Nee hoor, ondanks onbeschoft en dom reageren van PdB, vind ik het niet nodig om op dat knopje te drukkenMarion. schreef:Owowwwww. Nu moet er weer op het knopje gedrukt worden denk ik
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'Angst' voor reuen
Moderator: moderatorteam
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: 'Angst' voor reuen
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Marion.
Miranda schreef:Nee hoor, ondanks onbeschoft en dom reageren van PdB, vind ik het niet nodig om op dat knopje te drukkenMarion. schreef:Owowwwww. Nu moet er weer op het knopje gedrukt worden denk ik
-
Marion.
Ik zie het. Wat is allemaal kebeurt vanavond. Nou ja, ik was het nietNanna schreef:Cloor blíjft aan het opschonenMarion. schreef:Owowwwww. Nu moet er weer op het knopje gedrukt worden denk ikMiranda schreef:Lul niet zo dom.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Als het allemaal zo makkelijk gaat, dan kijk ik haar loops!Maeve schreef:Hopen dat ze snel loops wordtKan wel trouwens, ik had bij Coda met een maand of 6 al het idee dat ze loops ging worden. Ze begon te markeren, reuen hadden interesse etc. Uiteindelijk was ze 14 maand toen ze ineens loops werd, zonder voortekenen ofzo. Ik merkte het omdat Nilo ineens wel heel vrolijk achter haar aan liep. Daarvoor dus niks gemerkt aan haar. Maar sinds ze loops was, was dat hoge geschreeuw er bij Coda wel af. Of ze liet het toe of ze corrigeerde gewoon duidelijk, geen reu die dat niet begreep. En zo doet ze het nu nog. Soms is ze wat toleranter dan voor de loopsheid, wat stabieler lijkt wel maar ze doet niet meer aan halve correcties. Dus die loopsheid kan zomaar een oplossing zijn
en die angstblaffer die denkt yes, weer een afgeschrikt[Sandra] schreef:Klote is dat (van die ladder, denkt Otto, van dat geblaf, denk ik). Hij heeft er niks mee. Hij hoort het even aan en dan denkt hij, nou, loop ik wel verder hoor. Wel grappig om te zien hoe anders hij op zo'n angstblaf reageert, een reutje hier in de buurt blaft vaak naar hem, die snauwt hij dus rustig van zich af. En bij een boerenfoxteefje dat altijd blaffend langs het hek vliegt als we langslopen, loopt hij ook door.Browny schreef:
Zeg maar een laddergelukkig ben ik nog niet een verkeerde tegen gekomen die haar angstblaf niet accepteert, maar dat kan ze zo wel uitlokken daarom ben ik er flink mee aan het werk
Ik heb mijn reuen 100% onder appèl, ook bij een loopse teef, die zullen echt niet weg lopen of dan opeens niet meer luisteren. en ondanks ze niet meer raak kunnen schieten, zou ik het toch op prijs stellen dat ze de loslopende teef bij zich houden en dit even melden. want voor je het weer zitten ze vastPakdebal schreef:Miranda schreef:Ja, natuurlijk is dat jouw schuld. Ik heb nu mijn tweede teef, voorheen had ik enkel reuen. Van verschillende rassen, overigens. En allemaal konden ze gewoon luisteren, óók als er een loopse teef in beeld was.Pakdebal schreef:vond dat knap irritant inderdaad , was ik mijn hond weer kwijt !! . , want stoppen zodat ik mijn reu kon pakken , deden ze nooit .![]()
nee, het was allemaal MIJN schuld, want ik had een reu die achter hun loopse teef liep IN een LOSLOOP-gebied . !![]()
loop er dan niet , zei ik altijd tegen ze !!!
Als je reu niet luistert, moet je hem aan de riem houden. Zo gemakkelijk is het.
als je leest wat de TS schrijft over die eigenaren van reuen ?.. Dan had je goed kunnen lezen , dat ze allemaal NIET kunnen luisteren op dat moment !.
de hormonen nemen het over , net als een jachthond die net een hert ziet ..
en in losloop gebieden mag je niet lopen als je je hond niet onder controle hebt

