Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

6 puppy's door vrouw verdronken

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Ilupa

Re: 6 puppy's door vrouw verdronken

Ongelezen bericht door Ilupa »

Lothian schreef:Wat doen jullie nou allemaal sceptisch, het zijn toch duidelijk dezelfde pups :19: Die tanpoints zijn alleen een beetje laat tot uiting gekomen.

Afbeelding
Ik betwijfel toch ook sterk dat dat omaatje zo'n stromende rivier is ingesprongen. En die pups moeten volgens mij toch al vrij snel verdronken zijn? :ugh:
Ze hebben trouwens meer wit op hun kop in dat filmpje.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik was sarcastisch, het zijn totaal andere pups. Van wit-bonte naar black and tans. ;) En inderdaad, ik ben ook bang dat de pups het niet lang hebben volgehouden in de rivier :(
Afbeelding
pittertjepit
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Dogo canario

Ongelezen bericht door pittertjepit »

Wat een hoop agressie. Vind het zelf ook niet de meest handige manier om die puppies af te maken, maar om nu maar meteen te roepen dat die dame dood moet gaat mij te ver.
Ik denk dat het voor de pup zelf niet uitmaakt of hij wordt afgespoten door een DA (zoals hier in NL dagelijks gebeurd) of wanneer hij bij de eerste de beste ademteug zijn longen vult met water en stikt.
Natuurlijk is het dom om zoiets te filmen en op internet te zetten, maar youtube staat vol met vergelijkbare filmpjes waarin dieren worden gedood. Omdat het nu puppies zijn is de dame in kwestie opeens niet goed bij haar hoofd of een toekomstig seriemoordenaar? In veel landen worden honden gezien als gebruiksdier en niet als huisdier. Als er dan teveel zijn ruim je ze op. En in dat soort landen doe je dat nog zelf.
Hier in NL verzuipen rattenvangers muskusratten omdat het ongedierte is. Hiet in NL schieten jagers vossen omdat ze schade veroorzaken. Hier in NL fietsen slagers elke ochtend fluitend naar hun werk en slachten 300 varkens per dag.
Dus tsja...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

pittertjepit schreef:Wat een hoop agressie. Vind het zelf ook niet de meest handige manier om die puppies af te maken, maar om nu maar meteen te roepen dat die dame dood moet gaat mij te ver.
Ik denk dat het voor de pup zelf niet uitmaakt of hij wordt afgespoten door een DA (zoals hier in NL dagelijks gebeurd) of wanneer hij bij de eerste de beste ademteug zijn longen vult met water en stikt.
Natuurlijk is het dom om zoiets te filmen en op internet te zetten, maar youtube staat vol met vergelijkbare filmpjes waarin dieren worden gedood. Omdat het nu puppies zijn is de dame in kwestie opeens niet goed bij haar hoofd of een toekomstig seriemoordenaar? In veel landen worden honden gezien als gebruiksdier en niet als huisdier. Als er dan teveel zijn ruim je ze op. En in dat soort landen doe je dat nog zelf.
Hier in NL verzuipen rattenvangers muskusratten omdat het ongedierte is. Hiet in NL schieten jagers vossen omdat ze schade veroorzaken. Hier in NL fietsen slagers elke ochtend fluitend naar hun werk en slachten 300 varkens per dag.
Dus tsja...
Kijk en dat gaat mij nou weer te ver! Eerst pups laten komen en ze dan doden om wat voor manier dan ook, is me al een doorn in het oog. Zeg jij dan maar niets over mensen die vinden dat dat maffe mens die pups de dood injaagt ook maar om zeep moet!

En of een dier een huisdier is of een gebruiksdier, het is een dier en kan lijden. Daar ga je met respect mee om.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
pittertjepit
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Dogo canario

Ongelezen bericht door pittertjepit »

Oh, ben ook absoluut met jou eens dat dieren kunnen lijden hoor. Alleen vraag ik mij af of de puppies in dit geval geleden hebben, en of ze minder zouden hebben geleden wanneer een DA ze had laten inslapen.
Hier in NL vind ik het persoonlijk ook niet nodig om ongewenste puppies of kittens af te maken. Voor een prikkie kun je dit voorkomen door je dier te laten steriliseren of castreren. Ik denk echter dat dit in veel landen, om wat voor reden dan ook, niet gebeurd.
En als je dan met een nest ongewenste puppies zit, wat moet je er dan mee?
Volwassen laten worden en laten zwerven? Dat levert weer allemaal andere problemen op.
En een asiel zoals wij dat kennen hebben ze in dat soort landen ook niet echt. Dus dan is hoe sneu ik het ook vind, de daar geldende oplossing tegen de muur ermee, of de plomp in.

vandaar dat ik het iets te kort door de bocht vind om maar te roepen dat die vrouw dieren mishandelt en dood moet.

