Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Nachtprobleem'

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: 'Nachtprobleem'

Ongelezen bericht door Fizgig »

Hee wat een goed nieuws! Dat is leuk om te horen. En fijn dat jullie weer uit kunnen slapen natuurlijk. Geef je hem ook wel eens runderkraakbeen ofzo? Hebben ze ook bij Lotgering. Penslappen trouwens ook, dat is voor veel honden een delicatesse, zullen we maar zeggen. Maar geweldig dat ie het er goed op doet.
Suus___
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Suus___ »

Runderkraakbeen heeft hij gisteren voor het eerst gehad hij vind t nog raar maar knabbelt uiteindelijk lekker.
Er liggen eenden, kippen en ganzennekken klaar maar vind ze er nog spannend uitzien ivm doorslikken
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Suus___ schreef:Bij de da was alles goed gelukkig.

Dex staat nu een week op lotgering en wordt mooier en mooier, zich vacht ziet er top uit en hij heeft geen jeuk meer. Ook poept hij veel minder.
We geven m nu om 4 uur eten en hij komt s ochtends niet meer zeuren tenzij hij echt moet poepen :D
Mooi :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Fizgig
Zeer actief

Suus___ schreef:Runderkraakbeen heeft hij gisteren voor het eerst gehad hij vind t nog raar maar knabbelt uiteindelijk lekker.
Er liggen eenden, kippen en ganzennekken klaar maar vind ze er nog spannend uitzien ivm doorslikken
O wat goed zeg. Wat je kunt doen, is de nekjes vasthouden terwijl hij ze kluift. Met kippennekken is het niet erg als ze die in één keer doorslikken, tenminste, het is beter als ze wel kauwen maar het meest is kraakbeen en dat verteert zo ook wel. Als zijn maagzuur wat vlees is gewend, verwacht ik dat dat wel moet lukken. Als het niet lukt om iets te verteren, kotsen ze het uit. Dat kunnen ze gewoon weer opeten trouwens, het is een beetje vies, maar dat kan. Een soort herkauwen eigenlijk, hahaha.

De ganzen en eendennekken zijn wat groter, die zou je dus vast kunnen blijven houden aan één kant, tot je merkt dat ie gaat kauwen en kraken, dat is de bedoeling namelijk. Als ie niet heel gulzig erop aanvalt, denk ik niet dat er veel risico is dat ie ze in één keer doorslikt, maar dat kun je dus voorkomen met vasthouden. Is ook wel leuk, vind ik zelf, een beetje samenwerken met je hond. Je kunt dan ook zeggen: rustig aan, oid. En het bot draaien voor ze enzo. Moet je hond dat wel accepteren natuurlijk, hier gaat dat prima. Het is even uitproberen maar ik denk niet dat jouw hond erg geneigd zal zijn tot voedselnijd, dat zijn labradors meestal niet, volgens mij.

Runderkraakbeen is hier favoriet, wie weet was het de eerste keer een beetje vreemd voor hem. Heb je het bevroren aangeboden of ontdooid? Hier wil Bruno het graag bevroren en Shelly ontdooid, ik vind het allebei prima. Maar ze kunnen dus een voorkeur hebben daarin. Dat kun je beter niet doen met bot trouwens en met nekken ook niet, bevroren aanbieden, maar runderkraakbeen kan geen kwaad. Kippennekken kun je trouwens ok gedroogd aanbieden, dat is zacht genoeg om te drogen namelijk.
Suus___
Vaste gebruiker

Ik wist niet dat ik t bevroren kon aanbieden dus idd ontdooit maar hij is zoveel minder gulzig op t vlees dan op brok.. Hij eet lekker rustig en idd gelukkig geen voernijd. Vind ook dat je een hond altijd uit z'n voer moet kunnen halen en dat dus vanaf pup al gedaan :)
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Laat dat beest gewoon lekker eten joh. Wel goed dat je al in zo'n korte tijd al verschil ziet.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Bevroren geven ?

