Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dove pups

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Re: Dove pups

Ongelezen bericht door Mit »

Ik geloof ook zeker wel dat er genoeg honden zijn die doof zijn en leuk luisteren. Ook Argentijnen. Ik vind het alleen zeer onverantwoordelijk om ze in leven te laten.
Niet vanwege de honden zelf, als die een goede baas vinden die er enorm veel tijd in steekt etc etc dan kunnen ze best uitgroeien tot leuke evenwichtige honden.
Maarr...Als ik zie wat voor volk er toch vaak af komt op dat soort honden dan ben ik blij toe dat vrijwel alle fokkers dove pups laten inslapen. Ik denk dat je gewoon een té grote last legt op de gemiddelde hondenbaas als je dove pups laat leven en gaat meegeven aan mensen die komen voor een leuke Dogo pup en net verliefd worden op een doof hondje.
Ik kijk vaak bij fokkers van Dogo's op websites en op fora om te kijken welke fokker absolute voorkeur heeft en ik ga liever naar een fokker die dove pups laat inslapen, ben ik heel eerlijk in. Ik wil niet het risico lopen dat ik straks straalverliefd word op een dove pup, mijn verstand verlies en met een doof hondje naar huis ga :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Martijn schreef:Daarnaast vind ik dat je als fokker gewoon verantwoordelijkheid moet nemen voor de uitkomst van de keuzes die je zelf gemaakt hebt.

Ik vind het allemaal hartstikke leuk, hoor..dat gedoe met alternatieve manieren van opvoeden met een hoog " liefde overwint alles"gehalte maar uiteindelijk heb je ook gewoon met de praktijk te maken.
Als iemand met een horende hond er problemen mee heeft is het soms al lastig genoeg om daar hulp bij te vinden. Waarom moet de hond nu ook nog weer eens een keer doof zijn?

Als je zo nodig een opvoedkundige uitdaging zoekt haal je toch lekker een verziekte hond uit het asiel?
Maar ik vind het geen goede zaak om slechte fokkers die willens en wetens dove pups fokken niet alleen van het praktische probleem af te helpen maar ook nog eens te doen alsof het helemaal niet uitmaakt dat de pups een zintuig missen. Dan maakt het natuurlijk nog maar heel weinig uit of je pups doof geboren worden of niet.

Ik vind het eerlijk gezegd het toppunt van broodfok om gehandicapte pups te verpatsen. Ik zou er eerlijk gezegd niet eens een wel horende pup van moeten hebben.
Daar is best hulp voor te vinden.
Ik houd niet van de "liefde overwint alles" argumenten.
Behandel dat beest gewoon als hond.
Niks mis mee.

Ik zou zeker niet iedereen willen stimuleren om een dove hond te kopen.
En de verantwoordelijkheid hoort inderdaad bij de fokker te liggen die ze niet mag verkopen naar mijn idee.
Maar als je toevallig een doof hondje hebt getroffen en je wil het houden dan kan je daar vaak heel goed mee uit de voeten.
Geldt voor BC's, Rottweilers, JR's, Dalmaten enz.

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 26 dec 2009 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Martijn schreef:Nou, wedstriden behendigheid lopen met een hond die je geen verbale signalen kunt geven is ook wel weer een heel apart verhaal hoor.
Er zal heus wel een voorbeeld van zijn maar je hoeft toch niet altijd meteen te doen alsof iets geen bal uitmaakt omdat er een voorbeeld van iemand die er tegen de klippen op toch iets van gebrouwen heeft? Tjongejonge.

