Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een hond erbij - Update: BC Reutje "Around Tjopp"

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Een hond erbij - Update: Keuze gemaakt!

Ongelezen bericht door Eilfy »

Leonie. schreef:Ik stond op plek 187 toen ik aan de beurt was :)
Was wel in de zomervakantie...
Als ik een berichtje zou krijgen voor een pup in de zomervakantie zou dat perfect zijn, hoef ik ook verder niks te regelen qua oppas want ben gewoon zelf thuis! Dus ik hoop daar een beetje op... :wachten:
*Anita* schreef:Ik heb zowel een markiesje als een border collie in huis.

Hoop dat je beseft dat een markiesje over het algemeen behoorlijke blaffers kunnen zijn. Waken behoorlijk en kunnen ook jachtdrift tonen.
Daarnaast vind ik ze verre van stabiel (lees behoorlijk gevoelige hondjes)
dit basseer ik niet op 1 hond maar op diverse die bij ons op de club trainen en die ik in de behendigheids groepen les heb gegeven.
Ken helaas ook meer markiesjes die het minder doen in de behendigheid dan echt goed. Motivatie en stress probleem.
Vaak worden ze weg gezet als lieve schattige sportieve hondjes en dat zijn ze ook maar ze hebben zeer zeker ook een andere kant.
Ben hartstikke gek op Harley begrijp me niet verkeerd maar wat betreft karakter had ik destijds toch een andere verwachting.
Had met hem ook als doel behendigheid en heb het opgegeven. Hij doet het of super goed of hij loopt met zijn staart tussen zijn poten rond.
Bedankt voor ook deze kant van het Markiesje!

Dat blaffen heb ik nog nergens echt teruggehoord, maar zolang het onder controle te houden is vind ik het niet erg. We hebben nu ook twee honden rondlopen die allebei op andere moment nogal vocaal kunnen zijn (eentje reageert op geluiden/bewegingen buiten, de ander blaft zich suf als hij mogelijk iets mag gaan doen wat hij leuk vindt) dus ben ook wel wat gewend.

Motivatieproblemen had ik nog niet eerder gehoord bij Markiesjes, stress problemen zie je bij heel veel soorten honden (ras of niet) terug. Op het moment dat ik merk dat mijn hond iets niet meer leuk vindt, stop ik ermee en ga ik wat anders proberen. Dat doe ik nu (en bij Alfy pakt behendigheid echt heel erg leuk uit) maar ook bij een pup ga ik eerst puppy/GH doen en dan pas kijken wat de hond leuk zou vinden. Dit mag van mij van alles zijn (behalve pakwerk en jacht) dus behendigheid is voor mij geen must :)

Voorlopig is het nog afwachten... wie weet wordt het wel een hulphond :engel:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Een hond erbij - Update: Toch geen Markiesje *pagina 3*

Ik had beloofd om de mensen op de hoogte te houden van m'n rassenkeuze, nou dat is nog een heel verhaal geworden uiteindelijk!

Na op de Winner een Markiesje te hebben gezien, dacht ik dat dit de hondjes waren waar ik voor wilde gaan. Heb me ingeschreven voor een pup en me helemaal ingelezen in het ras. Stiekem kroop er toen toch wel wat twijfel in... zou het wel de werkhond zijn waar ik eigenlijk graag voor wilde gaan?

Vorige week zondag ben ik op bezoek geweest bij een fokker van Markiesjes om uitgebreider kennis te maken met het ras. Ik vind het nog steeds superleuke hondjes: zeer aanhankelijk, lekker knuffelig en absoluut gek op mensen! Maar ik merkte ook uit de verhalen dat ze het prima vinden als je er niks mee doet qua sport, dat wandelen alleen eigenlijk genoeg is. Dit is niet wat ik echt voor ogen had en weer sloeg de twijfel toe.

Na een week dubben (en heel druk met m'n studie) mijn twijfel uitgesproken bij m'n ouders. Grappige was dat m'n moeder exact dezelfde twijfel had, terwijl m'n vader al meteen zei "ze zijn wel klein...". Toen ook de border collie weer naar voren gebracht, want heel eerlijk gezegd ligt bij die hond toch wel mijn voorkeur. Iedere keer als ik ze bezig zie, vergeet ik bij wijze van spreken wat ik zelf aan het doen ben.

