Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef:
macho-hayley schreef:daarbij is hij prima(lieve,rustige) kinderen gewend ik heb 3 nichtjes en een neefje, twee stiefzusjes en vele kinderen in de buurt die regelmatig mee gaan wandelen en met hem knuffelen.
Hij is dus duidelijk kinderen gewend. Waarom beet hij dan dit 4-jarige kind? In "pijn" geloof ik niet; geen kind van 4 is in staat een grote herder zodanig te bezeren dat hij zich genoodzaakt ziet in het gezicht te bijten.
zo dan, vingers in ogen zijn niet pijnlijk als het kindervingers zijn?
Het zal allemaal best. Het is me alleen te toevallig voor woorden. Kind valt hond aan, TS 'struikelt' en tegelijkertijd prikt die koter die hond es effe dusdanig vals in zijn ogen zodat hij wel móet bijten. :19:
Het lijkt mij teveel op mooipraterij richting de hond.
ja maar dat is natuurlijk niks nieuws
de reacties in zulke gevallen zijn altijd nogal voorspelbaar
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

ik heb nooit gezegd dat ze bewust in zijn ogen prikte...waarschijnlijk is dit haar manier van knuffelen en kan ze dit met haar eigen hond zo doen...met Macho normaal ook wel zolang ze hem niet PER ONGELUK in zijn ogen prikt.....
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

renee-uk schreef:
tekkel schreef:
Jip schreef:Ik begrijp wat je bedoelt Tekkel maar feit blijft dat er ook kinderen zijn die zomaar "los "rondlopen op straat waar niet naar omgekeken wordt door pa en ma en die dus geen opvoeding krijgen en niet leren dat je niet zomaar als een gek op een hond kan afrennen .........
ja, kinderen doen van alles, daar zijn het kinderen voor. maar daarom hoeft een hond toch nog niet te bijten/de gelegenheid krijgen te bijten?
TS struikelde, kan me voorstellen dat je dan niet zoveel controle hebt op zo'n moment
we weten niet wat er precies is gebeurd. waarom struikelde hij? spoot die hond ineens op dat kind af? zou ook zomaar kunnen. hij had de hond nog steeds vast, ik geloof niet dat hij bewusteloos was.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
renee-uk
Zeer actief

tekkel schreef:
renee-uk schreef: heb je dat al eens meegemaakt of veronderstel je dat maar?
ik heb heel vaak meegemaakt dat ze in een kring van kleine kinderen zit (of op haar rug ligt :wink: ) en dat die kinderen overal aan zitten en hard gillen. dat is echt nooit een probleem. ze vindt het enig en gaat zodra ze de kans ziet die vieze kleverige handjes likken :I:
dat is wel iets anders dan pijn doen he
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

eefje+huig schreef:de ouders zijn verantwoordelijk voor dat kindje en ts voor haar honden maar als het niemand lukt om kindje tegen te houden en dus dit vervelende voorval plaatsvind is het gewoon een ongeluk en dan vind ik het ook erg ver gaan om de hond gelijk in beslag te nemen.
Als het dier geen pijn had gehad dan had ie waarschijnlijk niet eens gebeten,nou dan is dit wel een harde maatregel vind ik.
Mee eens.
Laatst gewijzigd door Ariane op 01 dec 2011 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

macho-hayley schreef:Neeals jij niet kan voorkomen dat jouw hond kinderen bijt, ja, doe hem dan maar gauw een muilkorf om.
en was het nu ook al in het donker? geloof niet dat ik dat ergens heb gelezen :wink:
het begon iig al donker te worden dat staat in een latere post van TS

en ik ga mijn hond echt niet muilkorven omdat ze misschien wel een kind kan bijten die ongevraagd zonder toezicht op mijn hond komt afrennen, in der oog kan prikken waardoor mijn hond een hap geeft

beetje vergezocht :roll:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

Wat vreselijk dat je nu niet weet hoe het met je hond is, wil je ons wel op de hoogte houden over hoe dit verder gaat?

