Hallo zeg, 18 pagina's, ik ga echt even niet bijlezen, maar ik heb wel een interessante update:
Gisterochtend loop ik bijna het park in, en ik zie herder plus baas in kwestie in het park. In wacht wijselijk even tot ze over het bruggetje en uit zicht zijn, loop het park in, en hoor/zie een mevrouw met een klein hondje werkelijk helemaal over de zeik staan te vloeken en schelden naar de verdwijnende rug van de debetreffende herderbaas. Ik haar vriendelijk aangesproken, het duurde effe voor ze weer hele zinnen kon maken, het mens zag werkelijk paars van woede, maar zij had dus al eerder wat aanvaringen gehad met deze meneer (ze bleef ook alsmaar roepen dat het niet de schuld was van die hond ook al was het een kuthond

). Nu net had ze dus haar hondje aan de lijn tussen haar benen en de brugleuning, omdat haar hondje gaat blaffen en grommen naar die herder na eerdere ervaringen. Meneer loopt langs met herder aan de lijn, en midden op het bruggetje laat hij de lijn gaan en klapt herder effe bovenop hondje.
Die mevrouw liep echt half te hyperventileren (hondje was ook een beetje van slag, maar dat was gelukkig al snel vergeten want Lilo vond hem heel charmant en hij vond Jack heel aantrekkelijk

), en voelde zich helemaal schuldig want zij had terug moeten lopen en niet die brug op moeten gaan terwijl die gek eraan kwam, en het was al de zoveelste keer. Meneer heeft overigens een aanlijngebod vanwege weer een ander klein hondje aan barrels bijten, begreep ik uit het enigszins warrige verhaal van deze mevrouw.
Dus, sorry hoor mensen, afgezien van de hele discussie, deze man is gewoon gestoord en zoekt het op, en vindt het leuk om andere honden en hun bazen de stuipen op het lijf te jagen. Dat wil niet zeggen dat ik altijd gelijk heb, of dat Lilo nooit provoceert, maar in dit specifieke geval is die baas gewoon zo fout als wat. En zoals die aardige hyperventilerende mevrouw zei: "Het is echt niet de schuld van die hond."