Op die manier kun je ook HD-D pups fokken goedpraten. Die kun je ook met hun rolstoeltje laten speuren.
Zie boven voor wat betreft mijn enthousiasme voor fokkers van dove honden :roll:

Waar ik pissig van word is de onzin die vervolgens wordt uitgekraamd dat een dove hond niks kan leren (doof staat dus gelijk aan heel dom :roll: )
En de opmerking dat dove honden agressief zijn en bijten.
Dat is beide namelijk gewoon kul.
Er leven heel wat meer dove honden gewoon in het gezin dan jij weet kennelijk.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:Na overleg met de W.K. Hirschfeldstichting/GGW en kennis genomen te hebben van het reeds gedane onderzoek in het buitenland heeft de N.C.D.H. een beleidsplan uitgestippeld met als doel het aantal unilateraal horende honden en het aantal dove honden te verkleinen. De eerste stap is om bij de N.C.D.H. aangesloten fokkers, indien zij gebruik wensen te maken van de pupinformatie, te verplichten hun fokteven en -reuen de z.g. gehoortest of BEAR (Brainstern Auditory Evoke Response test) te laten ondergaan, vóór de dekking.

Daarnaast is het vanaf 1 januari 1995 ook verplicht om alle pups te laten testen op de leeftijd van ongeveer 7 weken. De geheel dove pus slapen in. Unilateraal horende pups zijn prima huisdieren. In de dagelijkse omgang met de pup is er namelijk niets van te merken.

(van een site van een fokker)
Deze fokker heeft ook iets gemist trouwens.
Hij houdt zelf vast geen unilateraal horende pup :19:
Er is wel degelijk een verschil tussen eenzijdig en tweezijdig horende pups.
Ze leren er wel mee omgaan en uiteindelijk is het verschil niet meer zo groot.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

ranetje schreef:
Elmo/maureen schreef:Na overleg met de W.K. Hirschfeldstichting/GGW en kennis genomen te hebben van het reeds gedane onderzoek in het buitenland heeft de N.C.D.H. een beleidsplan uitgestippeld met als doel het aantal unilateraal horende honden en het aantal dove honden te verkleinen. De eerste stap is om bij de N.C.D.H. aangesloten fokkers, indien zij gebruik wensen te maken van de pupinformatie, te verplichten hun fokteven en -reuen de z.g. gehoortest of BEAR (Brainstern Auditory Evoke Response test) te laten ondergaan, vóór de dekking.

Daarnaast is het vanaf 1 januari 1995 ook verplicht om alle pups te laten testen op de leeftijd van ongeveer 7 weken. De geheel dove pus slapen in. Unilateraal horende pups zijn prima huisdieren. In de dagelijkse omgang met de pup is er namelijk niets van te merken.

Tuurlijk houd hij die zelf niet, hij kan er niet mee naar shows en niet mee fokken.
Afbeelding
DogMa
Actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DogMa »

Martijn schreef:Nogmaals, als je zo'n enorm therapeutisch opvoedkundig genie bent liggen de wereldhonden voor het oprapen. Neem die dan in plaats van het bewust defect gefokte pupje van een fokker.
Martijn schreef:Als je zo nodig een opvoedkundige uitdaging zoekt haal je toch lekker een verziekte hond uit het asiel?
Maar ik vind het geen goede zaak om slechte fokkers die willens en wetens dove pups fokken niet alleen van het praktische probleem af te helpen maar ook nog eens te doen alsof het helemaal niet uitmaakt dat de pups een zintuig missen. Dan maakt het natuurlijk nog maar heel weinig uit of je pups doof geboren worden of niet.

Ik vind het eerlijk gezegd het toppunt van broodfok om gehandicapte pups te verpatsen. Ik zou er eerlijk gezegd niet eens een wel horende pup van moeten hebben.
Even voor de zekerheid, ik weet dat dit door Martijn in het algemeen bedoeld is, maar ik zou het jammer vinden als ik in het rijtje 'broodfokker' geplaatst zou worden:

Ondanks dat ik me verdiept had in de lijnen samen met een bevriende fokker en mijn beide honden goed horen, zat er in mijn eerste nest toch een doof pupje. Die heb ik dus niet willens en wetens gefokt, want als ik het geweten had, had ik dat nestje nooit gedaan. Toen bleek dat het pupje doof was, hebben wij besloten het zelf te houden, mits we er een geschikt baasje voor zouden vinden. Toen we een in onze ogen geschikt stel hadden gevonden, hebben we de pup niet verkocht, maar weggegeven. Het waren ook helemaal geen mensen die pretendeerden geweldige opvoedkundige genieën te zijn, wat dat betreft zijn we gewoon op ons gevoel af gegaan.