Dus de gok gewaagd en een border collie fokker gemaild: Shamrock Fields en Nice to come bye. Van Shamrock kreeg ik meteen een hele enthousiaste reactie terug, hier gaan we sowieso kijken! Kennel zag er goed uit op internet en de informatie over de honden leek compleet. Ben heel benieuwd! En stuiter ook wel vrij erg nu, diep in m'n hart is dit wat ik het liefst wilde.

Dus ja... het kan raar lopen!

Iemand ervaring met/verhalen over Shamrock Fields of Nice to come bye overigens?
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Een hond erbij - Update: Toch geen Markiesje....

Ongelezen bericht door Ellen. »

Zo dat is wel heel iets anders, ben benieuwd hoe het verder gaat met je rasonderzoek ;)
Ik wil wel even zeggen dat ik fokteef Rebel erg gaaf vind!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Eilfy schreef: Iemand ervaring met/verhalen over Shamrock Fields of Nice to come bye overigens?
Shamrock Fields ken ik niet maar Nice of you to come bye wel, de fokster zit trouwens ook op dit forum: http://www.hondenforum.nl/plaza/memberl ... file&u=208. :wink:
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Eilfy schreef:Ik had beloofd om de mensen op de hoogte te houden van m'n rassenkeuze, nou dat is nog een heel verhaal geworden uiteindelijk!

Na op de Winner een Markiesje te hebben gezien, dacht ik dat dit de hondjes waren waar ik voor wilde gaan. Heb me ingeschreven voor een pup en me helemaal ingelezen in het ras. Stiekem kroop er toen toch wel wat twijfel in... zou het wel de werkhond zijn waar ik eigenlijk graag voor wilde gaan?

Vorige week zondag ben ik op bezoek geweest bij een fokker van Markiesjes om uitgebreider kennis te maken met het ras. Ik vind het nog steeds superleuke hondjes: zeer aanhankelijk, lekker knuffelig en absoluut gek op mensen! Maar ik merkte ook uit de verhalen dat ze het prima vinden als je er niks mee doet qua sport, dat wandelen alleen eigenlijk genoeg is. Dit is niet wat ik echt voor ogen had en weer sloeg de twijfel toe.

Na een week dubben (en heel druk met m'n studie) mijn twijfel uitgesproken bij m'n ouders. Grappige was dat m'n moeder exact dezelfde twijfel had, terwijl m'n vader al meteen zei "ze zijn wel klein...". Toen ook de border collie weer naar voren gebracht, want heel eerlijk gezegd ligt bij die hond toch wel mijn voorkeur. Iedere keer als ik ze bezig zie, vergeet ik bij wijze van spreken wat ik zelf aan het doen ben.

Dus de gok gewaagd en een border collie fokker gemaild: Shamrock Fields en Nice to come bye. Van Shamrock kreeg ik meteen een hele enthousiaste reactie terug, hier gaan we sowieso kijken! Kennel zag er goed uit op internet en de informatie over de honden leek compleet. Ben heel benieuwd! En stuiter ook wel vrij erg nu, diep in m'n hart is dit wat ik het liefst wilde.

Iemand ervaring met/verhalen over Shamrock Fields of Nice to come bye overigens?
Denk verstandig als ik alles terug lees.
beide kennels hebben leuke honden
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ziva komt van shamrock field. Dochter van Wish en vol zusje van Kate. :ok: als je iets wilt weten mag je me altijd een pb sturen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Eilfy schreef:Ik had beloofd om de mensen op de hoogte te houden van m'n rassenkeuze, nou dat is nog een heel verhaal geworden uiteindelijk!