Overigs vind ik het een beetje vreemd dat de ouders het kind vrolijk buiten laten spelen terwijl ze er zelf niet bij zijn, en ik denk dan niet aan bijtende honden maar meer aan vieze mannen.
life is good
dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

TS struikelde, kan me voorstellen dat je dan niet zoveel controle hebt op zo'n moment
Mischien dat de hond daar in eerste instantie ook al van schrok (is bij Bailey id wel zo) en toen ook nog vastgepakt werd :19:
renee-uk
Zeer actief

tekkel schreef:
renee-uk schreef:
tekkel schreef:
Jip schreef:Ik begrijp wat je bedoelt Tekkel maar feit blijft dat er ook kinderen zijn die zomaar "los "rondlopen op straat waar niet naar omgekeken wordt door pa en ma en die dus geen opvoeding krijgen en niet leren dat je niet zomaar als een gek op een hond kan afrennen .........
ja, kinderen doen van alles, daar zijn het kinderen voor. maar daarom hoeft een hond toch nog niet te bijten/de gelegenheid krijgen te bijten?
we weten niet wat er precies is gebeurd. waarom struikelde hij? spoot die hond ineens op dat kind af? zou ook zomaar kunnen. hij had de hond nog steeds vast, ik geloof niet dat hij bewusteloos was.
sorry hoor maar ik geloof niet dat ik hier zin in heb
het is een herder geen teckel, scheelt misschien toch iets in kracht en grootte :roll:
als ik op mijn bek ga heb ik ook geen controle over mijn honden zelfs al heb ik de riem nog vast :idea:
Laatst gewijzigd door renee-uk op 01 dec 2011 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Jip schreef:
tekkel schreef:
ja kinderen doen van alles.....en als dat kind nou eens voor jouw auto duikt als jij de straat in komt rijden .......zeg je dan ook daar zijn het kinderen voor...... :19: ik had maar beter uit moeten kijken?

Eh ja, kinderen van die leeftijd rennen wel eens ondoordacht achter een bal aan oid.

Verder vind ik het ook een vaag verhaal maar ik ben er niet bij geweest :19:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik denk wel dat de hond zich op de een of andere manier opgesloten voelde en weg wilde. als hij aan de riem zat kan ik me dat voorstellen. Het is wel een hele vervelende samenloop van omstandigheden :)
tekkel
Erelid

Jip schreef:
tekkel schreef:
ja kinderen doen van alles.....en als dat kind nou eens voor jouw auto duikt als jij de straat in komt rijden .......zeg je dan ook daar zijn het kinderen voor...... :19: ik had maar beter uit moeten kijken?
mijn auto heeft geen eigen wil, die doet wat ik zeg. dat was kennelijk niet het geval bij deze hond.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik vind het wel heel vreemd dat de politie na 1 melding of aangifte een hond in beslag neemt,daar gaat toch vaak meer overheen dacht ik?
Denk ook dat je dit moeilijk kunt voorkomen.Ik had ooit een hond die de vriendelijkheid zelve was naar alles en iedereen maar toch na 2 keer in zijn oog prikken door kindervingers ( "oh wat een mooie hond,mag ik hem aaien?" en hup,daar zaten 2 vingers in zijn oog :80:
Tweede keer de zelfde vraag en hij mocht aaien mits hij geen vingers in het oog stak.Binnen 2 tellen zaten ze er weer in.Kind weg geduwd en vervolgens wilde dat zelfde kind zodra hij ons waar dan ook maar zag de hond om de hals hangen)dat kind minder aardig vond en begon te grommen als hij die jongen zag.
Ik ben toen naar de ouders gegaan,heb ze gewaarschuwd en gezegd dat ik niet voor de gevolgen in kon staan.
Gelukkig luisterden die en heb ik nooit meer last van dat kind gehad.Ik ontliep hem zo mogelijk wel als ik de hond bij me had.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
tekkel
Erelid

