Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse politie vindt 78 puppies in kofferbak

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Duitse politie vindt 78 puppies in kofferbak

Ongelezen bericht door Badu »

Pakdebal schreef: maar dat is juist het probleem zij, de fokkers, denken van wel , en houden daarom hun prijzen zo hoog
dat
is wat de doorslag geeft voor veel mensen, die een hond uitzoeken , ze gaan liever naar de Hema , dan naar een dure winkel .
als de trui precies hetzelfde is
Beetje simplistisch te veronderstellen dat Hema dezelfde kwaliteit levert als een 'dure winkel' hè? :ugh:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

renee-uk schreef:de moeder van jan was ook nederlands kampioen, maar daar heb ik geen cent extra voor hoeven betalen.
er wordt weer een hoop over één kam geschoren hier, zoals gewoonlijk in dit soort topics :roll:
Weet niet of je mij daarmee bedoelt. Tis dan ook zeker niet mijn bedoeling alles over 1 kam te scheren. Maar feit is wel dat het (naar mijn idee dan) vaker wel dan niet het geval is dat mensen meer moeten betalen omdat (1 van) de ouderhonden kampioen is. Recentste voorbeeld is dus van die 2 bully pitbulls :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

smoekie schreef: Kennissen van me hebben laatst 2 bully pitbulls gekocht :schrik: Echt je wilt neit weten wat ze daarvoor hebben moeten neertellen :O: Was daar echt als in echt verbaasd over dat zulke prijzen daadwerkelijk worden neergeteld. En dat alleen omdat de ouderhonden (vader iig) en voorouders een dusdanige kampioen in Amerika zouden zijn :roll:
Leuke kennissen... die moet je koesteren :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
smoekie
Zeer actief

Badu schreef:
smoekie schreef: Kennissen van me hebben laatst 2 bully pitbulls gekocht :schrik: Echt je wilt neit weten wat ze daarvoor hebben moeten neertellen :O: Was daar echt als in echt verbaasd over dat zulke prijzen daadwerkelijk worden neergeteld. En dat alleen omdat de ouderhonden (vader iig) en voorouders een dusdanige kampioen in Amerika zouden zijn :roll:
Leuke kennissen... die moet je koesteren :F:
Tja, ach zolang ik niet van ze hoef te eten :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

smoekie schreef:
Jacan schreef:[Voor een broodfok collie betaal je tegenwoordig €550 en voor een collie met stamboom €800 en we zijn daarin ook nog de goedkoopste in europa
Maar wat versta jij dan precies onder een "broodfok collile"? Iemand die collie's fokt zonder stamboom?

Jij hebt het hier nu over 550 tegenover 800. Voor dat (minimale) "verschil" zouden veel mensen denk ik eerder voor een stamboom hond kiezen dan voor een goedkopere. Maar feit is wel dat het verschil vaak niet zo minimaal is als jij hier nu zegt vwb de collies. Voor een stamboomloze chihuahua betaal je vaak zo rond de 750- 800 (uitzonderingen daargelaten) maar voor een stamboom chihuahua (zeker als er een stamboom vol met kampioenen bij zit) betaal je eerder tussen de 1500 - 2000 euro :schrik: Dan wordt het verschil in aanschafprijs dus al een heel stuk groter en de drempel om een stamboomhond aan te schaffen naar mijn idee dus ook :19:

Kennissen van me hebben laatst 2 bully pitbulls gekocht :schrik: Echt je wilt neit weten wat ze daarvoor hebben moeten neertellen :O: Was daar echt als in echt verbaasd over dat zulke prijzen daadwerkelijk worden neergeteld. En dat alleen omdat de ouderhonden (vader iig) en voorouders een dusdanige kampioen in Amerika zouden zijn :roll:

Het blijft gewoon vingerwijzen waar je niets tegen doet en of niets aan veranderd. De stamboomfokkers blijven zeggen dat ze de prijs dusdanig hanteren om zodoende de snelle impulsieve kopers te weren terwijl veel kopers (impulsief of niet) zullen blijven zeggen dat ze geen gekke henkie zijn om zoveel geld voor een hond neer te tellen. Blijft gewoon een cirkeltje waar men nooit uit zal komen en waar dus altijd discussies over zullen blijven zijn en komen :wink:
Wat ik versta onder een broodfok collie is waarbij ook meerdere pups aangeboden worden dus niet alleen een collie :wink:
Kijk voor mezelf kijk ik niet naar welke titels een hond heeft behaald want ook een kampioen moet getest worden
Wij hebben voor Jayjay ook een reu gevonden die al aardig wat behaald heeft kwa titels maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog meer te gaan vragen voor een pup uit deze combi
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

78 puppies in 1 auto :80: en van 4 weken overleven puppies van die leeftijd dan zo'n lange reis in een propvolle auto?

Denk dat dit toch een niet op te lossen ding is, mensen willen morgen een hond, en halen die. Waar het vandaan komt boeit ze toch niet zo erg tot de hond ziek is gebreken heeft zeg maar.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

sirene schreef:
kipo schreef: Dat idee van Fizgig zie ik ook niet zo zitten, maar ik kan me best voorstellen dat niet iedereen zin heeft in een kruisverhoor om een hond te mogen kopen.
Dat kan ik me best voorstellen maar er is dan nog een heel groot verschil tussen zomaar een nestje en een dierenwinkel/broodfokker/handelaar.
Absoluut! Ik wil ook totaal niet suggereren dat men dan maar een broodfokhondje moet kopen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Pakdebal schreef:
Fafo schreef:
***puppy*** schreef: Met je laatste zin sla je de spijker op zijn kop, een hondje zonder dat gemier voor hun plezier. Tot dat ze voor se zoveelste keer bij de da zitten en mss hun nieuwe aanwinst verliezen. En omdat die mensen zo dom zijn om niet verder te kijken dan hun neus lang is blijft dit gezeik doorgaan incl de verschrikkelijke omstandigheden van de moedertjes
Nou, ik ben van mening dat een stamboom ook niet altijd alles hoeft te zeggen. 2 van de 3 stamboom honden die ik heb mankeren veel, en ik ben blij dat ik een goede verzekering heb afgesloten voor beide. En voor deze rassen betaal je ook gewoon over de 1000 euro. Ook zitten ze qua bouw echt niet goed in elkaar. Mijn andere stamboom hond heb ik echt geen problemen mee. En de andere hond is een hond zonder stamboom, die is zo gezond en qua bouw perfect.

een stamboom is inderdaad tegenwoordig niet meer zaligmakend

want ook een stamboomhond kan zowel kanker als HD krijgen , is vaak genoeg bewezen , dus ga je kijken voor goedkoper !

ze duwen zelf die mensen in de schoten van broodfokkers , ik pleit voor goedkopere stamboom honden !
En als de stamboomhonden goedkoper zouden worden, dan zijn ze ineens wél gezond, krijgen geen kanker en HD meer?
:19:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik heb een paar weken stage gelopen bij een broodfokker hier in het Belgische en af en toe begon ik dan een gesprek met bezoekende klanten om en passant te vragen waarom ze niet liever voor een stamboomhond gingen. In bijna alle gevallen was het antwoord dat de stamboomwereld aan elkaar hing van het gesjoemel. In veel gevallen lag het imago van de stamboomwereld dus aan de basis van hun keuze. Al zal de onmiddellijke beschikbaarheid van de pups en de fikse vermindering in prijs (de gemiddelde broodfokprijs hier in België voor een border collie bijvoorbeeld ligt tussen de €300 à €400) er ook mee te maken hebben.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik ging idd ook voor onherleidbare bastaards vanwege de slechte reputatie van de genenpoel in de rashondenwereld. En ik heb lang gezocht naar precies die hond die bij me paste, duurde 9 maanden. En Bruno hebben we gekozen nadat we al maanden hadden nagedacht wat voor maatje we moesten kiezen voor Shelly. Dus ik ben best bereid wat meer tijd eraan te besteden, geld ook wel. Alleen, ze zijn gewoon niet zo duur natuurlijk, herplaatsers.