Bij mij op de Flyball zit een hond van Shamrock, leuk beest! Ze hebben een hele herkenbare look :I:

Ik heb zelf ook een Border en het zijn echt leuke honden met een enorme drive, zeker als je daarnaar bewust op zoek bent zou ik er gewoon voor gaan!
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:Ziva komt van shamrock field. Dochter van Wish en vol zusje van Kate. :ok: als je iets wilt weten mag je me altijd een pb sturen.
Heb je een PB gestuurd!
LongFields schreef:
Eilfy schreef: Iemand ervaring met/verhalen over Shamrock Fields of Nice to come bye overigens?
Shamrock Fields ken ik niet maar Nice of you to come bye wel, de fokster zit trouwens ook op dit forum: http://www.hondenforum.nl/plaza/memberl ... file&u=208. :wink:
Oh grappig! Heb tot nu toe nog geen reactie van de fokster dus het is nog even afwachten.
Jessica3787 schreef:
Bij mij op de Flyball zit een hond van Shamrock, leuk beest! Ze hebben een hele herkenbare look :I:

Ik heb zelf ook een Border en het zijn echt leuke honden met een enorme drive, zeker als je daarnaar bewust op zoek bent zou ik er gewoon voor gaan!
Ben heel benieuwd wat je bedoeld met de herkenbare look! Ik vind het wel echt prachtige honden.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Eilfy schreef: Maar ik merkte ook uit de verhalen dat ze het prima vinden als je er niks mee doet qua sport, dat wandelen alleen eigenlijk genoeg is.
Als die van mij alleen mocht wandelen zou hij echt pissig worden ;)

Maar heel leuk dat je voor een Border Collie gaat, als het zou kunnen zou ik er ook een nemen: geweldige honden!
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Pia van Shamrock Field zit ook hier op het forum, maar is niet zo actief.

memberlist.php?mode=viewprofile&u=29562
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

sorry, ben 4 dagen weggeweest voor seminars en wedstrijden dus mijn reactie op jouw mailtje komt eraan hoor!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Danielle schreef:sorry, ben 4 dagen weggeweest voor seminars en wedstrijden dus mijn reactie op jouw mailtje komt eraan hoor!
Geen probleem! Ik hoorde al zoiets bij de KVN :)
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door bandolero »

Veel succes met de keuze van fokker/pupje.

Borders zijn idd super :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
JR Fan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door JR Fan »

Eilfy schreef:Hoi hoi,

ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een hond erbij, maar loop een beetje vast qua rassen... hopelijk komen er op deze manier meer rassen naar voren!

De situatie: wij hebben thuis 2 honden, waarvan er eentje echt van mij is. Beide zijn herplaatsers uit het buitenland die we jong kregen. Allebei hondsociaal, zowel naar elkaar als andere honden toe. Erg actieve honden die echt wel hun beweging en aandacht nodig hebben, maar als ze dat eenmaal gehad hebben rustig zijn in huis.

Wat zoek ik:
- Een actieve hond waarmee ik hondensport (behendigheid, flyball, gehoorzaamheid etc.) kan beoefenen
- Niet te groot en niet te klein. In schofthoogtes: ongeveer tussen de 35 en 55 cm- Niet te veel vachtverzorging, ik heb hier simpelweg geen geduld voor :hmmm:
- Hondsociaal in verband met eigen honden en een hondrijke buurt
- Liefst niet te veel jachtinstinct (of jachtinstinct moet goed te beteugelen zijn met training/opvoeding)
- Mag best een beetje eigenwijs zijn af en toe :engel:
- Hoeft geen allemansvriend te zijn naar mensen toe
- Hoeft niet waaks te zijn
- Moet uiteindelijk wel een uurtje of 4-5 alleen kunnen zijn
- Sterke voorkeur voor een pup

Wat ik de hond kan bieden:
- Redelijk grote tuin waar ze lekker in kunnen spelen
- Minimaal 2x per dag middellang tot lange wandeling (in het park vlakbij, in weekenden ook in bos, op het strand etc.)
- Twee superleuke maatjes
- Cursussen en hondensport, afhankelijk wat de hond leuk vindt (jacht liever niet... trekt mij persoonlijk niet zo)

Brand maar los :) Ben heel benieuwd waar jullie mee komen.

