Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sofi's Glitter Litter is uitgevlogen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Sofi

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Bedankt allemaal!
Maryanne schreef:
Ze is gedekt op 12 en 14 februari
Gefeliciteerd, gelijk met onze Mindy, pups verwacht half april :I:

Oh wat leuk dat ze gelijk op lopen! Jij ook gefeliciteerd dan :D

Hier gaat het nog zijn gangetje. Sofi is qua karakter in een paar dagen tijd flink aan het veranderen. Ze slaapt veel en als ze wakker is, zit ze wat soezerig voor zich uit te kijken. Ik vind haar echt leuk op deze manier :mrgreen: Buikje masseren vindt ze héérlijk, dan zit ik met opgetrokken knieën op de bank, zij leunt daar tegenaan en ik wrijf over d'r pens. Dan vallen de ogen acuut dicht :love:
Maar buiten dat kan ze nog net zo hyperdepiephoera zijn als altijd. Dat knalt over de bank heen alsof het niets is en springt nog altijd net zo hoog als ze iets gedaan moet hebben. Ik probeer dat wat te temperen, maar het zit gewoon zó in haar systeem, dat springen, dat ik er niet veel mee kan. Zal vanzelf wel minder worden als die buik groeit. Ze hangt al in de lucht als je met je ogen knippert. Vooral als het gaat om eten, daar heeft ze nu een nog grotere fixatie op. Eigenlijk zou dat in deze fase nog niet 'horen', maar ze heeft écht honger. Ik verdeel de brokken nu alvast maar over 3-4x per dag zodat haar suikerspiegel een beetje constant blijft, en zo nu en dan krijgt ze tussendoor wat extra's. Niet te veel, want ze moet niet vet worden. Aangekomen is ze wel al. Waar het normaal altijd een bottig grietje was, begint ze nu op te vullen. Tamara zag het ook gelijk.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat leuk, gefeliciteerd. :cheer:
Afbeelding
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Gefeliciteerd

Leuk sofi pups

met zo'n ouders moeten het prachtige pups worden
µ
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

Gefeliciteerd

Leuk sofi pups

met zo'n ouders moeten het prachtige pups worden
µ
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Sandra&co schreef:Oh ja, en dit is waarom je Tamara nooit een dekbericht moet laten maken:

Afbeelding

Sorry :LOL: Jezes. Ik raak er niet op uitgekeken.
Mijn hemel :roll: :goeie: :schrik: :LOL:

Van harte en veel plezier met de voorpret.
Ik ben echt heel erg benieuwd wat eruit gaat komen :mann:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Leuk hoor, ik vind de reu ook zo leuk, maar ik val op dat type en op korthaartjes. En die kleur is ook erg mooi.
Ik ben benieuwd naar de pups. En welke vachtstructuur. Misschien een paar kort haar en een paar sofi-haar :engel:
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Sandra&co schreef:Bedankt allemaal!
Maryanne schreef:
Ze is gedekt op 12 en 14 februari
Gefeliciteerd, gelijk met onze Mindy, pups verwacht half april :I:

Oh wat leuk dat ze gelijk op lopen! Jij ook gefeliciteerd dan :D

Hier gaat het nog zijn gangetje. Sofi is qua karakter in een paar dagen tijd flink aan het veranderen. Ze slaapt veel en als ze wakker is, zit ze wat soezerig voor zich uit te kijken. Ik vind haar echt leuk op deze manier :mrgreen: Buikje masseren vindt ze héérlijk, dan zit ik met opgetrokken knieën op de bank, zij leunt daar tegenaan en ik wrijf over d'r pens. Dan vallen de ogen acuut dicht :love:
Maar buiten dat kan ze nog net zo hyperdepiephoera zijn als altijd. Dat knalt over de bank heen alsof het niets is en springt nog altijd net zo hoog als ze iets gedaan moet hebben. Ik probeer dat wat te temperen, maar het zit gewoon zó in haar systeem, dat springen, dat ik er niet veel mee kan. Zal vanzelf wel minder worden als die buik groeit. Ze hangt al in de lucht als je met je ogen knippert. Vooral als het gaat om eten, daar heeft ze nu een nog grotere fixatie op. Eigenlijk zou dat in deze fase nog niet 'horen', maar ze heeft écht honger. Ik verdeel de brokken nu alvast maar over 3-4x per dag zodat haar suikerspiegel een beetje constant blijft, en zo nu en dan krijgt ze tussendoor wat extra's. Niet te veel, want ze moet niet vet worden. Aangekomen is ze wel al. Waar het normaal altijd een bottig grietje was, begint ze nu op te vullen. Tamara zag het ook gelijk.