Maar ik heb geen bepaalde voorkeur voor één ras en een stamboom zegt me al helemaal niks. En de erfelijke aandoeningen vliegen je om de oren als je een rashond zoekt, bij zowat elk ras zijn er wel problemen. Ik ben niet bekend in de rashondenwereld en zou die dus eerst moeten leren kennen. Daar ben ik niet zo goed in. Dan wil ik liever mijn tijd steken in snuitjes bekijken en mailen met de eigenaren. Die kan ik dan een kruisverhoor geven, en meestal doen ze dat ook terug. Mij is het zo prima bevallen dus voor herhaling vatbaar.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Als je er een beeld bij hebt word het nog triester dan het al is.
Afbeelding
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Antonetta schreef:Als je er een beeld bij hebt word het nog triester dan het al is.
Afbeelding
Bedankt.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Smoekie, sinds wanneer besteden broodfokkers tijd en moeite aan een nest?
Die plempen elke loopsheid :( een reu op hun teef, gooien deze in een schuur en kijken er niet meer naar om, elke cent is dus pure winst!

Het testen van stamboomhonden kost nou eenmaal een hoop geld, logisch dat je daar meer voor betaald dus.

Dat plaatje :cry: nou kan ik niet slapen!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
smoekie
Zeer actief

Lunatic schreef:Smoekie, sinds wanneer besteden broodfokkers tijd en moeite aan een nest?
Die plempen elke loopsheid :( een reu op hun teef, gooien deze in een schuur en kijken er niet meer naar om, elke cent is dus pure winst!
:idea: ah, ze hoeven behalve een reu op de teef te laten verder niks te doen? Ok :denken:
Lunatic schreef:Het testen van stamboomhonden kost nou eenmaal een hoop geld, logisch dat je daar meer voor betaald dus.
Ah kom nou. Denk dat als je op de 250 euro zit het al veel is. Dat verklaart naar mijn mening nog steeds niet hetgeen jij hier nu zegt hoor. Maakt ook verder niet uit want ik ben het er verder wel mee eens dat het niet meer dan normaal is dat je voor een stamboomhond gewoon meer betaald dan voor een boomloze hond. Maar de prijzen waar ik het eerder over had. Dat is naar mijn mening gewoon te gek, en daarin is men soms gewoon doorgeslagen heb ik het idee.

Het maakt de drempel voor veel "gewone" mensen gewoon te hoog. Waarom 1500 - 1750 neerleggen voor bijv een stamboomchihuahua als je voor de helft ook een stamboom chihuahua kunt kopen? Die broodfokker die ze voor 750 verkoopt houd er al een aardig zakcentje aan over. Denk je nu echt dat als stamboom chihuahua's standaard 750 zouden kosten diezelfde "broodfokkers" zich daar dan nog mee bezig zouden gaan houden en ze zouden gaan verkopen voor 500?

Misschien wel hoor. Dan nog zullen ze er genoeg aan over houden daar niet van, maar het zou de drempel voor veel mensen wel verlagen om bij een dusdanig minimaal verschil in aanschafprijs bij een (ik noem maar wat)rasvereniging aangesloten fokker te gaan kijken. Maar goed, zoals ik al zei. Dit zijn van die discussies waar je toch nooit uitkomt. Zolang er rassen zijn waarbij exorbitante bedragen aan vasthangen zul je houden dat mensen uitblijven kijken naar "goedkopere" alternatieven. En ja, dan kom je vaak uit bij de huis tuin en keuken fokkers en in het ergste geval bij een broodfokker :schrik:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

En toch denk ik dat de mensen uiteindelijk goedkoper uit zijn als ze hun hond bij een verantwoordelijke fokker kopen, natuurlijk kunnen rashonden ook ziek worden en kanker krijgen, maar een hoop kopers van een pup bij een broodfokker vandaan beginnen meestal al gelijk met dure dierenartsbezoekjes.

En dat er voor pups uit kampioenslijnen meer betaald wordt is onzin, zal misschien best weleens voorkomen maar dat zijn eerder uitzonderingen dan regel.