Groetjes,
Eilfy
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar je zegt in de openingspost een schofthoogte tussen de 35 en 55 cm. Bedenk ook wel dat Borders hoger als 55 cm kunnen worden. Heb zelf o.a. 2 Borders hier lopen en die zitten al op 54 cm. Weet niet of een beetje hoger een probleem wordt?

Veel succes met het vinden van een leuke hond!!
Groetjes, Linda
Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn

In Gedachten:
Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
JR Fan
Zeer actief

Eilfy schreef:
Danielle schreef:sorry, ben 4 dagen weggeweest voor seminars en wedstrijden dus mijn reactie op jouw mailtje komt eraan hoor!
Geen probleem! Ik hoorde al zoiets bij de KVN :)

KVN, als in Kynologen Vereniging Nieuwegein?

Zo ja, daar train ik ook!
Groetjes, Linda

In Gedachten:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Re: Een hond erbij - Update: Keuze gemaakt!

Ongelezen bericht door duitse herder »

*Anita* schreef:Ik heb zowel een markiesje als een border collie in huis.

Hoop dat je beseft dat een markiesje over het algemeen behoorlijke blaffers kunnen zijn. Waken behoorlijk en kunnen ook jachtdrift tonen.
Daarnaast vind ik ze verre van stabiel (lees behoorlijk gevoelige hondjes)
dit basseer ik niet op 1 hond maar op diverse die bij ons op de club trainen en die ik in de behendigheids groepen les heb gegeven.
Ken helaas ook meer markiesjes die het minder doen in de behendigheid dan echt goed. Motivatie en stress probleem.
Vaak worden ze weg gezet als lieve schattige sportieve hondjes en dat zijn ze ook maar ze hebben zeer zeker ook een andere kant.
Ben hartstikke gek op Harley begrijp me niet verkeerd maar wat betreft karakter had ik destijds toch een andere verwachting.
Had met hem ook als doel behendigheid en heb het opgegeven. Hij doet het of super goed of hij loopt met zijn staart tussen zijn poten rond.
Zo ken ik het Markiesje ook. Zeer vocaal, ik vind een herder er nog stil bij :F: Gevoelig herken ik ook, het zijn best zachte honden. Degene die ik ken (4 stuks) is er 1 die niet stabiel is, maar de andere 3 zijn heerlijke stabiele sociale honden. Mocht ik ooit over gaan op de kleine honden, word het zeker een Markiesje
Perry en Noah

Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik ken eigenlijk niet echt markiesjes die helemaal niks doen. Eigenlijk die ik ken doen allemaal behendigheid of iets dergelijks. Maar een border collie is natuurlijk ook heel erg leuk! Als werkeneigenschappen toch echt een grote voorwaarde voor je is, verdiep je dan ook goed in dit ras. Er zit namelijk wel behoorlijk verschil binnen het ras en ondanks dat een showlijn ook best leuk kan werken,is het anders werken dan een werklijn bijvoorbeeld. De ene border collie is de andere niet zeg maar. Maar ik zeg alsnog: goede keuze :lol1:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

JR Fan schreef:
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar je zegt in de openingspost een schofthoogte tussen de 35 en 55 cm. Bedenk ook wel dat Borders hoger als 55 cm kunnen worden. Heb zelf o.a. 2 Borders hier lopen en die zitten al op 54 cm. Weet niet of een beetje hoger een probleem wordt?

Veel succes met het vinden van een leuke hond!!
Klopt, dit was ook de eis vanuit m'n vader voornamelijk tot hij zag wat 35 cm betekende qua grootte... Dat vond hij toch wel wat aan de kleine kant. Ik weet dat borders echt wel tegen de 55 aan kunnen zitten qua grootte of zelfs iets groter kunnen zijn, maar een echt probleem is dat niet.
JR Fan schreef:

Ja :) KVN, train ik nu sinds vorig jaar!
duitse herder schreef: Zo ken ik het Markiesje ook. Zeer vocaal, ik vind een herder er nog stil bij :F: Gevoelig herken ik ook, het zijn best zachte honden. Degene die ik ken (4 stuks) is er 1 die niet stabiel is, maar de andere 3 zijn heerlijke stabiele sociale honden. Mocht ik ooit over gaan op de kleine honden, word het zeker een Markiesje
Dat vocale viel ons ook meteen op evenals het zachte karakter. Ik vind het inderdaad nog steeds heerlijke honden maar als ik heel eerlijk kijk ben ik nog niet toe aan een kleine hond. Mocht dat wel zo zijn, staat het Markiesje wel weer heel hoog op de lijst, zo niet bovenaan!
gyanty schreef:Ik ken eigenlijk niet echt markiesjes die helemaal niks doen. Eigenlijk die ik ken doen allemaal behendigheid of iets dergelijks. Maar een border collie is natuurlijk ook heel erg leuk! Als werkeneigenschappen toch echt een grote voorwaarde voor je is, verdiep je dan ook goed in dit ras. Er zit namelijk wel behoorlijk verschil binnen het ras en ondanks dat een showlijn ook best leuk kan werken,is het anders werken dan een werklijn bijvoorbeeld. De ene border collie is de andere niet zeg maar. Maar ik zeg alsnog: goede keuze :lol1:
Ben ik me van bewust dat er een verschil is tussen de werklijnen en de showlijnen. Daarom wil ik ook bij meerdere fokkers gaan kijken om feeling te krijgen (voor zover dat mogelijk is) voor de honden en wat het beste bij mij zou passen
bandolero
Zeer actief

Zoek je een reu'tje of een teefje?
Bij Quellyane in België zijn nog enkele blauwe reu'tjes beschikbaar.
Het is showlijn, maar zeker ook actief genoeg om veel mee te gaan sporten!
En een zeer goede fokster :ok:
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

bandolero schreef:Zoek je een reu'tje of een teefje?
Bij Quellyane in België zijn nog enkele blauwe reu'tjes beschikbaar.
Het is showlijn, maar zeker ook actief genoeg om veel mee te gaan sporten!
En een zeer goede fokster :ok:
Nou, ik ben er nog niet uit of ik een reutje of een teefje wil. Puur praktisch: we hebben een intacte reu en een gesteriliseerd teefje rond lopen op dit moment dus dan zou een reutje het handigst zijn.

Maar goed, ik ben me nog aan het inlezen/informeren over het verschil tussen reutjes en teefjes dus een definitieve keuze is niet gemaakt. Ik wil liever niet kiezen voor een geslacht omdat het puur praktisch is
bandolero
Zeer actief

Beiden hebben hun voor- en nadelen he :mrgreen:
Nadeel bij een reu vind ik toch het machogedrag naar andere reu's toe, maar niet alle reuen hebben dit natuurlijk...
Ik heb het "geluk" dat de mijne relatief kalm blijft als mijn teven loops zijn, geen gejank of gehuil, blijft gewoon verder eten, zijn oren blijven ook gewoon werken.
Maar dan hebben ze dat heerlijk stoere uiterlijk, en toch zijn het zo'n watjes en knuffelaars :I:

En teefjes, ja, die kunnen ook behoorlijk bitchy zijn naar andere honden.
Heel veel BC-teefjes beginnen nogal makkelijk te 'knappen' naar andere honden als ze te dicht komen.
Ik ben heel blij dat de mijne dat niet doen (en ik hoop dat dat zo blijft)...
Echt al vaak gehad dat ik met mijn reu op meer dan een meter afstand van een teefje sta, mijn reu wil nog maar kijken naar het teefje, en daar gaan ze knap, knap, knap met die tandjes :roll:
En dan de loopsheid, maar je kan natuurlijk ook laten steriliseren/castreren, aangezien je nog een intacte reu hebt ook.
Vind ze ook wel hun voordelen hebben hoor, die teefjes.
Was vroeger altijd een reuen-mens, maar moet zeggen, het is stilaan aan het keren :mrgreen:
JR Fan
Zeer actief

JR Fan schreef:

Off topic:
Wat ga je aankomend seizoen trainen?

