Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond loopt niet langs fiets

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: Hond loopt niet langs fiets

Ongelezen bericht door Leonie. »

Tja, ik krijg geen reactie als ik vraag waarom je al die rare losse puntjes en komma's schrijft, dus lach ik er maar om.

On topic: ben benieuwd hoe skeeleren gaat. Anders zijn er nog genoeg leuke dingen te doen die niet grote stukken rennen vereisen, toch?
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Leonie. schreef:
James87 schreef: Ik heb medelijden met degene die jouw ooit interpunctie heeft willen leren..
:LOL: :LOL: :LOL:
Je lacht zeker om die 'w' in 'jouw'? Die vind ik ook hilarisch :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zou gewoon kijken wat je hondje wel leuk vind om te doen en waar hij actief van word. Het bulletje van mijn schoonouders zet geen stap als je met hem zou willen fietsen of skeeleren. Apporteren is zijn ding :19: :lol1: Ook stenen zoeken vind hij geweldig, hij gaat er zelfs voor het water in. Als hij de steen heeft loopt hij in een rechte streep weer naar huis op een drafje, beweging weer gehad :mrgreen:
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Och ik heb twee Duitsers,de één vind fietsen geweldig,de ander loopt er met een kwaaie kop naast.Eerst dacht ik dat hij pijn had of te moe was,tot ik hem losmaakt dan is hij als een pijl uit een boog verdwenen :-)
Kan ik er met mijn fietsie achteraan racen.Dus ik laat het nu voor wat het is ,en fiets met de ander die er wel lol in heeft
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
http://www.hondenrassen.nl/rassen/groep ... apshonden/

verder ga ik er maar niet over door . :wink:
Nee, doe maar niet. Die bron is namelijk niet echt heel betrouwbaar. :schrik:
:80: Door welk kind word dat geschreven
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

bouvierpoedel schreef:Ik heb een teckel en die wil niet over een 1 meter hoge hindernis heenspringen .
Kreng verdomd het gewoon en als hij het probeert knalt hij met zijn harses op een hoogte van 30 cm tegen de hindernis , wat zou ik eraan kunnen doen.?
Advies is goed maar ga niet lopen zeiken over het ras.
Aan de riem erover heen zwiepen! Net zolang tot ie het leert. Rotkrengen. Ze zullen weten wie de baas is :S:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Pakdebal schreef:
Buddyboy schreef: Een gezelschapshond: mee eens.

Maar een gezelschapshond is nog geen schoothond.. staat ook nergens... dat vind je zelf!!
als dit het lijstje is , zie ik er genoeg , waardoor je het wel zal begrijpen , ze waren mini bulldoggen , omdat zeelui ze wilden meenemen .

http://www.hondenrassen.nl/rassen/groep ... apshonden/

verder ga ik er maar niet over door . :wink:

Leonie. schreef:
James87 schreef: Ik heb medelijden met degene die jouw ooit interpunctie heeft willen leren..
:LOL: :LOL: :LOL:

goh, wat zijn we weer lollig . :roll:
Ik heb de link niet aangeklikt, is ook niet nodig, de Franse Bulldog is géén schoothond, maar een bulldog.
Neeltje

Richting TS:

Als je wilt dat je Franse bulldog niet dik wordt of niet lang kan lopen, zijn duurwandelingen veel beter dan hard lopen. Dus bouw de duur van je gewone wandelingen op, dan kun je rustig 3 tot 4 uur gaan wandelen. De bouw van een Franse Bulldog is niet gemaakt voor snelheid.

Waarom je niet op cursus wilt, weet ik niet, het kan niet zijn dat de Franse bulldog niet kan leren, want ze zijn heel slim en kunnen heel veel leren. Daar is echter wel een consequente baas voor nodig. Als je actieve sporten wilt beoefenen met je hond, had je echt voor een ander ras moeten kiezen.
Elmo/maureen
Zeer actief

Neeltje schreef:
Ik heb de link niet aangeklikt, is ook niet nodig, de Franse Bulldog is géén schoothond, maar een bulldog.
De dalmatiër is een gezelschapshond :mrgreen:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

James87 schreef:
Pakdebal schreef:
James87 schreef:Sinds een week of 2 fiets ik met mijn hond. We gebruiken hier een schema voor en dat gaat prima.

Alleen loopt hij niet langs de fiets, maar er achteraan. Ik merk dat ik hem af en toe meetrek. De lijn staat altijd strak.

