u wat het is? Ons soort mensen krijgt wel vaker commentaar van mensen die op een andere manier met elkaar communiceren. Ik denk daar als volgt over: als u mij uit wilt nodigen om wat meer 'jip/janneke' te praten dan nodig ik u uit om wat minder 'jip/janneke' te praten.fes/lou schreef: Probeer het eens in Jip en Janneke taal, daarwordt het een stuk duidelijker van. Dat geforceerd deftige heeft niemand wat aan...
Overigens moet ik opponeren aangaande uw 'daar heeft niemand wat aan'; het is gevoeglijk bekend dat er geen vooruitgang ontstaat door de lat *lager* te leggen. Ik weet wel dat dit de kwaal is van dit land, hoe lager de lat hoe beter, maar de gevolgen daarvan zien we ook aan alle kanten: zelfs het onderwijs aan universiteiten achter het voormalige ijzeren gordijn moet geen moeite doen om nederland 'kennisland' slapend te verslaan. Om nog maar te zwijgen over de Aziatische landen. Wist u dat het beste onderwijs in China gegeven wordt? Gevolgd door Singapore? Dat verzin ik niet, de OESO heeft daar een jarenlange multistudie naar gedaan. Met andere woorden: de lat voor de verandering na 50 jaar eens wat *hoger* leggen zou een zegen zijn voor dit land. Alhoewel er dan mogelijkst wel iets bijzonder pijnlijk duidelijk zou kunnen worden.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik beschouw mezelf als redelijk intelligent, maar ik kan geen touw aan je verhaal vastknopen.....
Er is een verschil trouwens tussen hoe lager hoe beter kletsen of boven je niveau lullen, waardoor niemand meer snapt wat je zegt. Maar goed, als jij denkt dat je daardoor intelligenter overkomt, vind ik het best....
Er is een verschil trouwens tussen hoe lager hoe beter kletsen of boven je niveau lullen, waardoor niemand meer snapt wat je zegt. Maar goed, als jij denkt dat je daardoor intelligenter overkomt, vind ik het best....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooiker.
Ach, weet u wat het is? Ons soort mensen krijgt wel vaker commentaar van mensen die op een andere manier met elkaar communiceren. Ik denk daar als volgt over: als u mij uit wilt nodigen om wat meer 'jip/janneke' te praten dan nodig ik u uit om wat minder 'jip/janneke' te praten.B&N schreef:fes/lou schreef: Probeer het eens in Jip en Janneke taal, daarwordt het een stuk duidelijker van. Dat geforceerd deftige heeft niemand wat aan...

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Rottweilervolk gok ik?
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ach kom op zeg, echt serieus dat mensen die post"s niet snappen? dat het allemaal wat geforceerd en niet "des" fora overkomt, oke. dat klopt, maar wanneer je het niet begrijpt, dan heeft dat toch echt niet te maken met de poster. daarbij, is dat belangrijk? laat iemand gewoon schrijven zoals hij of zij wil, daar hoeft toch niet altijd commentaar op te komen,
als er iemand op taalfouten aangesproken wordt, staan er ook weer mensen op hun achterste benen, nou schrijft er iemand zeer keurig en is het ook weer niet goed
als er iemand op taalfouten aangesproken wordt, staan er ook weer mensen op hun achterste benen, nou schrijft er iemand zeer keurig en is het ook weer niet goed

-
- Zeer actief
Waarmee gekruist?fes/lou schreef:Rottweilervolk gok ik?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er geen problemen mee, mits het begrijpelijk blijft. En dat is niet zo. En als meneer daarna duidelijk laat blijken dat hij zich ver boven het gepeupel verheven voelt, word ik daar toch wat geirriteerd van...yamie schreef:ach kom op zeg, echt serieus dat mensen die post"s niet snappen? dat het allemaal wat geforceerd en niet "des" fora overkomt, oke. dat klopt, maar wanneer je het niet begrijpt, dan heeft dat toch echt niet te maken met de poster. daarbij, is dat belangrijk? laat iemand gewoon schrijven zoals hij of zij wil, daar hoeft toch niet altijd commentaar op te komen,
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oja, ze zijn zeer intelligent, maar vergis je niet hoor, het is niet altijd grappig wanneer zo'n kleintje vind dat zij of hij de leider is, ook die kleintjes moeten daarin opgevoed wordenB&N schreef:Dat doet mij deugdyamie schreef:
nou. ik begrijp de post anders prima.![]()
(Wist u overigens dat een Jack Russel net zo intelligent en dapper als een Rottweiler is? Ik wil er eigenlijk graag nog eens eentje bij. Een teefje. Zo'n klein venijnig dametje, die dan de leidster is van de Rottweilerberen die vol ontzag kijken naar dat dappere kleine grut).

