Nanna schreef:Ik kom voornamelijk uiterst lompe en beukende Labs tegen maar nooit lijers die willen domineren. Ze willen meestal alleen maar SPEULLLLLEEEHHH en donderen daarbij als een olifant door de porseleinkast. Bij dat soort honden is het voornamelijk uitkijken geblazen voor je eigen knietjes

Ik nodig je uit om hier eens te komen wandelen.
Dominante Labjes zijn echt géén uitzondering hier hoor.
Er was er een tijd terug zelfs 1 bij die flikte het om met zijn bek wijd open bovenop 1 van mijn honden te willen klappen.
Die heb ik dus mooi weggetrapt en kreeg ik nog bijna ruzie ook, want die meiden die met 4 labjes liepen daar, begonnen te zeuren 'hij doet niets hoor'.
Oh nee????????? 'Vind je met zijn bek wijd open op mijn hond duiken niets doen?'
Nee, ik vind ze vaak helemaal niet fijn, en erg dominant.
De Stafford in het filmpje vind ik daarom ook wel meevallen, omdat ik veel honden gewend ben die veel erger zijn dan dat.
En die Labjes komen dus met een zeer hoge staart en hoge kop aangelopen, leggen die kop dan doodleuk bovenop andere honden, verstijven helemaal.. brrrr en dan ook nog eens heel erg grof, dus niet terugdeinzen als een hond aangeeft het niet leuk te vinden.
Zal dan wel vooral toeval zijn dat ze hier in de omgeving veelal zulk gedrag laten zien.