Bij ons word voor alle pups gewoon dezelfde prijs gevraagd. Maakt niet uit uit welke combinatie de pups komen.

Snap niet dat mensen zo zitten te zeuren over de prijs die fokkers vragen, je kan toch gewoon een fokker zoeken die verantwoord bezig is en minder geld vraagt dan de fokker die de hoofdprijs wilt hebben.

Als ik graag een hond van een bepaalde fokker wil hebben dan betaal ik die prijs graag dan spaar ik maar wat langer, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om bij een broodfokker een hond te halen.

En trouwens een fokker die verschillende rassen fokt hoeft niet perse een broodfokker te zijn. Kan best dat die fokker de honden gewoon op een verantwoorde manier houdt en verzorgt. En ook alle gezondheidstesten doet.

En Smoekie met 250 euro ben je er niet hoor met gezondheidstesten.

Alleen de HD foto's kosten me jaren geleden al 185 euro. Ogen onderzoek was 35 euro.
Dan nog het Diluteonderzoek kostte rond iets meer dan 100 euro en dan nog het onderzoek naar van Willebrand dat is ook rond de 100 euro.
En dan zijn er bij andere rassen nog anderen onderzoeken die gedaan moeten worden.

Maar goed dat neemt niet weg dat je er best geld aan overhoudt als je een groot nest hebt, maar dat mag ook wel voor 8 weken werk dacht ik zo.

En ik leg rustig rond de 1000 euro neer voor een iPad dus voor een hond heb ik dat zeker over. Is wel tig keer leuker dan een iPad.

En ik heb echt geen liggende gelden. Spaar er gewoon voor.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
smoekie
Zeer actief

Ik waag het eerlijk gezegd te betwijfelen dat mensen uiteindelijk goedkoper uit zijn als ze hun hond bij een verantwoorde fokker kopen. Denk dat het (die indruk krijg ik meer en meer) vaak meer met "geluk" te maken heeft. En daarbij maakt het volgens mij niet uit of het om een stamboomloze hond gaat, een stamboomhond bij de Huis,tuin en keuken (brood)fokker, of een stamboomhond bij een "verantwoorde" fokker.

Is voor jou misschien onzin, maar je wilt ze de kost niet geven hoor. Zeker niet waar het de meer "populaire" rassen betreft. Dus zo uitzonderlijk is dat nu ook weer niet.

Ik zeur verder ook niet over de prijs hoor. Ik zeg alleen dat er genoeg rassen zijn waarbij er naar mijn idee gewoon is doorgeslagen vwb de aanschafprijs. En tuurlijk kun je dan gaan zoeken naar een fokker die en verantwoord bezig is en minder geld vraagt, maar dat zullen er niet zo heel erg veel zijn en is dat een beetje zoeken naar een naald in een hooiberg. Daarbij worden (verantwoorde) fokkers die minder dan de standaard vragen (zo heb ik hier meer dan eens gelezen) vaak toch wel zwartgemaakt door "collega" fokkers juist omdat zij onder de prijs zijn gaan zitten :19:

Tuurlijk kun je wat langer sparen als je een bepaalde fokker op het oog hebt. Maar jij bent niet de "standaard" voor mensen die een (gezins) hond zoeken :wink: Daarbij zit er natuurlijk wel een verschil ook tussen een huis tuin en keuken fokker en een "broodfokker".

Tuurlijk hoeft een fokker die verschillende rassen fokt niet perse een broodfokker te zijn en kan het zo zijn dat de honden van die fokker op verantwoorde wijze gehouden worden en er gezondheidstesten mee gedaan worden. Maar dat is naar mijn idee dan toch ook een "broodfokker". Weliswaar niet dezelfde als de broodfokker die totaal niet naar zijn/haar teef(teven) omkijkt. Maar wel een broodfokker die fokt voor de winst. Immers. Waarom zou je anders verschillende rassen fokken en meerdere nesten tegelijkertijd hebben?

