Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Liam is niet meer hier.....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Arme Liam, ik hoop dat hij snel weer opknapt.
duimen draaien voor hem.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Klinkt alweer iets beter. Naar om je beestje zo te zien je zult je rot geschrokken zijn. Maar we gaan voor volledige genezing :pffff:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

ietsjes voor uitgang gelukkig :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Gatver MJ, wat akelig :(:
Ik duim dat hij heel snel een beetje opknapt, zodat je bezorgdheid minder wordt.
Geef hem een hele dikke knuffel en voor jou veel sterkte!
:knuffel:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ach, ik hoop dat hij snel opknapt! Sterkte met Liam!
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

he getver MJ, echt niet leuk. 1 cm. water per keer is idd weinig. Sterkte ermee. Ik hoop dat Liam snel opknapt.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Roelfien schreef:Arme vent. Maar het lijkt dus al iets beter dan vanmorgen, begrijp ik?
Ik weet het niet eigenlijk. Zoals vanmiddag tijdens die paar hapjes eten dacht ik van Ja ! maar zoals nu krijg ik er weer niets in. Geen slokje drinken, geen klein hapje CB wat ik in zijn bekkie doe..dat rolt er zo weer uit.
Plassen heeft ie niet meer gedaan...hij heeft wel vocht toegediend gekregen van de DA maar verder drinkt ie weinig dus zo nodig plassen zal ook wel niet hoeven, denk ik.
DA zegt dat de verschijnselen vanm dit syndroom er erg heftig uitzien maar dat het van tijdelijke aard is. Hij zou wat over kunnen houden eraan eventueel maar daar moet goed mee te leven zijn.
Ik hou me daar maar aan vast.

2 foto's van Liam . 1 waar hij staat in de tuin.
Afbeelding

en 1 zittend. Net vanuit de tuin naar binnen gedragen .
Dat hij dan zo extreem links draait zal wel door stress en vermoeidheid komen van het dragen en in de tuin staan ,denk ik.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door MJ op 15 mei 2009 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
MJ
Zeer actief

Inge O schreef:kan je hem met goede ondersteuning niet iets heel erg lekkers laten drinken, marie? warme (zoutloze) bouillon of melk of zo?
Ik krijg er op het moment haast niets in.
Ik heb hem al tussen mijn benen gezet terwijl ik op de grond zit om zijn lijf enigzins recht te houden en dan met mijn ene hand zijn koppie recht te houden maar merendeel glijdt er zo weer uit.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik moest wel even een traantje weg pinken bij je foto's :cry: Ik ga verdomd hard duimen voor je mannetje :ok: :ok:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ach nee, arme Liam :(:
Hopelijk gaat het snel wat beter.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ach jee ik lees het nu pas... wat naar je hondje zo te zien. Is hij wel een beetje rustig, raakt hij niet in de stress van zichzelf? (De mijne had in het begin ook zoiets bij de drontal vergifiting en die schoot helemaal in de stress omdat hij niet wist wat er gebeurde)
Hoe probeer je het water naar binnen te krijgen?
Als er iets is bel je maar hoor :knuffel1:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat doet je hart dan pijn om je hond zo te zien.
MJ heeft het filmpje al gezien,maar zo liep Max er een uur of 5 na zijn aanval bij:
Afbeelding
Ik hoop zo dat Liam binnenkort ook weer zo ver komt :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

MJ schreef:2 foto's van Liam . 1 waar hij staat in de tuin.
en 1 zittend. Dat hij dan zo extreem links draait zal wel door stress en vermoeidheid komen van het dragen en in de tuin staan ,denk ik.
Dat extreem links draaien hoort bij het syndroom :wink: Tenminste, dat had Miesje. Als ze niet zo extreem naar links draaien denken ze dat ze omvallen. Terwijl ze daardoor júist omvallen, ahhhh...
Je zal zien dat het morgen alweer ietsjes beter gaat. Ik duim er in elk geval hard voor :ok: :ok: :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Even een hart onder de riem. Bolke heeft een geriatrisch vestibulair syndroom gehad in november 2008 en opnieuw in maart 2009. De laatste keer was hij er een stuk ernstiger aan toe dan de eerste keer. Hij kon niet staan en lopen. Wilde niets eten en drinken. Kotste minstens 10 keer per dag. Heeft 3 dagen niet gepoept omdat hij domweg niet stil kon staan, hij viel gewoon om. Zijn ogen schoten beide keren in zijn kassen en hield zijn koppie scheef. Ook was hij heel erg bang. Hij was compleet gedesorienteerd en in paniek. Hij heeft dagen niet geslapen en was alleen kalm als hij tegen mij aanlag en/of opgetild werd. Ik ging tweemaal daags met hem naar de dierenarts voor een primperaninjectie tegen de misselijkheid en dwangvoerde hem en gaf hem met een spuitje onder dwang te drinken.
Maar het goede nieuws! Hij is beide keren hersteld. Na 5 dagen stonden zijn ogen stil en vanaf dat moment herstelde ie verder. Wel heeft ie van beide keren conditioneel een fikse tik gehad en is hij er snel door verouderd. Op het moment is hij goed. Zijn eetlust is zeer matig en hij is wat onvast ter been. Plassen lukt meestal niet in 1 keer maar hij is vrolijk en bij en ik ben blij dat ik het beide keren heb doorgezet, al is het een dramatisch proces om door te maken met je dierbare hondje.