-
- Zeer actief
Hier precies zo.fes/lou schreef:Ik heb er geen problemen mee, mits het begrijpelijk blijft. En dat is niet zo. En als meneer daarna duidelijk laat blijken dat hij zich ver boven het gepeupel verheven voelt, word ik daar toch wat geirriteerd van...yamie schreef:ach kom op zeg, echt serieus dat mensen die post"s niet snappen? dat het allemaal wat geforceerd en niet "des" fora overkomt, oke. dat klopt, maar wanneer je het niet begrijpt, dan heeft dat toch echt niet te maken met de poster. daarbij, is dat belangrijk? laat iemand gewoon schrijven zoals hij of zij wil, daar hoeft toch niet altijd commentaar op te komen,

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oke, ik vind het nog steeds wel begrijpelijk, dat zal dan het verschil zijn.. ondanks dat ik ook gewoon gepeupel benfes/lou schreef:Ik heb er geen problemen mee, mits het begrijpelijk blijft. En dat is niet zo. En als meneer daarna duidelijk laat blijken dat hij zich ver boven het gepeupel verheven voelt, word ik daar toch wat geirriteerd van...yamie schreef:ach kom op zeg, echt serieus dat mensen die post"s niet snappen? dat het allemaal wat geforceerd en niet "des" fora overkomt, oke. dat klopt, maar wanneer je het niet begrijpt, dan heeft dat toch echt niet te maken met de poster. daarbij, is dat belangrijk? laat iemand gewoon schrijven zoals hij of zij wil, daar hoeft toch niet altijd commentaar op te komen,

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik niet hoor, ik ben hartstikke zeningrid schreef:Hier precies zo.fes/lou schreef:Ik heb er geen problemen mee, mits het begrijpelijk blijft. En dat is niet zo. En als meneer daarna duidelijk laat blijken dat hij zich ver boven het gepeupel verheven voelt, word ik daar toch wat geirriteerd van...yamie schreef:ach kom op zeg, echt serieus dat mensen die post"s niet snappen? dat het allemaal wat geforceerd en niet "des" fora overkomt, oke. dat klopt, maar wanneer je het niet begrijpt, dan heeft dat toch echt niet te maken met de poster. daarbij, is dat belangrijk? laat iemand gewoon schrijven zoals hij of zij wil, daar hoeft toch niet altijd commentaar op te komen,

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, hij legt rare verbanden die ik niet kan volgen, van Jip en Janneke naar de OESO en Singapore....kom op zeg..
Inmiddels gedraagt onze welbespraakte medeforummer zich elders op het forum ernstig onbehoorlijk, waaruit blijkt dat beschaving duidelijk niks te maken heeft met taalgebruik...
Inmiddels gedraagt onze welbespraakte medeforummer zich elders op het forum ernstig onbehoorlijk, waaruit blijkt dat beschaving duidelijk niks te maken heeft met taalgebruik...
-
- Actief
Ik heb de nodige achting voor u, omdat u de zaken aanschouwt op hun merites. Na een paar dagen in deze societeit is het mij een genoegen om tussen het volk dat zich, al scheldend en drogredenerend, meanderend in elementair groepsgedrag verliest een iemand zoals u te leren kennen.yamie schreef:ach kom op zeg, echt serieus dat mensen die post"s niet snappen? dat het allemaal wat geforceerd en niet "des" fora overkomt, oke. dat klopt, maar wanneer je het niet begrijpt, dan heeft dat toch echt niet te maken met de poster. daarbij, is dat belangrijk? laat iemand gewoon schrijven zoals hij of zij wil, daar hoeft toch niet altijd commentaar op te komen,
(Mocht u overigens jongelingen verwachten van de spruit op uw foto dan voel ik mij niet bezwaard als u mij daarvan kond zou willen doen. Een teefje, zoals gezegd

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
ingrid schreef:Hier precies zo.fes/lou schreef:Ik heb er geen problemen mee, mits het begrijpelijk blijft. En dat is niet zo. En als meneer daarna duidelijk laat blijken dat hij zich ver boven het gepeupel verheven voelt, word ik daar toch wat geirriteerd van...yamie schreef:ach kom op zeg, echt serieus dat mensen die post"s niet snappen? dat het allemaal wat geforceerd en niet "des" fora overkomt, oke. dat klopt, maar wanneer je het niet begrijpt, dan heeft dat toch echt niet te maken met de poster. daarbij, is dat belangrijk? laat iemand gewoon schrijven zoals hij of zij wil, daar hoeft toch niet altijd commentaar op te komen,
Ik erger me niet zo gauw, maar ik kan het toch niet als erg prettig ervaren dat er naar iemands achtergrond c.q. opleiding wordt verwezen met een denigrerende toon.
Mijn achtergrond en opleiding gaan niemand iets aan. Zeker niet op een hóndenforum. Ik ben overigens nooit grof of onbeleefd. Mijn opvoeding heeft mij geleerd nooit op iemand neer te kijken, ongeacht achtergrond of opleiding en mensen slechts te beoordelen op hun eigen merites.Net zoals ik u uw opleiding en achtergrond niet kwalijk neem. Er zijn nu eenmaal verschillende soorten mensen op deze wereld, en, laat ik het zo zeggen: iedereen heeft zo zijn tekortkomingen. De ene wat erger dan de andere.
Zo. Was dat deftig en chique genoeg?
Kunnen we nu weer normaal Nederlands gebruiken?

