2de Paasdag mocht Barca WaterWerken en dit keer ging het hem heel goed af. Hij mocht deze keer in baan 2 waterwerken. Allereerst moest natuurlijk zijn zwemvermogen weer even getest worden en dat ging goed.
Ik zwem me de pokke naar mijn roepende vrouwtje maar ik zwem weer achteruit! Hoe kan dit nou toch?
Met veel Briard-enthousiasme springt hij de boot uit, nog wel gebruik makend van de anti-slip rand.
En bij de derde keer riep ik ietwat overspannen, "Muk, hij heeft écht mensen gered uit het water, heb je dat moment gezien en vastgelegd?" Oh, gut, wat hoopte ik op een volmondige
JA. Muk zei alleen maar "Euh, nee, ik kan niet overal tegelijkertijd zijn en ik ben nu even aan het beppen."
"Tjonge, jammer Muk, want hij heeft het écht gedaan, en met veel plezier." Muk ging verder met haar gesprek en ik dacht nog, zonde, het was zo'n mooi moment. Barca stapte zo de boot in, ging gewoon mee een heel eind het water op, nam een halve snoekduik uit de boot en twee mensen bracht hij al zwemmend naar de kant. Ik vond dit toch een Wereldprestatie van mijn Briard, die pas voor de tweede keer ging waterwerken. Tot ik gisteren de foto's kreeg van Muk! En, jawel, het beroemde moment is voor eeuwig vastgelegd. Muk, heel hartelijk bedankt dat je wederom deze foto's hebt genomen, maar ook dat je er was.
Ik breng jullie al zwemmend in veiligheid. En een lol dat ze hadden.

Barca, je moet iets naar links! Barca...nou, dan dirigeer ik je met mijn handen op afstand wel naar links en dat lukte!
Nog even, neem een grondpen mee, vergeet geen stoel, eventueel zonnebrandcreme plus parasol en schoenen die nat mogen worden. Droge sokken schijnt ook een slim idee te zijn. :smile1: Barca heeft de Paashaas ontmoet en mocht een echt eitje eten. De koekjesmevrouw kwam ook langs en daarna de schalen met kaas en worst. Het was wederom een dag om nooit te vergeten. Muk en WaterwerkenWest, dank jullie wel dat we mochten meedoen.