Ik geef eerlijk toe dat ik het moeilijk vindt om medelijden te hebben met mensen die een broodfokhondje aanschaffen.Liesbeth schreef:Tja, ik vind ook dat er af en toe (on)behoorlijk gehakt wordt op nieuwelingen die, bv, vertellen dat ze zich aangemeld hebben omdat ze nu, zo leuk, een (pret)nestje krijgen en er achter zijn gekomen dat ze daar eigenlijk wel wat meer over willen weten.
Ook mensen die een hond bij een broodfokker gekocht hebben en nu behoorlijk in de rats zitten omdat hun lieveling toch niet zo gezond blijkt te zijn als gedacht, krijgen regelmatig de wind van voren.
Dát type nieuwelingen is vaak eerder weggejaagd dan geholpen.
Daar hoef ik geen voorbeelden van te zoeken, als dat niet opgevallen is, dan weet ik het ook niet meer.
Het is tegenwoordig helemaal niet meer zo moeilijk om ergens info over te vinden.
En wat ik mij altijd het eerste afvraag is " Zouden die mensen ook zo tegen broodfok zijn geworden ALS hun hondje niet ziek was geweest? "
Misschien dat ik te veel reageer vanuit mijn eigen referentiekader . Ik ken verschillende mensen die hun hondjes bij een handelaar gekocht hebben en als ik ze of hun vrienden het advies geef om zich eersyt in te lezen en VOORAL naar een goede betrouwbare fokker te gaan , dan krijg ik eigenlijk altijd standaard de reactie " Die zijn te duur en dan moet(en) ze/ik te lang wachten "

echt beter had moeten weten (wat ook gewoon zo is