Ik heb al geprobeerd om langzamer te fietsen, maar dat hielp niet. Hoe kan ik dit oplossen?

dit vind ik altijd het zieligste tafereel wat ik vele malen op straat zie .. hou er dan toch mee op . !! :80: :evil: :evil:

slavenhandel gedrag van de mens . , bah ! ..

een franse bulldog kan überhaupt niet goed ademen , wat doet hij dan zelfs naast de fiets ???. :80: :80: :80: :80: :80:

ook bij skeeleren zal dat zo zijn, ga gewoon WANDELEN > !!
Ik heb medelijden met degene die jouw ooit interpunctie heeft willen leren..
:goeie: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Sommige honden vinden er gewoon geen moer aan. Nou, dan maar niet toch?
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Elmo/maureen schreef:
Neeltje schreef:
De Dalmaat behoort tot Rasgroep 6. Lopende honden en zweethonden.

en je wist dat niet ?. :denken:
Elmo/maureen
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Elmo/maureen schreef:
Neeltje schreef:

en je wist dat niet eens ?. :denken:
oh daarom stond ik altijd in de verkeerde ring met hem te showen :80:
Afbeelding
Pakdebal

Elmo/maureen schreef:
Pakdebal schreef:
Elmo/maureen schreef:
Neeltje schreef:

en je wist dat niet eens ?. :denken:
oh daarom stond ik altijd in de verkeerde ring met hem te showen :80:

zal die wel opgevallen zijn, die anderen konden onder hem door lopen .. :LOL:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik kwam vandaag weer een bul tegen, die best wel met mijn hond wilde spelen, maar het vanwege benauwdheid niet voor elkaar kreeg om langer dan 20m met mijn stabij mee te rennen. Ik werd er een beetje weemoedig van en heb gauw mijn hond mee geroepen om verder te lopen
Afbeelding
Neeltje

Paisley schreef:Ik kwam vandaag weer een bul tegen, die best wel met mijn hond wilde spelen, maar het vanwege benauwdheid niet voor elkaar kreeg om langer dan 20m met mijn stabij mee te rennen. Ik werd er een beetje weemoedig van en heb gauw mijn hond mee geroepen om verder te lopen
Die zijn er ja, maar mijn bulletje Tirsa in haar jonge jaren, rende harder dan haar vriendje Jack Russell. Het is ook maar net wat je met je Franse Bulldog doet. Fietsen, skeeleren etc, is niks voor een Franse bulldog, maar gewone flinke wandelingen vinden ze heerlijk en stukken rennen kunnen ze als de beste.
Pakdebal

Neeltje schreef:
Paisley schreef:Ik kwam vandaag weer een bul tegen, die best wel met mijn hond wilde spelen, maar het vanwege benauwdheid niet voor elkaar kreeg om langer dan 20m met mijn stabij mee te rennen. Ik werd er een beetje weemoedig van en heb gauw mijn hond mee geroepen om verder te lopen
Die zijn er ja, maar mijn bulletje Tirsa in haar jonge jaren, rende harder dan haar vriendje Jack Russell. Het is ook maar net wat je met je Franse Bulldog doet. Fietsen, skeeleren etc, is niks voor een Franse bulldog, maar gewone flinke wandelingen vinden ze heerlijk en stukken rennen kunnen ze als de beste.
er was hier een bulletje , een reutje , uit de buurt , en die hoorde je al aankomen op het pad , door dat geroggel , hij liep los

de baas liep dan ook veels te snel . :ugh:

zo zielig ..
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 07 okt 2013 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

Pakdebal schreef:
Neeltje schreef:
er was hier een bulletje , een reutje , uit de buurt , en die hoorde je al aankomen op het pad , door dat geroggel , hij liep los

de baas liep dan ook veels te snel . :ugh:

zo zielig ..
Er zit veel zooi tussen tegenwoordig.
Pakdebal

Neeltje schreef: Er zit veel zooi tussen tegenwoordig.
ik zie het verschil niet , tussen de 1 en de ander , maar misschien worden ze steeds slechter in kwaliteit
Neeltje

Pakdebal schreef:
Neeltje schreef: Er zit veel zooi tussen tegenwoordig.
ik zie het verschil niet , tussen de 1 en de ander , maar misschien worden ze steeds slechter in kwaliteit
Als je je lang genoeg in een ras hebt verdiept, zie je al heel snel minieme verschillen, die heel veel kunnen uitmaken.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”