billy schreef: En Karen en Jelle kruipen nu voor.![]()
![]()

Moderator: moderatorteam
billy schreef: En Karen en Jelle kruipen nu voor.![]()
![]()
ik ga toch ff invallen, omdat het toch eenkeuring is..........Martijn schreef:Mooie kleur en goed verdeeld! Zijn vacht ziet er geweldig uit en dat helpt natuurlijk ook bij de algehele indruk.Scooby schreef:Hoi Mol en Martijn,
Dan hier ons grijstijgertje Levi:
![]()
Hij heeft een leuke kop maar niet helemaal typisch. De oorimplant is wat achterwaarts en hoog. Omdat hij ook nogal veel lip heeft wekt dat de indruk dat hij een fijn schedeltje heeft en dat hoort natuurlijk niet. Hij mocht van mij wat meer stop hebben.
De toplijn is absoluut mooi. Jammer dat de achterhand iets achterblijft in zijn bouw. Ook is er iets aan de stand van de achterbenen dat me opvalt maar ik kan het niet verwoorden.
Wat die achterhand mist is van voren ruim aanwezig. Goed bespierde schouders en een volle borst.
Al met al een hele mooie hond. Te racey voor een showdog maar dat is wat mij betreft alleen maar mooi.
Martijn schreef:Wat een prachthoofd! Veel stop en in mijn ogen haast perfect in proporties. Dat is de uitstraling die een dog moet hebben, vind ik!Scooby schreef:Hoi Mol en Martijn,
En dan ben ik eigenlijk ook nog wel nieuwsgierig naar jullie mening over ons inmiddels overleden doggenmannetje Freek:
Komt ook door de mooie stand van de oren en de stand van de hals.
Voor zijn leeftijd is hij mooi gevuld. Vooral in de voorhand en hij is goed in vorm. Op de achterhand heeft hij misschien al wat massa verloren.
Jammer dat de schoft wat hoog is op de toplijn.
Hij staat mooi recht in de polsen en zijn voeten lijken me goed. Hij is misschien wat licht in bone voor een dog maar hij makat het weer goed met zijn uitstraling. De vind ik echt heel erg mooi.
Heb je ook foto's waarop hij een jaar of 3 is?
Hoi Martijn,Martijn schreef:Het duurt even maar ik ben er weer.Scooby schreef:Hoi Mol en Martijn,
Eerst dan maar ons bijna veteraantje van 7,5 jaar Lana:
![]()
Goed, ik vind haar oren leuk maar niet correct voor op een dog.
Ze staan te wijd uit en tever naar achteren vind ik.
Jammer, want ze is al wat smal in de kop en die oren accentueren dat.
Van de zijkant gezien lijkt haar keel wat dun in verhouding tot de kop.
Ook mis ik wat vulling in de voorborst en op de schouders.
En zelfs dan lijkt de achterhand minder ontwikkeld dan de voorhand.
Wat ik heel mooi aan haar vind is de lijn van de borst naar de buik. Ze is mooi gevormd zonder rank te zijn en ze is mooi zwaar van bone voor een teef. Ze staat mooi op de polsen en ik denk dat ze voor een dog een solide basis heeft.Jammer dat ze de neiging heeft haar voeten naar buiten te draaien.
De staart hangt correct dus ik denk dat die goed is ingeplant, ik zie weleens doggen waar dat anders is.
Ze heeft een mooie klassieke uitstraling, niet het gekunstelde wat veel doggen hebben. Dit is een hond, geen meubulair.
Hoi Martijn,Martijn schreef:Mooie kleur en goed verdeeld! Zijn vacht ziet er geweldig uit en dat helpt natuurlijk ook bij de algehele indruk.Scooby schreef:Hoi Mol en Martijn,
![]()
Hij heeft een leuke kop maar niet helemaal typisch. De oorimplant is wat achterwaarts en hoog. Omdat hij ook nogal veel lip heeft wekt dat de indruk dat hij een fijn schedeltje heeft en dat hoort natuurlijk niet. Hij mocht van mij wat meer stop hebben.
De toplijn is absoluut mooi. Jammer dat de achterhand iets achterblijft in zijn bouw. Ook is er iets aan de stand van de achterbenen dat me opvalt maar ik kan het niet verwoorden.
Wat die achterhand mist is van voren ruim aanwezig. Goed bespierde schouders en een volle borst.
Al met al een hele mooie hond. Te racey voor een showdog maar dat is wat mij betreft alleen maar mooi.
Hoi Martijn,Martijn schreef:Wat een prachthoofd! Veel stop en in mijn ogen haast perfect in proporties. Dat is de uitstraling die een dog moet hebben, vind ik!Scooby schreef:Hoi Mol en Martijn,
En dan ben ik eigenlijk ook nog wel nieuwsgierig naar jullie mening over ons inmiddels overleden doggenmannetje Freek:
Komt ook door de mooie stand van de oren en de stand van de hals.
Voor zijn leeftijd is hij mooi gevuld. Vooral in de voorhand en hij is goed in vorm. Op de achterhand heeft hij misschien al wat massa verloren.
Jammer dat de schoft wat hoog is op de toplijn.
Hij staat mooi recht in de polsen en zijn voeten lijken me goed. Hij is misschien wat licht in bone voor een dog maar hij makat het weer goed met zijn uitstraling. De vind ik echt heel erg mooi.
Heb je ook foto's waarop hij een jaar of 3 is?
Hoi Yamie,yamie schreef:ik ga toch ff invallen, omdat het toch eenkeuring is..........
ik ben het met martijn eens...maar nee mooie kleur kan ik niet zeggen...ik zeg eerder jammer dat het een nek is....