Daarin mag een ieder natuurlijk onze beslissing in twijfel trekken, iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening.
ranetje
Zeer actief

Martijn schreef:
ranetje schreef: Er leven heel wat meer dove honden gewoon in het gezin dan jij weet kennelijk.
Jij weet helemaal niet wat ik wel en niet weet. :roll:
Zoals je ziet moet ik een conclusie trekken uit je opmerkingen.
Die kloppen namelijk niet.
martijn schreef:Maar goed, Ik kende er drie. Twee daarvan waren wel degelijk meelijwekkend.
Nerveuze dieren, te serieus om normaal te zijn. Bij actief contact overdreven opdringerig en wanneer er rust moest zijn meteen ergens onder de bank of achter een kast willen slapen. Dat werk.

Het gaat er helemaal niet om wat een hond kan leren. Het gaat er om wat er gebeurd als het aangeleerde kunstje afgelopen is en de hond het zonder geluid moet stellen.
Als je op je baas zit te wachten en dat dus niet met je ogen dicht op je kussen kunt doen maar met je ogen open voor het raam moet zitten.
Het gaat er om wat er gebeurt als je buiten loopt en je hond opgegroeid is met de notie dat er dingen zomaar ineens kunnen zijn en waar je je loslopende hond dus ook niet voor kunt waarschuwen. Dat een hond dat dus moet compenseren met eeuwig gefrustreerd rondloeren en dus niet rustig kunnen snuffelen.
Het gaat er om dat je dus je hond niet "laag" kunt zeggen als je boodschappentassen in je handen hebt.
Het gaat er om dat je niet vanuit de douche je hond "Laat dat" kunt roepen.
Je hebt niet altijd je knopje van je trilband bij je en stampen kan ook niet de godganse dag als je onderburen hebt.

Zolang dat soort zaken niet meegenomen worden in discussies over of het uitmaakt of een hond doof is. Zolang er niet over raseigenschappen en wanneer een hond doof is geworden gepraat wordt vindt ik het romantisch maar misplaatst geleuter.
Juist vanwege dit onzorgvuldige gezwetst van "Oh, dat varkentje wassen we wel even" vind ik dat dove pups als ze al gefokt worden ingeslapen moeten worden.
Ik vind weinig zieliger dan een hond met een handicap die niet serieus genomen wordt.

Natuurlijk zijn er mensen die er enorm goed mee om kunnen gaan maar ondertussen roept het gros dat hun inmiddels zesjarige hond zo enorm agressief is omdat ze als puppy gebeten is en er dus niets meer aan te doen is.
Laten we nu eerst maar eens zorgen dat de horende honden een beetje functioneren voor we het verder gaan compliceren.

Nogmaals, als je zo'n enorm therapeutisch opvoedkundig genie bent liggen de wereldhonden voor het oprapen. Neem die dan in plaats van het bewust defect gefokte pupje van een fokker.
Ik vind het zielig geleuter als iemand begint te snikken dat de hond alleen maar op zijn baas kan zitten wachten door uit het raam te kijken omdat hij hem niet kan horen :roll:
Een hond die normaal is opgevoed ligt ook niet op zijn kussen te luisteren of de baas al komt.
Die slaapt.
Hij tilt zijn kop op als hij de sleutel in het slot hoort.
Een dove hond tilt zijn kop op als de kamerdeur open gaat.
Je hoeft geen "laag" te zeggen als de hond tegen je op springt als je beide handen vol met boodschappen hebt.
Dat is toch helemaal niet de enige manier om een hond te leren dat hij niet tegen je op mag springen?
Waaarom doe je opeens zo rechtlijnig terwijl je anders de ene variatie na de andere kunt verzinnen?
Of is dit rechtlijnige alleen maar vanwege de "discussie" :19:

Het gros van de mensen met een hond, doof of niet doof, roept dat zijn hond agressief is geworden omdat hij is gebeten als pup. :19:
Bij een horende hond schijnt dat normaal te zijn, maar als het een dove hond betreft komt dan omdat hij doof is? :denken:

Ik vind het maf als iemand tegen een bezitter van een dove hond begint te jammeren dat het zo zielig is dat het hondje de vogeltjes nooit zal horen fluiten.
Een hond zielig vinden leidt tot drama's omdat de hond dan niet wordt opgevoed zoals het hoort.
Behandel die hond als hond.
Dat is de start van een normaal leven.

En nogmaals, niet iedereen kan er mee overweg nee, zoals ik al eerder heb gezegd.
En dat geldt voor een heleboel horende honden van diverse rassen ook.
Daarnaast zijn mensen zo spraakgericht dat ze vaak niet eens weten dat hun hond al actie onderneemt op een commando voor ze dat hebben uitgesproken.
Gewoon omdat ze al lang aan de lichaamstaal hebben gezien wat de baas van plan is.
Dove honden kunnen vrijwel net zo veel als horende honden. Als een dove hond weinig hersens heeft had hij er als horende hond ook niks van gebakken.
Verder is wat er uit komt voor 99% wat de baas er in stopt.

Ik ben zeker van mening dat je zo moet fokken dat je als fokker die doofheid er uit fokt.
Als dat niet lukt moet je stoppen.
Want inderdaad is zo'n hond nog langer in het asiel dan de andere zenuwachtige wrakken van honden die verkeerd of niet zijn opgevoed.

Laatst gewijzigd door ranetje op 27 dec 2009 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat een gekke uitspraak en al helemaal als je het nog meend ook.
Ik persoonlijk zou daar zelfs geen eens gaan kijken laat staan een hond kopen bij zo'n fokker die alles maar in leven houd omdat het zielig is.
Zal best wel kunnen dat juist zijn hoge bomenknuffel gehalte aangaande zijn pups hij ook niet zo'n goed fok beleid heeft.
Geef mij maar een fokker die staat voor wat hij fokt en ook zijn emotie even uit kan zetten als het gaat om combinatie's en keuzes.

Ik zou de pup ook in laten slapen.
Ook met andere dingen die het leven kunnen beperken.
Je ziet al zat ellende die van hand tot hand gaan alleen maar omdat het aangeschaft is omdat het zielig was,
Zieligheid is nog nooit iemand beter van geworden.
Ik wil alleen een pup plaatsen die op dat moment gezond is van lijf en leden.
Loot al zat ellende rond waar niemand op zat te wachten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Heb nog niet alles gelezen. Over inslapen of niet laat ik me niet over uit. Ik ben geen fokker, ga het nooit worden en zal die keus nooit hoeven te maken. Wel kan ik zeggen dat ik geen moeite heb met dove honden. Mijn zus heeft een dove hond gehad en kijk eens rond op dove honden forum..... Onze oudjes werder ook allemaal slechthorend en dat is natuurlijk best moeilijk, al heb ik altijd het voordeel gehad dat ik mijn honden zowel verbaal commando's gaf als non-verbale commando's ..de overgang naar totale nonverbale commando's niet zo moeilijk was. Ook in het asiel kan ik met nog een dove argetijn herinneren en schat van een hond (ging retour eigenaar overigens).

Ik heb liever dat een fokker eerlijk en open is over de puppies dan 1 die ze misschien stiekem laat inslapen en zo voorspiegeld dat hij een gezond nest heeft en dus gewoon verder fokt met deze ouderdieren. Ik ken geen zielige dove honden eigenlijk. Ze zijn prima te trainen op een methode die ik graag gebruik (stap-contact van Klaas Wijnberg) met combinantie van een trilband. Een dove hond weer niet anders dan dat de wereld stil is, hij ervaart zijn handicap niet, wel de baas misschien, maar goed er zijn ook genoeg bazen die een hond zonder handicap al niet aan kunnen... Blind daarentegen vind ik wel een zwarehandicap en zou ik niet een hondwaardigleven kunnen noemen, juist omdat dat 1 van de belangrijkste zintuigen voor de hond is.

