DebbieZ schreef:Hoe moet je dat Puur Pollen eigenlijk geven? Ik dacht dat je het voor het seizoen moest gaan geven, dus dan zou het nu te laat zijn om mee te beginnen. Heb hier een jeukpoedel sinds de lente. Ik zit ook aan een allergietest te denken. Zijn last is minimaal, en hij is al 10+, maar ik wil gewoon weten wat hij heeft. Maar als dan de waardes niet altijd precies overeenkomen met waar hij de meeste last van heeft, lijkt me dat wel erg vervelend. Ik ben dolblij dat hij het maar minimaal heeft. Ik zou die heftige allergieen echt vreselijk vinden voor de hond (en eigenaar, al die frustratie!).
Bij een hond ouder dan 10 jaar en minimale last, zou ik niet teveel sleutelen hoor

Een allergie wordt vaak opgebouwd in het leven, dus begint jong - meestal al rond de één jaar - en wordt in de jaren daarna heviger.
De kans dat jouw hond op zijn leeftijd dus nog heel veel last ervan krijgt, is niet erg groot (gelukkig).
Op zich maakt het niet zo heel veel uit waar hij het meeste last van heeft bij een desensibilisatie behandeling. De hond wordt namelijk behandeld voor alle allergieën die uit de test komen. Zo krijgt mijn hond voor 9 allergieën de behandeling en of nu mijt of boompollen hoog
op de lijst staat, dat maakt weinig uit.
Alleen zal wellicht de allergie die het meest aanwezig is, ondanks de behandeling toch weer kunnen opspelen.
Zoals het er nu naar uitziet, slaat bij mijn hond de behandeling wel aan, maar werkt niet voldoende in de maanden waar hij vorige jaren
het meeste last had. Dus het is net niet afdoende, zeg maar.
Daar trek je dan weer een plan uit: voor nu dus ondersteuning met medicijnen en volgend jaar in de aanloop naar augustus, wordt er
vaker de injecties gegeven. Hij kreeg ze nu elke 4 weken en dat werkt niet genoeg in augustus en september. Dus volgend jaar gaan
we vanaf maart/april elke 3 weken injecties geven totdat het seizoen weer voorbij is en dan weer terug naar 4-wekelijks.
Het is een gepuzzel, er is geen kant en klare oplossing en het is zoeken naar wat voor jouw hond werkt. Helaas is dat ook voor iedere hond anders, dus je kan ook geen passend antwoord geven.