TessaThomas schreef:Petertje, als je nu nog al die quotes in één of twee reacties gaat zetten, heb ik niks aan te merken.
Ik snap wel wat Jaap* bedoelde met de vraag of jij jouw kinderen bij die twee staffords zou zetten die de kop van de romp van een lammetje sleuren. Ik zou het niet doen als ik het gezien zou hebben, niet omdat ik een lammetje met een kind wil vergelijken, maar ik word toch een beetje bang van zulke acties. Er is toch flinke kracht nodig om die kop er af te trekken. Maar dat zou alleen voor die honden zijn, niet voor de rest van het ras. Als ik jouw reacties lees, ben jij gewoon een verantwoorden eigenaar. Daar zou ik ook voor omlopen, maar dat heeft meer te maken met mijn eigen honden.

Sommige ontwijk ik vanwege de eigenaar, sommige vanwege de hond, maar allemaal vanwege mijn ene hond. (en de eigenaar hoeft geen aso met een klapkaak te zijn, kan ook een herder, labrador of een klein hondje met stereotype eigenaar)
haha, ik twijfelde nog, ik had ff niet gekeken hoeveel pagina`s er nog achteraan kwamen, soooorrrryyyy, ik heb nu geloof ik een paar prive pagina`s gemaakt
En ze zijn idd vrij sterk, zeker voor het formaat hond, ik weet eigenlijk niet hoe vast zo`n koppie van een lammetje zit, alhoewel ik er nog nooit 1 af heb zien vallen, maar het probleem met een stafford is niet eens de bijtkracht, er zijn zat honden die harder bijten, maar het feit dat als ze vast hebben, ze vast willen blijven houden, en als ze iets vast hebben gaan ze trekken en schudden.
dat mensen omlopen heb ik persoonlijk echt geen problemen mee. ik snap best dat mensen niet meteen denken wat een knuffeltje als er 30 kilo spier met een dikke kop aan een lijn zit.
ik snap je reactie over je kinderen ook goed hoor, ik wil mijn reactie nog wel wat nuanceren, als die honden op dat moment nog helemaal wild zijn zou ik ook eerst even op mijn kop krabben, maar normaal is een stafford na sporten of spelen eigenlijk meteen weer rustig, niet dat ik dit onder spelen versta hoor

we doen regelmatig trekspelletjes, of spelen met een bijtol, ik weet hoe dat eruit ziet, en ik weet zeker dat als ik dat doe en iemand hier ziet dat dat er topic geopend wordt dat er een mafkees zijn hond gek aan het maken is, maar dat is nou eenmaal iets wat die honden leuk vinden, en klaar is klaar, als je stopt lopen ze weer gewoon mee, of als het thuis is zoekt hij zijn kleedje weer op.
er is ook een vereniging waar je kan sporten met dit soort honden, honden en baasjes vinden het geweldig, maar ik en de mensen die daar sporten snappen heel goed dat het heel bedreigend of agressief over kan komen, terwijl het voor de honden gewoon een spel is, hoogspringen, verspringen, touwtje trekken, dat soort dingen .