Als het dit is, dan heb je goede kans dat het een heel eind bijtrekt met een paar dagen. :knuffel1:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

jeetje wat een schrik. sterkte MJ!!!
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Och wat ziet dat er triest uit, arme Liam. :jank: Ik duim dat hij heel erg snel opknapt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ach, wat ziet dat er sneu uit zeg. Wat naar om hem zo te moeten zien voor je.
Ik hoop dat ie er snel en zonder restverschijnselen vanaf is.
Sterkte voor jou en Liam!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
MJ
Zeer actief

malinois schreef:ach jee ik lees het nu pas... wat naar je hondje zo te zien. Is hij wel een beetje rustig, raakt hij niet in de stress van zichzelf? (De mijne had in het begin ook zoiets bij de drontal vergifiting en die schoot helemaal in de stress omdat hij niet wist wat er gebeurde)
Vanochtend was ie zeer zeker in de stress. Als ik bij hem ging zitten werd ie rustiger.
Nu ligt ie sinds we terug zijn van de DA op zijn kussen en is er , op de ene keer dat ik hem eraf getild heb om buiten evt te plassen, niet meer vanaf geweest,
Hoe probeer je het water naar binnen te krijgen?
zijn koppie houd ik iets omhoog en iets naar rechts (aangezien hij naar links afwendt) en doe via de mondhoek wat inspuiten.
Als er iets is bel je maar hoor :knuffel1:
dank je wel, Fenella. :hoi:

Alemaal heel erg bedankt voor de duimen en de lieve posts.
Doet goed , geeft me toch dat beetje steun. :flower:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

wat verschrikkelijk om je hondje zo te zien. Heel veel sterkte
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
MJ
Zeer actief

tekkel schreef:
MJ schreef:2 foto's van Liam . 1 waar hij staat in de tuin.
en 1 zittend. Dat hij dan zo extreem links draait zal wel door stress en vermoeidheid komen van het dragen en in de tuin staan ,denk ik.
Dat extreem links draaien hoort bij het syndroom :wink: Tenminste, dat had Miesje. Als ze niet zo extreem naar links draaien denken ze dat ze omvallen. Terwijl ze daardoor júist omvallen, ahhhh...
Je zal zien dat het morgen alweer ietsjes beter gaat. Ik duim er in elk geval hard voor :ok: :ok: :ok:
Hij heeft zijn hoofdje wel erg naar links gedraaid maar in deze omstandigheden nog extremer.
Zelfde vanmiddag bij de DA...ik meende thuis te zien dat zijn oogjes wat rutiger waren als vanochtend. Nou...bij de DA gingen ze weer alle kanten op. :N:
Nu ligt ie al een hele tijd op zijn kussen en zijn zijn oogjes ook wat rustiger volgens mij.
MJ
Zeer actief

Bas Rouge schreef:Even een hart onder de riem. Bolke heeft een geriatrisch vestibulair syndroom gehad in november 2008 en opnieuw in maart 2009. De laatste keer was hij er een stuk ernstiger aan toe dan de eerste keer. Hij kon niet staan en lopen. Wilde niets eten en drinken. Kotste minstens 10 keer per dag. Heeft 3 dagen niet gepoept omdat hij domweg niet stil kon staan, hij viel gewoon om. Zijn ogen schoten beide keren in zijn kassen en hield zijn koppie scheef. Ook was hij heel erg bang. Hij was compleet gedesorienteerd en in paniek. Hij heeft dagen niet geslapen en was alleen kalm als hij tegen mij aanlag en/of opgetild werd. Ik ging tweemaal daags met hem naar de dierenarts voor een primperaninjectie tegen de misselijkheid en dwangvoerde hem en gaf hem met een spuitje onder dwang te drinken.
Maar het goede nieuws! Hij is beide keren hersteld. Na 5 dagen stonden zijn ogen stil en vanaf dat moment herstelde ie verder. Wel heeft ie van beide keren conditioneel een fikse tik gehad en is hij er snel door verouderd. Op het moment is hij goed. Zijn eetlust is zeer matig en hij is wat onvast ter been. Plassen lukt meestal niet in 1 keer maar hij is vrolijk en bij en ik ben blij dat ik het beide keren heb doorgezet, al is het een dramatisch proces om door te maken met je dierbare hondje.

