Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meedenken.??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: meedenken.??

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Afbeelding

wat denken jullie hiervan?
Raad eens wat in deze kruising met poedel zit (een hint qua karakter zou ik niet wteen wat eruit moet komen, maar estetisch gezien vind ik het wel wat)
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Of deze, ook errug leuk om te zien
Afbeelding

maar ook weer vooal estetisch denk ik
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Cleva schreef:
lieke schreef:Deze kruising is in Amerika, dus ze zullen wel een Amerikaan hebben gebruikt :mrgreen: .

Zou trouwens sowieso een Amerikaan nemen, ook voor de vacht. Ik weet niet wat een wolbaal van het Engelse type in combinatie met een poedelvacht zou opleveren. Waarschijnlijk een soort pulivacht.
Hoewel, kun je je nakomelingen wel weer kwijt aan Nanna. :mrgreen:

Voor een reu met draadjeshaar doe ik mee!

Nou Kees, zo ben je dan al twee pups kwijt. 3 als ik Nanna meereken. :cheer:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Mit schreef:Met een Boxer of Amerikaanse Bulldog :LOL: :LOL:
Oh dan zou ik meteen een pup bestellen! :lol1:
Ik ook :lol1:
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Nanna schreef:Bakkie staat ook beschikbaar hoor ;-) Ik heb hier een heel dekstation :LOL:
Geeft errug leuke kleurtjes en is socialer dan sociaal. Alleen werkwillig is ie niet, hij trut liever rond op schoot ;-) Maar die moet je ook hebben. Voor bij autistische kinderen zou het een gedroomde combi zijn.
Oh, daar wil ik ook wel een pup van! Bakkie x Tres!
Wat voor kleurtjes kunnen daaruit komen? :mann:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Brigitte schreef:
Mit schreef:Met een Boxer of Amerikaanse Bulldog :LOL: :LOL:
Oh dan zou ik meteen een pup bestellen! :lol1:
Ik ook :lol1:
vroegah wel, nu zou ik zeggen probeer een Cane wattes, gehoorzaam en werk lustig, rustig als het nodig is of kan, en klaar voor actie als het kan of moet :pffff: :ok: .
O ja de meeste hebben een kleiner formaat dan mijn reus dus dat ken makkelijk :ok:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Kruising Glenn-Poedel lijkt me wel erg mooi :ok:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

H;e gadver denk je op een rashonden sitte te zitten willen ze allemaal een bastaard. :schrik: :schrik: :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Panna schreef:
Nanna schreef:Bakkie staat ook beschikbaar hoor ;-) Ik heb hier een heel dekstation :LOL:
Geeft errug leuke kleurtjes en is socialer dan sociaal. Alleen werkwillig is ie niet, hij trut liever rond op schoot ;-) Maar die moet je ook hebben. Voor bij autistische kinderen zou het een gedroomde combi zijn.
Oh, daar wil ik ook wel een pup van! Bakkie x Tres!
Wat voor kleurtjes kunnen daaruit komen? :mann:
Bakkie kan bij een Pulidame alle kleuren vererven. Wit, zwart, grijs en maszkos fako (zoals hijzelf). Hoe dat bij een poedel werkt weet ik niet...
Dan vererft dat bij Tres ook zo.
Die heeft ook wit achter zich en is zelf grijs.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

bouvierpoedel schreef:H;e gadver denk je op een rashonden sitte te zitten willen ze allemaal een bastaard. :schrik: :schrik: :LOL: :LOL:
nou ik niet hoor, tenminste niet als ze speciaal gefokt gaan worden.
dan neem ik liever een kruisinghondje dat er al is, asiels zitten er vol mee!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

sorry, ik ook niet, sterker nog, ik zou mijn hond niet lenen voor een dekking x maal.
maar daarom is een beetje fantaseren en bedenken nog wel heel erg leuk :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ja zoveel was me al duidelijk :wink:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Mit schreef:Ik vond die Catahoula-poedels leuk :I:

volgens mij zocht Kees ook op gezondheid ;-) en geloof dat ze daar nog niet heel erg in uitblinken die Catahoula's
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Nou als je een nestje krijgt met poedel X collie dan weet ik niet of ik de verleiding kan weerstaan :I: Zowel qua karakter als uiterlijk lijken het me onwijs gave honden.
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:sorry, ik ook niet, sterker nog, ik zou mijn hond niet lenen voor een dekking x maal.
maar daarom is een beetje fantaseren en bedenken nog wel heel erg leuk :mrgreen:
Ik wel ;-) Mits beide ouderdieren goed gezond en getest zijn. En er een visie achter die dekking zit.
Plus al wat geïnteresseerde pupkopers die helemaal niet op een rashond zitten te wachten maar wel op een zorgvuldig gefokte pup. :ok:
ach ja, ik kan me nog herinneren van niet al te lang geleden dat je iedereen die een gezonde hond wilde aanraadde er een met stamboom te nemen.
niks zo veranderlijk als het weer, behalve nanna natuurlijk :LOL:
vraag me alleen wel af als Glenn wat minder leuk was geweest hoe je dan tegenover stamboomloze honden had gestaan :scratch:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:sorry, ik ook niet, sterker nog, ik zou mijn hond niet lenen voor een dekking x maal.
Ik wel ;-) Mits beide ouderdieren goed gezond en getest zijn. En er een visie achter die dekking zit.
Plus al wat geïnteresseerde pupkopers die helemaal niet op een rashond zitten te wachten maar wel op een zorgvuldig gefokte pup. :ok:
ach ja, ik kan me nog herinneren van niet al te lang geleden dat je iedereen die een gezonde hond wilde aanraadde er een met stamboom te nemen.
niks zo veranderlijk als het weer, behalve nanna natuurlijk :LOL:
vraag me alleen wel af als Glenn wat minder leuk was geweest hoe je dan tegenover stamboomloze honden had gestaan :scratch:
Ach ja, nieuwe ronde, nieuwe kansen dan toch?
renee-uk
Zeer actief

ik heb ook niks tegen bastaards, ik heb er alleen wat tegen als die met het overschot aan honden dat er al is bewust gefokt gaan worden.
maar ik heb ook nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik vind dat er sowieso veel te veel gefokt wordt, met stamboomhonden net zo goed.
Afbeelding

Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

Een kruising uit twee stamboomhonden van verschillende rassen die met zorg bij elkaar uitgezocht zijn, uit gezonde lijnen en getest op erfelijke afwijkingen, doet voor mij niets onder voor een pup uit twee stamboomouders van hetzelfde ras. Waarbij de stamboom voor mij dus niets meer is dan een afstammingsbewijs.
Het uiterlijk en karakter van de tweede is beter te voorspellen, dat wel.

Zomaar twee honden waarvan je de achtergrond niet kent op elkaar zetten vind ik dan weer niets.
Ik zou dan ook geen interesse hebben in een pup van Glenn. Hoe lief en leuk hij ook is, je hebt geen idee wat erachter zit :wink:

Fokken is gokken, maar als je een beetje je best doet, kun je wel gokken met voorkennis.
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef: Ik heb vroeger zelf al bastaards gehad ;-) Ook een kruising Collie, Cita. Dus ik heb niets tegen bastaards. Integendeel.
Op een gegeven moment veranderen inzichten, dat kan. En ik ben me steeds meer gaan ergeren aan die gesloten stamboeken en de ellende die er uit voort kan vloeien. Of wou je zeggen dat de gemiddelde rashond steeds gezonder wordt?
overigens hebben die vroegere bastaarden van je je er niet van weerhouden tot voor kort de rashonden te promoten en ben je pas sinds Glenn weer de andere kant heen gevlogen en dat was wat ik eerder ook zei, niet dat je iets tegen bastaarden zou hebben.
Afbeelding

