Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verwaarloosd...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: verwaarloosd...

Ongelezen bericht door rose »

iones schreef:
Coockie schreef:
Melanie 74 schreef:
Plumeau schreef:Probeer het vanaf hun visie zo te praten dat ze de hond weg doen. Want zeg nou zelf: hebben ze nog lol aan die hond? De boel stinkt, ze kunnen geen leuke dingen doen met het dier, en ze moeten er nog geld op toeleggen voor voedsel ook. Als jij ze een asiel kan aanwijzen waar de hond goed begeleid wordt en een beter baasje krijgt, dan is de kans nog best groot dat ze zoiets eigenlijk wel een goed plan vinden...

Dit soort zaken via de politie oplossen kost tijd. Als jij je vrienden over kan halen om het dier te herplaatsen op een locatie waar hij wel echt hond mag zijn, dan is het arme beest veel sneller weg uit dat verschrikkelijke huis!
Of de fokker ;)
Ik zou ook de fokker contacteren : ik zou het echt niet leuk vinden moest 1 van mijn gefokte honden zo verwaarloosd worden .
Oh got wat naief!
Denk je nu werkelijk dat die hond gehaald is bij een goede fokker? Dat kost toch te veel geld!
9 op de 10 dat die hond van een broodfokker af komt en die interesseert het helemaal niks hoe het mt die hond gaat. Hij heeft zijn geld binnen.

Volgens mij las ik dat de TS zei dat de hond een stamboom heeft. Zegt nog niet alles over de fokker maar geeft zeker meer kans dan bij een broodfokker :wink:
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Freya »

Misschien een brutaal idee maar voorstellen de hond zelf te adopteren? Alleen dan kun je hem persoonlijk goed trainen en helpen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ja, zo heb ik dus een jack russel geadopteerd om haar weg te krijgen van de plaats waar ze was. Ook in isolatie: een donker schuur 24 uur per dag. Het vrat te veel aan me.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mellowcake'je
Actief

Ongelezen bericht door Mellowcake'je »

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mellowcake'je schreef:zelf adopteren is geen optie..
ik ben wel op zoek naar een hond, maar dan zal hij in mijn winkel overdag aanwezig zijn,
ik denk niet dat mijn klanten het op prijs stellen als ze besprongen worden door een grote hond :80:
Een Shiba Innu is ook geen klein hondje.
En snap niet zo goed wat het probleem is in deze.
Je kunt met de hond gaan trainen etc en het lijkt mij sowieso niet leuk om besprongen te worden door wat voor hond dan ook.
Ik zou dit zien als een win win situatie namelijk de hond een thuis bij iemand die wel met hem wil trainen etc en jij een hond.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Mellowcake'je schreef:

ik denk niet dat mijn klanten het op prijs stellen als ze besprongen worden door een grote hond :80:
:
het schijnt , dat je dit kan afleren . :D . al enkele jaren schijnt dat zo te zijn , misschien zelfs al de laatste 30 jaar . :wink:
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Pakdebal schreef:
Mellowcake'je schreef:

:
het schijnt , dat je dit kan afleren . :D . al enkele jaren schijnt dat zo te zijn , misschien zelfs al de laatste 30 jaar . :wink:
Zeg "prend la balle" : tu es vraiment une conne hein ? :F:
iones
Zeer actief

Mellowcake'je schreef:ik ben nooit van plan geweest een herplaatser te nemen, ook valt mijn keuze niet op een labrador..
het klinkt misschien egoist maar ik denk ook aan mezelf, mijn klanten en mijn zaak, deze hond is helemaal niet gewoon onder mensen te zijn, en al helemaal niet los van de leiband..
ook al kan je ze dat afleren, dat weet ik heus zelf wel.. alleen kost een hond zowiezo al veel tijd, ik ga geen volwassen hond in mijn zaak trainen, zindelijk maken en nog eens vanalles afleren , waarvan de kans groot is dat hij eerst 50 van mijn klanten bespringt.. ik zou graag mijn klanten houden ook, dit klinkt mss cru, maar het is de realiteit..
dit gaat niet, ik hoop dat hij herplaatst wordt, maar dit zal jammer genoeg niet bij mij zijn
Als die hufters die hond van pup af aan hebben, dan is er al min of meer schade aangericht. Er zal verbetering aan te brengen zijn maar of het optimaal wordt valt te betwijfelen. Ik snap je dus wel.

Maar het zou wel mooi zijn als die hond daar weg ging en die ren daar in de fik werd gestoken zodat hij niet meer geschikt zou zijn voor gebruik.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Freya »

iones schreef:
Maar het zou wel mooi zijn als die hond daar weg ging en die ren daar in de fik werd gestoken zodat hij niet meer geschikt zou zijn voor gebruik.
En zo is het maar net
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

:ok:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
mooi, ga zo door, elke keer weer kleine beetjes erover praten , ook na je oppas tijd, dan kan je er weer over praten wat je zo al beleeft hebt
en dan leuke verhalen , dan worden ze steeds enthousiaster
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ja idd leuke verhalen horen we graag, hé Pdb?!
Fijn dat je een goed gesprek met ze hebt gehad ik hoop dat ze gaan inzien dat meer doen met je hond zoveel leuker is voor zowel hond als baasje.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
iones
Zeer actief

Goed gedaan! Je hebt je best gedaan en ik ben blij dat ze enigszins naar je hebben geluisterd.

Bedankt ook voor je update.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”