He Martijn, of Mol, illen jullie als je tijd hebt (en zin natuurlijk) nog even wat zeggen over Kenzo? Ben erg benieuwd wat jullie in hem zien..Demi schreef:Ik beneigenlijk wel heel erg benieuwd wat jullie van Kenzo, mijn Spaanse schone, vinden.
Op deze foto's is hij ong 10 maanden. Ben ook benieuwd wat voor rassen jullie eruit halen:
Martijn, Levi is een teef en geen reu zoals jij volgens mij denkt, maakt dat uit voor je oordeel?Martijn schreef:
tjat de heer van montfhort vind de slanke dog met een zwaar hoofd dan een zwaardere dog met een mooi fornt en mooie achter hand mooier ,de beste man kan heel veel rasen redelijk tot goed keuren maar bij de doggen kan ik het dan ook op geen enkel punt met he eens zijn.Scooby schreef:Hoi Martijn,Martijn schreef:Mooie kleur en goed verdeeld! Zijn vacht ziet er geweldig uit en dat helpt natuurlijk ook bij de algehele indruk.Scooby schreef:Hoi Mol en Martijn,
![]()
Nogmaals; bedankt! Wel grappig, want volgens de voorzitter van de N.D.D.C. is Levi een dog zoals alle doggen zouden moeten zijn. nVolgens hem voldoet zij practisch volledig aan de rasstandaard, behalve haar kleurtje. (Juist over haar hoofd was hij enorm te spreken. Dat vond hij zo rastypisch.
Maar het kan natuurlijk ook maar zo dat de foto's dit vertekenen om voldoende te kunnen beoordelen, hè?)
Wat dan?!Martijn schreef:Ja..wel wat! Thanks.jelle schreef:Martijn, Levi is een teef en geen reu zoals jij volgens mij denkt, maakt dat uit voor je oordeel?Martijn schreef:
Hoi Mol,v.d Lupinehof schreef:tjat de heer van montfhort vind de slanke dog met een zwaar hoofd dan een zwaardere dog met een mooi fornt en mooie achter hand mooier ,de beste man kan heel veel rasen redelijk tot goed keuren maar bij de doggen kan ik het dan ook op geen enkel punt met he eens zijn.Scooby schreef:Hoi Martijn,Martijn schreef:Mooie kleur en goed verdeeld! Zijn vacht ziet er geweldig uit en dat helpt natuurlijk ook bij de algehele indruk.Scooby schreef:Hoi Mol en Martijn,
![]()
Nogmaals; bedankt! Wel grappig, want volgens de voorzitter van de N.D.D.C. is Levi een dog zoals alle doggen zouden moeten zijn. nVolgens hem voldoet zij practisch volledig aan de rasstandaard, behalve haar kleurtje. (Juist over haar hoofd was hij enorm te spreken. Dat vond hij zo rastypisch.
Maar het kan natuurlijk ook maar zo dat de foto's dit vertekenen om voldoende te kunnen beoordelen, hè?)
mol
Hoi Martijn,Martijn schreef:Ik vind dat een reu een zwaardere kop moet hebben dan een teef.
Ik vind de kop nog steeds wat te licht voor een dog maar omdat ze een teefje is vind ik dat minder erg dan voor een reu.
Een reu mag niet tevig zijn...maar een teef natuurlijk wel!
zwaar hoofd invehouding tot het lichaam, hals had meer aanwezig mogen zijn en meer ronding mogen tonen.Scooby schreef:Hoi Mol,v.d Lupinehof schreef:tjat de heer van montfhort vind de slanke dog met een zwaar hoofd dan een zwaardere dog met een mooi fornt en mooie achter hand mooier ,de beste man kan heel veel rasen redelijk tot goed keuren maar bij de doggen kan ik het dan ook op geen enkel punt met he eens zijn.Scooby schreef:Hoi Martijn,Martijn schreef: Mooie kleur en goed verdeeld! Zijn vacht ziet er geweldig uit en dat helpt natuurlijk ook bij de algehele indruk.
mol
En wat ik Levi dan volgens jou? De slanke dog met een zwaar hoofd of de zwaardere dog met een mooi front en een mooie achterhand?
mooi vrouwlijk type hond met goed geproportieneerd hoofd totaal in verhouding tot het lichaamjip007 schreef:Ik heb er ook nog 1 voor je mol ,van alle kanten enne niet te erg kraken hoor![]()
hier 1jaar
22 mnd
Hoi Martijn,Martijn schreef:Ik vind hem zelf een tikje te licht van bouw voor een dog en heel misschien de borst iets dieper? Maar ik wil eigenlijk geen kritiek geven. Hij was prachtig!!
Hoi Mol,v.d Lupinehof schreef:zwaar hoofd invehouding tot het lichaam, hals had meer aanwezig mogen zijn en meer ronding mogen tonen.
oor is te hoog aan gezet en niet corect gedragen
had graag meer borst breete willen zin en meschien wat meer ripaan zet
goeie diepe borst ,met goed op gertoken buikwand
voldoende hoeking in schouder
staart aan zet is telaag op foto lijk zo wel een afgezakt kruis, voldoede hoeking in de achterhand had meer nadruk mogen hebben
voldoen bone in de voor hand achter is minder.
mol
ik vind haar hoofd te zwaar in verhouding tot het lichaam,en ik vind haar oor aanzet te hoog ,deze zijde draagt ze wel corectScooby schreef:Hoi Mol,
Hier nog even een kopstudie van Levi, mèt een juiste ooraanzet!Vind je haar hoofd nu nog zo zwaar of kun je dat vanaf deze foto niet beoordelen?