http://nl.wikipedia.org/wiki/Duinkerke
Het ligt wel aan de rand van België
Moderator: moderatorteam

Als ik op Google maps kijk is t Frankrijk...Inge schreef:Je bent van het pad af![]()
Klopt, het ligt in Frankrijk aan de grens met België duscrutz schreef:Als ik op Google maps kijk is t Frankrijk...Inge schreef:Je bent van het pad af![]()

dan is het naar die landen mss toch anders, mijn ervaringen zijn ook zweden-finland & finland-duitslandblacky schreef:Hier een ervaring met een boottocht en honden die in de auto moeten blijven.
Wij hadden een bench in de auto staan, eerst de honden goed moe gemaakt en ze in de bench gedaan. (ze waren bij ons samen). Ze hebben bij ons ook 6 uur in de auto gezeten. Bij terug komst gelijk uit de bench en laten plassen. Dit alles ging heel erg goed.
Ook ervaring met hond aanboord in een bench, je mocht er dan overigens wel bij om hem op het speciale honden dek even te laten plassen.
En dan nog een met een hut aan boord waarbij je honden mee mogen de hut in. Ze mogen verder niet op de boot zelf komen niet anders dan het "honden dek" waar je ze mag uitlaten. Deze overtoch was een nacht boot. Dus 's avonds vertrekken en 's morgens aankomen.
overigens was dit alle keren naar Noorwegen/Zweden.
In dit geval gaat het om twee pups van acht weken. Ik kan me goed voorstellen dat Iris niet staat te juichen om de pups een paar uur alleen in de auto te laten. Een volwassen hond zou ik ook niet fijn vinden, maar pups al helemaal niet.blacky schreef:Hier een ervaring met een boottocht en honden die in de auto moeten blijven.
Wij hadden een bench in de auto staan, eerst de honden goed moe gemaakt en ze in de bench gedaan. (ze waren bij ons samen). Ze hebben bij ons ook 6 uur in de auto gezeten. Bij terug komst gelijk uit de bench en laten plassen. Dit alles ging heel erg goed.
ik denk dat bm pups zwaarder zijn eerlijk gezegd.Irisz schreef:Opzich is het geen ramp als ze er niet uit mogen, want het is maar 1 uurtje vliegen. Maar ik vrees dat een RR pup van 8 weken te groot en te zwaar al is.crutz schreef:Weet ik, alleen officieel mogen ze er niet uit. & bij de KLM moeten ze minimaal 10 wk zijn tegenwoordig.Hutsje schreef:mag nog steeds, zie ik:
IN DE CABINE
Alleen kleine katten en honden van maximaal 6 kg (KLM) of 8 kg (SAS), inclusief reistas of kennel, mogen mee in de cabine. Uw huisdier moet dan vervoerd worden in een harde kennel van maximaal 20 cm hoog (KLM) of 40 x 25 x 23 cm (SAS), of in een dierenreistas (KLM) van maximaal 115 cm (lengte + breedte + hoogte). Bij de SAS is een dierenreistas niet toegestaan. Als u uw dier in de cabine wilt laten meereizen, dient u dit van tevoren te reserveren. Houd er rekening mee dat de luchtvaartmaatschappijen per vlucht slechts een beperkt aantal kennels in de cabine toestaan.
ik had overigens wel ene dierenreistas, maar die voldeed wel aan de 40x25x23 cm.
Frank is pas met lufthansa (afmetingen kennel zelfs ruimer) naar Chicago gevlogen & ze vonden de pup te groot voor de reistas (mechelse herder van 8 weken), maar uiteindelijk (toen ze hoorden dat t een werkhond in training was) was t oké. Ze heeft er enkel helemaal niet uit gemogen onderweg. Zou daar dus ook niet vanuit gaan & de gem RR is op die leeftijd denk ik ook aan de maat voor die afmetingen reistas.

dat denk ik ook, maar ik denk ook dat jij gewoon mazzel gehad hebt....Hutsje schreef:ik denk dat bm pups zwaarder zijn eerlijk gezegd.Irisz schreef:Opzich is het geen ramp als ze er niet uit mogen, want het is maar 1 uurtje vliegen. Maar ik vrees dat een RR pup van 8 weken te groot en te zwaar al is.crutz schreef:Weet ik, alleen officieel mogen ze er niet uit. & bij de KLM moeten ze minimaal 10 wk zijn tegenwoordig.Hutsje schreef:mag nog steeds, zie ik:
IN DE CABINE
Alleen kleine katten en honden van maximaal 6 kg (KLM) of 8 kg (SAS), inclusief reistas of kennel, mogen mee in de cabine. Uw huisdier moet dan vervoerd worden in een harde kennel van maximaal 20 cm hoog (KLM) of 40 x 25 x 23 cm (SAS), of in een dierenreistas (KLM) van maximaal 115 cm (lengte + breedte + hoogte). Bij de SAS is een dierenreistas niet toegestaan. Als u uw dier in de cabine wilt laten meereizen, dient u dit van tevoren te reserveren. Houd er rekening mee dat de luchtvaartmaatschappijen per vlucht slechts een beperkt aantal kennels in de cabine toestaan.
ik had overigens wel ene dierenreistas, maar die voldeed wel aan de 40x25x23 cm.
Frank is pas met lufthansa (afmetingen kennel zelfs ruimer) naar Chicago gevlogen & ze vonden de pup te groot voor de reistas (mechelse herder van 8 weken), maar uiteindelijk (toen ze hoorden dat t een werkhond in training was) was t oké. Ze heeft er enkel helemaal niet uit gemogen onderweg. Zou daar dus ook niet vanuit gaan & de gem RR is op die leeftijd denk ik ook aan de maat voor die afmetingen reistas.
Omdat t officieel in Frankrijk niet mag zonder rabiës v minimaal 21 dgn oud. & wil je dat risico lopen??? Dat de pups dus bij evt controle in beslag genomen worden...Josee schreef:Maar waarom mogen de pups Frankrijk niet in?
Ik heb meerdere malen tibetaanse terriër pups uit Engeland gehaald en ook via de tunnel. Was super relaxed en nooit geen controle gehad. Veel moeite gedaan om alle papieren in orde te krijgen maar niemand heeft ooit gezien dat ik een pup in de auto had.....
( zelfde met pup uit Amerika, bij inchecken vliegtuig werden de papieren gecheckte maar niet het gewicht en in nl kon ik gewoon doorlopen naar buiten)
Ik kan me voorstellen dat je dat risico niet wilt lopen, zou ik zelf ook niet doen.crutz schreef:Omdat t officieel in Frankrijk niet mag zonder rabiës v minimaal 21 dgn oud. & wil je dat risico lopen??? Dat de pups dus bij evt controle in beslag genomen worden...Josee schreef:Maar waarom mogen de pups Frankrijk niet in?
Ik heb meerdere malen tibetaanse terriër pups uit Engeland gehaald en ook via de tunnel. Was super relaxed en nooit geen controle gehad. Veel moeite gedaan om alle papieren in orde te krijgen maar niemand heeft ooit gezien dat ik een pup in de auto had.....
( zelfde met pup uit Amerika, bij inchecken vliegtuig werden de papieren gecheckte maar niet het gewicht en in nl kon ik gewoon doorlopen naar buiten)