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Werkdrift geeft ie dan wel weer door.
Dumas is een ontzettende werker. Maar ook super sociaal en knuffelig ;)
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik zou ook wel eens een poedel x kooiker willen zien.
Vind Kooikertjes enorm leuk om te zie, maar heb begrepen dat de karaktertjes niet allemaal even gezellig zijn. Dat zou dan van de poedel moeten komen :)
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:
Ik zou het ook niet doen maar als het dan zo gedaan wordt met gezonde en geteste ouderdieren dan kan ik me er nog wel enigzins in vinden.
Maar Bakkie is toch een uitzetreu waarover de fokster beslist tav dekkingen?
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Nanna schreef:
tineke schreef:
Nanna schreef:
Ik zou het ook niet doen maar als het dan zo gedaan wordt met gezonde en geteste ouderdieren dan kan ik me er nog wel enigzins in vinden.
Maar Bakkie is toch een uitzetreu waarover de fokster beslist tav dekkingen?
Ja, tulijk ;-) Het is ook allemaal maar heel hypothetisch.
tja een oepsje in natuurlijk zo gebeurd kon je niks aan doen. hij luisterde niet toen hij die loopse teef rook
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik zal wel heel saai zijn maar wat ik hier af en toe lees zijn poedels best wel druk...
Ik zou daar geen druk of wat labiel ras bij gebruiken. Niet voor niets zullen de retrievers al wel in die combi zijn gebruikt zijn altijd leuke honden die daar uitkomen en een Bouvier/poedel lijkt MIJ helemaal top.
Ik snap je idee niet zo, wat is er mis met het gewoon fokken met je honden???
bouvierpoedel
Zeer actief

crutz schreef:
Mit schreef:Ik vond die Catahoula-poedels leuk :I:

volgens mij zocht Kees ook op gezondheid ;-) en geloof dat ze daar nog niet heel erg in uitblinken die Catahoula's
:ok:
Vantevoren zou ik zo nagaan bij mijn contacten bij de hulphondenscholen of ik daar wat puppen aan kan schenken.
Dus dat zou mijn eerste insteek zijn ,vandaar ook karakter eigenschappen waar ik het over had.
De rest zal verkocht moeten worden..
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Mij lijkt een kruising Rhodesian Ridegeback x Poedel erg leuk, dan krijgt de poedel meer bone en hopelijk wat minder spitsmuilen :F:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef: En hoe erg is het dat ik tegenwoordig een stamboomloze hond prefereer boven eentje mèt stamboom?
niet.
het is de manier waarop je dat promoot waardoor ik me zo nu en dan eens achter mijn oren krab ;)
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef: En hoe erg is het dat ik tegenwoordig een stamboomloze hond prefereer boven eentje mèt stamboom?
niet.
het is de manier waarop je dat promoot waardoor ik me zo nu en dan eens achter mijn oren krab ;)
Je krabt maar een eind weg ;-) Maar van mij mag je de volgende keer zó weer een stamboomduitser nemen hoor. :mrgreen:
Ik breng niemand ergens vanaf. Allemaal heerlijk zelf weten.
Maar ik maak mij dus wel degelijk ernstig zorgen over de toekomst van de rashond, als het doorgaat zoals nu. Zodra stamboeken opengaan en er wat soepeler mee omgegaan wordt zal ik wellicht weer de eerste zijn die een hond met papieren koopt. :ok:
das boffen dan :cheer:

maar FYI, ook ik heb bastaardjes gehad hoor en look-a-likes en die waren niks minder waardevol voor me dan mijn stamboomhonden.
Afbeelding

jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

springer-poedel :I: :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Cleva schreef:Hoe zijn de bouvierxpoedels? We hebben er vroeger een gehad en die was enig.
Ik vind ze leuk :mrgreen:
Afbeelding

De leukste kruising overigens die ik ooit gezien heb was een kruising Bouvier x Saluki.
We hadden 2 broertjes op de hondenschool waar ik trainde lopen.
Zo leuk, redelijk leergierig :denken: :mrgreen: en razendsnel :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”