- Miranda
- Erelid
Dat klopt. Met de teef waarin ik rustig het losloopgebied inging als ze loops was had ik ook geen enkel probleem. Ook niet op de hoogtijdagen. Skadi was dan een slet eersteklas, die zocht het zelf op, dus daarmee ging ik op die dagen lopen in gebieden waar nooit iemand kwam.Browny schreef:en in losloop gebieden mag je niet lopen als je je hond niet onder controle hebt
Een reu die ik niet onder appèl zou hebben bij een loopse teef ging van mij niet eens van die riem af, denk ik. Maar goed, dat heb ik nog nooit meegemaakt.
And few will ever climb
- Browny
- Zeer actief
Er zijn losloopgebieden (hier ook) waar streng gecontroleerd wordt, als je hond niet onder controle hebt, of dit nu slecht luisteren of jachtinstinct is, dan krijg je een boete en mag je de hond aanlijnen, net zolang tot de hond wel onder appèl staat. De borden staan er natuurlijk ook niet voor nietsMiranda schreef:Dat klopt. Met de teef waarin ik rustig het losloopgebied inging als ze loops was had ik ook geen enkel probleem. Ook niet op de hoogtijdagen. Skadi was dan een slet eersteklas, die zocht het zelf op, dus daarmee ging ik op die dagen lopen in gebieden waar nooit iemand kwam.Browny schreef:en in losloop gebieden mag je niet lopen als je je hond niet onder controle hebt
Een reu die ik niet onder appèl zou hebben bij een loopse teef ging van mij niet eens van die riem af, denk ik. Maar goed, dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Die van ons hebben niet veel interesse voor andere honden en zijn liever met ons bezig en daar hou ik ook wel van
Ik zou met Yuki prima in een losloop gebied kunnen lopen als ze loops is, maar echt niet dat ik dit zou doen
Maar goed, ik ben ook wel eens een weggelopen loopse teef tegen gekomen, die niet meer bij mijn reu weg te slepen was, dat was alles behalve een pretje (voor mij dan)

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Waarom kunnen die van mij dan wel gewoon loslopen? Ook als er ergens een loopse teef is?Pakdebal schreef:renee-uk schreef:werk aan de winkel dus voor die reueneigenarenPakdebal schreef:als je net leest wat de TS zegt over die eigenaren van reuen ?.. Dan had je goed kunnen lezen , dat ze allemaal NIET kunnen luisteren op dat moment !.Miranda schreef: Als je reu niet luistert, moet je hem aan de riem houden. Zo gemakkelijk is het.
en ook voor die van loopse teven .. NOOIT lopen in een losloopgebied , waar veel reuen los open .., dan vraag je om moeilijkheden .
Voor de duidelijkheid, eentje is al 2x vader dus die weet inmiddels waar Abraham de mosterd haalt.
Trainen, Trainen en Trainen, direct vanaf pup zodra die thuis is.
Overigens loopt Xena altijd los, dus ook als ze loops is. Gedekt wordt ze niet daar zorgt ze zelf wel voor en anders ik wel... Lijkt me ook zeker niet handig als een van mijn reuen erbij is...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik dacht dat PdB zo anti loslopen was? Zeker als je de hond niet 100% onder controle hebt?
Grappig hoe zoiets toch kan worden aangepast als het haar uitkomt 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maeve schreef:Ik dacht dat PdB zo anti loslopen was? Zeker als je de hond niet 100% onder controle hebt?Grappig hoe zoiets toch kan worden aangepast als het haar uitkomt