Ik zou er alvast geen pup vandaan willen iig :19:

Er zijn altijd rassen waaarbij "veel" onderzoeken nodig zijn .Maar dan heb ik weer zoiets (noem het negatief) dan hangt het ras toch wel een beetje van ellende aan elkaar als er al zoveel ziektes/gebreken voorkomt waar op getest moet worden? Kan het verkeerd zien hoor, zeker. Maar dat is wel de indruk die ik dan weer krijg.

Ikzelf heb het idee dat des te minder "testen" er eigenlijk nodig zijn bij een bepaald ras, des te gezonder is het ras (nog) des te meer testen, des te ongezonder. ff heel zwart wit gezien/gezegd :wink:

Tuurlijk houd men er geld aan over (uitzonderingen daargelaten) en tuurlijk mag dag. Daar zal je mij verder ook nooit over horen hoor. Ik heb het enkel over die extreem hoge prijzen die men soms wel eens vraagt. Kun je wel zeggen dat als je 1000 euro voor een ipad neerlegt (ik neit trouwens :wink: ) je dat zeker voor een hond over hebt. Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen :wink:

De (specifieke) hond die ik tzt wil kost ook veel geld. En ja, dat is idd iets waar je voor moet sparen, en dat is idd iets wat ik er (voor die hond) idd net als jij voor over heb. Maar mocht dat niet lukken. Ed is er immers ook nog :LOL: Dan wordt het gewoon weer een leuk huis tuin en keuken hondje waar ik toch echt geen honderden euros(1000+) voor op tafel ga leggen :wink:
Laatst gewijzigd door smoekie op 15 jul 2013 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
smoekie
Zeer actief

Tara schreef:Dat is echt onzin, een dure stamboompup en een goedkope puppyhandelpup zonder stamboom zijn gewoon niet precies hetzelfde.
Wat ik als fokker allemaal voor tijd, energie, geld en zorg in mijn pups en hun moeder steek is echt niet te vergelijken met wat er in die broodfoknesten wordt geïnvesteerd.
Ik zou het hartstikke fijn vinden als ik mijn pups voor maximaal 750 euro zou kunnen verkopen, maar dat gaat gewoon echt niet.
Wel probeer ik echt om de pupprijs onder de 1000 euro te houden, omdat ik vind dat ook mensen die dat geld niet zomaar even op het nachtkastje hebben liggen een hond moeten kunnen hebben.
Rijk hoef ik niet te worden van mijn nestjes, maar ik wil wel uit de kosten komen.
Weet je dat ik eigenlijk helemaal niet weet wat voor ras jij fokt :oops:
smoekie
Zeer actief

Tara schreef:Je bent de enige niet, en dat wou ik ook maar zo houden. Ik hecht namelijk wel waarde aan een beetje anonimiteit. :wink:
Ah, ok, dacht al dat het aan mij lag en ik me moest gaan schamen dat ik dat niet eens wist :LOL:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Pakdebal schreef:
gonnie schreef:
Pakdebal schreef: en dat waren ?.. wat voor rassen ?.
Is dat belangrijk dan?
dan weten we wat " de maffia " op het lijstje heeft staan

alles wat geld oplevert. zoals elke crimineel/handelaar
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Geloof dat de meeste rashondenpups toch wel boven de 1000 uitkomen en das een boel geldjes.

klopt. dat haalt ook de verantwoordelijkheid niet weg bij de kopers natuurlijk, maar de gemiddelde rashond is echt veel te duur.

en ja, je mag echt wel wat verdienen op een nest, maar waar sommige verschillen vandaan komen is mij echt een raadsel en als jij "gewoon een hondje" wil snap ik dat je kiest voor 600 euro (wat ook al veel geld is) tegenover 1250+
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

LongFields schreef:
bouvierpoedel schreef:Geloof dat de meeste rashondenpups toch wel boven de 1000 uitkomen en das een boel geldjes.
Ik ken er toch al wel een flink aantal waar dat niet het geval is hoor Kees (waaronder mijn eigen ras en ook de andere 3 variëteiten van de Belgische Herder). :19:
Vandaar mijn opmerking dat het niet reëel is om alle rassen over 1 kam te scheren. Enige nuance is in mijn ogen hier minstens wel op zijn plaats.