Haha liz is ook zon springerd, die was 8 weken drachtig en sprong nog de lucht in hoor want ja er lag sneeuw en toen was ze blij hahahaha

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Fijn dat het goed met Sofi gaat!
Emma schreef:Leuk hoor, ik vind de reu ook zo leuk, maar ik val op dat type en op korthaartjes. En die kleur is ook erg mooi.
Ik ben benieuwd naar de pups. En welke vachtstructuur. Misschien een paar kort haar en een paar sofi-haar :engel:
Ik stem voor :mrgreen: Dan reserveer ik alvast een korthaar teefje :mann:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik wil wel een black and tan reutje. Ruw of kort om het even. Haha.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Volgens mij komen uit deze combie kortharige pups, staat me ergens iets van bij dat korthaar dominant over ruwharig, maar pin mij er niet op vast :engel:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Lizzie. schreef:Volgens mij komen uit deze combie kortharige pups, staat me ergens iets van bij dat korthaar dominant over ruwharig, maar pin mij er niet op vast :engel:
Korthaar is dominant over langhaar, baard is dominant over niet-baard. Ruwharig is kort met baard. Zowel Sofi als Billy is kortharig. Dus waarschijnlijk zijn alle pups kortharig. Sofi heeft baard, dus in ieder geval een deel zal baard hebben
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Dit nestje komt mij natuurlijk weer veel te vroeg, anders zou ik echt zo een teefje willen uit het nest. Nah, reutje misschien ook nog wel :mrgreen:
Bij onze hussel van 12 jaar, wil ik niks meer bij zetten. Zij geniet nu zo van het enig hond zijn :engel: en ze wordt nu ook nog meer verwend :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tamara81 schreef:O ja, dus er kan niet ineens een pup met een poedelvacht uit komen :LOL: Dat leek me namelijk heel grappig.

Ik vind gladhaar mooi omdat je dan de bespiering zo mooi kunt zien. Ruwhaar is dan weer lekker rommelig en ruig, dat heeft ook wel wat.

En met Sofi en Billy hebben we dan toch ook te maken met wel of geen dwerggroei van de poten? Tenminste, de poten van de Jack R/Hussell en de Teckel (en misschien ook de Corgi) zijn toch zo kort ivm gen voor dwerggroei? De poten van Sofi zijn dan weer normaal.
In theorie kunnen Sofi en Billy beide het gen voor langhaar hebben. Dan heb je dus een kans op een langhaar met baard. Of er dan ook poedelkrullen in zitten, is maar zeer de vraag, maar aangezien er wel poedel in Sofi zit... ;) Van dwerggroei weet ik eerlijk gezegd maar heel weinig af
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Ik wil wel een black and tan reutje. Ruw of kort om het even. Haha.
:I: Oh, black & tan ruwhaar moet je echt doen.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Gefeliciteerd Sandra, heel leuk dat er Sofiepuppies komen!

En ik vind dat Tamara vanaf nu alle dekberichten hier op het forum moet maken :pffff:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ooo wat leuk zeg! :cheer: spannenddd! :cheer:
Paps en mams zijn echt superleuk, dus dat worden wereldpuppies :I:

Heel veel plezier met alle voorpret! :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
dagmar88
Zeer actief

GoldenGizmo schreef:Gefeliciteerd Sandra, heel leuk dat er Sofiepuppies komen!

En ik vind dat Tamara vanaf nu alle dekberichten hier op het forum moet maken :pffff:
:LOL: Ik weet wie ik moet hebben.
laeken
Zeer actief

Ik wil wel komen kijken trouwens. Al kan ik geen pup nemen. Want ik heb nog bijna nooit een nestje gezien. Lang geleden voor het laatst.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tamara81 schreef:En met Sofi en Billy hebben we dan toch ook te maken met wel of geen dwerggroei van de poten? Tenminste, de poten van de Jack R/Hussell en de Teckel (en misschien ook de Corgi) zijn toch zo kort ivm gen voor dwerggroei? De poten van Sofi zijn dan weer normaal.
Ja, in theorie heeft de helft van de pups korte poten, tenzij de reu dat fokzuiver draagt, dan hebben ze het allemaal. Achondroplasie.

En ze zouden allebei langhaar kunnen dragen. Of Sofi krul draagt betwijfel ik, dat zie je vaak wel namelijk, bij de reu kun je het niet zien, die vacht is daar te kort voor.
Als ze beide fokzuiver rood zijn krijg je dus wrs kortpotige rode ruwhaartjes en wellicht een deel korthaartjes.

