Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verwaarloosd...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mellowcake'je
Actief

verwaarloosd...

Ongelezen bericht door Mellowcake'je »

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Re: verwaarloosd...

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Mellowcake'je schreef:Hallo,

Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik met iets zit en als dierenliefhebber het niet kan aanzien.. :

mensen die wij kennen hebben een hond, een labrador,
de kindjes wilden een hondje hebben, het leek hun ook wel leuk..
inmiddels is hij een jaar,
gaan zij zo'n 3x per jaar op vakantie, en ga ik dan hun hond eten gaan geven,
de hond zit ganse dagen in een ren van zo'n 3 op 3m, is niet opgevoed, ik wou er mee gaan wandelen, maar dit lukt niet,
de hond is zo blij dat hij gras onder zijn poten voelt dat hij zot is en zich constant ronddraait op het gras, als een jogger passeert kan ik hem haast niet houden, dus wandelen is niet zo'n goed idee.. ik liet hem in de tuin lopen elke dag en bleef er bij en stak hem dan terug, na hem te kunnen vangen.. :ugh:
hij heeft ook nog de pech in zijn eigen uitwerpselen te mogen vertoeven waardoor hij hard ruikt, hij mag nooit binnen, en als ik vraag 'ga je er wel eens mee wandelen' zeggen ze 'ja hoor we hebben hem vorige week nog uitgelaten' :gvd: dit maakt me boos,
ik wil voorstellen hem naar een hondenschool te brengen en hem op te leren, ik heb zelf geen hond maar vind honden fijn,ik wil er ooit zelf 1, ik zie het zitten om hem te leren, maar mijn man vind dat ik me niet mag moeien, nu wou ik vragen : heeft het zin dat ik ermee naar de school ga, ik kan niet elke dag bij hen aanbellen dat ik langskom om de hond te trainen... zelf zullen ze dit niet doen, ik kan dit niet meer aanzien!
en 1x per week een uurtje school.. gaat dat beteren?

hij springt je onder, hij is wild..

als de kinderen thuis is en de hond mag eens in de tuin roepen ze naar hun broertje 'vlug, kom! de hond is los! naar buiten' :blauwoog:

zij werken ook alletwee veel maar dan beter geen hond genomen...
Ik vind het bijzonder sneu voor de hond. Het heeft in mijn ogen geen zin om alleen 1 uur per week hondenschool te gaan doen met hem. Op cursus leer je methoden en oefeningen die kunnen helpen, maar die je thuis zult moeten oefenen en toepassen. Het uur op de school is in de meeste gevallen meer voor de handler (of baas) dan voor de hond zelf.

Ik snap dat het moeilijk is om dit aan te moeten zien. Ik zou het niet kunnen.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

144 bellen en uitleggen? Hond per ongeluk laten ontsnappen? De mensen erop aanspreken??

Hiervandaan kan ik niet zoveel ;-(

Suzanne
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O lastig.

Dit klinkt heel raar.

Ik zou of die mensen ermee confronteren wat je vind en kijken in hoeverre zij mee willen gaan in het trainen e.d want je zegt het zelf het wordt lastig als ze niet mee werken.

Willen ze er niets van weten zou ik er helemaal mee kappen.
Niet meer op hun hondje passen in de vakantie ''ook al vind je het nog zo zielig'' Op deze manier heb jij verdriet om andermans hond.

Daarbij als jij er niet meer voor zorgt in de vakantie zullen ze iemand anders moeten vinden en dat gaat knap lastig worden denk ik.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Niet mee bemoeien wat je man zegt.
Jiij gaat met die hond op cursus en ondertussen bouw je een band met hem op . Hoe ga je er dan mee om als hun iets doen waar jij het niet mee eens bent gevoelsmatig.??
Lekker loslaten. Bel desnoods de dierenbescherming als het erg is of probeer ze zo te krijgen dat jij een ander tehuis voor hem mag zoeken.?
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Chihuahua-paws
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Niet mee bemoeien wat je man zegt.
Jiij gaat met die hond op cursus en ondertussen bouw je een band met hem op . Hoe ga je er dan mee om als hun iets doen waar jij het niet mee eens bent gevoelsmatig.??
Lekker loslaten. Bel desnoods de dierenbescherming als het erg is of probeer ze zo te krijgen dat jij een ander tehuis voor hem mag zoeken.?
.
Dat laatste kan dus niet als ze zich er niet mee bemoeid.
Niet mee bemoeien is ook lastig want ze word er wel bij getrokken omdat ze in de vakanties kan opdraven.

Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als het zulke goede vrienden zijn kun je ze toch uitleggen dat je niet 1 x per week maar 3 x per dag met een hond loopt, dat ze moeite moeten doen om het dier deel uit te laten maken van het gezin?

Het is HUN hond, en ik zou dat zeker niet mijn probleem maken als ik jou was. Maar, ik kan dan ook niet met mensen omgaan die zo met hun hond omgaan. Dat kan eenvoudig geen vriend van mij zijn. Dat mensen anders over dingen denken kan ik prima mee leven maar dit is, zoals het mij klinkt, dierenmishandeling. Bel anders een wijkagent (liefst een hondengeleider) en laat die 's een praatje maken dat dit toch echt de bedoeling niet is van het houden van een hond?

Je hebt voor mij 2 opties: ingrijpen of volledig negeren... maar ja... combineer dat maar 's met "goede vrienden" ;-(

Suzanne
Mellowcake'je schreef:het zijn hele goede vrienden, voor de rest is niets mis met die mensen.. een klacht indienen vind ik zo .. voel ik me ook niet goed bij

ik heb hen er al over aangesproken, maar ze wuiven het weg 'ik heb er vorige week mee gewandeld'
'ja, hij begint al wat te luisteren' terwijl dat helemaal niet is..

mijn man vindt dat ik me niet mag moeien.. ik heb hem al gezegd dat ik enkele keren per week gerust wil langskomen om met hem te wandelen enzo, maar ze hebben het me nog nooit gevraagd en wil ook niet onbeleefd worden door de oren van hun hoofd te zagen om te wandelen met hun hond :80:

ik denk dat ik er inderdaad beter de volgende keer eens zeg dat ik niet op hem kan gaan passen.. maar tegenover de hond vind ik dat niet fair... wie gaat het wel doen? ze vragen het nooit aan iemand anders, het is een vuile hond (doordat hij ruikt en wild is en je bespringt met vuile poten) volgens mij wil niemand op hem passen..
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Wat een rotsituatie. Als het idd goede vrienden van jou zijn zou ik toch eens het gesprek aangaan met ze over de hond. Of het wel een eerlijk verhaal is to de hond zou ik ze bv eens vragen. Oppassen zou ik ook niet meer doen, ze brengen hem maar naar een pension, heeft hij tenminste ook vakantie :mrgreen:
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik wens je veel succes!
Iemand aanspreken op zijn/haar omgang met hun hond ligt over het algemeen nogal gevoelig :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Oh jakkes zeg wat vreselijk sneu voor die hond :blauwoog:

Vervelende situatie idd als het ook nog eens goede vrienden zijn. Moeilijk om er wat van te zeggen, maar ik had dat zeker wel gedaan! Ik zou in de eerste plaats even om het welzijn van die hond denken.
En als je het niet durft te zeggen, misschien kun je het beter in een brief verwoorden?
Afbeelding
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Lastig zeg. Maar ik zou het zelf niet zo erg vinden als de vriendschap wat minder werd met mennsen die zo met dieren omgaan. Als je ze besluit te confronteren, raad ik je aan goed over dat gesprek na te denken en het wat voor te bereiden. Misschien kun je ze kwijtraken als vrienden maar ik zou dat dus niet zo erg vinden. Liever zo dan schijnheilig moeten doen, toch?
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Ik zou geen vrienden kunnen zijn met mensen die zo met dieren omgaan. Maar goed, daar heb jij niets aan.

Ik zou het ze wel zeggen, niet verwijtend, maar dat je je zorgen maakt om de hond, dat je ze wellicht wilt helpen ofzo.

En anders zou ik toch een belletje richting 144 wagen, arm beest verdient een gezelliger thuis.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik zou het erg moeilijk vinden om me hier niet mee te bemoeien..... Een hond die stinkt omdat hij in zijn eigen stront moet leven dat is niet ok.