renee-uk schreef:
tekkel schreef:
ik heb heel vaak meegemaakt dat ze in een kring van kleine kinderen zit (of op haar rug ligt :wink: ) en dat die kinderen overal aan zitten en hard gillen. dat is echt nooit een probleem. ze vindt het enig en gaat zodra ze de kans ziet die vieze kleverige handjes likken :I:
jezus wat ben jij een zeurpiet zeg. wie weet doen die kinderen haar wel pijn. ze leggen al haar tepeltjes de andere kant op, bijvoorbeeld. misschien doet dat wel pijn. ja renee, er zijn honden die gewoon nooit bijten. echt waar.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Nanna schreef:
Jip schreef: ik schrijf het misschien niet zo handig maar als jij ineens een kind voor je auto hebt zonder dat je dat gezien hebt dan had je niet beter uit kunnen kijken want je hebt het niet gezien...... :19:
Dan reed je te hard of je liep niet op te letten. Het is hoe dan ook altijd jouw schuld.
:ok:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Vind dat sommige mensen wel heel snel een hond veroordelen als agressief.

Mijn honden zouden ook bijten als ze pijn gedaan worden en zeker als er een vinger in een oog wordt geprikt. Jarah dan misschien niet dat is de zachtmoedigheid zelf, maar niet elke hond is hetzelfde.
Het ligt denk ik ook een beetje aan wat voor karakter een hond heeft. Vind het trouwens heel makkelijk oordelen als je zelf een schat van een hond hebt, net als mensen zijn er ook honden die niet alles over hun kant laten gaan.

Natuurlijk in een perfecte wereld worden geen kinderen of volwassenen gebeten, maar een hond is wel een dier en die denkt niet eerst na, die handelt gelijk.
Ik zou het ook fijner vinden als mijn honden iedereen even lief of aardig vinden en zelfs als ze pijn gedaan worden niks doen. Maar zo werkt het niet altijd.

En natuurlijk is het heel erg voor het kind, maar een ongeluk zit in een klein hoekje en kan gebeuren.
Dat zelfde kind had trouwens zonder toezicht ook mee genomen kunnen worden of overreden door een auto. Lekker makkelijk je kind lekker in de speeltuin zetten en dan zelf lekker bij kennissen op visite.

zo is er hier een paar jaar geleden een meisje uit haar bed gehaald en vermoord door een paar buurjongens terwijl haar ouders in een bar beneden in het winkelcentrum lekker zaten te genieten. Hoeven die gekke gasten natuurlijk niet dat kind uit bed te halen en te vermoorden, die zijn wel de hoofdschuldigen maar een klein kind helemaal alleen thuis laten vind ik niet kunnen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

Ja dat mijn dochter op een puppy afgaat of een lief uitziend klein hondje begrijp ik nog wel, maar op een herder?
Tevens is het mijn taak als mama om mijn kinderen aan te leren dat ze met hun fikken van vreemde honden afblijven.
Het blijven dieren
life is good
tekkel
Erelid

renee-uk schreef: sorry hoor maar ik geloof niet dat ik hier zin in heb
het is een herder geen teckel, scheelt misschien toch iets in kracht en grootte :roll:
als ik op mijn bek ga heb ik ook geen controle over mijn honden zelfs al heb ik de riem nog vast :idea:
oké hij had geen controle over zijn hond maar zag nog wel in de gauwigheid dat een vingertje van twee centimeter in de oogkas van zijn macho verdween. yeah right :roll:
ik geloof d'r helemaal nix van, maar dat was denk ik wel duidelijk :cool2:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