Als blijkt dat zij die beestjes speciaal hiervoor gefokt heeft oid dan mag je haar van mij opsluiten.

maar hee...is slechts een mening hoor, hoeven het niet met elkaar eens te zijn toch?
iones
Zeer actief

Natuurlijk hebben de pups geleden bij het verdrinken! De doodsangst alleen al als ze onder water komen en niet kunnen ademen, wanhopig boven proberen te blijven maar het niet lukt, de vermoeiing die optreedt na de strijd!
Ik zal er maar niet te veel bij stilstaan...

Het is nooit nodig dat pups afgemaakt worden, en hier in Nederland is het ook niet gangbaar of algemeen aanvaard. Als het gebeurt, dan komt het in de krant en gaat men op zoek naar de dader. Dit geldt trouwens ook voor kittens.

Maar ooit was hier ook zo'n waardeloze mentaliteit. Deze is gelukkig verbeterd en er zijn mensen die stichtingen op zetten in dergelijke landen om daar ook de mentaliteit te verbeteren. Die gaan niet gelaten beweren "dat is daar nu eenmaal de norm", want daar help je geen enkel dier mee.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

iones schreef:Natuurlijk hebben de pups geleden bij het verdrinken! De doodsangst alleen al als ze onder water komen en niet kunnen ademen, wanhopig boven proberen te blijven maar het niet lukt, de vermoeiing die optreedt na de strijd!
Ik zal er maar niet te veel bij stilstaan...

Het is nooit nodig dat pups afgemaakt worden, en hier in Nederland is het ook niet gangbaar of algemeen aanvaard. Als het gebeurt, dan komt het in de krant en gaat men op zoek naar de dader. Dit geldt trouwens ook voor kittens.

Maar ooit was hier ook zo'n waardeloze mentaliteit. Deze is gelukkig verbeterd en er zijn mensen die stichtingen op zetten in dergelijke landen om daar ook de mentaliteit te verbeteren. Die gaan niet gelaten beweren "dat is daar nu eenmaal de norm", want daar help je geen enkel dier mee.
zou ik niet zomaar zeggen :19:
pittertjepit schreef: Hier in NL fietsen slagers elke ochtend fluitend naar hun werk en slachten 300 varkens per dag.
Dus tsja...
voor 300 varkens zou ik niet vertrekken hoor :wink:
iones
Zeer actief

maart schreef:
Voorbeeld? In de asielen doen ze het niet, ook niet met oude honden.
maart
Zeer actief

iones schreef:
maart schreef:
ik heb een blinde pup laten inslapen
sommige zijn geboorte lichamelijk totaal niet in orde, dat inslapen een mooi alternatief is voor hun, liever dat dan een leven lang vol beperkingen.
iones
Zeer actief

maart schreef:
iones schreef:
maart schreef:
ik heb een blinde pup laten inslapen
sommige zijn geboorte lichamelijk totaal niet in orde, dat inslapen een mooi alternatief is voor hun, liever dat dan een leven lang vol beperkingen.
Volgens mij gingen we hier niet uit van euthanasie, maar van een normale en gezonde pup. Het is niet gangbaar dat die ingeslapen worden.
Honden die dusdanig niet normaal kunnen functioneren dat dit hun welzijn aantast, worden wel meestal geeuthanaseerd maar dat is een heel ander verhaal. Ik vind dat ook zeer begrijpelijk.
maart
Zeer actief

iones schreef: Volgens mij gingen we hier niet uit van euthanasie, maar van een normale en gezonde pup. Het is niet gangbaar dat die ingeslapen worden.
Honden die dusdanig niet normaal kunnen functioneren dat dit hun welzijn aantast, worden wel meestal geeuthanaseerd maar dat is een heel ander verhaal. Ik vind dat ook zeer begrijpelijk.
volgens mij schreef jij :

"iones" schreef:Het is nooit nodig dat pups afgemaakt worden,
daarop zeg ik dus dat ik het daar niet mee eens ben.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geen nette dood en oplossing maar je hebt dan ook niet over NL.
Je kunt in ieder geval stellen dat ze dood beter af zijn dan een leven van zwerven en puppen krijgen bespaard word.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

maart schreef:
iones schreef: Volgens mij gingen we hier niet uit van euthanasie, maar van een normale en gezonde pup. Het is niet gangbaar dat die ingeslapen worden.
volgens mij schreef jij :

"iones" schreef:Het is nooit nodig dat pups afgemaakt worden,
daarop zeg ik dus dat ik het daar niet mee eens ben.
Ooit van het woord "context" gehoord? WAar gaat dit topic nu helemaal over? Heb je dat wel begrepen?
maart
Zeer actief

iones schreef: Ooit van het woord "context" gehoord? WAar gaat dit topic nu helemaal over? Heb je dat wel begrepen?
wat zit je nou te zeiken :19:
Ik reageer op iets van je en heb het verduidelijkt. Moet je niet blijven over doordrammen hoor.

