Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Aantal honden: 2
Contacteer:

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Ongelezen bericht door macho-hayley »

[/img]Mijn hond Macho is dinsdag na een bijtincident in beslag genomen.
    Ik liet hem uit, aangelijnd, en uit het niets kwam een kind op hem afgerend..ik riep dat ik dit niet wilde omdat zij altijd zeer wild en lomp met honden omgaat..helaas struikelde ik en bedacht het meisje zich geen moment en vloog op hem af pakte hem bij zijn kop en prikte hem daarbij per ongeluk in zijn ogen met haar vingers..macho jankte maar het kind liet nog niet los en hij hapte...gevolg een gaatje in haar wang.
    Twee uur later wordt mijn hond door hondengeleiders opgehaald.
    Hij is afgevoerd naar een plek die ze mij niet mogen vertellen, ook wordt je niet op de hoogte gehouden hoe het met hem gaat.
    Meteen heb ik contact gezocht met de werkgroep hulp voor inbeslag genomen honden die mij een aantal goede tips hebben gegeven en een goede 'honden'advocaat hebben aanbevolen. Die heb ik ook meteen gecontacteerd en hij zal mij voortaan bijstaan.
    Vele mensen uit mijn omgeving, familie en vrienden maar ook mensen van de hondenschool, instructeurs enzv.enzv. zullen brieven schrijven met hun mening over de hond en dat hij nooit zulk gedrag heeft vertoont.
    Tevens heb ik zelf aangegeven akkoord te gaan met een muilkorfgebod en vrijwillig in therapie te gaan bij een gedragtherapeut.
    Tsja en nu is het maar afwachten...

Mocht er nog iemand tips hebben dan hoor ik het graag...
    Laatst gewijzigd door macho-hayley op 11 apr 2012 06:27, 3 keer totaal gewijzigd.
    Afbeelding
    Fizgig
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...

Ongelezen bericht door Fizgig »

Pfff wat erg. Waren dat nou de animal cops? Heb je getuigen? Dat is altijd wel nuttig natuurlijk. Verder kan ik je niet helpen, ik wens je veel sterkte.
    Char7
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
    Aantal honden: 1
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

he getver wat een rot verhaal..
    Geen tips, maar ik hoop dat je snel je hond terug hebt!
    Magic
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Nanna schreef:
    macho-hayley schreef: Ik liet hem uit, aangelijnd, en uit het niets kwam een kind op hem afgerend..ik riep dat ik dit niet wilde omdat zij altijd zeer wild en lomp met honden omgaat..helaas struikelde ik en bedacht het meisje zich geen moment en vloog op hem af pakte hem bij zijn kop en prikte hem daarbij per ongeluk in zijn ogen met haar vingers..macho jankte maar het kind liet nog niet los en hij hapte...
    Ik vind het eerlijk gezegd wel een wat vreemd verhaal :19: . We horen het hier natuurlijk ook maar van één kant.
    Ik mis ook een stukje van het verhaal. Wie waren die hondengeleiders? Is er politie bij geweest? Heb je je hond vrijwillig mee gegeven of hadden ze een bevel tot in beslag name? Waren er getuigen, etc?
    Afbeelding
    Iedere dag feest!
    Echo
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Ik kan je helaas geen tips geven maar vind dat je het goed aanpakt. Hopelijk krijg je je hond weer terug en zal hij met muilkorf en training geen kinderen meer bijten (want ja niet alle kinderen weten hoe ze met honden om moeten gaan). Veel succes!
    Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
    Afbeelding
    mim
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Nanna schreef:
    macho-hayley schreef: Ik liet hem uit, aangelijnd, en uit het niets kwam een kind op hem afgerend..ik riep dat ik dit niet wilde omdat zij altijd zeer wild en lomp met honden omgaat..helaas struikelde ik en bedacht het meisje zich geen moment en vloog op hem af pakte hem bij zijn kop en prikte hem daarbij per ongeluk in zijn ogen met haar vingers..macho jankte maar het kind liet nog niet los en hij hapte...
    Ik vind het eerlijk gezegd wel een wat vreemd verhaal :19: . We horen het hier natuurlijk ook maar van één kant.