Veel succes met je zoektocht naar een leuke Borderpup!
Groetjes, Linda

In Gedachten:
LaureV
Actief
Mijn ras(sen): bordercollie

Ongelezen bericht door LaureV »

Ik denk dat je een goed keuze gemaakt hebt qua ras, een border collie voldoet meer aan wat je in een hond zoekt.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

JR Fan schreef:
JR Fan schreef:

Off topic:
Wat ga je aankomend seizoen trainen?

Veel succes met je zoektocht naar een leuke Borderpup!
GG-B en behendigheid gevorderden. Ga ook GH stagecursus lopen.... ben benieuwd!
bandolero schreef:Beiden hebben hun voor- en nadelen he :mrgreen:
Nadeel bij een reu vind ik toch het machogedrag naar andere reu's toe, maar niet alle reuen hebben dit natuurlijk...
Ik heb het "geluk" dat de mijne relatief kalm blijft als mijn teven loops zijn, geen gejank of gehuil, blijft gewoon verder eten, zijn oren blijven ook gewoon werken.
Maar dan hebben ze dat heerlijk stoere uiterlijk, en toch zijn het zo'n watjes en knuffelaars :I:

En teefjes, ja, die kunnen ook behoorlijk bitchy zijn naar andere honden.
Heel veel BC-teefjes beginnen nogal makkelijk te 'knappen' naar andere honden als ze te dicht komen.
Ik ben heel blij dat de mijne dat niet doen (en ik hoop dat dat zo blijft)...
Echt al vaak gehad dat ik met mijn reu op meer dan een meter afstand van een teefje sta, mijn reu wil nog maar kijken naar het teefje, en daar gaan ze knap, knap, knap met die tandjes :roll:
En dan de loopsheid, maar je kan natuurlijk ook laten steriliseren/castreren, aangezien je nog een intacte reu hebt ook.
Vind ze ook wel hun voordelen hebben hoor, die teefjes.
Was vroeger altijd een reuen-mens, maar moet zeggen, het is stilaan aan het keren :mrgreen:
Ik ben zelf ook meer een reuen mens, nou heb ik nu een reu die behalve z'n anatomie qua gedrag er niet echt op lijkt :cheer: Want dat macho-gedrag hoeft van mij niet.

Wat ik belangrijk vindt is dat de reu of teef goed gaat in de eigen roedel en niet iedere hond persé aan wil vliegen mocht het niet zo goed gaan met andere honden. Als ze er niet mee willen spelen maar ze prima negeren, hoor je mij niet mopperen!

Mijn twijfel is dus: met een reu erbij + een intacte reu die ik al heb lopen, hoe zou dat gaan? Of hoe gaat dit theoretisch meestal? En met een teef erbij zit je met de loopsheden en er loopt al een behoorlijke regelteef rond...

Edit (scheelt een dubbele post)
Ik neig momenteel heel erg naar een reu. Volgens de meeste informatiebronnen (internetsites) lees ik dat reuen aanhankelijker en iets of wat stabieler zijn dan teefjes. Ook lees ik dat teef-teef in een roedel nogal eens voor onderling gemopper kan gaan zorgen. Nou vind ik het gemopper niet erg, maar twee teven die elkaar de deur uit vechten wel.

Ik zit ook een beetje met de loopsheden in m'n maag van de teef. Wij hebben geen opvang achter de hond mocht het niet gaan tussen Alfy en een loopse teef en ik wil haar toch minimaal 1x liefst 2x (tot ze volgroeid is) loops laten worden. Daarnaast wonen wij in een buurt waarbij de mensen hondeigenaren het inzcht hebben van een betonnen vloerplaat (en datzelfde hebben ze ook voor hun hoofd) dus de kans op een oepsnestje omdat ze hun hond niet bij zich houden is redelijk aanwezig.

Dus ja... iemand nog aanvullingen, tips, ervaringen?
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Re: Een hond erbij - Update: Een border collie! Reu of teef.