Ik zou er alleen niet mijn probleem van gaan maken door van alles met die hond te gaan doen. Dat is toch echt hun verantwoordelijkheid. Praat er nog eens met hun over en als er niks veranderd dan toch maar dierenbescherming bellen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Nanna schreef:Ik ga er van uit dat het in België is? Daar is het iets gewoner om je hond 'de ganse dag in het hok op de koer te steken'.
Ik denk dat die vrienden het niet eens rot bedoelen maar gewoon van hun gezond niet af weten en denken dat dit zo hoort.
Precies, vaak onwetendheid in Vlaanderen.
Als je ze het uitlegt begrijpen ze het vaak wel en zullen er in de meeste gevallen ook iets mee doen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ook in Nederland heeft het weinig zin om dierenbescherming of 144 te bellen. Ze doen niks verkeerd. De hond heeft onderdak, eten en drinken. Meer is niet nodig.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
Dierenbescherming. gelijk bellen , anoniem, gelijk doen !!!!!
binkebobbel
Actief
Mijn ras(sen): kruising bull terrier x boerenfok
yorkshire terrier
kruising vlinder/keeshondje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door binkebobbel »

Kan me voorstellen dat je ermee zit.
Ik zou daar geen vrienden mee kunnen zijn.
Groetjes Angela en Bucka, Cindy en Sterre
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Ik zou gewoon het gesprek eens aangaan met die mensen.

Goh, hoe gaat het met ... (hond)?
Is het een beetje wat jullie ervan gehoopt hadden of valt het tegen?
Als ze aangeven dat het tegenvalt misschien hebben over herplaatsing.
Als ze aangeven dat het is wat ze gehoopt hadden kun je misschien aangeven dat jij dingen ziet die voor de hond niet leuk zijn en hoe zij daar tegenaan kijken.
Als ze daar enigszins positief op reageren kun je ze tips geven?
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
Ik heb een oppas hond gehad die veels te weinig te eten kreeg en nog andere dingen wat ze niet goed deed, was ook een vriendin van mij .
Ik min niets ervan zeggen, want zij wist het allemaal zo goed

Ik heb moeten breken omdat ik mij te veel het lot van de hond aantrok , was niet goed voor mij en ze luisterde toch niet.
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Wat een nare situatie zeg..

Als het goede vrienden zijn, zou ik ze goed gaan informeren. Dat kan heel prima zonder ze aan te vallen, of zonder dat ze zich aangevallen hoeven te voelen. Door het vooral bij jezelf te houden, vertel bijvoorbeeld hoezeer je geïnteresseerd bent in honden en dat je je de laatste tijd verdiept hebt in honden. Dat kan je natuurlijk best wat overdrijven :) Het geeft je een ingang om het onderwerp bespreekbaar te maken.

Ik zou hem wel blijven verzorgen in de vakanties, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Wat voor hond is het?
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Probeer het vanaf hun visie zo te praten dat ze de hond weg doen. Want zeg nou zelf: hebben ze nog lol aan die hond? De boel stinkt, ze kunnen geen leuke dingen doen met het dier, en ze moeten er nog geld op toeleggen voor voedsel ook. Als jij ze een asiel kan aanwijzen waar de hond goed begeleid wordt en een beter baasje krijgt, dan is de kans nog best groot dat ze zoiets eigenlijk wel een goed plan vinden...

Dit soort zaken via de politie oplossen kost tijd. Als jij je vrienden over kan halen om het dier te herplaatsen op een locatie waar hij wel echt hond mag zijn, dan is het arme beest veel sneller weg uit dat verschrikkelijke huis!
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Mellowcake'je schreef:het gaat om een labrador, een mooie met een stamboom en erkende fokker..
je zou het die mensen ook niet aangeven dat ze zo met hun hond omgaan.. die fokker zal dat ook wel niet gedacht hebben..

het is inderdaad in België...
had ik geen flauw idee van dat dit blijkbaar anders is dan in Nederland...
het zou gewoon bij mij nooit in me opkomen mijn hond in een hok op te sluiten! ook al ga je overdag werken, dan kan hij toch net zo goed de hele tuin benutten, maar toch niet in een ren! :80:

ik word er echt kwaad van :( en droevig, en ik mag me inderdaad niet teveel van die hond aantrekken.. maar ik vind het zo zielig voor hem, want op zich is hij wel zeer braaf, en idd als ik hem eens los laat lopen hangt mijn broek vol stront.. maar soit, dat is niet zijn fout he...