ik denk dat de nuance zit in het feit dat eigenlijk alleen herders en volgens mij de nederlandse rassen onder de 750 euro adviesprijs liggen en het meerendeel van "de rest" uiteindelijk richting 1000 gaat en er (soms ver) overheen

wat ik trouwens zonder problemen betaal als het nodig is, maar eigenlijk is het echt heel veel geld
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Pakdebal schreef:

ik weet dat jij goed bezig bent met fokken, maar een heleboel kicken gewoon op die kampioenen en " u-tjes '

in het algemeen , bedoelde ik, gebeurt dat veel, en dan gaat de prijs omhoog , te hoog voor de Jan Patat
Echt hoor, wie zijn die heleboel die erop kicken dan? Ik ken wel fokkers die voor 'makkelijk' gaan, reu in de buurt, voldoet qua fokkwalificaties (ja bij ons exterieur, gedrag etc is nogal zelfregulerend, reuen die zich niet gewenst gedragen zullen niet voor een dekking gevraagd worden) en leuke match - dus doe maar. Maar kicken op U-tjes? Nee die ken ik niet.

En ik blijf me erover verbazen. De rashond is te duur. Een (ras)hond is een luxe 'artikel' en daar zit een bepaalde prijs aan verbonden (om even in te haken op Longfields' betoog tegen die 1000-3000 euro, denk eens aan Markiezen, Smoushondjes en ik denk dat ook de gemiddelde terrier niet boven de €1000 euro uitkomt, behalve wellicht de Amstaff).

Ik zou graag een VW Caddy hebben, de verlengde versie, zodat de kids op de achterbank kunnen. Ik wil daar alleen niet het gevraagde bedrag voor uitgeven. Ben ik dan zielig? Moet ik dan boze brieven aan de stoute VW-meneren sturen dat het allemaal niet eerlijk is en dat ik ook een Caddy moet kunnen rijden? Of maak ik een keus uit hetgeen beschikbaar is in mijn prijsklasse, even los van het feit of ik het wel of niet kan betalen, want dat maakt niet uit.

Als je weinig geld hebt, geen punt, maar dan kies je uit een ander segment. Om dan dus ontzettend veel dierenleed te accepteren omdat het jou geld scheelt en dan vervolgens te roepen dat het allemaal zo vreselijk oneerlijk is... Bah. Daar wordt ik niet goed van!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Pakdebal schreef:
Fafo schreef:Het enige wat in weet uit eigen ervaring is dat een stamboom niet zo veel zegt
. En dat ook fokkers die stamboom honden fokken niet automatisch 'beter' zijn dan een fokker zonder stamboom.
maar dat is juist het probleem zij, de fokkers, denken van wel , en houden daarom hun prijzen zo hoog
dat
is wat de doorslag geeft voor veel mensen, die een hond uitzoeken , ze gaan liever naar de Hema , dan naar een dure winkel .
als de trui precies hetzelfde is
Is eigenlijk hetzelfde probleem. Is die trui wel hetzelfde? Wordt er niet heel veel goedkope kleding gemaakt in van die fabrieken waar kinderarbeid eerder regel dan uitzondering is? En dan wij lekker goedkope kleren kopen?

Het gaat om bewustwording en verantwoordelijkheid nemen!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

MirandaH schreef:
Pakdebal schreef:

ik weet dat jij goed bezig bent met fokken, maar een heleboel kicken gewoon op die kampioenen en " u-tjes '

in het algemeen , bedoelde ik, gebeurt dat veel, en dan gaat de prijs omhoog , te hoog voor de Jan Patat
Echt hoor, wie zijn die heleboel die erop kicken dan? Ik ken wel fokkers die voor 'makkelijk' gaan, reu in de buurt, voldoet qua fokkwalificaties (ja bij ons exterieur, gedrag etc is nogal zelfregulerend, reuen die zich niet gewenst gedragen zullen niet voor een dekking gevraagd worden) en leuke match - dus doe maar. Maar kicken op U-tjes? Nee die ken ik niet.