-
- Actief
Ik kan u verzekeren dat mijn communicaties in mijn zakelijke omgeving, in mijn academische omgeving, en in mijn prive-omgeving volledig begrepen worden.fes/lou schreef:Ik heb er geen problemen mee, mits het begrijpelijk blijft. En dat is niet zo. En als meneer daarna duidelijk laat blijken dat hij zich ver boven het gepeupel verheven voelt, word ik daar toch wat geirriteerd van...yamie schreef:ach kom op zeg, echt serieus dat mensen die post"s niet snappen? dat het allemaal wat geforceerd en niet "des" fora overkomt, oke. dat klopt, maar wanneer je het niet begrijpt, dan heeft dat toch echt niet te maken met de poster. daarbij, is dat belangrijk? laat iemand gewoon schrijven zoals hij of zij wil, daar hoeft toch niet altijd commentaar op te komen,
Ergo sum: als u iets niet begrijpt kan dat maar zo aan uzelf liggen, en niet aan mij. En als u dat erkent, en als u bovendien erkent dat het niet aan u is om mij aan te spreken op mijn taalgebruik, als u bovendien erkent dat het ongepast is om mensen te vragen zichzelf wat 'simpeler' (uw strekking, niet de mijne) uit te drukken omdat u het anders niet kunt volgen, en als u dan erkent dat het zelfs hoogst onfatsoenlijk is hoe u alhier door het leven gaat, dan komt u wellicht op een verrijkend punt in uw leven. Dan kunt u in uw archief noteren: vooruitgang.
Het is overigens ook uw drogreden als u mij toerekent mij verheven te voelen. Ik kan er niets aan doen dat andere mensen zijn zoals ze zijn. Ik heb ze niet geproduceerd, ik heb ze niet opgevoed, dus het gaat te ver om mij de schuld te geven van uw onjuiste denkpatronen.
Zuiver exercerend: stelt u dat er niet verschillende soorten mensen zijn? Stelt u dat iedereen gelijk is? Stelt u dat de kernfysicus feitelijk even slim is als de modale nederlander? Dat de ene mens net zo beleefd is als de ander (dat kunt u niet, tenzij u nog niet op dit forum rondgekeken hebt)? Dat de ene mens net zo moreel zuiver is als de ander (kunt u ook niet, tenzij u nog nooit uit huis geweest bent en geen radio/tv/internet hebt)? Als lolletje: dan weet ik nu al waar u op zou kunnen stemmen. Maar bedenk: vroeg of laat is de tegenpartij op. En dan is de pot pas echt leeg.
Er zijn verschillende soorten mensen. Er is mijn soort, er is uw soort, en er zijn nog veel meer soorten. Dat is feitelijk lagere-school werk.
-
- Actief
U legt mij woorden in de mond en bedient zich overigens van nog een andere drogreden. Dat is voor uw rekening. Het punt is: ik ben opgeleid in retoriek en als zodanig voel ik mij minder verleid om op drogredenen in te gaan. Sterker nog, op de academie was een drogreden een strafpunt en was de discussie al beslecht.lieke schreef:ingrid schreef:Hier precies zo.fes/lou schreef:Ik heb er geen problemen mee, mits het begrijpelijk blijft. En dat is niet zo. En als meneer daarna duidelijk laat blijken dat hij zich ver boven het gepeupel verheven voelt, word ik daar toch wat geirriteerd van...yamie schreef:ach kom op zeg, echt serieus dat mensen die post"s niet snappen? dat het allemaal wat geforceerd en niet "des" fora overkomt, oke. dat klopt, maar wanneer je het niet begrijpt, dan heeft dat toch echt niet te maken met de poster. daarbij, is dat belangrijk? laat iemand gewoon schrijven zoals hij of zij wil, daar hoeft toch niet altijd commentaar op te komen,
Ik erger me niet zo gauw, maar ik kan het toch niet als erg prettig ervaren dat er naar iemands achtergrond c.q. opleiding wordt verwezen met een denigrerende toon.Mijn achtergrond en opleiding gaan niemand iets aan. Zeker niet op een hóndenforum. Ik ben overigens nooit grof of onbeleefd. Mijn opvoeding heeft mij geleerd nooit op iemand neer te kijken, ongeacht achtergrond of opleiding en mensen slechts te beoordelen op hun eigen merites.Net zoals ik u uw opleiding en achtergrond niet kwalijk neem. Er zijn nu eenmaal verschillende soorten mensen op deze wereld, en, laat ik het zo zeggen: iedereen heeft zo zijn tekortkomingen. De ene wat erger dan de andere.
Zo. Was dat deftig en chique genoeg?
Kunnen we nu weer normaal Nederlands gebruiken?
Ik dien u graag nader van repliek, maar dan weet u wat u te doen staat.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
En met dit soort uitspraken verwacht je dat mensen niet in de gordijnen worden gejaagd? Wat is dit voor een ongelooflijke arrogante manier van schrijven? De neerbuigendheid en arrogantie druipt van jouw postings af.Er zijn verschillende soorten mensen. Er is mijn soort, er is uw soort, en er zijn nog veel meer soorten. Dat is feitelijk lagere-school werk.
Zoals gezegd, ik erger me zelden aangezien ik dat normaal een verspilling van mijn tijd en energie vind. Maar ik merk dat ik bij deze (en andere) uitspraken zo ongeveer de stoom uit de oren voel komen.
Als je je niet wenst af te geven met óns soort mensen, ga dan lekker een elitair tennisclubje opzoeken waar je met sóórtgenoten kan afgeven op het gepeupel van een ordinair en asociaal hondenforum.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
U raaskalt, en u hebt duidelijk meerdere persoonlijkheden gezien uw berichtenhistorie. Soms lijkt u bijna menselijk en meestal bent u erg veroordelend en bevooroordeeld aan het fulmineren tegen mensen waarvan u vermoedt dat ze in een andere sociale klasse vallen dan u.
Ik wens niet meer met u geassocieerd te worden. Goedenacht!
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
fes/lou schreef:U raaskalt, en u hebt duidelijk meerdere persoonlijkheden gezien uw berichtenhistorie. Soms lijkt u bijna menselijk en meestal bent u erg veroordelend en bevooroordeeld aan het fulmineren tegen mensen waarvan u vermoedt dat ze in een andere sociale klasse vallen dan u.

