Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaring met hondenuitlaatservice?
Moderator: moderatorteam
- Villa Viervoeter
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatiër
- Aantal honden: 1
Re: Ervaring met hondenuitlaatservice?
Ik kreeg het van vier verschillende mensen te horen waaronder de postbode die elke dag zag dat hij zat en maar een halve ronde liep. Toen was eigenlijk al een beetje get vertrouwen weg. Ik heb toen nog een mail gestuurd naar die jongen en ik kreeg geen antwoord. Tja.. Dat zegt dan ook al wat, niet?O
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Yvet schreef:Sjezus wat ontzettende l*l de behanger is die vent eigenlijk zoiets doe je gewoon niet om een hond uren in snikhete bus te laten zitten.Gollum schreef:Tja er zijn goede en er zijn slechte. Het jammere is dat ik door de slechte ervaringen mijn hond(en) niet meer meegeef aan een hus.
In Almere had ik een superleuke mevrouw die Gol uitliet. Ze stuurde foto's en filmpjes van Gol met enorme lol, ze keek goed naar welke honden er bij elkaar pasten en alles liep gesmeerd. In Amsterdam had ik een verschrikkelijke; die is Gol gewoon een keer vergeten af te leveren![]()
Toen ik maar eens ging bellen waar mijn hond bleef was hij stomverbaasd en ging maar eens even in de bus kijken. Waar ze dus al uren inzat op een warme dag, ze had wel dood kunnen zijn. Die trut is ook veel te braaf en geeft geen kik![]()
Dus sindsdien geen hus meer. Ik schakel vrienden/ familie in of pas mijn diensten aan op die van mijn vriend. Een enkele keer zitten ze 8 uur alleen. Ik durf het risico gewoon niet meer te nemen. Ik heb nu twee enorme mutsen die snel ondergesneeuwd worden door honden of mensen, het moet wel een bijzondere hus zijn wil ik ze ooit nog meegeven.
Als ik wandel ontwijk ik nu meestal grote groepen honden, Mika is vrij onzeker en verandert in een blafkut. Dat heeft meestal niet zo'n positief effect op andere honden. Ze slaat ook op de vlucht en ik wil niet dat ze nagejaagd word dus ontmoetingen met andere honden wil ik graag controleren, dan gaat het prima. Maar niet met zo'n grote groep. Met Gol alleen kon ik trouwens gewoon overal doorheen lopen, dat was nooit een probleem.
Ik begrijp jouw gevoel hierover heel erg goed en dat je hus niet meer vertrouwt naar nare ervaring.
Nou ja hij had het niet expres gedaan maar het feit dat hij waarschijnlijk zo met andere dingen bezig was dat hij mijn hond vergeten is is natuurlijk van de zotte. En ik kende hem van wandelingen, was een paar keer met hem opgelopen en vond dat hij het wel goed deed. Maar dit kon ik hem toch niet vergeven.
Gol heeft toen best een tijdje alleen moeten zitten omdat ik niet direct een oplossing had. Ben superblij dat ik het nu grotendeels heb weten te regelen..
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De zoon van ushi's fokker heeft een hus en dagopvang. Als er hondjes weglopen bij de baasjes, bellen ze robert. Die hoeft maar een keer z'n kop te laten zien en hondje zit in de bus.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Ik vind dit niet kunnen als je tot 1,5 uur betaald voor een groepswandeling of anders privewandeling die uit zoveel minuten bestaat.Villa Viervoeter schreef:Ik kreeg het van vier verschillende mensen te horen waaronder de postbode die elke dag zag dat hij zat en maar een halve ronde liep. Toen was eigenlijk al een beetje get vertrouwen weg. Ik heb toen nog een mail gestuurd naar die jongen en ik kreeg geen antwoord. Tja.. Dat zegt dan ook al wat, niet?O
Dan hoort diegene de hele tijdsduur met een hond bezig te zijn waar je voor betaald en recht op hebt. En niet dat diegene ergens maar gaat zitten en de hond moet maar zichzelf vermaken.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

- Villa Viervoeter
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatiër
Het waren privé wandelingen van 1uur.. Een uur heeft Emma ook echt nodig! Maar goed ik zou het iig niet meer snel doen! Je betaald voor een uur dan moet de hond ook een vol uur krijgen. Pauze is vind ik eigen tijd!
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik vind dat ik enorm bof dat er een goede, kleinschalige HUS in mijn buurt is (als we in NL zijn).
Het komt namelijk nog al eens voor dat vriendlief lange dagen maakt op locatie en dan is het heel fijn dat de honden toch gewoon een grote ronde krijgen (ik doe de kleine rondjes
).
Lang in de bus zitten hoeven ze ook al niet omdat er alleen maar honden uit de buurt mee gaan naar een stuk polder dat ook al in de buurt is.
De honden staan hier joelend voor de deur als ze de bus horen aankomen.
Dus nee, ik heb mijn honden niet weg gedaan, nu ik ze niet alle dagen zelf uitgebreid kan uitlaten, maar ben op zoek gegaan naar een goede HUS. En die zijn er. Gewoon een kwestie van je informeren, oriënteren.
Het komt namelijk nog al eens voor dat vriendlief lange dagen maakt op locatie en dan is het heel fijn dat de honden toch gewoon een grote ronde krijgen (ik doe de kleine rondjes