verder kun je jezelf mss wel de doodstrijd van deze puppy's voorstellen, ik denk echter dat ze een andere 'strijd' zullen geleverd hebben. Maar het gaat hier niet over de doodstrijd hé :wink: Net zomin het hier gaat om de mentaliteit van de nederlanders (die verstikken de puppy's en draaien cavia's de nek om toch hé? de tijd dat ze ze in het water kegelden is idd voorbij :engel: )

Maar goed, post nog maar een antwoord hierachter, dan mag jij het laatste woord hebben :ok:
iones
Zeer actief

maart schreef:
iones schreef: Ooit van het woord "context" gehoord? WAar gaat dit topic nu helemaal over? Heb je dat wel begrepen?
wat zit je nou te zeiken :19:
Ik reageer op iets van je en heb het verduidelijkt. Moet je niet blijven over doordrammen hoor.

verder kun je jezelf mss wel de doodstrijd van deze puppy's voorstellen, ik denk echter dat ze een andere 'strijd' zullen geleverd hebben. Maar het gaat hier niet over de doodstrijd hé :wink: Net zomin het hier gaat om de mentaliteit van de nederlanders (die verstikken de puppy's en draaien cavia's de nek om toch hé? de tijd dat ze ze in het water kegelden is idd voorbij :engel: )

Maar goed, post nog maar een antwoord hierachter, dan mag jij het laatste woord hebben :ok:
Mens je zeikt zelf! Je gaat gewoon off topic met heel je gezeik. En het gaat wel over doodstrijd. Het gaat over het verdrinken van dieren. En dat gaat gepaard met doodstrijd. Of wil je nu beweren dat opvarenden van de Titanic een zachte dood gestorven zijn?

Je hebt overal rotte appels en die zitten er hier ook in Nederland. Alleen is hun gedrag hier niet de norm en als ze betrapt worden, worden ze er op afgerekend.
maart
Zeer actief

wat zit je nou over de Titanic te neuten? Zijn die puppy's met hun bootje tegen een ijsschots gevaren misschien?

ooit zelf al eens van context gehoord? :oohja:

verder ja, ik denk dat die opvarenden als ze rechtstreeks in dat ijskoude water terechtkwamen, dat die een behoorlijk zachte dood gestorven zijn, vermits ze vermoedelijk direct in shock zullen gegaan zijn. Het is niet omdat ze het in de film allemaal heel dramatisch voorstellen, dat het ook effectief zo zal gegaan zijn hé :wink:
net zoals deze puppy's naar mijn idee geen ellenlange doodstrijd zullen gevoerd hebben.

Het rechtvaardigt het niet hoor, ik zou opteren voor een andere manier.
iones
Zeer actief

maart schreef:wat zit je nou over de Titanic te neuten? Zijn die puppy's met hun bootje tegen een ijsschots gevaren misschien?

verder ja, ik denk dat die opvarenden als ze rechtstreeks in dat ijskoude water terechtkwamen, dat die een behoorlijk zachte dood gestorven zijn, vermits ze vermoedelijk direct in shock zullen gegaan zijn. Het is niet omdat ze het in de film allemaal heel dramatisch voorstellen, dat het ook effectief zo zal gegaan zijn hé :wink:
net zoals deze puppy's naar mijn idee geen ellenlange doodstrijd zullen gevoerd hebben.

Het gaat over VERDRINKING! Dat geeft een doodstrijd! Wat maakt het uit of je op een boot zit die zinkt (om wat voor reden dan ook) of dat je er in gegooid wordt???

Je belandt gewoon om de een of andere reden in het water en je kunt er niet meer uit komen en je verdrinkt! DAAR GAAT HET OVER!
Nee, het lijkt me geen zachte dood.
Het doet geen pijn, maar dat wil niet zeggen dat het dan gelijk een zachte dood is! Je krijgt evengoed een stoot adrenaline van stress en angst, hartkloppingen etc. en je gaat een strijd aan. Dat is gewoon gruwelijk.
maart
Zeer actief

iones schreef:
maart schreef:wat zit je nou over de Titanic te neuten? Zijn die puppy's met hun bootje tegen een ijsschots gevaren misschien?

Het gaat over VERDRINKING! Dat geeft een doodstrijd! Wat maakt het uit of je op een boot zit die zinkt (om wat voor reden dan ook) of dat je er in gegooid wordt???