Dit kwam ook gelijk in mij op :19:
    Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
    macho-hayley
    Zeer actief
    Contacteer:

Nee het waren gewone agenten..die uiteindelijk de hondenbrigade hebben gebeld en hij is afgevoerd met de dierenambulance. Het rare was ook dat de agenten helemaal niet wisten wat ze in zo'n situatie moesten doen. Een van de agenten is zelfs met me mee naar binnen geweest en heeft even bij de hond in 1 ruimte gezeten.
    Afbeelding
    mito
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Ik heb er geen ervaring mee, geen tips helaas. Ik hoop dat het snel geregeld is dat hij terug is.
    Ik ben wel verbaasd dat na 1 keer happen je hond gelijk in beslag wordt genomen. Is dat normaal?
    Afbeelding
    Fizgig
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Zijn er al eerder incidenten geweest, de politie schijnt een dossier bij te houden van honden waar ze klachten over krijgen. Het zou dus volgens mij ook kunnen dat er zo'n dossier ligt terwijl je dat niet weet. Dus klachten, geen aangiften. Dat kunnen mensen ook doen als hij veel blaft of wel eens los loopt waar het niet mag.
    macho-hayley
    Zeer actief
    Contacteer:

Tsja ik laat de hond aangelijnd uit...kind kom uit de speeltuin gerend..ik zeg nog dat ik het liever niet heb maar niet omdat hij agressief is o.i.d. helaas struikelde ik en pakte ze hem bij zijn kop om hem waarschijnlijk een knuffel te geven..helaas prikte ze hem daarbij in zijn oog...hij jankt..en zij blijft hem vasthouden waarna hij hapt...mijn buurjongen was er bij trouwens...iets anders kun je er niet van maken ik had hem niet los en heb haar niet gevraagd de hond te aaien..daarbij is hij prima(lieve,rustige) kinderen gewend ik heb 3 nichtjes en een neefje, twee stiefzusjes en vele kinderen in de buurt die regelmatig mee gaan wandelen en met hem knuffelen.
    April dit jaar liep ik nog op busschloo tijdens de grote hondenwandeling waar hij tussen onwijs veel honden,mensen en kinderen losliep.
    Helaas blijft een hond een dier die kan reageren, zeker als hij pijn heeft.
    Afbeelding
    macho-hayley
    Zeer actief
    Contacteer:

Nee hoor, hij heeft nooit gebeten, en blaft ook niet(overmatig)...hij is vrijwel nooit alleen ook. Het meisje was een jaar of 4/5 en liep zonder toezicht van de ouders buiten na 5en toen het al donker begon te worden. Ik heb haar meteen onder de arm genomen en wilde haar naar huis toe brengen...waar dus helemaal niemand was...
    Afbeelding
    lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Wat een verhaal! Hoe gaat het nu met het kind? Ben je daar al langs geweest met een presentje?
    tekkel
    Erelid
    Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

mito schreef: Ik ben wel verbaasd dat na 1 keer happen je hond gelijk in beslag wordt genomen. Is dat normaal?
    als een hond op straat een kind in z'n gezicht bijt mag hij van mij wel in beslag worden genomen hoor. ongeacht de omstandigheden. dat moeten ze daarna dan maar rustig gaan uitzoeken.
    "No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
    sbientje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador Retriever
    Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

er zal toh wel door iemand aangifte gedaan zijn, anders weet de politie van niets lijkt me? Vervelend verhaal iig, ik hoop dat ie snel bij je terugkomt
    joyce83
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

Jeetje wat een verhaal! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat je hond weer snel thuis komt.
    those we loved don't go away they walk beside us everyday
    unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
    Me_and_Sandy
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Hadden ze wel een bevel tot in beslag name? Mijn ex heeft dit meegemaakt, maar dat was in het buitenland.

Heb je al contact gehad met een advocaat? Dat zou ik persoonlijk als eerste doen.

Ik hoop dat je snel meer weet, en de hond weer thuis komt.
    Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 01 dec 2011 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
    macho-hayley
    Zeer actief
    Contacteer:

Volgens de politie was het protocol dat zo'n hond gelijk in beslag wordt genomen, dat wordt besloten door de officier van justitie.
    Ik kon volgens hun kiezen tussen vrijwillig meegeven en anders kwamen ze hem met een bevel in beslag nemen en dan zou hij met een vangstok in de ambulance worden gezet(ja wat moet je dan?).
    Ik ben natuurlijk al langs geweest met een knuffel en knutsel dingetje...helaas zijn die mensen vrijwel nooit thuis... dus heb ik er een kaartje bij gedaan en bij hun laten bezorgen.
    Tsja en ik verzin dit niet anders zou ik hier niet zelf mijn verhaal neerzetten natuurlijk....
    Afbeelding
    Me_and_Sandy
    Zeer actief