Lang in de bus zitten hoeven ze ook al niet omdat er alleen maar honden uit de buurt mee gaan naar een stuk polder dat ook al in de buurt is.
De honden staan hier joelend voor de deur als ze de bus horen aankomen.

Dus nee, ik heb mijn honden niet weg gedaan, nu ik ze niet alle dagen zelf uitgebreid kan uitlaten, maar ben op zoek gegaan naar een goede HUS. En die zijn er. Gewoon een kwestie van je informeren, oriënteren.
- Yvet
- Zeer actief
Precies!!!!!!!!!!!!Villa Viervoeter schreef:Het waren privé wandelingen van 1uur.. Een uur heeft Emma ook echt nodig! Maar goed ik zou het iig niet meer snel doen! Je betaald voor een uur dan moet de hond ook een vol uur krijgen. Pauze is vind ik eigen tijd!

- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
@villaviervoeter Je had ook ff kunnen bellen of meelopen een keer om 't te veriefieren. 1 mail niet beantwoord, die kan net zo goed in de spambox terecht zijn gekomen... Ik snap je goed hoor, maar ik probeer ook de andere kant even te belichten
... vier mensen zegt niks, al zijn het tien mensen of 100, een roddel is een roddel en gaat van persoon op persoon en het verhaal word erger en aangepast per keer... dit is ruis in de communicatie.
Vertel 1 persoon een verhaal, en vraag dit door te vertellen naar de volgende persoon en die moet het doorvertellen naar de volgende. Tegen de tijd dat het verhaal bij nr.4 aankomt is ong. 10% correct van het originele verhaal.
Ja pauze, eetpauze etc is eigen tijd. Ergens gaan zitten met een groepje honden en ballen gooien noem ik geen pauze, om even een voorbeeld te noemen.
@algemeen
HUS is niet per definitie slecht, er zijn ook veel goede HUSsen. Uiteraard moet er een vertrouwensband zijn tussen klant en degene die de dienst verleend, persoonlijk vind ik het prettig als er een paar keer per jaar foto's of filmpjes gestuurd worden over hoe 't met de honden gaat en minimaal 1x per week een e-mail of een kort berichtje in 't schriftje wat bij de klant ligt over hoe 't gegaan is die week. Dit zijn een paar dingen die ik persoonlijk prettig zou vinden als een HUS dat zou doen om toch op de hoogte te blijven van wat de hond meemaakt zonder 't baasje.

Vertel 1 persoon een verhaal, en vraag dit door te vertellen naar de volgende persoon en die moet het doorvertellen naar de volgende. Tegen de tijd dat het verhaal bij nr.4 aankomt is ong. 10% correct van het originele verhaal.
Ja pauze, eetpauze etc is eigen tijd. Ergens gaan zitten met een groepje honden en ballen gooien noem ik geen pauze, om even een voorbeeld te noemen.
@algemeen
HUS is niet per definitie slecht, er zijn ook veel goede HUSsen. Uiteraard moet er een vertrouwensband zijn tussen klant en degene die de dienst verleend, persoonlijk vind ik het prettig als er een paar keer per jaar foto's of filmpjes gestuurd worden over hoe 't met de honden gaat en minimaal 1x per week een e-mail of een kort berichtje in 't schriftje wat bij de klant ligt over hoe 't gegaan is die week. Dit zijn een paar dingen die ik persoonlijk prettig zou vinden als een HUS dat zou doen om toch op de hoogte te blijven van wat de hond meemaakt zonder 't baasje.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat is ook zo ja, die ervaring heb ik gelukkig ook gehad. Ik kreeg een uitgebreid verslag van de eerste keer over de mail, af en toe wat foto's. Haar observatie van Gollums gedrag, echt super!S@nne schreef: @algemeen