Je belandt gewoon om de een of andere reden in het water en je kunt er niet meer uit komen en je verdrinkt! DAAR GAAT HET OVER!
Nee, het lijkt me geen zachte dood.
Het doet geen pijn, maar dat wil niet zeggen dat het dan gelijk een zachte dood is! Je krijgt evengoed een stoot adrenaline van stress en angst, hartkloppingen etc. en je gaat een strijd aan. Dat is gewoon gruwelijk.
euh? :19:
iones
Zeer actief

Nanna schreef:Ik denk, ik zoek er even een gezellig plaatje bij.
Ter opfleuring.
Afbeelding
Veelzeggend he. Lijkt jou dat een zachte dood?
bouvierpoedel
Zeer actief

Volgens mij raak je vrij snel in coma door het ijskoude water en verdrink je daarna pas.
Volgens mij duurd de hele afspuit handeling bij de DA langer.
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Ter opfleuring.
Afbeelding
Goh, lekker gezellig. Dat heeft me helemaal opgefleurd. :tongue:
Verdrinken kan best 'lollig' zijn hoor.
Afbeelding

Ok, sorry voor de flauwe humor. Ik zal stoppen nu.
Afbeelding
maart
Zeer actief

haha :F:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef:
Ter opfleuring.
Afbeelding
Veelzeggend he. Lijkt jou dat een zachte dood?
Ik prefereer het denk ik boven wegrotten in een verpleeghuis, alwaar ik op de wc wil maar het van zuster Klivia nog niet mág.
Wegens geen tijd.
Je kunt toch ook proberen om jezelf in je eigen volle luier te verzuipen. :idea:
Als jezelf niet bij de plee kan komen lukt dat bootje je ook niet hoor. :engel:
iones
Zeer actief

Nanna schreef: Ik prefereer het denk ik boven wegrotten in een verpleeghuis, alwaar ik op de wc wil maar het van zuster Klivia nog niet mág.
Wegens geen tijd.
Haha, dat is mijn grote toekomstangst, weet je dat? Toch sluit ik me aan bij je keuze.
En als ik euthanasie wil, dan liever een pilletje dan "lekker gezellig verdrinken in het water". :D
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Maxine schreef:
Ter opfleuring.
Afbeelding
Goh, lekker gezellig. Dat heeft me helemaal opgefleurd. :tongue:
Verdrinken kan best 'lollig' zijn hoor.
Afbeelding

Ok, sorry voor de flauwe humor. Ik zal stoppen nu.
die ken ik die is van failblog :lol1:
Afbeelding
Esther
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse dog.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther »

Zal ik hier eens wat leuks op melden?

Er is een beloning uitgeloofd voor 10.000 dollar.
En ze is gepakt. (Heb ik van een kennis gehoord).
Het schijnt een Russisch meisje te zijn.

Die mogen ze wat mij betreft ook gelijk verzuipen.. :lol:
bouvierpoedel
Zeer actief

Esther schreef:Zal ik hier eens wat leuks op melden?

Goh wat een ongelooflijk mensvriendelijk persoon ben je om een ander te verzuipen.
Dus jij bent een beter mens enzij niet.??
:denken:
Esther
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse dog.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther »

bouvierpoedel schreef:

Goh wat een ongelooflijk mensvriendelijk persoon ben je om een ander te verzuipen.

Jeetje wat een vijandigheid zeg!!
Ik zeg toch niet dat dat perse moet gebeuren of dat IK dat ga doen.
Ik bedoel ermee dat het niet normaal is wat zij deed...
Ik vind wel dat hetgeen wat zij een ander aandeed dat haar datzelfde wel mag overkomen..

Er zijn zoveel manieren om puppies weg te doen.. Verkopene en desnoods gratis weggeven of bij het asiel afgeven..
Waarom zo...
bouvierpoedel
Zeer actief

Esther schreef:
bouvierpoedel schreef:

Jeetje wat een vijandigheid zeg!!
Ik zeg toch niet dat dat perse moet gebeuren of dat IK dat ga doen.
Ik bedoel ermee dat het niet normaal is wat zij deed...
Ik vind wel dat hetgeen wat zij een ander aandeed dat haar datzelfde wel mag overkomen..

Er zijn zoveel manieren om puppies weg te doen.. Verkopene en desnoods gratis weggeven of bij het asiel afgeven..
Waarom zo...
Dus ik ben vijandig .????
Terwijl jij schrijft dat ze die ook wel mogen verzuipen.
:denken: :denken: :denken:
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

nouw wat mij betreft mogen ze dat hersenloze kind ook gewoon verzuipen hoor! Gelijk oversteken noemen ze dat, net als dat zeehondenjagers van mij doodgeknuppeld mogen worden, stropers afgeschoten, etc. Er is niets mis met de verwensingen van Esther. Ik ben et er zelfs mee eens!
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”