Handig Tamara :mrgreen:
Ik pb je wel over een paar maanden ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Zie ik dit nu pas, minifietjes! Wat leuk zeg, dit ga ik even volgen!
Sandra&co

Fotogravinnetje schreef:Korthaar is dominant over langhaar, baard is dominant over niet-baard. Ruwharig is kort met baard. Zowel Sofi als Billy is kortharig. Dus waarschijnlijk zijn alle pups kortharig. Sofi heeft baard, dus in ieder geval een deel zal baard hebben
Sofi is niet kortharig. Die is halflangharig. Tot ik het eruit trek. Weet niet of dat nog wat scheelt :)

Volgens mij is er meer vraag dan aanbod :80:
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Fotogravinnetje schreef:Korthaar is dominant over langhaar, baard is dominant over niet-baard. Ruwharig is kort met baard. Zowel Sofi als Billy is kortharig. Dus waarschijnlijk zijn alle pups kortharig. Sofi heeft baard, dus in ieder geval een deel zal baard hebben
Sofi is niet kortharig. Die is halflangharig. Tot ik het eruit trek. Weet niet of dat nog wat scheelt :)

Volgens mij is er meer vraag dan aanbod :80:
Ik vind zo'n nest ook serieus een buitenkansje!
Sandra&co

laeken schreef:Ik wil wel komen kijken trouwens. Al kan ik geen pup nemen. Want ik heb nog bijna nooit een nestje gezien. Lang geleden voor het laatst.
Je bent hartstikke welkom om te komen gluren ;)
Sandra&co

Marjoleine schreef:Of Sofi krul draagt betwijfel ik, dat zie je vaak wel namelijk,(...)
Afbeelding

Zoiets? Na het douchen schiet het altijd in de slag. Dat kun je d'r niet uitkammen, moet met de tijd weer plat gaan liggen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Sandra&co schreef:Sofi is niet kortharig. Die is halflangharig. Tot ik het eruit trek. Weet niet of dat nog wat scheelt :)
Jawel, ze is kortharig maar door die baard wordt dat korte langer.
Haal die baardgenen weg en ze is een korthaar.
Sandra&co schreef:Zoiets? Na het douchen schiet het altijd in de slag. Dat kun je d'r niet uitkammen, moet met de tijd weer plat gaan liggen.
Misschien wel, ja. Ze zou wel iets kunnen dragen.
Er zijn nu twee genen bekend van krul en ik heb dragers gezien die dit soort slag hebben. Dus het kan.
De reu is volgens mij compleet glad, toch?

Afbeelding

laeken
Zeer actief

Wat is Bas dan? Want die heeft een dubbele vacht. Gewoon een hele mooie kortharige vacht met ondervacht maar daar uit komt een zijdeachtige doorgroei vacht. Die het en der echt heel erg lang wordt. Ik snap dat ze er uitermate verwaarloosd uit ziet maar ik scheer haar binnenkort weer. Nog te koud nu.
AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Afbeelding
Sandra&co

Marjoleine schreef: De reu is volgens mij compleet glad, toch?
Ja. Da's inderdaad een gladhaar.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

laeken schreef:Wat is Bas dan? Want die heeft een dubbele vacht. Gewoon een hele mooie kortharige vacht met ondervacht maar daar uit komt een zijdeachtige doorgroei vacht. Die het en der echt heel erg lang wordt. Ik snap dat ze er uitermate verwaarloosd uit ziet maar ik scheer haar binnenkort weer. Nog te koud nu.
AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Ahh, haha, dit is toch eigenlijk wel heel vreemd ja :lol1: Die kuiven op haar hoofd ook! :I:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Wat is Bas dan? Want die heeft een dubbele vacht. Gewoon een hele mooie kortharige vacht met ondervacht maar daar uit komt een zijdeachtige doorgroei vacht. Die het en der echt heel erg lang wordt. Ik snap dat ze er uitermate verwaarloosd uit ziet maar ik scheer haar binnenkort weer. Nog te koud nu.
Korthaar met baard. Dat zie je aan de pootjes. Dat is echt kort. Als ze langhaar was waren die poten langharig.
Maar ze is gecastreerd toch? Dan wordt het allemaal pluiziger en meer. Vandaar die kuif denk ik ;)

Afbeelding

Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

laeken schreef:Wat is Bas dan? Want die heeft een dubbele vacht. Gewoon een hele mooie kortharige vacht met ondervacht maar daar uit komt een zijdeachtige doorgroei vacht. Die her en der echt heel erg lang wordt. Ik snap dat ze er uitermate verwaarloosd uit ziet maar ik scheer haar binnenkort weer. Nog te koud nu.
Afbeelding
Ach Jezus :LOL: Daar kun je toch alleen maar van houden :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”