Gollum schreef:Ik neem m'n camera wel meeJaap* schreef:Dan moeten jullie na afloop wel even melden of Marjolein echt zulkeogen heeft

Moderator: moderatorteam
Malinois mag wel mee hoor, maar aangezien er alleen maar enge hedders meemogen moet ze die van haar thuislaten, die zijn namelijk niet eng genoegPak-de-bal schreef:zij heeft 5 Mechelse herders , waar je beslist niet in de tuin moet gaan lopenGollum schreef:Hoezo dat dan? Heeft die nog engere herders?![]()
ik word al steeds bang bij haar verhalen elke keer
dan ga je toch lekker mee, mellemans en poppel gaan ook meeC@rmen schreef:Had ik nou ook maar een hedder..![]()
We zijn vorig weekend naar egmond aan zee geweest om uit te waaien maar er stond geen wind
ik heb 3 mechelse herders en 2 dobersPak-de-bal schreef:zij heeft 5 Mechelse herders , waar je beslist niet in de tuin moet gaan lopenGollum schreef:Hoezo dat dan? Heeft die nog engere herders?![]()
ik word al steeds bang bij haar verhalen elke keer
Mevrouw de Bal moet maar eens een glaasje sherry bij je gaan drinkenmalinois schreef:ik heb 3 mechelse herders en 2 dobersPak-de-bal schreef:zij heeft 5 Mechelse herders , waar je beslist niet in de tuin moet gaan lopenGollum schreef:Hoezo dat dan? Heeft die nog engere herders?![]()
ik word al steeds bang bij haar verhalen elke keer![]()
En nee, bij beide rassen moet je niet ongevraagd in de tuin komen, lijkt me logisch met WAAK- EN VERDEDIGINGSrassen lijkt je ook niet? Daar zijn ze voor gefokt. Als ik er ben kun je rustig in de tuin gaan lopen/zitten is er niks aan de hand.
ja ik denk(voel aan me water) dat het gaat waaien dit weekendalm@ schreef:Vind ik ook, ga gezellig meeC@rmen schreef:Had ik nou ook maar een hedder..![]()
We zijn vorig weekend naar egmond aan zee geweest om uit te waaien maar er stond geen windwind kan ik je niet garanderen
niet eerder gezein, maar ik kan niet, ga naar Arnhem, dus in het land ipv aan het strand.alm@ schreef:ValserikPak-de-bal schreef:maar het zal wel een goede test voor ons zijn, dan ga ik mee, maar duw ik jou naar binnen en ik blijf staanGollum schreef:Nou laten we dat dan maar ook niet doen hePak-de-bal schreef: zij heeft 5 Mechelse herders , waar je beslist niet in de tuin moet gaan lopenben je ook bang voor Herders? Ga gezellig mee zondag, zal Bauke ook leuk vinden zo'n herdermeisje
Ik kan niet spreken voor andere herders Marjolein maar mijn herders zijn sociaal en zullen nooit een (bange) hond aanvallen of achterna zitten. Als een hond niks van ze moet hebben, laten ze de hond gewoon met rust. Het is ook gewoon een kwestie van je hond behoorlijk opvoeden maar dat geldt voor iedere (grote) hond.Pak-de-bal schreef:niet eerder gezein, maar ik kan niet, ga naar Arnhem, dus in het land ipv aan het strand.alm@ schreef:ValserikPak-de-bal schreef:maar het zal wel een goede test voor ons zijn, dan ga ik mee, maar duw ik jou naar binnen en ik blijf staanGollum schreef: Nou laten we dat dan maar ook niet doen heben je ook bang voor Herders? Ga gezellig mee zondag, zal Bauke ook leuk vinden zo'n herdermeisje
En met al die herders ? Bauke is ook bang , hoor
Ik heb net gisteren gehoord, dat àls je hond bang wegloopt van een herder , dan wordt hij juist aangevallen
( dat is al een paar keer gebeurd)
klopt dat?
Dus maw , als Bauke zou blijven staan, is er niets aan de hand.
( maar ja, dat leer ik hem niet meer aan)
is dat zo?
ben wel benieuwd hoe de test is geweest , laten julie het wel weten.
Ja ik woon toch in volendamGollum schreef:Don (mijn vriend) is t donderdag in z'n rug geschoten en het is er nog niet uitgeschotenHij zou rijden dus ik heb een probleempje..
Is er iemand in de buurt van Purmerend waarbij ik nog in de auto pas?
Anders moet ik afzeggen of verzetten en t is zulk mooi weer