Ongelezen bericht door S@nne »

Geen Kelpie? ;)

Working Kelpie of Australian Kelpie ... haha flauw van mij, je hebt je keus gemaakt. Er zit misschien nog een nestje aan te komen bij deze hobby fokker zag ik: http://www.fromhaileyseyes.nl/
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

S@nne schreef:Geen Kelpie? ;)

Working Kelpie of Australian Kelpie ... haha flauw van mij, je hebt je keus gemaakt. Er zit misschien nog een nestje aan te komen bij deze hobby fokker zag ik: http://www.fromhaileyseyes.nl/
Ksssst! Die vind ik ook leuk maar als het aan mij lag, had ik hier waarschijnlijk een hele roedel honden rondlopen... Houd het voorlopig toch echt maar bij 3.

Via PB (bedankt daarvoor!) kreeg ik een tip van een nestje waar 2 reutjes 'over' waren. Heb nu net gemaild dus ben benieuwd...
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja ik vind twee reuen niet gemiddeld makkelijker dan twee teven. Santos(schotse collie van mijn ouders) is hier meer dan gemiddeld vaak en ik moet daar echt wel de zaken mee regelen. En Santos is echt geen moeilijke reu. Kay ook niet super moeilijk, maar wel een felle rakker. Wij hebben ook heel lang voor de keuze gestaan reu of teef. Ondanks dat ik echt voor reuen val ben ik blij dat ik voor een teef gegaan ben. Het huis wordt hier na 3 weken door hun gespeel helemaal afgebroken :cheer: . Ik twijfel of dat ook zo met een reu gelukt was..... Ondanksdat Kay in buurt ook echt een paar reuen vrienden heeft.

En je mag ook eens gerust hier kennis komen maken met 2 werklijn border collies. De 1 in huis rustig, maar tijdens het werk een ongecontroleerde maniak(reu) en 1 druk monster in huis waarvan ik nog niet weet wat zein het werk gaat doen, ze is totaal nog een stuiterbal en een felle dame!
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:Tja ik vind twee reuen niet gemiddeld makkelijker dan twee teven. Santos(schotse collie van mijn ouders) is hier meer dan gemiddeld vaak en ik moet daar echt wel de zaken mee regelen. En Santos is echt geen moeilijke reu. Kay ook niet super moeilijk, maar wel een felle rakker. Wij hebben ook heel lang voor de keuze gestaan reu of teef. Ondanks dat ik echt voor reuen val ben ik blij dat ik voor een teef gegaan ben. Het huis wordt hier na 3 weken door hun gespeel helemaal afgebroken :cheer: . Ik twijfel of dat ook zo met een reu gelukt was..... Ondanksdat Kay in buurt ook echt een paar reuen vrienden heeft.

En je mag ook eens gerust hier kennis komen maken met 2 werklijn border collies. De 1 in huis rustig, maar tijdens het werk een ongecontroleerde maniak(reu) en 1 druk monster in huis waarvan ik nog niet weet wat zein het werk gaat doen, ze is totaal nog een stuiterbal en een felle dame!
Voor ons is de keuze nog een stukje ingewikkelder... als ik alleen een reu had gehad, was er een teef bij gekomen en vice versa. Maar wij hebben al een reu en een teef. dus mits iemand een derde geslacht uit gaat vinden, hebben we straks één van de geslachten in de meerderheid!

Heb eigenlijk met de keuze voor een reu de hoop dat als ze van pup af aan samen opgroeien, er niet heel veel strubbelingen zijn. We gaan ze wel krijgen, zeker als meneer de BC besluit om te gaan puberen, maar dat zien we dan wel weer...

Overigens: het wordt nu wel heel erg serieus met een fokker... Ik durf heel voorzichtig al wel te zeggen dat het zo maar kan dat we begin-half maart 4 puppenvoetjes over de vloer hebben!
Katja-Jessie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door Katja-Jessie »

Spannend!! Gaat het om de fokker met die 2 reutjes "over"?
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
linda-bakker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..

Ongelezen bericht door linda-bakker »

Oh wat leuk zeg!! Spannend! Ga je binnenkort kijken? Ik vind het prachthonden border collies, maar niet geschikt voor ons drukke gezin.
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”