tekkel schreef:
renee-uk schreef:
tekkel schreef:
jezus wat ben jij een zeurpiet zeg. wie weet doen die kinderen haar wel pijn. ze leggen al haar tepeltjes de andere kant op, bijvoorbeeld. misschien doet dat wel pijn. ja renee, er zijn honden die gewoon nooit bijten. echt waar.
maupie zou ook nooit gebeten hebben voor zoiets, dat durf ik ook wel wat om te verwedden. Maar niet iedere hond is hetzelfde en dat het hond bijt als je m een vinger in zijn oog steekt vind ik eerlijk gezegd neit echt een probleem. Als iemand dat bij mij doet krijgt ie ook een klap voor zijn kop. Sommige honden zijn nou eenmaal goedzakken, er zijn ook honden die dit niet pikken. En als de hond neit het idee heeft dat ie wegkan, wat moet ie dan behalve uitvallen?
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Tsja ik struikelde...heb de hond nog vast aan een lange politielijn(ik ben een zij trouwens)..kind rent naar hond toe ondanks de waarschuwing...nog steeds geen probleem maar niet fijn natuurlijk dat ze niet luistert...tot ze hem per ongeluk pijn doet en hij hapt..
En macho is absoluut geen pieperd...dus als hij jankt heeft het hem echt wel pijn gedaan....
Daarbij hapt hij eenmaal..laat meteen los en loopt daarna rustig met me mee terwijl ik het meisje optil om naar huis te brengen.
Zoiets wil je natuurlijk nooit meer meemaken...vandaar dat ik zelf heb aangegeven akkoord te gaan met een muilkorf verplichting...want blijkbaar kun je er dus niet vanuit gaan dat mensen en kinderen je hond niet pijn doen waardoor hij misschien hapt.
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Nanna schreef:Het zal allemaal best. Het is me alleen te toevallig voor woorden. Kind valt hond aan, TS 'struikelt' en tegelijkertijd prikt die koter die hond es effe dusdanig vals in zijn ogen zodat hij wel móet bijten. :19:
Het lijkt mij teveel op mooipraterij richting de hond.
Dat staat er niet.
prikte hem daarbij per ongeluk in zijn ogen met haar vingers..macho jankte
Het was dus per ongeluk en Macho had duidelijk pijn anders zou hij niet janken.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Jip schreef:
Nanna schreef:
Jip schreef: ik schrijf het misschien niet zo handig maar als jij ineens een kind voor je auto hebt zonder dat je dat gezien hebt dan had je niet beter uit kunnen kijken want je hebt het niet gezien...... :19:
Dan reed je te hard of je liep niet op te letten. Het is hoe dan ook altijd jouw schuld.
mwah......en als het kindje doet alsof ze blijft wachten op de stoep en dan ineens besluit er toch voor te springen.....geloof me ze zijn er..... :roll:

maar goed voor mij valt het onder de categorie ongelukken als het echt zo is gebeurd als staat geschreven door TS
dan heb je nog niet goed opgelet, lijkt me ook sterk dat een kind expres voor een auto springt :roll:
je had op dat moment ook nog langzamer langs dat kind kunnen rijden. en gewoon goed opletten. niet gelijk aannemen dat een kind blijft staan als ie ff stilstaat
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

een hond kan niet praten die communiceert o.a. dmv zijn bek
zoals ik lees heeft de hond eerst gejankt maar toen het kind nog niet losliet gaf die een hap

sorry.. maar ik zie dit als normaal honden gedrag

dat die ouders er niet bij waren en dat kind niet wou luisteren vind ik veel ergelijker :hmmm:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

macho-hayley schreef:Tsja ik struikelde...heb de hond nog vast aan een lange politielijn(ik ben een zij trouwens)..kind rent naar hond toe ondanks de waarschuwing...nog steeds geen probleem maar niet fijn natuurlijk dat ze niet luistert...tot ze hem per ongeluk pijn doet en hij hapt..
En macho is absoluut geen pieperd...dus als hij jankt heeft het hem echt wel pijn gedaan....
Daarbij hapt hij eenmaal..laat meteen los en loopt daarna rustig met me mee terwijl ik het meisje optil om naar huis te brengen.
Zoiets wil je natuurlijk nooit meer meemaken...vandaar dat ik zelf heb aangegeven akkoord te gaan met een muilkorf verplichting...want blijkbaar kun je er dus niet vanuit gaan dat mensen en kinderen je hond niet pijn doen waardoor hij misschien hapt.

dus je struikelde voor ze naar de hond rende, hebt de hond niet los gelaten tijdens het stuikelen, dan had je hem toch weg kunnen houden bij het kind? of mis ik nu iets?
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