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Yuki en Doran hebben vanmorgen een geslaagde date gehad.
Bij kennismaking stond Yuki even in Doran's gezicht te blaffen, hij keek eens en dacht er het zijne van en liep door, vanaf dat moment ging het prima
Lekker samen snuffelen, met een balletje en een dummy spelen, Doran heeft zich als een echte gentleman gedragen, ik was dus trots op m'n mannetje en ben blij dat Yuki er weer een positieve ervaring bij heeft
Bij kennismaking stond Yuki even in Doran's gezicht te blaffen, hij keek eens en dacht er het zijne van en liep door, vanaf dat moment ging het prima
Lekker samen snuffelen, met een balletje en een dummy spelen, Doran heeft zich als een echte gentleman gedragen, ik was dus trots op m'n mannetje en ben blij dat Yuki er weer een positieve ervaring bij heeft
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Pakdebal
Ik lees hier precies wat de teven eigenaren altijd schreeuwen naar de reuen.
Geen idee waar ze het over hebben !
En lopen dom door.
En lopen dom door.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Pakdebal schreef:Ik lees hier precies wat de teven eigenaren altijd schreeuwen naar de reuen.
En lopen dom door.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Wat bedoel je PDB?Pakdebal schreef:Ik lees hier precies wat de teven eigenaren altijd schreeuwen naar de reuen.
En lopen dom door.
Ik heb altijd teven gehad, nog nooit een reu.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Pakdebal
Dat ze geen idee hebben hoe de hormonen van reuen werkenWolfsblut schreef:Wat bedoel je PDB?Pakdebal schreef:Ik lees hier precies wat de teven eigenaren altijd schreeuwen naar de reuen.
En lopen dom door.
- Miranda
- Erelid
Jawel hoor. Zoals ik al zei, dit is pas mijn tweede teef, en ik heb eerder altijd reuen gehad. Intact. Die gewoon konden luisteren.Pakdebal schreef:Dat ze geen idee hebben hoe de hormonen van reuen werken
Dat jij een hond niet kan laten luisteren ligt niet aan de hormonen van die reu, dat ligt écht aan jezelf.
And few will ever climb
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Neehee!Miranda schreef:Jawel hoor. Zoals ik al zei, dit is pas mijn tweede teef, en ik heb eerder altijd reuen gehad. Intact. Die gewoon konden luisteren.Pakdebal schreef:Dat ze geen idee hebben hoe de hormonen van reuen werken
Dat jij een hond niet kan laten luisteren ligt niet aan de hormonen van die reu, dat ligt écht aan jezelf.
Alle reuen luisteren met hun ballen.
Cas was gecastreerd en die heeft nooit naar een loops teefje omgekeken.
- Browny
- Zeer actief
super geslaagde wandeling met Doran! echt een perfecte reu voor probleem gevallen zoals YukiLunatic schreef:Yuki en Doran hebben vanmorgen een geslaagde date gehad.
Bij kennismaking stond Yuki even in Doran's gezicht te blaffen, hij keek eens en dacht er het zijne van en liep door, vanaf dat moment ging het prima![]()
alleen schrok ze nu even van mensen waar ze naar blafte, wat ze nooit doet, want mensen zijn geweldig daar wordt ze tijdens het werken voor beloond

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wel, heb genoeg reuen (en gehad) om prima te weten hoe die werken. En ook een teef om die kant te weten ... en ze luisteren gewoon hoor.. dat doen ze niet met hun hormonen maar met hun oortjes.Pakdebal schreef:Dat ze geen idee hebben hoe de hormonen van reuen werkenWolfsblut schreef:Wat bedoel je PDB?Pakdebal schreef:Ik lees hier precies wat de teven eigenaren altijd schreeuwen naar de reuen.
En lopen dom door.

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Nou ja, ik vind het wel fijn om te weten als ik in het bos loop. Dat er even tegen mij word gezegd dat ze loops is. Dan kan ik Elmo even aanlijnen.renee-uk schreef: werk aan de winkel dus voor die reueneigenaren
Sjaak had het afgelopen winter, die man vergat ook even te vertellen dat 1 van zijn teven loops was. Dus Sjaak loopt verder, nadat ze even met elkaar hadden gesproken. Elmo liep netjes mee, en ineens was hij weg, dwars het bos door. Op weg naar die teef. Sjaak liep dus al vloekend en tierend dwars het bos door op zoek naar Elmo. Die dus heel netjes bij die mensen aan de lijn zat.
-
Pakdebal
Elmo/maureen schreef:Nou ja, ik vind het wel fijn om te weten als ik in het bos looprenee-uk schreef: werk aan de winkel dus voor die reueneigenaren
. Dat er even tegen mij word gezegd dat ze loops is. Dan kan ik Elmo even aanlijnen.
Sjaak had het afgelopen winter, die man vergat ook even te vertellen dat 1 van zijn teven loops was. Dus Sjaak loopt verder, nadat ze even met elkaar hadden gesproken. Elmo liep netjes mee, en ineens was hij weg, dwars het bos door. Op weg naar die teef. Sjaak liep dus al vloekend en tierend dwars het bos door op zoek naar Elmo. Die dus heel netjes bij die mensen aan de lijn zat.
wat gek, je bent het toch met mij eens . !!!
want dat is wat die teven-eigenaren vooral NIET doen , zeggen dat ze loops zijn .. !! .
en dan zijn ze kwaad, als jouw reu er achter loopt .
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou ja, ik vind het eigenlijk wel gewoon aangepaster en handiger, wanneer je met je loopse teef niet dwars door een losloopgebied struint
uiteraard is het geen vrij briefje dat reuen dan niet meer hoeven luisteren en er zullen er vele zijn die dat dus ook gewoon wel doen, maar ze zijn er ook, die het daar wel erg moeilijk mee hebben en of het dan zo leuk lopen is in een losloopgebied. neuh, als ik daar loop, loop ik daar zodat mijn hond wat verder van me af kan rennen, als ik hem kort bij me onder appél wil houden, was ik wel gewoon buiten een losloopgebied aan de riem gaan lopen. ik loop zelf ook niet met mijn loopse teven op zulke plekken, gewoon omdat ik dat veiliger en socialer vindt 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik mijn hond aanlijn of bij me roep ga ik er vanuit dat een ander dat ook doet, dus dan hoef je niks te zeggen. En dat aanlijnen doe ik al als ik een hond als een stipje in de verte zie... Werkt hier overigens uitstekend met mutsefluts als ze loops is. Dit is overigens geen enorm druk losloopgebied, maar het losloopbosje in de wijk en aangezien die recht voor mijn voordeur ligt mag zij daar gewoon even de druk er af gooien als ik uit mijn werk kom daar...Pakdebal schreef:Elmo/maureen schreef:Nou ja, ik vind het wel fijn om te weten als ik in het bos looprenee-uk schreef: werk aan de winkel dus voor die reueneigenaren
. Dat er even tegen mij word gezegd dat ze loops is. Dan kan ik Elmo even aanlijnen.
wat gek, je bent het toch met mij eens . !!!
want dat is wat die teven-eigenaren vooral NIET doen , zeggen dat ze loops zijn .. !! .
en dan zijn ze kwaad, als jouw reu er achter loopt .