Als het dit is, dan heb je goede kans dat het een heel eind bijtrekt met een paar dagen. :knuffel1:
We gaan Max en Bolke achterna , dat zal vast gebeuren.
Dank je voor je hart onder de riem...we trekken ons aan jullie op. :wink:
Geef je lieve kleine man een knuffel van me.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MJ schreef:
malinois schreef:ach jee ik lees het nu pas... wat naar je hondje zo te zien. Is hij wel een beetje rustig, raakt hij niet in de stress van zichzelf? (De mijne had in het begin ook zoiets bij de drontal vergifiting en die schoot helemaal in de stress omdat hij niet wist wat er gebeurde)
Vanochtend was ie zeer zeker in de stress. Als ik bij hem ging zitten werd ie rustiger.
Nu ligt ie sinds we terug zijn van de DA op zijn kussen en is er , op de ene keer dat ik hem eraf getild heb om buiten evt te plassen, niet meer vanaf geweest,
dat is mooi, ik heb alles hier donker gelaten destijds... hoe meer licht hoe meer stress..
Hoop dat het morgen een stuk beter gaat... beterschap voor je ventje...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Akelig, dit, arme jij en arme Liam.
Het ziet er rot uit, he?

Hondje van ons heeft het ook gehad, drie jaar geleden.
Ze was toen negen.
Ze was zo in de war dat ze opeens uitviel en hapte, in paniek.
Haar symptomen waren exact gelijk, omvallen, naar links tollen, misselijk, paniekerig, trillen, niet eten, zo wild kijken dat mensen dachten dat ze aan ging vallen, helemaal ongecontroleerd dus, de hele reeks.
Rust doet het, echt.
Schemering en geen geluidsprikkels helpen goed.

Er staat ongeveer tien dagen voor, daarna kunnen ze zich weer heel aardig redden, heb ik begrepen.
Dit meisje is er weer helemaal bovenop gekomen en doet het tot op heden nog steeds prima!

Sterkte met Liam, het komt wel goed.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Veel sterkte. Ik hoop dat Liam vlug opknapt.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Arme Liam :jank:

Sterkte MJ, hoop dat Liam er snel weer boven op is!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
MJ
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Er staat ongeveer tien dagen voor, daarna kunnen ze zich weer heel aardig redden, heb ik begrepen.
Dit meisje is er weer helemaal bovenop gekomen en doet het tot op heden nog steeds prima!
Wat goeddd ! :ok:
Ik heb Liam idd op een donker plekje liggen maar wel waar hij me in het zocht heeft. Ik heb het ook stil hier in huis...geen radio of tv aan .
Ik slaap maar beneden de komende nachten. Normaal slaapt alles lekker in de slaapkamer maar Liam tillen probeer ik maar zo min mogelijk te doen daar hij gelijk alles in de strekstand zet. Ik kon nauwelijks de deuropening door.
Nu moet ik hem vanaf de woonkamer ook tillen naar buiten natuurlijk maar dat scheelt toch weer een trap. En de bank slaapt ook best lekker. :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Pfff... je hart breekt toch wel een beetje als je je eigen lieve hond zo ziet en meemaakt. :(:
Ik hoop zo dat Liam dezelfde kant op gaat als de honden die het syndroom gehad hebben (Bolke, Max, Mies...) en weer zo goed zijn opgeknapt.
Mijn duimen draaien voor jullie allebei. :ok:
Afbeelding
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

:jank: wat een rot gezicht is het he? mijn oudste hond (bijna 14) heeft het vier maanden geleden ook gehad..ook bijna van het ene op het andere moment viel die om..ook zijn hoofd helde helemaal naar links net als liam..en die ogen :jank: heel zielig..je voelt je zo machteloos op dat moment..amon heeft twee dagen zo gelegen en toen begon hij weer helemaal bij te trekken.binnen een week liep hij weer redelijk en nu zie je er helemaal niks meer van.
amon wou ook niks drinken maar ik had kippesoep gemaakt en daarmee kreeg ik hem weer aan het drinken :ok:

beterschap met liam
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Ik hoop dat hij heel snel weer de oude is
heel veel sterkte
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

het vooruitzicht is gelukkig goed,
maar wat ellendig om te zien.
ik wens jullie sterkte de komende dagen!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”