En ruwe schatting van 10 % hoe kom je daar bij, waar baseer jij je cijfer op? Vind het namelijk nogal uit de lucht gegrepen, waardoor je een soort van ik heb gelijk argument probeert te scheppen die op niks gebaseerd is.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:
ranetje schreef:

Tuurlijk houd hij die zelf niet, hij kan er niet mee naar shows en niet mee fokken.
En daarom zegt hij dat je geen verschil merkt tussen een unilateraal en een bilateraal horende hond? :19:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

nee fokkers bedoelen ermee dat een eenzijdige dove hond makkelijk een huishond kan zijn, als je geen plannen hebt om shows te lopen of om te gaan fokken.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:nee fokkers bedoelen ermee dat een eenzijdige dove hond makkelijk een huishond kan zijn, als je geen plannen hebt om shows te lopen of om te gaan fokken.
Dan zou het zinnig kunnen zijn om dat ook zo te zeggen.
En daarbij te zeggen dat de baasjes geduld moeten hebben omdat die eenzijdig horende hondjes een geluid, zeker in het begin, niet kunnen traceren.
Ze moeten zoeken waar dat geluid vandaan komt.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

ranetje schreef:
Elmo/maureen schreef:nee fokkers bedoelen ermee dat een eenzijdige dove hond makkelijk een huishond kan zijn, als je geen plannen hebt om shows te lopen of om te gaan fokken.
En daarbij te zeggen dat de baasjes geduld moeten hebben omdat die eenzijdig horende hondjes een geluid, zeker in het begin, niet kunnen traceren.
Dat doen ze ook wel, maar meestal als je bij hun bent :) Dat is mijn ervaring nl.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Elmo/maureen schreef:
ranetje schreef:
Dat doen ze ook wel, maar meestal als je bij hun bent :) Dat is mijn ervaring nl.
Waarom niet eerder?
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

tsja dat weet ik niet, ben geen fokker :). Er wordt meestal wel een selectie gemaakt door de fokker van welke mensen wel en welke niet. En mocht er in het nest een unilaterale pup zitten, wordt die gematched met mensen die dat willen maar ook begrijpen dat ie eenzijdig doof is.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ranetje schreef: En daarom zegt hij dat je geen verschil merkt tussen een unilateraal en een bilateraal horende hond? :19:
wellicht verschil het ook wel per ras hoor, maar soms is het echt niet te merken, dat een hond eenzijdig doof is, dus dat hij/zij niet anders is/doet dan een compleet horende hond, ik ken meerdere eenzijdig horende ( of eenzijdig dove honden) en die functioneren net zoals een ander
ranetje
Zeer actief

yamie schreef:
ranetje schreef: En daarom zegt hij dat je geen verschil merkt tussen een unilateraal en een bilateraal horende hond? :19:
wellicht verschil het ook wel per ras hoor, maar soms is het echt niet te merken, dat een hond eenzijdig doof is, dus dat hij/zij niet anders is/doet dan een compleet horende hond, ik ken meerdere eenzijdig horende ( of eenzijdig dove honden) en die functioneren net zoals een ander
Dat zeg ik ook.
Over het algemeen beging je met een pup, zeker als je de hond bij een fokker vandaan haalt. :wink:
En bij puppy's is het verschil wel merbaar volgens een aantal baasjes die me daarover vragen hebben gesteld.
Dat zie je niet in het nest.
Als je niet test kan je een doof hondje er vaak niet eens tussen uit halen, laat staan een halfzijdig horend hondje.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als ik een volledig dove pup zou fokken zou ik die (mits er geen superalternatief opstaat) waarschijnlijk ook in laten slapen
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

ranetje schreef:
Ik vind het maf als iemand tegen een bezitter van een dove hond begint te jammeren dat het zo zielig is dat het hondje de vogeltjes nooit zal horen fluiten.
Een hond zielig vinden leidt tot drama's omdat de hond dan niet wordt opgevoed zoals het hoort.
Behandel die hond als hond.
Dat is de start van een normaal leven.