Gollum was ook helemaal verliefd op haar

- Yvet
- Zeer actief
Als ik andere hussen tegenkom even proberen hun aan te schieten en bij info in te winnen. Mocht ik ooit eentje nodig hebben. Als het niet meer met m'n ene buurvrouw kan.
Alleen Pepper gaat never nooit naar die hus toe waar ik hierover heb en behoorlijk tegen vindt vallen. Ik laat Pepper niet door stelletje ongelijk projectielen op m'n hond klappen. En maar afvragen hoe tref je hem thuis aan.
Alleen Pepper gaat never nooit naar die hus toe waar ik hierover heb en behoorlijk tegen vindt vallen. Ik laat Pepper niet door stelletje ongelijk projectielen op m'n hond klappen. En maar afvragen hoe tref je hem thuis aan.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Ik heb hier heel even over nagedacht, om een HUS in te schakelen..maar ik kom ze vaak tegen. Zijn er hier 2 in de buurt en ik heb er geen goed gevoel bij.
En ik vind het ook nog eens heel erg duur, plus dat ik eerst m'n hond niet mee wou geven omdat hij niet goed genoeg luisterde ( wss mag hij dan ook niet mee ) en nu niet omdat ik hem gewoon niet graag met een ander meegeef.
Heb al moeite met een uitzonderlijke keer als ik echt niet anders kan ( is tot nu toe 1 x voorgekomen, en was missch. niet eens nodig ).
Ben beetje een controlfreak..
En ik vind het ook nog eens heel erg duur, plus dat ik eerst m'n hond niet mee wou geven omdat hij niet goed genoeg luisterde ( wss mag hij dan ook niet mee ) en nu niet omdat ik hem gewoon niet graag met een ander meegeef.
Heb al moeite met een uitzonderlijke keer als ik echt niet anders kan ( is tot nu toe 1 x voorgekomen, en was missch. niet eens nodig ).
Ben beetje een controlfreak..

- Yvet
- Zeer actief
Ik schakel liever een familelid die tevens ook m'n buurvrouw in, al doet ze alleen een zeer kort rondje zodat hij kan plassen en poepen. En hoeft ook niet naar een bos daar heb je meer een goed gevoel erbij dan zo'n wildvreemde die totaal anders denkt en doet. Dat alle honden los mee moeten op een wandeling. En die van mij is ook nog heel erg lastig om met vreemden mee te gaan. Zeg maar "moederskindjesgedrag", zelfs op de hondenschool wil heel erg gauw naar m'n toe als ik hem met iemand anders meegeef als ze met hem willen gaan lopen.

- dagmar88
- Zeer actief
Yvet schreef:Ik schakel liever een familelid die tevens ook m'n buurvrouw in, al doet ze alleen een zeer kort rondje zodat hij kan plassen en poepen. En hoeft ook niet naar een bos daar heb je meer een goed gevoel erbij dan zo'n wildvreemde die totaal anders denkt en doet. Dat alle honden los mee moeten op een wandeling. En die van mij is ook nog heel erg lastig om met vreemden mee te gaan. Zeg maar "moederskindjesgedrag", zelfs op de hondenschool wil heel erg gauw naar m'n toe als ik hem met iemand anders meegeef als ze met hem willen gaan lopen.

Met Niko was het net ook even lastig en vreemd om hem voor het eerst mee te geven.
Zodra dat je echt uit zicht bent is het totaal anders

Maar goed; meneer was nat, zit onder het zand, hyperdepiep

Wat mij betreft super geslaagd dus

En voor mij een heel fijn gevoel dat wanneer mijn lichaam even niet mee werkt hij toch lekker buiten aan z'n trekken komt.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Ik heb zelf nu 5 jaar een hus.
Ik loop niet in het bos, maar heb een eigen terrein weiland & stuk bos, helemaal omheind waar ik elke
dag te vinden ben. Iedereen mag een keer komen kijken ,klanten hebben dat allemaal al eens gedaan.
er is een grote vertrouwensband nodig, en die heb ik met mijn vaste klanten. dat durf ik best te zeggen.
Ik geloof best dat andere mensen "last" kunnen hebben van grote groepen honden in het bos.
Het is jammer dat er zo'n negatief beeld bestaat van hussen. dat er hussen zijn die het verpesten
voor diegene die er wel verantwoord mee bezig zijn.
Ik loop niet in het bos, maar heb een eigen terrein weiland & stuk bos, helemaal omheind waar ik elke
dag te vinden ben. Iedereen mag een keer komen kijken ,klanten hebben dat allemaal al eens gedaan.
er is een grote vertrouwensband nodig, en die heb ik met mijn vaste klanten. dat durf ik best te zeggen.
Ik geloof best dat andere mensen "last" kunnen hebben van grote groepen honden in het bos.
Het is jammer dat er zo'n negatief beeld bestaat van hussen. dat er hussen zijn die het verpesten
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
Jacq schreef:Ik heb zelf nu 5 jaar een hus.

- Yvet
- Zeer actief
Ik vind het jammer dat we niet in mekaars buurt wonen anders had ik zeker jou aangeschreven mocht ik een hus nodig hebben.Jacq schreef:Ik heb zelf nu 5 jaar een hus.