ik ga hen er over aanspreken, de eerstvolgende keer dat ik hen zie zal ik inderdaad vragen of het loopt met de hond als ze gedacht hebben, ... ik zal zorgen dat ik hen niet persoonlijk aanval, maar wil het hen toch nog eens zeggen, ik heb al zo vaak subtiel geprobeerd en mijn hulp aangeboden, maar ze snappen het blijkbaar niet, in hun ogen doen ze waarschijnlijk niks verkeerd want hij krijgt inderdaad te eten... maar als ze er niets aan doen, zal ik uiteraard niet meer op hem passen.. zij noemen het ook niet 'passen op de hond' maar 'de hond juist komen eten geven' :80: ik kan niet door zijn kooi wat eten geven en zijn drinkbak vullen en weggaan.. ik wil zelf heel graag een hond, en vind het fijn om bij de hond te zijn, maar het is niet mijn hond, wel die van hen.. hoewel ik 'm graag zie :I:
Als je het gesprek aangaat op de manier zoals ik hierboven heb beschreven voelen denk ik dat het best een verhelderend gesprek kan zijn.
Je vraagt hoe het zit zonder hen aan te vallen.
Je hebt daarna in ieder geval duidelijkheid over hun visie over de hond.
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Hoe gaat het winters? Dan heb je wel een punt als hij met slecht weer buiten zit...
als je graag wandelt, kun je ook die vriendin benaderen om samen te gaan wandelen...misschien snapt ze de hont en valt het kwartje (eurootje..).
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik vind wel, hij zit onder de ontlasting en dat kun je geen goede zorg meer noemen. Daar kun je wel iets aan laten doen door 144 hoor, want een dier wat in zijn eigen vuil moet leven, dat mag van de wet niet, volgens mij. Onderdak alleen is niet genoeg, het moet ook schoon zijn. Daar kun je zeker actie op ondernemen.

Maar het wandelen, ik vind het ook dierenmishandeling om niet met een hond te wandelen, maar dat is niet verplicht volgens de wet. Belachelijk wat mij betreft, zeker met een grote hond. Ik vind het prima als honden buiten leven maar dan wel als ze ook lichaamsbeweging krijgen. Ik zou mijn honden niet uit kunnen staan als ik niet met ze zou wandelen maar als die hond in een kennel zit buiten, heb je daar geen last van natuurlijk. En dat vind ik dus niet kunnen.

Er is een buur die nu grote honden heeft die als je langs loopt, heel hard blaffen vanuit de tuin. Kan me niet herinneren dat ik ze ooit heb gezien. Vind ik dus ook een vervelend idee. Er is ook een buur met drie kleine keffertjes die niet worden uitgelaten dus die keffen de hele dag. Soms denk ik, weet je wat, kom allemaal maar met ons mee. Ik vind het zo sneu als wij dan langslopen voor een lange wandeling en die honden maken dat waarschijnlijk nooit mee. Maar in het buitenland, denken ze er heel anders over hoor. Ik voel me al schuldig als ik twee keer per dag ga ipv drie keer!
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Fizgig schreef:Ik vind wel, hij zit onder de ontlasting en dat kun je geen goede zorg meer noemen. Daar kun je wel iets aan laten doen door 144 hoor, want een dier wat in zijn eigen vuil moet leven, dat mag van de wet niet, volgens mij. Onderdak alleen is niet genoeg, het moet ook schoon zijn. Daar kun je zeker actie op ondernemen.

TS woont in België :wink:
Chihuahua-paws
Zeer actief

Als je een gesprek hebt geprobeerd aan te gaan en het wordt niks ''wat goed mogelijk is'' Zoals Zuske ook al zei het ligt meestal nogal gevoelig.
Sommige mensen staan gewoon al niet open voor zo'n gesprek.

Dan doe je er voor jezelf echt het beste aan om die mensen helemaal links te laten liggen.

O ja volgens mij zijn er in Belgie ook regels mbt verwaarlozing van honden, een hond in eigen ontlasting laten zitten valt daar echt wel onder
http://www.dierenhulp.infowebsite.be/di ... shandeling
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 09 okt 2013 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”