Dat doe ik nooit of het moet bloedje heet zijn zomers en dan als ijsje.
Verder gewoon op kamer temperatuur moet er zelf ook niet aan denken aan zo'n koude plomp in mijn buik.
Buster zou het echt niet moeten en zou mij aan kijken van vreet het zelf op :L:

Buster is 40 kilo en krijgt 2 keer daags 400 gram smuldier plus s avonds voor het slapen gaan een handje brokken.
Krijgt hij dit niet dan spuugt hij gal s morgens :ugh:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Suus___ schreef:Ik wist niet dat ik t bevroren kon aanbieden dus idd ontdooit maar hij is zoveel minder gulzig op t vlees dan op brok.. Hij eet lekker rustig en idd gelukkig geen voernijd. Vind ook dat je een hond altijd uit z'n voer moet kunnen halen en dat dus vanaf pup al gedaan :)
Als je een hond het vertrouwen in jou geeft kan je over het algemeen prima aan zijn voer komen.
Uitzonderingen daargelaten.

Wat bedoel je met het dikgedrukte?
Hoe heb je dat gedaan?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Miranda schreef:
En sperziebonen zou je er wel bij kunnen doen voor extra vulling .
Ik zou dat er idd bijgeven. Maar dan wel zelf gekookte (zonder zout), die uit blik zijn véél te zout voor een hond.
.

maakt niets uit, mijn logeerhond hoor ik ook al om 06.00 uur piepen voor het eten, en zij krijgt ook sperziebonen !

dan geef ik haar 's morgens wat brokken , en gaat ze weer doorslapen
Suus___
Vaste gebruiker

Puppy wat bedoel je met laat hem lekker eten?

Ranetje: afleiden van z'n voer en belonen als je aandacht krijgt boven het voer. Ook je hand in z'n voerbak kunnen stoppen zonder dat hij negatief reageerd
ranetje
Zeer actief

Suus___ schreef:Puppy wat bedoel je met laat hem lekker eten?

Ranetje: afleiden van z'n voer en belonen als je aandacht krijgt boven het voer. Ook je hand in z'n voerbak kunnen stoppen zonder dat hij negatief reageerd
Ok dat kan. :ok:
Ik was even bang dat je voerbakken weghaalde en zo :wink:
Afbeelding
Suus___
Vaste gebruiker

Nee Tuurlijk niet zou wel heel erg zijn
Suus___
Vaste gebruiker

Voor mijn gevoel is z'n ontlasting nu wel erg weinig.
Hij poept hele kleine balletjes zeg maar en dan 2 of 3 en dat meestal 2 keer per dag
Suus___
Vaste gebruiker

Iemand advies? :D
En krijgt hij nu met die mix van lotgering alles binnen wat hij nodig heeft?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Hoezo advies?

Het hele topic staat vol adviezen volgens mij :19:

Fijn dat hij zo weinig poept dan verteert hij goed wat hij binnen krijgt :ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Suus___
Vaste gebruiker

Advies over de ontlasting bedoel ik..
Nacht probleem is helemaal weg :)
Fizgig
Zeer actief

Hoe minder ontlasting, hoe beter, lijkt mij. Hij heeft toch geen moeite met poepen? Als het wat harder is, dat is nu eenmaal zo met kvv, dat geeft niks. Dat komt omdat ze bijna alles wat erin zit, ook kunnen gebruiken en verteren. Als je brokken voert, zie je meer volume in de ontlasting omdat daar vaak ook granen inzitten ed. Dat poepen ze weer uit, de vezels. Maar vlees verteert helemaal. Pas als je hond moeite krijgt met poepen, zou je wat moeten doen. Maar alleen weinig ontlasting, de meeste hondeneigenaren zouden er blij mee zijn, dat is geen probleem. Dat is vrij normaal als een hond kvv eet. Vaak is de ontlasting ook wat donkerder. Kan bijna zwart zijn. En als je kraakbeen of bot voert, zie je soms witte poep. Dat geeft niks, dat komt gewoon door de kalk.

Ik kijk ook altijd naar hun ontlasting en als ik niks anders zie dan normaal, is het okee. Je hond zal nu wel voortaan wat minder ontlasting hebben. Scheelt weer poepzakjes en gemors enzo. En je pakt ze zo op van het grasveld, slappere drollen willen nog wel eens blijven plakken, zeg maar, dus ik vind het alleen maar prettiger.
Suus___
Vaste gebruiker

Ja klopt idd..
Ze zijn vaak een beetje gemêleerd van kleur haha
Thanks!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”