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
@fennella dat f gebeurt hier ook hoor
@browny fijn dat het een geslaagde wandeling was
@browny fijn dat het een geslaagde wandeling was
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou best reueneigenaren waarschuwen hoor, waarom niet?
heb dat altijd gedaan als ik een loopse teef had
en ik vond het ook wel prettig als een loopse teveneigenaar mij even waarschuwde als ik met mijn reu liep, maar als dat niet gebeurde waren loopse teven nog steeds geen vrijbrief voor mijn reuen om er vandoor te gaan
en ik vond het ook wel prettig als een loopse teveneigenaar mij even waarschuwde als ik met mijn reu liep, maar als dat niet gebeurde waren loopse teven nog steeds geen vrijbrief voor mijn reuen om er vandoor te gaan

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Miranda
- Erelid
Nou, dat. Duh.renee-uk schreef:ik zou best reueneigenaren waarschuwen hoor, waarom niet?
Overigens, als ik niks zei, omdat de reu in kwestie al teruggeroepen werd voordat ik iets meldde over loopsheid, luisterden de reuen altijd beter. Héél mal is dat........
And few will ever climb
-
Pakdebal
Miranda schreef:Nou, dat. Duh.renee-uk schreef:ik zou best reueneigenaren waarschuwen hoor, waarom niet?
Overigens, als ik niks zei, omdat de reu in kwestie al teruggeroepen werd voordat ik iets meldde over loopsheid, luisterden de reuen altijd beter. Héél mal is dat........
ach kom nou, dan was er gewoon niets te halen bij jouw teef , .
en de 1 heeft er meer zin in , dan de andere
ik denk dat de teven-eigenaren inderdaad niets weten over de hormonen van een reu . anders lopen ze niet met een loopse teef door een losloopgebied
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk niet heb er nu 2 en pas 4 reuen hier gehad... dus 6 in totaal.Pakdebal schreef:Miranda schreef:Nou, dat. Duh.renee-uk schreef:ik zou best reueneigenaren waarschuwen hoor, waarom niet?
ach kom nou, dan was er gewoon niets te halen bij jouw teef , .. het is maar een korte tijd echt (!!) interessant
en de 1 heeft er meer zin in , dan de andere
ik denk dat de teven-eigenaren inderdaad niets weten over de hormonen van een reu . anders lopen ze niet met een loopse teef door een losloopgebied
Hoeveel had jij er ook alweer gehad? Oh ja en natuurlijk 2 logees reuen....

-
Pakdebal
malinois schreef:Tuurlijk niet heb er nu 2 en pas 4 reuen hier gehad... dus 6 in totaal.
het was niet aan jou gericht , maar aan allen , die zeggen dat de reuen beter moeten luisteren , terwijl zij met een hitsige dame rondlopen .
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maat ik heb toch ook een intacte teef dus voel me wel degelijk aangesproken...Pakdebal schreef:malinois schreef:Tuurlijk niet heb er nu 2 en pas 4 reuen hier gehad... dus 6 in totaal.
het was niet aan jou gericht , maar aan allen , die zeggen dat de reuen beter moeten luisteren , terwijl zij met een hitsige dame rondlopen .

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet als reu wel heel veel lef hebben wil je bij een loopse Suske in de buurt durven komen.Pakdebal schreef:malinois schreef:Tuurlijk niet heb er nu 2 en pas 4 reuen hier gehad... dus 6 in totaal.
Niks hitsig, wegwezen