StormenRoxy schreef:
Nanna schreef:
Evengoed ga je niet je auto de deur uit doen, omdat het misschien ooit eens gebeurt dat je iemand aanrijdt en leer je je kinderen dat ze moeten uitkijken met oversteken (ook al zullen ze dat niet altijd doen, daar blijven het kinderen voor).
En dat vind ik ook van honden, je gaat niet een "normale" hond, die doorgaans geen agressie vertoont muilkorven, omdat misschien een keer de omstandigheden zo samenlopen dat jouw hond wel agressief reageert. Bovendien mis ik of de hond in deze kwestie serieus gebeten heeft, of van schrik/pijn/noem maar op een snauw heeft gegeven en daarbij het kindje geschampt heeft. Vind ik in de beoordeling van de hond nogal een verschil.
renee-uk
Zeer actief

tekkel schreef:
renee-uk schreef:
tekkel schreef:
nou eerlijk gezegd vind ik jou meer een zeurpiet en ik betwijfel dat niet bijten
het is snauwen en dat is normaal hondengedrag dat zelfs jouw eebje zal hebben als ze haar drempel overgaan.

als die hond echt gebeten had had dat kind van 4 het niet na kunnen vertellen.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

tekkel schreef:
renee-uk schreef: sorry hoor maar ik geloof niet dat ik hier zin in heb
oké hij had geen controle over zijn hond maar zag nog wel in de gauwigheid dat een vingertje van twee centimeter in de oogkas van zijn macho verdween. yeah right :roll:
ik geloof d'r helemaal nix van, maar dat was denk ik wel duidelijk :cool2:
dus jij kan meteen ook niet meer kijken als je gevallen bent?
wat een onzin kraam jij hier uit zeg, niet te geloven.
Afbeelding

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

StormenRoxy schreef:
Nanna schreef:

Vind ik niet altijd waar, hier bracht een moeder jaren geleden haar kind naar school en zette haar auto voor het zebrapad neer en liet het kind oversteken, de automobilist die haar aanreed had dat kind helemaal niet gezien, oke als hij tien kilometer had gereden was het misschien iets minder erg geweest, maar over het algemeen is 30 kilometer rijden al te hard voor een kind.

Ik vind het niet altijd de schuld van de automobilist, een kind kan ook ineens oversteken terwijl jij op dezelfde hoogte rijd dan wordt het toch wel moeilijk om op tijd te remmen. Mensen die zelf geen kinderen hebben denken er soms ook anders over en hebben er geen erg in dat kinderen over kunnen steken, zat jaren geleden eens bij iemand in de auto die reed helemaal niet te hard door een straat maar er speelde kinderen op de stoep en ik zei rijd nou nog iets langzamer er spelen daar kinderen maar die persoon vond dat die kinderen maar uit moesten kijken en op de stoep moesten blijven. Pas nadat ze zelf kinderen had begreep ze het beter.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

StormenRoxy schreef:
dan heb je nog niet goed opgelet, lijkt me ook sterk dat een kind expres voor een auto springt :roll:
je had op dat moment ook nog langzamer langs dat kind kunnen rijden. en gewoon goed opletten. niet gelijk aannemen dat een kind blijft staan als ie ff stilstaat
Die kinderen hebben wij dus wel in de straat. Die vinden het een leuk spel om letterlijk voor voorbijrijdende auto's te springen. Dat gebeurt dus wel. Onderschat een kind wat dat betreft nooit, zij zien gewoon geen gevaar.

Wat gaat de advocaat doen om de hond zo snel mogelijk weer terug te krijgen?
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Jeetje wat een aannames allemaal :scratch:
Volgens mij kun je raden naar wat er gebeurd is tot je een ons weegt maar als je er niet bij was kun je ook geen oordeel vellen.
@ts: hoop de je je hond snel weer hebt en dat ie door de testen komt en dat dat kindje er verder niets blijvends aan over houdt :ugh: .
Groetjes Belinda
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”