Zoek stok! schreef:Addy schreef:Maar waarom zijn we nou met zijn allen niet gewoon eerlijk, de bench is uitsluitend voor ons eigen gemak, net zoals zo ongeveer alle hulpmiddelen uitsluitend voor ons eigen gemak zijn
Maar op de een of andere manier moet bij de bench altijd bewezen worden dat het
niks met het gemak van de baas te maken heeft, dat er echt geen andere mogelijkheid is omdat hond X een uitzondering is op alle benchloze honden en dat
de hond het zo vreselijk leuk vindt. En dat is waar ik op aansla. Als iemand gewoon zegt dat hij geen zin heeft in kapotte spullen bij thuiskomst en de hond daarom een paar uurtjes per dag in een bench zet, of welke andere reden dan ook, prima toch?
De behoefte van velen om te bewijzen dat benchgebruik niets te maken heeft met eigen gemak, komt doorgaans omdat anderen over elkaar heen struikelen om te vertellen hoe slecht, stressvol, ongezond enz.enz. de bench is en altijd daar direct de mededeling aan verbinden dat de gebruiker DUS gemakzuchtig is en DUS de hond de hele dag in dat ding opsluit.
Een waarschuwing om er aan te denken dat een bench geen permanente verblijfplaats van de pup moet zijn lijkt me beter dan meteen van het ergste uit te gaan. En eerlijk gezegd, ook al is dat kennelijk niet de bedoeling, komt doorgaans een "waarschuwing" voor benchgebruik over als een mededeling dat je een dierenbeul bent
Ik weet wat ik doe als gebruiker van de bench, maar ik krijg ook af en toe de neiging om in de verdediging te schieten
malinois schreef:wat een hond niet aanleert hoeft ook niet afgeleerd te worden
Dit is ook mijn idee.
Je weet van te voren niet of een hond slechts tijdelijk zin in het meubilair heeft of permanent gaat kluiven omdat het hem in zijn kauwperiode wel is bevallen
Wat een hond zichzelf het eerste jaar niet heeft aangeleerd aan gedrag in huis dat ik niet wil, is gedrag dat hij later doorgaans ook niet zal vertonen.