TS wat een naar verhaal. Ik zie inderdaad vaak Marktplaats advertenties staan van deze stichting. Sterkte met het verlies van jullie hond 
B&N, u kunt nu wel heel netjes formuleren. Ik krijg bij uw posts soms het idee dat ik weer mijn rechtsboeken aan het lezen ben, verfrissend soms. Overigens klopt het niet dat uw taalgebruik continue zeer beleefd is, laatst reageerde ik nog juist op een post van u waarin denigrerende taal stond over personeel in een restaurant. Zeer denigrerend zelfs.
Uit uw posts maak ik op dat u erg op de rest van de wereld neer kijkt. Persoonlijk heb ik daar zeer veel moeite mee. "Ons soort mensen" is een uitspraak die getuigt van een beste arrogantie. Ik zou het erg waarderen als u tot inzicht komt dat dit vervelend over kan komen bij diverse leden op dit forum.
Wij zijn allen mensen die kennis over onze honden willen delen en zoals u waarschijnlijk wel weet maakt het honden niet uit welke opleiding hun baasje heeft genoten. Ik zou het dan ook waarderen als dit voortaan niet meer in al uw posts naar voren hoeft te komen

B&N, u kunt nu wel heel netjes formuleren. Ik krijg bij uw posts soms het idee dat ik weer mijn rechtsboeken aan het lezen ben, verfrissend soms. Overigens klopt het niet dat uw taalgebruik continue zeer beleefd is, laatst reageerde ik nog juist op een post van u waarin denigrerende taal stond over personeel in een restaurant. Zeer denigrerend zelfs.
Uit uw posts maak ik op dat u erg op de rest van de wereld neer kijkt. Persoonlijk heb ik daar zeer veel moeite mee. "Ons soort mensen" is een uitspraak die getuigt van een beste arrogantie. Ik zou het erg waarderen als u tot inzicht komt dat dit vervelend over kan komen bij diverse leden op dit forum.
Wij zijn allen mensen die kennis over onze honden willen delen en zoals u waarschijnlijk wel weet maakt het honden niet uit welke opleiding hun baasje heeft genoten. Ik zou het dan ook waarderen als dit voortaan niet meer in al uw posts naar voren hoeft te komen

Laatst gewijzigd door Manu op 03 mar 2014 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.