En ik blijf me erover verbazen. De rashond is te duur. Een (ras)hond is een luxe 'artikel' en daar zit een bepaalde prijs aan verbonden (om even in te haken op Longfields' betoog tegen die 1000-3000 euro, denk eens aan Markiezen, Smoushondjes en ik denk dat ook de gemiddelde terrier niet boven de €1000 euro uitkomt, behalve wellicht de Amstaff).

Ik zou graag een VW Caddy hebben, de verlengde versie, zodat de kids op de achterbank kunnen. Ik wil daar alleen niet het gevraagde bedrag voor uitgeven. Ben ik dan zielig? Moet ik dan boze brieven aan de stoute VW-meneren sturen dat het allemaal niet eerlijk is en dat ik ook een Caddy moet kunnen rijden? Of maak ik een keus uit hetgeen beschikbaar is in mijn prijsklasse, even los van het feit of ik het wel of niet kan betalen, want dat maakt niet uit.

Als je weinig geld hebt, geen punt, maar dan kies je uit een ander segment. Om dan dus ontzettend veel dierenleed te accepteren omdat het jou geld scheelt en dan vervolgens te roepen dat het allemaal zo vreselijk oneerlijk is... Bah. Daar wordt ik niet goed van!
Het gaat niet over auto's, maar honden. :roll:
Bizar en belachelijk dat er duizend(en) euro's neergeteld moeten voor een bepaalde rassen. Je maakt mij niet wijs dat die fokkers dan net de kosten eruit hebben. Door die hoge prijzen hebben de honden echt niet minder ziekten en afwijkingen.
De verantwoordelijkheid ligt idd bij de koper, maar de fokkers dragen er door die hoge prijzen ook aan bij imo.
Als we het trouwens toch over dierenleed hebben, onder stamboomhonden is er ook veel leed door al die inteeld en het fokken op extreme kenmerken.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Mijn ras kost meer dan 1000 euro. Bij de broodfok 550 geloof ik.
Kunnen die mensen daar aankloppen als blijkt dat hun hondje ziek is? Nee
Wordt de moederhond goed verzorgd en niet weer de volgende loopsheid gedekt? Ws nee..

Kan ik de garantie geven dat "mijn" pups niet ziek worden? Nee, dat kan ik niet ondanks de stamboom. Maar wel dat ik ze financieel bijsta. En heb ik mijn best gedaan om iig voor zover je het kan zien, een gezonde combi te maken? Zeker wel!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blaf schreef:
MirandaH schreef:
Pakdebal schreef:

Het gaat niet over auto's, maar honden. :roll:
Bizar en belachelijk dat er duizend(en) euro's neergeteld moeten voor een bepaalde rassen. Je maakt mij niet wijs dat die fokkers dan net de kosten eruit hebben. Door die hoge prijzen hebben de honden echt niet minder ziekten en afwijkingen.
De verantwoordelijkheid ligt idd bij de koper, maar de fokkers dragen er door die hoge prijzen ook aan bij imo.
Als we het trouwens toch over dierenleed hebben, onder stamboomhonden is er ook veel leed door al die inteeld en het fokken op extreme kenmerken.
Wat hier genoemd is kost de gemiddelde stamboommechelaar nog ruim onder de 1000 euro. In duitsland daarentegen kost diezelfde mechelaar 1000 euro. Er moeten daar nog behoorlijk wat aanvullende fokgeschiktheidskeuringen gedaan worden om een boom bij de pups te krijgen bijv. Maar dat houd mij dus niet tegen om daar in de toekomst te halen bij die fokker die mij aanstaat, zijn manier van fokken en omgang met zijn honden en natuurlijk de combi die hij maakt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Dee schreef:
Antonetta schreef:Als je er een beeld bij hebt word het nog triester dan het al is.
Bedankt.
Het was niet mijn bedoeling om te choqueren, helaas doen deze beelden dit wel. Ik wilde alleen het trieste beeld laten zien wat mij schokte, iets wat ik in het vervolg zal laten. Ik ga er niet van uit dat hier mensen lid zijn die met dit soort beelden tegen de misstanden in de broodfok gewaarschuwd moeten worden. Sorry.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”