En nogmaals, niet iedereen kan er mee overweg nee, zoals ik al eerder heb gezegd.
En dat geldt voor een heleboel horende honden van diverse rassen ook.
Daarnaast zijn mensen zo spraakgericht dat ze vaak niet eens weten dat hun hond al actie onderneemt op een commando voor ze dat hebben uitgesproken.
Gewoon omdat ze al lang aan de lichaamstaal hebben gezien wat de baas van plan is.

Precies, zowel Suus als mijn vorige honden, zien/zagen vaak al voordat ik wat gezegd heb/had, wat ik van ze wilde.
Daarnaast leer ik mijn honden alles aan met een handgebaar erbij (ter verduidelijking) later laat ik dat handgebaar weg.
Bij een dove hond, moet het volgens mij wel te doen zijn, om ze via handgebaren commando's te geven.
Trilbandje erbij om zodat je zijn aandacht kunt vragen.

Dove honden kunnen vrijwel net zo veel als horende honden. Als een dove hond weinig hersens heeft had hij er als horende hond ook niks van gebakken.
Verder is wat er uit komt voor 99% wat de baas er in stopt.

Ik ben zeker van mening dat je zo moet fokken dat je als fokker die doofheid er uit fokt.
Als dat niet lukt moet je stoppen.
Want inderdaad is zo'n hond nog langer in het asiel dan de andere zenuwachtige wrakken van honden die verkeerd of niet zijn opgevoed.

Ik denk dat ik het wel aan zou durven om een dove pup in huis te nemen en op te voeden, het lijkt mij wel te doen.

Volgens mij ligt het vooral aan het karakter van de hond en hoe inventief de baas is en hoeveel tijd deze erin wil steken, of het opvoeden van een dove pup een succes wordt of niet.
Wat mij betreft hoeft een dove pup dan niet per definitie afgemaakt te worden.

En Martijn:
Behendigheid zou dan als bezigheid niet mijn eerste keus zijn, maar doggy-dance, g&g en apporteersport moet toch lukken lijkt me (eventueel wat aangepast) :19: .
ranetje
Zeer actief

Renee1966 schreef:Ik denk dat ik het wel aan zou durven om een dove pup in huis te nemen en op te voeden, het lijkt mij wel te doen.

Volgens mij ligt het vooral aan het karakter van de hond en hoe inventief de baas is en hoeveel tijd deze erin wil steken, of het opvoeden van een dove pup een succes wordt of niet.

En Martijn:
Behendigheid zou dan als bezigheid niet mijn eerste keus zijn, maar doggy-dance, g&g en apporteersport moet toch lukken lijkt me (eventueel wat aangepast) :19: .
" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Het verhaal staat hier

De Site administrator van het dove honden forum loopt met zijn dove BC behendigheidswedstrijden.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

ranetje schreef:
Renee1966 schreef:Ik denk dat ik het wel aan zou durven om een dove pup in huis te nemen en op te voeden, het lijkt mij wel te doen.

En Martijn:
" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
Het verhaal staat hier

De Site administrator van het dove honden forum loopt met zijn dove BC behendigheidswedstrijden.
Nou, het is mij wel duidelijk , doofheid hoeft geen belemmering te zijn, om een hond op te voeden of om er mee te sporten (zelfs behendigheid).
Leuke links, bedankt :ok:
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Ik ben dus erg aan het twijfelen om een doof pupje te kopen....het is een schat volgens het asiel, maar blijkbaar zitten er toch veel maren aan.
ranetje
Zeer actief

joe schreef:Ik ben dus erg aan het twijfelen om een doof pupje te kopen....het is een schat volgens het asiel, maar blijkbaar zitten er toch veel maren aan.
Zoiets blijft altijd je eigen beslissing.
Niemand kan je vertellen of jij het met een pupje aan kunt of niet.
Geldt ook voor horende pupjes trouwens :wink:

Wat voor ras of raskruising is het hondje?
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

joe schreef:Ik ben dus erg aan het twijfelen om een doof pupje te kopen....het is een schat volgens het asiel, maar blijkbaar zitten er toch veel maren aan.
Vraag je je eigen eens af, wat voor leven zou jij dat pupje kunnen geven, en dan wel zowel nu als in de toekomst ?
joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door joe »

Het is (natuurlijk) een golden retriever pup.
Hoe stel ik zijn leven voor....eigenlijk net als een andere hond. Lange wandelingen, lekker spelen en knuffelen.
Ik zal alleen veel op gevoel en gebaren moeten doen.
Ik ben toch niet zo van de cursussen, dus ik vind het geen probleem als ik de commando's niet kan leren. Ik heb altijd al probleemdieren gehad en het is altijd goed gegaan, doordat ik niet veel eis, maar datgene wat ik eis is duidelijk en voer ik consequent uit. Zoals: niet op de bank liggen, niet trekken aan de riem en hier komen als ze los in het bos zijn.
Ik denk dat dat laatste niet gaat lukken....zal hij ooit los kunnen lopen in het bos vraag ik me af..en anders maar niet, dan koop ik zo'n lange oprollijn, heeft hij nog redelijk wat vrijheid. Of ik ga met hem fietsen...(na veel oefenen natuurlijk)

Wat denken jullie???
Of zal ik maar eens een keer een gewone hond nemen??? (bestaan die eigenlijk wel, want net zoals al aangegeven werd, garanties heb je nooit)
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
joe schreef: Wat denken jullie???
Of zal ik maar eens een keer een gewone hond nemen??? (bestaan die eigenlijk wel, want net zoals al aangegeven werd, garanties heb je nooit)
Het is een persoonlijke keuze, maar ik zou nooit voor een pup met een dergelijke zware handicap gaan. De fokker was te weekhartig om het dier in te laten slapen, en ik vind niet dat ik nu zijn probleem tot het mijne moet maken. :neenee:
Ik vind het totaal anders als je hond op oudere leeftijd doof wordt, overigens.
Ik vind dat joe maar eens op het dove honden forum moet gaan kijken.

Loslopen kan zeker als je de hond goed opvoed.

Het punt is dat joe er weinig in wil stoppen qua training.
Als dat zo is kan joe er beter niet aan beginnen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
joe schreef: Wat denken jullie???
Joe? :denken:
Kijk eeens wie dit stukje schrijft waar jij op reageert?

joe schreef:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:
ranetje schreef:
Nanna schreef: Joe? :denken:
Kijk eeens wie dit stukje schrijft waar jij op reageert?

joe schreef:
:smile: Ik dacht dat het een soort ranets dialect voor jij was
:mrgreen:
Dat zou nieuw zijn geweest :F:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Nanna schreef:Het is een persoonlijke keuze, maar ik zou nooit voor een pup met een dergelijke zware handicap gaan. De fokker was te weekhartig om het dier in te laten slapen, en ik vind niet dat ik nu zijn probleem tot het mijne moet maken. :neenee:
Ik vind het totaal anders als je hond op oudere leeftijd doof wordt, overigens.
Om hier nog even op terug te komen. :wink:
Doofheid als handicap is niet extreem zwaar.
Het is dat mensen zo vreselijk spraakgericht zijn...................... :(
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Voor mij ligt dat heel anders.
Ik klets sowieso al heel veel in combinatie met handgewapper (mijn schoonouders zeggen altijd, als jouw handen in het gips moeten, kun je niet meer lullen :mrgreen: ).

Ook naar de hond toe gebruik ik, naast een stemcommando, vaak handgebaren, voor mij zou het (denk ik) niet zo'n grote omschakeling zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”