Dat is wel netjes, jammer dat ze niet thuis zijn. Dat zou ik ook doen (en dan hup naar de advocaat)
    Heeeeel misschien kan je de ouders uitleggen wat jij hebt gezien en ze zover krijgen dat de aangifte (neem aan dat ouders aangifte hebben gedaan) laten intrekken.
    Eefje83
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

als er geen aangifte is gedaan kunnen ze helemaal niet tot in beslagname overgaan volgens mij.
    Daarbij is dit het eerste incident volgens eigen zeggen dus ik vind het vreemd dat ie gelijk is meegenomen.
    En de omstandigheden spelen toch zeker ook wel mee,in dit geval had mijn hond ook gebeten denk ik.
    Ik zou als ik jou was kontakt zoeken met de hondengeleider,die kan je vast verder van informatie voorzien,niet waar de hond verblijft,dat is geheim,maar wel wat de verdere gang van zaken is denk ik.
    En wat raar dat er niemand bij dat kindje thuis was of toezicht hield,heel vreemd.
    Heb je inmiddels de ouders wel gesproken?
    macho-hayley
    Zeer actief
    Contacteer:

Wat dacht je van gewoon een muilkorfgebod tot het onderzocht is..zeker als er verder niks bekend is...nee wat doen ze dan..rukken een hond bij zijn baas weg smijten hem in een kennel waar hij nauwelijks uitkomt en zit daar dan soms weken..soms maanden en soms jaren...raken getraumatiseerd en worden dan vanuit het niets aan een test onderworpen die ze vaak niet doorstaan vanwege de omstandigheden waarin ze op dat moment leven.
    Tsja mijn instructrice is tevens gedragstherapeut en heeft nog nooit ook maar iets van agressiviteit bij hem opgemerkt...wie ik het ook vertel er is nog niemand geweest die heeft gezegd van goh dat had ik wel verwacht...
    Daarbiij beet de hond uit noodweer...als dit niet zo was geweest had ik hem zelf wel een spuit gegeven..
    Afbeelding
    kipo
    Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik weet niet of ik hem dan vrijwillig meegegeven had, ik snap jouw keuze wel, maar ik vraag me toch af of dat dwangbevel er wel gekomen was. Bovendien, op het moment dat ze er idd met een bevel staan, kan ik altijd nog besluiten om wel mee te werken en hem zelf in de dierenambulance zetten.
    Nogmaals, ik veroordeel jouw keuze niet, maar vanachter mijn schermpje, met mijn honden veilig aan mijn voeten, is dit wel wat er door me heen gaat.
    lets have fun

[quote="macho-hayley"]Wat dacht je van gewoon een muilkorfgebod tot het onderzocht is..zeker als er verder niks bekend is...nee wat doen ze dan..rukken een hond bij zijn baas weg smijten hem in een kennel waar hij nauwelijks uitkomt en zit daar dan soms weken..soms maanden en soms jaren...raken getraumatiseerd en worden dan vanuit het niets aan een test onderworpen die ze vaak niet doorstaan vanwege de omstandigheden waarin ze op dat moment leven.
    quote]

Hoe weet je dat nou? Dit was toch de eerste keer?

Of kom je hier alleen maar een praatje pot maken.
    dicyvo

Ongelezen bericht door dicyvo »

Wat een vervelende situatie voor beide partijen.
    Ik hoop echt dat het snel uitgezocht wordt en je hond snel weer thuis is.
    Eefje83
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

macho-hayley schreef:Wat dacht je van gewoon een muilkorfgebod tot het onderzocht is..zeker als er verder niks bekend is...nee wat doen ze dan..rukken een hond bij zijn baas weg smijten hem in een kennel waar hij nauwelijks uitkomt en zit daar dan soms weken..soms maanden en soms jaren...raken getraumatiseerd en worden dan vanuit het niets aan een test onderworpen die ze vaak niet doorstaan vanwege de omstandigheden waarin ze op dat moment leven.
    Tsja mijn instructrice is tevens gedragstherapeut en heeft nog nooit ook maar iets van agressiviteit bij hem opgemerkt...wie ik het ook vertel er is nog niemand geweest die heeft gezegd van goh dat had ik wel verwacht...
    Daarbiij beet de hond uit noodweer...als dit niet zo was geweest had ik hem zelf wel een spuit gegeven..
    Ik ben het met je eens hoor maar ja,het is nu eenmaal zo en dan moet je daarop acteren,hoe het misschien had moeten gaan heb je nu niks aan.
    Die hond moet daar weg en dat moet je voor elkaar zien te krijgen,neem kontakt op met de hondengeleider die erbij betrokken was,laat je advocaat kontakt zoeken met de officier van justitie die toestemming gaf voor inbeslagname en verder heb je het denk ik niet erg in de hand.
    Als zo'n beslissing eenmaal genomen is word het een getouwtrek en daar schiet niemand wat mee op.
    Als het echt allemaal een stom ongeluk was zul je de hond vast ook weer snel terug hebben
    sterkte hoor!
    macho-hayley
    Zeer actief
    Contacteer:

Mensen die ik op straat tegenkwam die wisten waar de moeder waarschijnlijk was en hebben het kindje daarheen gebracht zodat ik de hond kon wegbrengen...meteen daarna ben ik er heen gegaan om te informeren hoe het ging maar ik werd meteen zwaar bedreigd door omstanders.De politie kwam toen ook te plaatse en verzocht mij naar huis te gaan omdat het uit de hand kon lopen.
    Zij is toen meegelopen en bij mij binnen geweest.
    De ouders zullen waarschijnlijk aangifte hebben gedaan.
    Helaas heb ik ze nog niet gesproken omdat ze er nooit zijn..maar ik ga het straks zeker weer proberen.
    Afbeelding
    Me_and_Sandy
    Zeer actief

Waar waren de ouders van het kind ten tijde van dat bijt incident? En hoe oud is het kind? Je hebt nog gewaarschuwd en dan toch om de nek gaan hangen nog wel.

Er zijn altijd twee kanten, maar ik vind de in beslag name niet rijmen met het verhaal wat hier wordt omschreven.
    Ik heb wel een naam van een agent bij de hondenbrigade. Hij werkt in leiden en is erg begaan, misschien kan je hem bellen om te vragen hoe en wat? PB als je zijn naam wilt weten
    Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 01 dec 2011 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
    Ariane
    Erelid
    Mijn ras(sen): Teckel
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

lets have fun schreef:
    macho-hayley schreef:Wat dacht je van gewoon een muilkorfgebod tot het onderzocht is..zeker als er verder niks bekend is...nee wat doen ze dan..rukken een hond bij zijn baas weg smijten hem in een kennel waar hij nauwelijks uitkomt en zit daar dan soms weken..soms maanden en soms jaren...raken getraumatiseerd en worden dan vanuit het niets aan een test onderworpen die ze vaak niet doorstaan vanwege de omstandigheden waarin ze op dat moment leven.
    quote]

Hoe weet je dat nou? Dit was toch de eerste keer?

Of kom je hier alleen maar een praatje pot maken.
    Nou, dat heb ik ook wel eens gehoord en gelezen hoor.
    En wat is een praatje pot :scratch:

@TS: ik ken jou niet, noch je honden, maar ik kan me zo voorstellen dat hij van de pijn beet.
    Een reactie daarop en ik denk dat dat best vaker kan gebeuren, dus niet alleen door jouw hond.

Sterkte, ik hoop dat je hem gauw weer thuis hebt :ok:
    Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
    Ariane
    Erelid
    Mijn ras(sen): Teckel
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Jip schreef: maar ik lees dat hij ook al eens een buurman te pakken heeft gehad?
    Waar lees je dat?
    Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
    lets have fun

Een praatje pot is een onzin praatje, voor de gezelligheid.

Ik vind het hele varhaal zo ver gezocht. Maar vooruit, het kan natuurlijk echt zo gegaan zijn.

Ik vind het nog het zieligs voor die kleuter van 4. Blijkbaar helemaal alleen thuis en dan ook nog in haar gezichtje gebeten worden door een vreemde hond. Arm kind.
    macho-hayley
    Zeer actief
    Contacteer:

De ouders waren bij kennissen een paar straten verderop...moet zeggen dat dat bij mij in de buurt vrij normaal wordt gevonden.
    De agente gaf aan dat ik beter boos tegen dat kind had moeten schreeuwen dat ze weg moest gaan. Ook buurtbewoners gaven aan dat dat kind alleen luistert als je kwaad op haar wordt :S
    Het kind is 4 of 5.
    tsja mijn buurjongen van 14 was erbij, en had mijn andere hond vast. Hij heeft wel een verklaring afgelegd en dit verhaal verteld maar ik vraag me af wat ze kunnen met een verklaring van een minderjarige..verder was er niemand bij.
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”